Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom over litt random RP her om dagen, helt herlig! Ravenholdt er riktignok en RPPVP-server, men jeg møter nesten aldri RP'ere. Så, plutselig, i Stranglethorn (av alle steder)var det en druide og paladin som RP'et skikkelig ved Hemingway's camp, eller hva det nå enn heter. Det var så konge!

Lenke til kommentar

Bare sånn jeg ser RP realms, sorry hvis jeg traff nerven :ohmy:

Høres bare litt hyklersk ut, da du spiller/har spilt WoW selv.

Forskjellene, sånn basisk, er følgende:

PvE = Player versus Enviroment. Altså, fokuset er på spillere mot datamaskinen.

PvP = Player versus Player. Altså, fokuset er på spillere mot spillere.

RP = Role Play. Rollespill på norsk, som betyr at du leker skuespiller. Du spiller en rolle (din karakter), og lever igjennom han. Spiller du en Troll Shaman, løper ikke du rundt og roper "lololololol i hax u", men kanskje "yo mon', I be stealin' ya mojo".

Fyi, "basic" kan ikke alltid oversettes til basisk. :p

Lenke til kommentar

Lowlife? Det var da fryktelig dømmende fra en dataspiller. Om man rollespiller i et "RolePlaying Game" så er da ikke det lowlife, dummeste jeg har hørt.

Noen live rollespiller, noen driver med Pen/pencil and Paper mens noen igjen bruker dataspill.

Laiv. noen av det beste skuespill du kan finne ^^ anbefaler det for folk som har lyst å prøve noe nytt.

men husk at wow er et MMORPG hadde det ikke vert et rollespill hadde du ikke hatt quest :)

Endret av JuletreDuden
Lenke til kommentar

Sitter i tyskland uten skikkelig nett (må betale dyrt for få minutter).

Kunne tenkt meg å lese opp historien i wow mens jeg likevell sitter her, noen som vet hvor jeg kan gjøre dette? Gjerne pdf eller nedlastbart.

En bok evt video elns hadde vært epic. Vil vite mer om historien, thrall, etc. :p

Bare gå inn på Wowwiki så søker du på temaet du vil lære mer om. God lesning! :thumbup:

Btw, litt off-topic, men... if you don't mind me asking... hvilken del av Tyskland befinner du deg i?

Takk for linken, skal sette meg ned og laste ned det jeg fär til med min pc etterhvert..

Befinner meg i Nordrhein-Westfalen, ikke sä langt unna duisburg hvor den konsert tragedien var. Flytter hit og er i en periode hvor vi mä bo pä hotell en liten periode, med dyr betal internett. Sä det blir lite wow pä meg en periode, med min förste nydinga 80 og greier.

Beklager äöü, gidder ikke copy-paste norske bokstaver :)

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tenkte på det selv og. Enten The Sha'Tar eller Darkmoon Faire. I have done my research well, ya? :wee: Vel, da blir det The Sha'Tar. :thumbup: Takk for tipset.

Pff, burde jo dratt til Argent Dawn, beste serveren ;D

Jepp, beste serveren. Ingen tvil

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, den eneste serveren jeg har spilt på er The Sha'tar. :p

Jeg har RP-et i alle MMO-s jeg har prøvd. Til og med Runescape. Men jeg må si at LotTRO har et av de beste RP-miljøene jeg noen gang har sett.

EDIT: Med WoW på en god andreplass, selvfølgelig. ;)

Jeg er så heldig at jeg har en super guild, med RP-events nesten hver eneste dag.

Endret av Dermuszdel
Lenke til kommentar

All mulig respekt til RP'ere.

Har vurdert å rolle en char på en RP-server selv, men tviler på at fantasien min er god nok.

"One Forsaken, One Hero, and One Destiny, he... is Chuckalohic!"

Tips etter å ha rollespilt mye: ikke lag fantasien, la fantasien komme til deg.

rollespill en karakter uten noe minne om fortiden (klassisk). da er du safet med å finnet ut:

hvor du kommer fra,

hvem du er

hvor gammel du er osv.

andre er at du burde observere litt. spille litt med og ikke la RP komme til deg men du kommer til RP :)

---Pause---

Ta litt selv og finn ut av RP events på kanskje serverns egen LFRP channel? forumet? eller spørr rundt OOC (out of character).

Lenke til kommentar

Du må ikke ha en ti-siders bok med bakgrunnshistorie for å kunne RPe, men å begynne en karakter med hukommelsestap blir vel litt for klisjeaktiv. Finn noen enkle punkt som stadfester karakteren din, så kan du bygge på de ved senere spilling.

Mine karakterer startet alltid med et navn. Når jeg hadde navnet, lagde jeg karakteren. Så satte jeg meg ned og lot karakteren min vokse ut. Er litt vanskelig å forklare, men det er mye kulere å ha en spontan karakter enn en planlagt karakter. (jeg misliker fortsatt tauren druiden min. Hun var ei skikkelig hurpe :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...