Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Sånn rent bortsett fra at du kan drite i å laste ned Blizzards spill fra steam. Havner nok i Battle.net accounten din de ja. Og tviler på at de skrur av den før -jævlig- få spiller spillene.

Ikke ta alt så bokstavelig. Jeg skrev et eksempel. Valve kommer ikke til å gå konkurs på mange år, ei heller Blizzard. Men det vil skje en dag. Har dere allerede glemt hvordan det gikk når Microsoft skrudde av sine musikk-servere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som diskuterer kjøp av spill via Online eller fysisk.

Gjett hva? De har begge sine fordeler og bakdeler.

Nedlastning:

Du kjøper spillet via Steam.

om 5 år er Steam konkurs og deres servere er skrudd av. Hvordan installerer du spillet nå?

Eller:

Du graver frem CDen fra et mørkt hjørne i skapet ditt. Putter den i. Installerer. Kos.

Eller så får du meldingen om at operativsystemet ditt (Windows 10) ikke støtter slike gamle spill

Fysisk:

CDen blir skadet, og spillet er uleseling. Eller du mister det. Eller låner det til en kompis som liker å leke med frisbee med bikkja.

Nedlastning:

Sletta mappa? Last ned på nytt!

Men det er ikke vits å diskutere dette. Jeg skal selv kjøpe CE-boksen selv om jeg digger Steam sitt kjøp-og-last-ned-med-en-gang metode.

Hadde skjønt om dette var snakk om offline spill, kan uansett ikke spille world of warcraft selvom blizzard går konkurs, dessuten... sjekk det eldste spillet du kan huske, ja du kan laste det ned og det tar? 10-20sec? tenk deg i framtiden, fullt mulig vi laster ned 1GB på 10sec elns...

Pokey!

Hva mente du med service og telefonkø, fikk ikke noe svar om det?

Dermed, online is da future... snart lastes alt ned fra nettet :p

Bilde1

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Hei igjen! :)

Jeg har noen spørsmål om guilds. For det første, hva forventer et guild av medlemmene sine; hva får guildet igjen for godene de gir medlemmene? For det andre, hva består egentlig de før nevnte godene av; hva er fordelene ved å være med i et guild? Og for det tredje, fins det egentlig noe guild som har bruk for en Hunter (nå lvl 67) som har BM-specc? Det er jo et veldig "solo-preget" specc slik jeg har forstått det?

Bakgrunnen for disse spørsmålene er naturlig nok at jeg vurderer å være med i et guild (har ingen stående invitasjon, men blir jo spurt innimellom), men ikke helt vet pluss og minus ved dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

For å være sosial på den levelen og ha eventuelt noen å levle med.

I lvl 80 kan det være andre krav, men til den tid er det bare å være sosial :)

Lenke til kommentar

Er først på lvl 80 at de begynner å mase om best mulig gearscore, før det kan du egentlig ikke gjøre så mye annet enn å levele og spille instancer. Trenger ikke et guild for å gjøre instancer heller, siden du har den flotte Dungeon Finder nå, som setter deg i kø til en random eller valgt instance, og venter til 4 andre har joinet samme køen fra samme battlegroup (går over flere servere altså), og får popup om å teleporte til instancen umiddelbart. Noen ganger tar det 1 minutt, andre ganger 20 minutter. Guild på den levelen er vel mest for det sosiale pratet, og å lære av de som er høyere level enn deg selv, og ha tilgang til lvl 450 enchantere og professions som kan lage gems til deg. Pluss at du har lettere for å bli dratt med på raids såklart når du er blitt 80, når du er med folk som kjenner deg fra før blir det ikke så mye mas om "post achieves" og "only gs 5600".

Det som er så fint med dungeon finder er at hvis hele gruppa vil fortsette til en anna dungeon blir det ingen ventetid, du bare hopper rett inn til neste instance når alle har godkjent rollene sine.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er først på lvl 80 at de begynner å mase om best mulig gearscore, før det kan du egentlig ikke gjøre så mye annet enn å levele og spille instancer. Trenger ikke et guild for å gjøre instancer heller, siden du har den flotte Dungeon Finder nå, som setter deg i kø til en random eller valgt instance, og venter til 4 andre har joinet samme køen fra samme battlegroup (går over flere servere altså), og får popup om å teleporte til instancen umiddelbart. Noen ganger tar det 1 minutt, andre ganger 20 minutter. Guild på den levelen er vel mest for det sosiale pratet, og å lære av de som er høyere level enn deg selv, og ha tilgang til lvl 450 enchantere og professions som kan lage gems til deg. Pluss at du har lettere for å bli dratt med på raids såklart når du er blitt 80, når du er med folk som kjenner deg fra før blir det ikke så mye mas om "post achieves" og "only gs 5600".

Det som er så fint med dungeon finder er at hvis hele gruppa vil fortsette til en anna dungeon blir det ingen ventetid, du bare hopper rett inn til neste instance når alle har godkjent rollene sine.

Jeg har brukt Dungeon Finder, det er i grunnen veldig greit. Har ikke brukt det veldig mye, men iblant når jeg blir lei av å bare queste for å levle er det moro; går jo så mye fortere på den måten. Treffer også noen morsomme karakterer der; særlig de som spiller fordi det er gøy, og ikke tar det så altfor seriøst. Har lagt meg til den vanen å alltid si fra at jeg er ny når det gjelder dungeons; ser ut som folk får litt bedre manerer da.....Egentlig er det også veldig gøy med tanker som "tar av" og erter på seg altfor mange flere ganger på rad (er jo dumt å wipe, men må si jeg humrer godt når de gjør det tredje gangen, og resten av gruppa fyrer løs med kjeft....nå var jeg vel litt slem...) :)

Det hadde vært litt gøy med et guild, også for å se den delen av spillet. Kan man "søke" om å være med i guilds om man finner et man liker? Eller er de fleste guilds ok?

Lenke til kommentar

Arcane-mage DPS på Saurfang, 5900 GS. Hva er det meste som er mulig der?

Det kommer jo veldig an på gearet ditt, 5900GS betyr ikke nødvendigvis at du gjør mye eller lite damage. Nå husker jeg ikke akkurat hva jeg har hatt på Saurfang, men jeg hadde vel rundtomkring 8500 average dps etter siste wipenight på LK hvis jeg ikke husker helt feil(3 timer med wiping :(). Saurfang er vel en veldig stasjonær fight, så bør være noe høyere...men jeg tror jeg har noe over 6k GS. Høy dps har forøvrig ingenting å si...total damage er hva du bør se etter. Min armory om du vil sammenligne gear.

Lenke til kommentar

Sitter med 5,000 gull nå. Så da levler jeg hunteren min slik at jeg får litt mer råd etterhvert til ting jeg vil ha, men er veldig gjerrig, så orker ikke å bruke penger på vanity ting som pets, kule mounts osv. Syntes det er greit å tjene 5,000 gull fra 40 silver. Ganske stor profitt. :wee: Men hunteren er bare lvl 26, har vært så opptatt med å tjene penger. :fun:

Lenke til kommentar

ENDELIG fikk jeg Raven Lord, etter å ha grinda i 10 måneder :p

Herlig gz! Grinder forsatt jeg, har så mange runs i stratholme og sethekk halls nå at jeg gremmes.

Haha.

Jeg tok på meg den mørke oppgaven med å anskaffe meg Baron Mounten selv. Etter å ha inspecta hver eneste jeg så i Dalaran, Org/IF/SW og finni ut at snittet ligger på <10 runs var jeg ganske håpefull. Tror det aller meste jeg har sett noen ha (når jeg har sett dem og brukt "compare achievements seff), var vel 28 runs.

Mitt antall? 269!

Druiden min skulle også ha Raven Lord fant jeg ut, men med min flaks angående mounts hadde jeg ikke rare forhåpningene.

Det hører med til historien at jeg har handla ukentlige Oracle-Eggs siden jeg ble Revered med dem en måneds tid etter WotLK-release... fortsatt ingen proto.

Så da skjønner dere sikkert hvor lavt jeg la lista.

Overasskende nok så var Anzu snill med meg etter (bare?) 59 runs.

Lenke til kommentar

Haha.

Jeg tok på meg den mørke oppgaven med å anskaffe meg Baron Mounten selv. Etter å ha inspecta hver eneste jeg så i Dalaran, Org/IF/SW og finni ut at snittet ligger på <10 runs var jeg ganske håpefull. Tror det aller meste jeg har sett noen ha (når jeg har sett dem og brukt "compare achievements seff), var vel 28 runs.

Mitt antall? 269!

Dropprosenten på Baron mounten er 1%, så det er heller de andre som er heldige.

Lenke til kommentar

Vel, der var kontoen min hacket også, etter at jeg var smart nok til å logge meg på Battle.net på dama sin pc.

Passordet og alt er intakt, men de har slengt på en authenticator slik at jeg ikke får logget meg inn igjen.

Fikk vite om dette, etter at en kompis hadde sett meg i Karazhan i dag, og spurte hva jeg gjorde der over MSN.

Så ja, hvilket telefonnummer skal jeg ringe for å mase? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...