Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Mage er rimelig enkelt på alle nivå.

Frost Mage: Frost Bolt, Frost Nova, Cone of Cold.

Fire Mage: Fire Ball, Fire Blast(??), Pyroblast...

Arcane Mage: Arcane Missiles.

Det blir litt mer når du gå over level 60, men før det er det rimelig kjedelig/enkelt.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller nå en hunter, og syns det er veldig greit. Er det andre klasser som er like greie å spille; som ikke har altfor mange evner å holde styr på? :)

Hunter er da forholdsvis avansert i forhold til mange andre klasser, hvertfall som Survival er det mye som må passes på. Arcane Mage er enda enklere :p

I og for seg består dps rotasjonen deres av 2 spells: Arcane Blast, og Arcane Missiles

I tillegg har de cooldowns som brukes av og til selvfølgelig, men rotasjonen er mildt sagt faceroll.

Takk for svar. :)

Jeg spiller med beast master specc, og syns det er veldig greit. Det er dog min første karakter, så det er sikkert ting jeg ikke har fått med meg og som kan utnyttes bedre. Men jeg kunne tenkte meg å prøve en annen klasse, bare får å se hvordan de fungerer. Er glad i Night Elf, så kanskje jeg lager meg en Night Elf Mage (om den kombinasjonen er mulig da). :)

Lenke til kommentar

Mage er rimelig enkelt på alle nivå.

Frost Mage: Frost Bolt, Frost Nova, Cone of Cold.

Fire Mage: Fire Ball, Fire Blast(??), Pyroblast...

Arcane Mage: Arcane Missiles.

Det blir litt mer når du gå over level 60, men før det er det rimelig kjedelig/enkelt.

Ehm...her er det noe som skurrer :p

PvE Frost:

Frostbolt spam, Deep Freeze på Fingers of Frost proc. Er Deep Freeze på CD, 1x Frostbolt + 1x Frostbolt + 1x Ice Lance (shatter nuke)

Frostfire Bolt på Brain Freeze

Fire:

Scorch debuff skal være oppe

Living Bomb skal være oppe

Fireball spam ellers, Pyroblast ved Hot Streak proc.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Jeg spiller med beast master specc, og syns det er veldig greit. Det er dog min første karakter, så det er sikkert ting jeg ikke har fått med meg og som kan utnyttes bedre. Men jeg kunne tenkte meg å prøve en annen klasse, bare får å se hvordan de fungerer. Er glad i Night Elf, så kanskje jeg lager meg en Night Elf Mage (om den kombinasjonen er mulig da). :)

Night Elf kan ikke være Mage dessverre, du har valget mellom Human, Gnome og Draenei om jeg ikke husker feil :)

Fra level 1-66 bør du derimot levle som Frost, ikke Arcane, da nøkkelspells for mages kommer på et senere stadium (66+) :)

Sjekk siste setning. "det blir litt mer når du går over level 60". Jeg nevnte dermed ting som du vanligvis bruker før level 60.

Ah, den klarte jeg å overse, my bad :)

Men da stemmer inntrykket ditt litt bedre. Arcane er by the way totalt ubrukelig fram til man får Arcane Blast

Lenke til kommentar

Female Draenei Mage er jo råbra. Alt som er female draenei er råbra. :p

Men andre enkle klasser?

Paladins: De første 40-50 levlene er angrepssekvensen som Retribution som følger:

Taunt. Excorcism. Judgement. Auto-attack. Judgement. Auto-attack.

Kjempeenkel klasse med healing-muligheter.

Lenke til kommentar

Female Draenei Mage er jo råbra. Alt som er female draenei er råbra. :p

Men andre enkle klasser?

Paladins: De første 40-50 levlene er angrepssekvensen som Retribution som følger:

Taunt. Excorcism. Judgement. Auto-attack. Judgement. Auto-attack.

Kjempeenkel klasse med healing-muligheter.

Takk for svar, da skal jeg lese litt og se hva det blir. Får se litt på mounts også; har en blood elf jeg har slutta å spille med pga. den forbaska fuglen de jumper rundt på. :)

Lenke til kommentar

Strutsen er jo kjempemorsom. Har den hvite strutsen på druiden min, og bruker den av og til.

Av og til = Når addonen min tilfeldig velger den ifra listen med mounts jeg har "godkjent".

Joda, den er jo fargesprakende og morsom, men det "rister" så fælt; syns nightsaber-mountsene er mye mer behagelig å fly rundt med. :) Kan jeg "konvertere" min Blood Elf til f.eks. draenei?

Lenke til kommentar

Det kan du, men er det ikke like greit å starte en ny karakter?

Jo, det er vel det. Blood elf`n er rundt lvl 20 mener jeg å huske, men det er kanskje greit å lære f.eks. mage fra lvl 1. Får jeg i det hele tatt med meg levlene til karakteren jeg konverterer, eller begynner jeg på lvl 1 uansett?

Den addonen vil jeg også ha; men det er dårlig med mounts ennå. Gleder meg til jeg har litt mer erfaring med WoW. :)

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Du får alt når du overfører karakteren din (utenom faksjonsspesifikke ting, de blir konvertert. Blood Elf Struts blir til rase-mounten du velger).

Level 20 er uansett unnagjort på en dag om du er kjapp. ;)

Ja, opp til lvl 20 er vel ganske greit, og siden jeg skal lære en ny klasse er det vel ok å ha med seg "alt". En ting jeg har lært om WoW er at man ikke må stresse; det er kos å komme seg oppover i lvl. Har en på vennelista som hele tiden skal ha hjelp for å komme seg til områder han ikke egentlig har lvl til; bare for å hanke inn ekstra mye XP. Jeg skjønner jo at det er gøy å gå opp i lvl, men tror ikke jeg hadde giddi å spille om det bare gjaldt å komme seg raskest mulig til lvl 80.

Lenke til kommentar

Synd Night Elf ikke kan være mage; human og gnome ser så "butte" ut; så da blir det i såfall draenei. Er det andre klasser en mage som er enkle? (bare for å ha noe å velge mellom...) :)

Warlocks er også enkle å levle. Disse fungerer litt som hunter da de har et "pet", eller i Warlockens tilfelle - en demon. De har 4 forskjellige (5 forskjellige som Demonology Warlock):

Imp: Gir hp buff, er en slags liten mage du har med deg. Skyter fire balls.

Voidwalker: Tank pet, mye hp, taunt ability, mye armor og muligheten til å heale seg selv.

Succubus: Primært PvP pet. Kan seduce motstandere, og har noen mindre interessante melee abilities.

Felhunter: Gir mana og spirit buff. Har relativt kraftige melee attacks, har silence ability, og kan fjerne buffs på motstandere.

Felguard (kun demonology) - Stor demon med stor øks. Gjør uhorvelig mye dps til et pet å være, og har du denne trenger du egentlig ikke gjøre noe selv :p Du må caste et eller annet på target for å få xp though :)

Lenke til kommentar

Synd Night Elf ikke kan være mage; human og gnome ser så "butte" ut; så da blir det i såfall draenei. Er det andre klasser en mage som er enkle? (bare for å ha noe å velge mellom...) :)

Warlocks er også enkle å levle. Disse fungerer litt som hunter da de har et "pet", eller i Warlockens tilfelle - en demon. De har 4 forskjellige (5 forskjellige som Demonology Warlock):

Imp: Gir hp buff, er en slags liten mage du har med deg. Skyter fire balls.

Voidwalker: Tank pet, mye hp, taunt ability, mye armor og muligheten til å heale seg selv.

Succubus: Primært PvP pet. Kan seduce motstandere, og har noen mindre interessante melee abilities.

Felhunter: Gir mana og spirit buff. Har relativt kraftige melee attacks, har silence ability, og kan fjerne buffs på motstandere.

Felguard (kun demonology) - Stor demon med stor øks. Gjør uhorvelig mye dps til et pet å være, og har du denne trenger du egentlig ikke gjøre noe selv :p Du må caste et eller annet på target for å få xp though :)

Jeg har jo sansen for pets, må si det. Syns det er veldig greit å kunne stå litt unna; eventuelt sloss i nærkamp men ha en hjelper. Så jeg skal definitivt lese om Warlocks også.

Forøvrig kunne det vært gøy å prøvd Human ett eller annet; å ha Stormwind som base hadde vært moro. Synd særlig female humans ser så "kjerring"-aktige ut.... :)

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å ha et annet hovedområde enn hvor du starter. Har selv løpt fra Teldrassil til Stormwind for å gjøre oppdrag der.

Vil dog anbefale å spille på Draenei-øya. Rett og slett fordi der er de beste oppdragene og belønningene.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å ha et annet hovedområde enn hvor du starter. Har selv løpt fra Teldrassil til Stormwind for å gjøre oppdrag der.

Vil dog anbefale å spille på Draenei-øya. Rett og slett fordi der er de beste oppdragene og belønningene.

Jeg tenker jeg tenker.....blir human eller draenei.....Frister jo med litt nye quester og et sted jeg ikke har vært før.... :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker jeg tenker.....blir human eller draenei.....Frister jo med litt nye quester og et sted jeg ikke har vært før.... :)

Skal du være Warlock er nok Draenei utelukket hvertfall :) Human eller Gnome er vel de eneste rasene som har Warlock.

Kan absolutt anbefale Warlock. Det er en av de absolutt raskeste klassene å levle. Den mest effektive jeg har prøvd var ret pala.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...