Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

I was wondering...

Skaffet meg Shadow's Edge på char nummer 2 i går. På char nr. 1 har jeg aldri orket å starte på A Feast of Souls questet.

Jeg har sett diverse videoer og "taktikker" på nettet om at man kan soloe diverse mobs i starten av instancen, men at de nå er "fikset". Finnes det fortsatt noen måte man kan farme 1000 sjeler alene?

Quoter meg selv - ingen som vet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal snart prøve meg i Alterac Valley og har akkurat fått med meg at det er en Battleground. I forbindelse med en Quest i Outland skal jeg blant annet skaffe et Alterac Valley Mark of Honor.

Det jeg lurer på, er som Battlegrounds spilles slik Dungeons spilles; altså med tank, DPS og healer, eller om det er et annet opplegg som gjelder i Battlegrounds. Jeg har lest litt generelt, men får ikke taket på hvorledes dette foregår.

Lenke til kommentar

Battlegrounds er Player versus Player, dungeons er Player versus Environment.

I PvE behøver man tanks, healers og dps. I PvP fungerer ikke rollefordelingen på samme måte.

Warsong Gulch - 10-manns BG. Capture the flag battleground. I teorien trenger man ikke tanks eller healers for å fange flagget, men det hjelper.

Arathi Basin - 15-manns BG. "King of the hill" prinsipp, med 5 "hills". Heller her trenger man ikke spesielle roller, hvertfall ikke tanks. Healers hjelper alltid

Alterac Valley - 40-manns BG. Dette har utviklet seg til å bli en BG hvor man rusher mot motstanderens "boss". Her er faktisk en ok tank et stort pluss, men ikke absolutt nødvendig.

Tidligere (i vanilla) var dette en BG der hver runde kunne vare oppimot et døgn. På den tiden var tanks og healers mer nødvendig enn hva det er nå.

Eye of The Storm - 15-manns BG. nok en "king of the hill" BG. 4 baser som skal kontrolleres. I tillegg har man alternativet ved å løpe med flagg som i WSG, men å kontrollere baser er mye mer effektivt.

Trenger ikke tanks eller healers.

Strand of The Ancients - 15-manns BG. Beskytt et fort bestående av 5 porter og et "Relic Chamber" fra motstanderen. Poenget her er å ødelegge motstanderens Demolishers (krigsmaskiner) og å uskadeliggjøre "Seaforium Bombs". Krever ingen tanks eller healers.

Isle of Conquest - 40-manns BG. avansert BG. En slags blanding av AB og AV. Mange baser å kontrollere, hver enkelt gir forskjellige fordeler som tilgang til krigsmaskiner, et gunship og lignende. Poenget er å ødelegge motstanderens porter først for å komme inn til "bossen" deres og drepe han før motstanderene dreper sin respektiv "boss".

Kjekt å ha 1 tank til bossen, men langt fra nødvendig.

Edit: Alterac Valley mark of honor finnes ikke lengre. De fjernet det for noen patcher siden. BGs gir nå kun honor points.

Endret av Necleto
Lenke til kommentar

I was wondering...

Skaffet meg Shadow's Edge på char nummer 2 i går. På char nr. 1 har jeg aldri orket å starte på A Feast of Souls questet.

Jeg har sett diverse videoer og "taktikker" på nettet om at man kan soloe diverse mobs i starten av instancen, men at de nå er "fikset". Finnes det fortsatt noen måte man kan farme 1000 sjeler alene?

Quoter meg selv - ingen som vet? :)

Du må nok ha noen til å hjelpe deg. Det opplagte er å gjøre hele ICC hver uke til du er ferdig. Hvis du mener at dette ikke vil gå fort nok kan du prøve å få noen til å bli med på en rep farm run i ICC, dette var populært for lenge siden, vet ikke hvor populært det er nå.

Hvorfor ønsker du å gjøre questet btw? Har du realistiske muligheter til å få Shadowmourne eller vil du bare gjøre et par quests for "fun" ?

Lenke til kommentar

Å skaffe Shadowmourne er jo ikke vanskelig i det hele tatt. Alt det krever er litt tid, og jeg ville sjekke om jeg kunne spare inn litt tid på dette questet.

du må også ha en guild som kan gjøre sindragosa/bql/pp 25 man. også må du samle sammen 50 shadowfrost shards som har 25-50% drop chance på normal og 50-99% på heroic.

Endret av prez
Lenke til kommentar

Battlegrounds er Player versus Player, dungeons er Player versus Environment.

I PvE behøver man tanks, healers og dps. I PvP fungerer ikke rollefordelingen på samme måte.

Warsong Gulch - 10-manns BG. Capture the flag battleground. I teorien trenger man ikke tanks eller healers for å fange flagget, men det hjelper.

Arathi Basin - 15-manns BG. "King of the hill" prinsipp, med 5 "hills". Heller her trenger man ikke spesielle roller, hvertfall ikke tanks. Healers hjelper alltid

Alterac Valley - 40-manns BG. Dette har utviklet seg til å bli en BG hvor man rusher mot motstanderens "boss". Her er faktisk en ok tank et stort pluss, men ikke absolutt nødvendig.

Tidligere (i vanilla) var dette en BG der hver runde kunne vare oppimot et døgn. På den tiden var tanks og healers mer nødvendig enn hva det er nå.

Eye of The Storm - 15-manns BG. nok en "king of the hill" BG. 4 baser som skal kontrolleres. I tillegg har man alternativet ved å løpe med flagg som i WSG, men å kontrollere baser er mye mer effektivt.

Trenger ikke tanks eller healers.

Strand of The Ancients - 15-manns BG. Beskytt et fort bestående av 5 porter og et "Relic Chamber" fra motstanderen. Poenget her er å ødelegge motstanderens Demolishers (krigsmaskiner) og å uskadeliggjøre "Seaforium Bombs". Krever ingen tanks eller healers.

Isle of Conquest - 40-manns BG. avansert BG. En slags blanding av AB og AV. Mange baser å kontrollere, hver enkelt gir forskjellige fordeler som tilgang til krigsmaskiner, et gunship og lignende. Poenget er å ødelegge motstanderens porter først for å komme inn til "bossen" deres og drepe han før motstanderene dreper sin respektiv "boss".

Kjekt å ha 1 tank til bossen, men langt fra nødvendig.

Edit: Alterac Valley mark of honor finnes ikke lengre. De fjernet det for noen patcher siden. BGs gir nå kun honor points.

Takk for flott svar! :)

Questen jeg er på heter Concerted Efforts, og det står da der at jeg må skaffe Alterac Valley mark of honor, så det var merkelig (jeg er lvl 65). Når jeg spiller i Alterac Valley, er det litt "every man for himself", eller er det noen som har kommandoen?

Lenke til kommentar

Det questet er ikke mulig å gjennomføre lengre, kun for folk som ikke leverte inn merkene sine den patchen de ble fjernet.

I AV (avhengig av om du er alliance eller horde), går første delen av kampen stort sett ut på å ta kontrollen over motstanderens (horde)tårn, eller (alliance)bunkere. Ved å ta kontrollen over disse, mister bossen til hver faction diverse buffs som gjør han mye enklere å drepe, samt at han mister noen adds som står ved siden av han.

Lenke til kommentar

Det questet er ikke mulig å gjennomføre lengre, kun for folk som ikke leverte inn merkene sine den patchen de ble fjernet.

I AV (avhengig av om du er alliance eller horde), går første delen av kampen stort sett ut på å ta kontrollen over motstanderens (horde)tårn, eller (alliance)bunkere. Ved å ta kontrollen over disse, mister bossen til hver faction diverse buffs som gjør han mye enklere å drepe, samt at han mister noen adds som står ved siden av han.

Merkelig at questen ikke er fjernet da, sånt irriterer meg. Jeg spiller alliance, men nå får jeg uansett se om jeg gjør AV, siden jeg ikke får det jeg trenger ved å gjøre det. :)

Lenke til kommentar

Forslag til PVP-realm? Gjerne en hvor det er en del Nordmenn på.

Grim Batol.

Aye, da prøver jeg den. Takk :)

Grim Batol lagger som en kanin i sirup.

Merkelig at questen ikke er fjernet da, sånt irriterer meg. Jeg spiller alliance, men nå får jeg uansett se om jeg gjør AV, siden jeg ikke får det jeg trenger ved å gjøre det. :)

Questet er ikke fjernet av den grunn at det fortsatt kan være spillere som har vært inaktive en stund. De kan ha samlet opp en del BG marks fra tidligere, og skal derfor ha muligheten til å levere dem inn for honor om de starter igjen :)

Lenke til kommentar

De tre infusion questene er ikke vanskelige i det hele tatt, og det er ikke rent få guilds som har potensiale til å slå de 3 bossene :) Det er til og med pug-materiale.

Shards derimot, tar tid. Det er jeg helt klar over.

Brukte 2 måneder på å få 50 shards selv, lykke til :)

Lenke til kommentar

Necleto, bevis det.

Lagg in my ass... kanskje du tar feil av din Commodore 64 system med lagg, om PCen din suger så vil du merke noe lagg lignende.

Du er ikke særlig god til å ta imot kritikk du, Nagina...du driver med spydigheter så fort noen har andre erfaringer enn det du har, akkurat som sist gang jeg hadde en diskusjon med deg. Give us a break.

Anyway, over til saken, så har jeg spilt Alliance på Grim Batol selv. Var i guilden Bound by Blood, og opplevde blant annet Dalaran som et håpløst sted å oppholde seg. Lagget veldig mye, og det hadde ingenting med maskinvare eller internett å gjøre.

Edit: Glemte å nevne at på Grim Batol var det ofte login kø og server lagg på de typiske raid dagene.

Endret av Necleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...