Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WoW er best uten addons. Addons bare gjør spille enklere og enklere til du like godt kunne spilt kabal.

 

Haha.

 

Vent, du er faktisk seriøs?

Ja, jeg er faktisk seriøs. Jeg trenger ikke Deadly bossmods som forteller meg at nå skjer en ting. Dette ser jeg selv. Jeg trenger ikke store flashy ikoner som blinker og hyler og forteller meg at nå kan jeg bruke ene trinketen min igjen. Jeg trenger ikke å plassere alt midt i skjermen, for jeg sitter langt nok unna skjermen til å se alt øyeblikkelig.

 

Jeg bruker faktisk addons, men det er særdeles minimalistisk. X-Perl for unit frames (plassert på samme plass som standard blizz). Recount for å se om jeg "vant" eller ikke. Sexless for å slippe kjønnspam. (Når trinketen min proccer, forandrer karakteren min kjønn, og jeg får dermed beskjed at "Jeg har mistet Matron tittelen og fått Patron tittelen. Når trinketen forsvinner, får jeg "jeg har mistet patron tittelen og fått matron tittelen. Slitsomt i lengden). Livestock for å holde styr på mine 100+ mounts og pets.

 

Utenom det, nei.

 

 

sant skal sies, jeg brukte Defile-warninga til DBM igår på LK 25, fordi jeg hadde store problemer med å konsentrere meg skikkelig. Første og eneste gang jeg har brukt DBM i alle mine WoW år

 

 

Min UI

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Så det du egentlig mente er at du ikke bruker DBM. Flott for deg, men jeg tør påstå at DBM (eller lignende alternativer) er et must for high-end raiding i WoW. Uansett hvor flink man er vil en slik addon hjelpe til slik at man unngår tabber og kan konsentrere seg mer om healing/tanking/dpsing.

 

Jeg vil også påstå at en eller annen form for "alert" addon er et must hvis du vil være noe annet enn en middelmådig spiller. De fleste specs har en del ulike elementer som er avhengig av f eks et proc, hvis du ikke har noen addon for å følge med på når det skjer vil du før eller senere gå glipp av procen.

 

Jeg nekter å tro at du kan raide uten DBM og få det absolutt beste ut av ditt spec uten en eller annen "alert" addon (Powerauras, tellmewhen, etc etc).

Lenke til kommentar

WoW er best uten addons. Addons bare gjør spille enklere og enklere til du like godt kunne spilt kabal.

 

Haha.

 

Vent, du er faktisk seriøs?

Ja, jeg er faktisk seriøs. Jeg trenger ikke Deadly bossmods som forteller meg at nå skjer en ting. Dette ser jeg selv. Jeg trenger ikke store flashy ikoner som blinker og hyler og forteller meg at nå kan jeg bruke ene trinketen min igjen. Jeg trenger ikke å plassere alt midt i skjermen, for jeg sitter langt nok unna skjermen til å se alt øyeblikkelig.

 

Jeg bruker faktisk addons, men det er særdeles minimalistisk. X-Perl for unit frames (plassert på samme plass som standard blizz). Recount for å se om jeg "vant" eller ikke. Sexless for å slippe kjønnspam. (Når trinketen min proccer, forandrer karakteren min kjønn, og jeg får dermed beskjed at "Jeg har mistet Matron tittelen og fått Patron tittelen. Når trinketen forsvinner, får jeg "jeg har mistet patron tittelen og fått matron tittelen. Slitsomt i lengden). Livestock for å holde styr på mine 100+ mounts og pets.

 

Utenom det, nei.

 

 

sant skal sies, jeg brukte Defile-warninga til DBM igår på LK 25, fordi jeg hadde store problemer med å konsentrere meg skikkelig. Første og eneste gang jeg har brukt DBM i alle mine WoW år

 

 

Min UI

 

 

Jeg trenger ikke mye addons i PvE. I PvP er det helt annerledes^^

Lenke til kommentar

Så det du egentlig mente er at du ikke bruker DBM. Flott for deg, men jeg tør påstå at DBM (eller lignende alternativer) er et must for high-end raiding i WoW. Uansett hvor flink man er vil en slik addon hjelpe til slik at man unngår tabber og kan konsentrere seg mer om healing/tanking/dpsing.

Det er jo litt morsomt egentlig, da jeg er i en av de beste 10manns-guildene på serveren vår, samt en av de beste DPSerne (om ikke den beste). Å si at det er en "must" for high-end raiding er på langt nær korrekt, da jeg har som sagt raidet alle raids i Wrath of the Lich King (med unntak av 25manns hardmodes... men de kommer!)

 

Jeg vil også påstå at en eller annen form for "alert" addon er et must hvis du vil være noe annet enn en middelmådig spiller. De fleste specs har en del ulike elementer som er avhengig av f eks et proc, hvis du ikke har noen addon for å følge med på når det skjer vil du før eller senere gå glipp av procen.
Det er ikke før det siste 25manns-raidet jeg har vært i at jeg har blitt såvidt slått i Feral DPS av en annen Feral. Dette fordi han har fått tak i et 277 våpen, mens jeg har 264. I alle andre raids, har jeg knust enhver person som har prøvd seg på min DPS. Merker dog at utstyret mitt begynner å henge igjen nå som folk begynner å få seg 277 utstyr.

 

Jeg nekter å tro at du kan raide uten DBM og få det absolutt beste ut av ditt spec uten en eller annen "alert" addon (Powerauras, tellmewhen, etc etc).
Joda. Fullt mulig.

 

Jeg trenger ikke mye addons i PvE. I PvP er det helt annerledes^^

Jeg spiller ikke PvP, så der skal ikke jeg kommentere noe som helst.

Lenke til kommentar

Så det du egentlig mente er at du ikke bruker DBM. Flott for deg, men jeg tør påstå at DBM (eller lignende alternativer) er et must for high-end raiding i WoW. Uansett hvor flink man er vil en slik addon hjelpe til slik at man unngår tabber og kan konsentrere seg mer om healing/tanking/dpsing.

Det er jo litt morsomt egentlig, da jeg er i en av de beste 10manns-guildene på serveren vår, samt en av de beste DPSerne (om ikke den beste). Å si at det er en "must" for high-end raiding er på langt nær korrekt, da jeg har som sagt raidet alle raids i Wrath of the Lich King (med unntak av 25manns hardmodes... men de kommer!)

 

Jeg vil også påstå at en eller annen form for "alert" addon er et must hvis du vil være noe annet enn en middelmådig spiller. De fleste specs har en del ulike elementer som er avhengig av f eks et proc, hvis du ikke har noen addon for å følge med på når det skjer vil du før eller senere gå glipp av procen.
Det er ikke før det siste 25manns-raidet jeg har vært i at jeg har blitt såvidt slått i Feral DPS av en annen Feral. Dette fordi han har fått tak i et 277 våpen, mens jeg har 264. I alle andre raids, har jeg knust enhver person som har prøvd seg på min DPS. Merker dog at utstyret mitt begynner å henge igjen nå som folk begynner å få seg 277 utstyr.

 

Jeg nekter å tro at du kan raide uten DBM og få det absolutt beste ut av ditt spec uten en eller annen "alert" addon (Powerauras, tellmewhen, etc etc).
Joda. Fullt mulig.

 

Jeg trenger ikke mye addons i PvE. I PvP er det helt annerledes^^

Jeg spiller ikke PvP, så der skal ikke jeg kommentere noe som helst.

 

10 man raiding i WotLK er en vits, vil ikke kalle det for high-end raiding. LK 25 var vanskelig for flere måneder siden, ikke nå. Feral dps er også relativt vanskelig,de fleste som prøver seg på det gjør det elendig rett og slett fordi det er for komplisert for dem. Du klarer deg tydligvis bra, men jeg mener at du har muligheten til å gjøre det mye bedre hvis du bruker litt flere addons.

 

Prøv det. Hvis du ikke merker noen forskjell, så er det greit. Men å ikke prøve det fordi du mener at det blir for lett er veldig egoistisk. Du raider med 9 eller 24 andre. De bryr seg ikke om du mener det er for lett, de bryr seg om at du skal gjøre det så bra som overhode mulig.

 

Jeg gikk selv over fra å spille arms, et relativt komplisert spec, til fury, et enkelt spec som det er vanskelig å gjøre feil. Jeg likte heller ikke dette i starten, fordi jeg mente at det ble for lett. Men jeg gjorde mye mer dps som fury og da var det greit nok, jeg offret litt av mitt eget ønske om å spille noe som er vanskelig framfor noe som ikke er spesielt vanskelig og kunne dermed bidra med mer dps til raidet.

Lenke til kommentar
10 man raiding i WotLK er en vits, vil ikke kalle det for high-end raiding.
10mann-raiding er en vits hvis du har 25-manns-utstyr. Når vi kjørte gjennom de fleste hardmodes hadde vi bare 10manns-utstyr, lenge før 30%-buffen.
LK 25 var vanskelig for flere måneder siden, ikke nå.
LK 25 er fortsatt vanskelig for en server som såvidt har drept han. Min server er vel blant de dårligste når det kommer til PvE-progresjon.
Feral dps er også relativt vanskelig,de fleste som prøver seg på det gjør det elendig rett og slett fordi det er for komplisert for dem. Du klarer deg tydligvis bra, men jeg mener at du har muligheten til å gjøre det mye bedre hvis du bruker litt flere addons.
Feral DPS er eneste grunnen til jeg faktisk spiller aktivt. Det er komplisert og interessant, og jeg har det i fingrene, da jeg har spilt Feral DPS i raids siden 3.0 kom ut (Strength-gemming ftw). Det kunne vært en fordel å ha noen addons som sier når ting faller av, når jeg får hysteria, etc. Men jeg føler ikke jeg trenger det. Jeg har en /w-macro til ene DKen som gir meg Hysteria når jeg vil, og jeg klarer å følge med på debuffs på target uten addonhjelp. Jeg føler rett og slett ikke at jeg trenger addons til å være god DPS.

 

Prøv det. Hvis du ikke merker noen forskjell, så er det greit. Men å ikke prøve det fordi du mener at det blir for lett er veldig egoistisk. Du raider med 9 eller 24 andre. De bryr seg ikke om du mener det er for lett, de bryr seg om at du skal gjøre det så bra som overhode mulig.
Jeg har prøvd noen addons som gjør Feral DPS enklere og "bedre". Jeg prøvde det i et halvt raid, før jeg ikke orket mer. Det ble dritkjedelig, rett og slett.

 

Jeg gikk selv over fra å spille arms, et relativt komplisert spec, til fury, et enkelt spec som det er vanskelig å gjøre feil. Jeg likte heller ikke dette i starten, fordi jeg mente at det ble for lett. Men jeg gjorde mye mer dps som fury og da var det greit nok, jeg offret litt av mitt eget ønske om å spille noe som er vanskelig framfor noe som ikke er spesielt vanskelig og kunne dermed bidra med mer dps til raidet.
Hvorfor skal jeg slutte å gjøre noe jeg syns er kjekt, slik at de andre kan få fortsette med sitt kjekke? Jeg syns ikke det er noe gøy å spille med addons som forteller meg alt. Jeg syns ikke det er gøy å spille andre DPS-specs enn Feral.

 

DBM. hadde denne addonen vært NØDVENDIG i high-end raid hadde Blizzard lagt til som standar. DBM hjelper deg. ikkno mer. AVR derimot...

AVR var komisk, rett og slett. Snakk om å sy puter under armene på folk.

 

Jeg spiller med tre addons i raid, DamageMeters, Grind og Omen. Og det er alt jeg trenger.

Heter det ikke Grid? :p

 

PS: Jeg bruker ikke Omen engang, men Blizzard sin innebygget Threat Meter.

Lenke til kommentar

Skjønner sikkert at enkelte klarer seg uten DBM men har følelsen at de har alltid spilt DPS class, merker fort når jeg spiller med roguen min, det er så slack at jeg kan fokusere noe helt annet, som boss "castbar" eller påminne andre i chatten hva de skulle gjøre osv.

 

Healer derimot, DBM er bare så kjekt der, i enkelte situasjoner er det såpass intens at blikket ligger bare på raid-frames. :ermm:

Lenke til kommentar

Skjønner sikkert at enkelte klarer seg uten DBM men har følelsen at de har alltid spilt DPS class, merker fort når jeg spiller med roguen min, det er så slack at jeg kan fokusere noe helt annet, som boss "castbar" eller påminne andre i chatten hva de skulle gjøre osv.

 

Healer derimot, DBM er bare så kjekt der, i enkelte situasjoner er det såpass intens at blikket ligger bare på raid-frames. :ermm:

Har forresten både tanket og healet hele ICC (dog ikke healet hardmode ICC) med druide, paladin og prest. :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke hatt DBM/VBM på fights som heroic LK og heroic Halion vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Jeg er enig i at man kan klare seg langt med skills og oppmerksomhet, men å ha en addon som annonserer shadowtraps, og når de fire cutterne på Halion skal spinne er en utrolig lettelse å ha;)

Vil ikke påstå at jeg er en dårligere spiller av den grunn.

 

Men hver sin smak! Jeg skal ikke presse addons på folk :p

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke hatt DBM/VBM på fights som heroic LK og heroic Halion vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Jeg er enig i at man kan klare seg langt med skills og oppmerksomhet, men å ha en addon som annonserer shadowtraps, og når de fire cutterne på Halion skal spinne er en utrolig lettelse å ha;)

Vil ikke påstå at jeg er en dårligere spiller av den grunn.

 

Men hver sin smak! Jeg skal ikke presse addons på folk :p

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd Shadowtraps eller fire cutters (hardmode?!) på Halion, så kanskje det ligger noe i det.

 

Men mener å ha lest at Blizzard tester sine raids uten addons. De kjører jo beta nå uten addons, slik som spillet er ment å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...