Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

Shaman skal ha mye haste i elemental og resto. Så det er opp til deg. Har en med 5950 GS (bare et eksempel, slapp av) resto, han har 1200 haste. Samme med min ele shaman (bare 5k GS), har 900 med proc på totem (det er hele tida da).

Lenke til kommentar

In short, here's a PUG for your PUG so you can PUG while you PUG. Or something.

For den som ikke skjønte det, så står det i mailen fra blizzard når du har gjort random heroic med 100 forskjellige personer:

From: The WoW Dev Team

Subject: P.U.G.

Dear very patient individual,

We'd like to recognize your tenacity in running dungeons with people you probably haven't met before.

Hopefully you even showed some rookies the ropes in your pick-up groups.

In short, we heard you like pugs. So here's a pug for your pug, so you can pug while you pug. Or something.

Hugs,

Your friends on the WoW Dev Team.

Perky Pug

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Stort problem i guildet. Vi har til nå vært et casual 10-manns guild uten minimum attendance.

Problemet er at vi har fått såpass mye healers og DPS at vi nesten kan gå 25-mann.

Saken er den, at vi har medlemmer som ikke kan møte kravene om attendance, om vi innfører disse (uten dem er 25-mann ikke vits. For 3 tanker må vi ha 8 mainchars som tanker, samt noen alter, samme med healers. DPS og til tider), så blir jo de å falle utenfor. Og på 25-manns kan man ikke kjøre roll eller lootrules, man må ha DKP-system for at dette skal fungere.

Er det noen som har et forslag til disse problemene? DKP som inkluderer de som bare kan møte iblant, samt en regel som gjør at de kan gå utenom minimum attendance (på f.eks. 66%, da vi har tre raids i uka)

Lenke til kommentar

Jimbolaia:

Guildet mitt er egentlig stort nok til å kjøre 25mannraids selv, men vi sliter selv med folk som ikke alltid kan dukke opp på tidspunkt.

Vår løsning er å innarbeide et samarbeid med noen andre småguilds (10mannguilds?) for å kjøre et fast raid 1-2 dager i uka.

Lenke til kommentar

Er det noen som har et forslag til disse problemene? DKP som inkluderer de som bare kan møte iblant, samt en regel som gjør at de kan gå utenom minimum attendance (på f.eks. 66%, da vi har tre raids i uka)

Jeg ville vært veldig forsiktig med å satse fullt på 25-mans, vær sikker på at det ikke vil bli stress å finne nok folk og at du alltid har noen i bakhånd.

Sist gang mitt 10-man guild prøvde å gå opp til 25 så var vi bare så vidt nok og det hele endte opp med at så og si alle officers og flere andre ble utbrente.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Det er det som er. Om vi har minimum attendance og går over på 25-manns som fast raid, så går det. Men med engang vi ikke har minimum attendance så må vi har 3-4 ganger så mange av hver type for å være sikre, det blir aldri å fungere.

Og det med loot. Finns det et DKP-system der de som raider mindre ikke blir låst ute fra looting?

Lenke til kommentar

Kommer på to alternativer i farten.

EPGP (http://www.wowwiki.com/EPGP) som er litt for avansert til at jeg orker å begynne å forklare, sjekk linken. Kommer med egen addon som gjør all matten for deg. Soleklart det beste "rene" DKP systemet jeg har prøvd.

Det andre jeg kommer på i farten er form for /roll system som påvirkes noe av attendance. Man deler opp i si grønn, gul og rød gruppe.

Rød er de som har under 50% attendance.

Gul er de som har under 66% attendance.

Grønn er de som har over 66% attendance.

Dette er nummere jeg bare kom på i farten, du kan selvsagt forandre de som det passer deg. Grønn gruppe får første prio (MS) på loot og alle interesserte i grønn gruppe roller, hvis ingen er interesserte så roller de i gul gruppe osv.

Kanskje ikke helt hva du er på utkikk etter, men det er de eneste ideene jeg fikk med det første.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Problemet er at de som ikke kan komme hele tiden (skole/jobb, noen officers også) fortjener gear på lik linje når de er med. Altså. De har like mye valuta å rutte med som vi som er på hele tida. Litt vanskelig å forklare.

Spm det er nå blir jeg å ende med flere tusen DKP på en måned mens de andre sitter med 300-400 fordi de har RL å bry seg om.

Lenke til kommentar

Og derfor foreslår jeg Need/pass systemet. Den som er med, kan rulle på å vinne. De som ikke er med, kan rulle når de er med.

minusen er jo selvsagt at det KAN skje at noen som er med i 3 måneder ikke får noen drops... Men dere er vel venner alle sammen? Man kan også gi til andre om man føler for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...