Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er faktisk seriøs. Jeg trenger ikke Deadly bossmods som forteller meg at nå skjer en ting. Dette ser jeg selv. Jeg trenger ikke store flashy ikoner som blinker og hyler og forteller meg at nå kan jeg bruke ene trinketen min igjen. Jeg trenger ikke å plassere alt midt i skjermen, for jeg sitter langt nok unna skjermen til å se alt øyeblikkelig.

Man kan fint kjøre på butikken i en hvilken som helst bil. Men det blir morsommere i en Ferrari. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er faktisk seriøs. Jeg trenger ikke Deadly bossmods som forteller meg at nå skjer en ting. Dette ser jeg selv. Jeg trenger ikke store flashy ikoner som blinker og hyler og forteller meg at nå kan jeg bruke ene trinketen min igjen. Jeg trenger ikke å plassere alt midt i skjermen, for jeg sitter langt nok unna skjermen til å se alt øyeblikkelig.

Man kan fint kjøre på butikken i en hvilken som helst bil. Men det blir morsommere i en Ferrari. :p

Feil sammenligning.

Man kan fint kjøre på butikken i en hvilken som helst bil. Men det blir "morsommere" når du har en GPS som forteller deg hvor og når du skal svinge.

Lenke til kommentar

So true... Men er glad den finnes slik at n00bs ikke ødelegger for pr0's som meg.

Lenke til kommentar

De har gjort MYE for å gjøre diverse addons redundant, f.eks. siden "alle" brukte questhelper la de inn samme funksjonen i world map ingame istedet (bortsett fra "marching ants" linjene mellom questene da). Auctioneer tok de masse funksjonalitet fra og la ingame også.

Jepp, og i Cataclysm kommer det nye raid frames som ligner mistenkelig mye på en viss add-on (Les: Grid).

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar
Det er bare dumt å ikke gjøre det når du har sjangsen.

Nei, det er det ikke. Slimda synes det er gøyere uten derfor spiller han uten, og det skjønner jeg godt. Jeg liker ikke å ha en guide midt på skjermen som forteller meg hva jeg skal gjøre (DBM), men jeg må for å få med meg alt. Spillet handler om å ha det gøy, og dersom man har det gøyere uten add-ons er det ikke teit å ikke gripe sjansen.

Lenke til kommentar

La meg si det på en annen måte.

Om du vil være en god spiller, og du vil faktisk drepe bosser som man ikke kan løpe over med gearet ditt, må du bruke addons for å konsentrere og samle informasjonen rundt deg for å gjøre det lettere for hjernen din å lese alt på en gang.

Edit: Du kan ikke bortforklare det med at de som er gode klarer dette her uansett. De som er gode blir bedre med slik informasjon.

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

La meg si det på en annen måte.

Om du vil være en god spiller, og du vil faktisk drepe bosser som man ikke kan løpe over med gearet ditt, må du bruke addons for å konsentrere og samle informasjonen rundt deg for å gjøre det lettere for hjernen din å lese alt på en gang.

Edit: Du kan ikke bortforklare det med at de som er gode klarer dette her uansett. De som er gode blir bedre med slik informasjon.

Man blir bedre, men det har ingenting å si. Synes man det er gøyere uten spiller man uten hvis man takler det. Jeg bruker DBM fordi jeg er redd for å wipe raidet o.l., men hadde jeg klart meg uten hadde jeg spilt uten, uansett om det hadde fått meg til å droppe 500 i dps eller så fordi hjernen min ikke oppfatter ting like raskt som en datamaskin.

Konklusjon: Det handler om å ha det gøy, ikke være best.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det tviler jeg ikke på, men her snakker vi ikke om hva du eller folk flest synes er gøyest. Så om noen vil spille uten add-ons fordi han synes det er gøy, betyr ikke det at han er dum og ikke utnytter spillet til det fulle fordi du eller folk flest synes spillet er best med add-ons.

Lenke til kommentar

Har du helt gått glipp av den delen hvor jeg sa at jeg knuste alle i samtlige raid i DPS-meteret?

Det finnes unntak ja, spesiellt nå som raidet begynner å få tak i 277 gear og jeg har ikke fått vært med ennå (RL ololol)

Så å si at du ha addons for å være blant de beste er ren og skjær bullshit. Gode spillere klarer seg uten addons. Gode spillere vet hva som skjer i fighten, når det skjer, og hvordan unngå det. Gode spillere trenger ikke en blinkende alarm som sier "du står i ild, ikke gjør dette!".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og dette har du stor vitenskapelig innsikt i?

Edit: Omicron2: Det er en addon som gir deg advarsler når forskjellige ting skjer i en bossfight+timere som viser når de enkelte tingene skjer neste gang. Timerne viser også enrage timeren til bosser og er derfor også grei for å vite hvor lenge man har igjen på å drepe bossen.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...