Griznah Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Druid ftw! Glad jeg endelig skjønte det. Den aller første char min skulle være druid, men så ble det warlock i steden.. Men nå holder jeg meg i alle fall til druiden, fire playstyles in one, B*****S! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 "skru" flere playstyles. Her er det Feral som gjelder. Beste DPS-speccet i hele pokkers spillet. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Moonkin er jo et langt enklere DPS-spec da. Du spammer to angrep, samt 2 dots. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Vi får sjå når cata kommer kem som har den enklaste dps-specen. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Dem snakker jo om å "dumb down" cats. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg snakker om selvsagt om nåtiden, og ikke cataclysm. Blir synd om katte-DPS blir latterlig enkelt som alt annet i spillet. Kanskje jeg skal fullstendig migrere over til DDO da. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Har du bjørnetank i gruppa, så er no ikkje kattedps så veldig vanskelig heller. =) (Edit: evt manglebot i form av cat nr2 med deg). Men når det er sagt så har eg vore i pugs med alvorlig mykje rart av både locks, mage's, hunters, druids (cat og owl), dk's og whatnot...alle med bra gear, men med en grunnleggande mangel i forståelse på korleis en gjer god dps. Sånn vil det vel alltid vere. Misforstå meg rett Slimda. Digger druid, og cat og etc. Den største forskjellen på druid (også feral, men primært ugler), er om dei hjelper også til i raidet. decurse, BR, tranquility etc. Mange som ikkje kan sjå forbi recount/skada. Noterte meg også at det kunne blitt wipe på Saurfang 25 (normal ja), pga at ranged ikkje lenger gadd å nuke adds? 3-4 av dei vi hadde meg gikk kun full pupp på boss mest sanysnlig for å booste sitt eige ego. Og nei, ingen av dei var en affli-lock. Endret 20. juli 2010 av Whiteshit Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Har du bjørnetank i gruppa, så er no ikkje kattedps så veldig vanskelig heller. =) (Edit: evt manglebot i form av cat nr2 med deg).Nå som Mangle varer i 1 minutt, har det sluttet å være et DPS-tap.Men når det er sagt så har eg vore i pugs med alvorlig mykje rart av både locks, mage's, hunters, druids (cat og owl), dk's og whatnot...alle med bra gear, men med en grunnleggande mangel i forståelse på korleis en gjer god dps.Sånn vil det vel alltid vere. Selvsagt. Men jeg snakker om vanskelighetsgraden. Alle vet at Retribution-Paladins har det såre enkelt (trykk på det som ikke er på CD), men f.eks Feral Druider er langt mer inviklet og proc-basert (skal jeg bruke ferocious bite? skal jeg bruke rip? Savage roar? har jeg nok energy? Får jeg gratis angrep?)Misforstå meg rett Slimda. Digger druid, og cat og etc. Den største forskjellen på druid (også feral, men primært ugler), er om dei hjelper også til i raidet. decurse, BR, tranquility etc. Mange som ikkje kan sjå forbi recount/skada. Som feral DPS tar jeg aldri decurse. Ikke tar jeg tranquility heller. Hvorfor? Tranquility uten spellpower er meningsløst, og decursing fikser de andre resto-druidene seg av. Innervate brukes dog flittig, samt Rebirth. Er nok enklere å bruke decurse for en moonkin enn en feral, da vi mister energy av å gjøre det.Noterte meg også at det kunne blitt wipe på Saurfang 25 (normal ja), pga at ranged ikkje lenger gadd å nuke adds? 3-4 av dei vi hadde meg gikk kun full pupp på boss mest sanysnlig for å booste sitt eige ego. Og nei, ingen av dei var en affli-lock.Dumme folk er dumme. That's life. Endret 20. juli 2010 av Slimda Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Mangle er vel strengt tatt ikke det vanskligste med cat-rotation uansett, hvertfall ikke nå som de har buffet duration. edit: tranq bortkastet uten spellpower? hva er det for noe tull, ypperlig for f.eks airphase bloodqueen eller eventuelt bare lette litt på trykket når det er mye aoe dmg ute og går Endret 20. juli 2010 av Dkdaffy Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Poenget er at det er en mindre ting å tenke på. Godt mulig retpallies er såre enkelt. Men då lurer eg på koffor noken gjer 11k dps og noken gjer 7k dps på samme boss med samme gear. Altså..om det er så såre enkelt. Og make no mistake, eg speler ikkje pally. Men sidan ugle dps er kun å bruke et par spells og holde dots oppe, så er vel feral berre å bruke et par finishers og holde bleeds oppe? (jaja, satt på spissen så klart. =) ) Og ikkje undervurder din tranquility i f.eks en airphase på BQ hc eller no. Kan vere en lifesaver der. Du gjer jo ingen som kitty då uansett. ^^ Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 jeg kan hvertfall gå god for at healers setter stor pris på en tranquility i nødens time. Personlig syntes jeg ikke cat rotation er spesielt vansklig heller, selvom jeg sikkert faila mye i begynnelsen men som med alt annet er det ting som jobber seg inn etterhvert. Hvor procc baserte vi er kan forsåvidt diskuteres, personlig syntes jeg ikke det er så ille da vi kun har ooc å tenke på, og nå har den såpass lav proccrate at det er ingen vits å spekulere i "får jeg gratis attack" eller ikke, man skal heller tenke på det når man først får proccen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Det er aldri noe "trykk" under Bloodqueen hos oss. AoE-healerene våre er mer enn gode nok til å opprettholde raidet. Jeg bruker tiden på å finne ut hvem jeg skal bite nest, samt titte om healerene trenger Innervate. Grunnen til at noen paladins har 7k og 11k er såre enkelt. De trykker angrepene sine i feil rekkefølge. Avhengig av hva slags utstyrsnivå du har, så er ett angrep bedre enn andre. T10 gjør f.eks sånn at Divine Storm kommer av CD, dermed er det best å ha den i CD hele tiden. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Det er aldri noe "trykk" under Bloodqueen hos oss. AoE-healerene våre er mer enn gode nok til å opprettholde raidet. Jeg bruker tiden på å finne ut hvem jeg skal bite nest, samt titte om healerene trenger Innervate. Med andre ord, du har ikke prøvd bq hc25? Om du virkelig ikke ser noen nytte av tranquility i det hele tatt som feral, så er det rett og slett fordi du ikke gidder. Såklart, den trengs ikke på hver bossfight, eller på hvert forsøk engang for den saks skyld, men den kan definitivt være en lifesaver, uansett om AoE-healerne deres hadde hvert de beste i verden. Its all about them RNG's Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Nei, jeg har ikke prøvd 25mann Bloodqueen hardmode. Vi pugger 25mann normal, og tar 10mann hardmodes. Mer klarer vi ikke, fordi vi ikke er store nok. Situasjonen hadde selvsagt endret seg om jeg spilte i 25manns hardmodes, men det gjør jeg da ikke. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Nei, jeg har ikke prøvd 25mann Bloodqueen hardmode. Vi pugger 25mann normal, og tar 10mann hardmodes. Mer klarer vi ikke, fordi vi ikke er store nok. Situasjonen hadde selvsagt endret seg om jeg spilte i 25manns hardmodes, men det gjør jeg da ikke. Og i 10mans så er tranquility helt ubrukelig? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Med tanke på at vi så og si aldri har problem med healing, ja, så vil jeg si at Tranquility er ubrukelig å bruke for min del. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Med tanke på at vi så og si aldri har problem med healing, ja, så vil jeg si at Tranquility er ubrukelig å bruke for min del. så og si aldri er ikke det samme som aldri, skal ikke se bortifra at healers hadde satt pris på et tranq i ny og ne. Dessuten er betyr ikke det at bare fordi du ikke trenger den for å overleve så er det ikke noen vits å bruke den, har man muligheten så ser ihvertfall ikke jeg noen grunn til å ikke hjelpe til å avlaste healers nå og da. LK er et annet godt eksempel på fight hvor healerne stort sett kan klare seg selv, men det er skjeldent de sier neitakk til en group heal som tikker for 2k+ når aoe dmgen er på sitt værste, spesielt på lk hc, tilogmed 10man. Anyways, om du fremdeles bedømmer tranquility som ubrukelig så sier det mer om din spillestil og evne til teamplay enn det det gjør om tranquility som ability, for "ubrukelig uten spellpower", det er komplett bullshit. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 så og si aldri er ikke det samme som aldri, skal ikke se bortifra at healers hadde satt pris på et tranq i ny og ne.Såklart de setter pris på en tranq i ny og ne. Jeg setter også pris på å få slippe å gjøre jobben min i noen sekunder.Dessuten er betyr ikke det at bare fordi du ikke trenger den for å overleve så er det ikke noen vits å bruke den, har man muligheten så ser ihvertfall ikke jeg noen grunn til å ikke hjelpe til å avlaste healers nå og da.Om jeg faktisk ser at den kan hjelpe, så hender det jeg popper den. Men, som jeg har sagt, healerene klarer seg helt fint uten min hjelp i de absolutt fleste tilfeller.LK er et annet godt eksempel på fight hvor healerne stort sett kan klare seg selv, men det er skjeldent de sier neitakk til en group heal som tikker for 2k+ når aoe dmgen er på sitt værste, spesielt på lk hc, tilogmed 10man.LK er en fight vi bare har fått tatt på 10mann normal. dvs, eneste måten folk dør er enten tanken som får 50k shadow på seg, en person blir kastet ut over siden eller noen som aggroer en spirit add. Tranquility hjelper ikke særlig der...Anyways, om du fremdeles bedømmer tranquility som ubrukelig så sier det mer om din spillestil og evne til teamplay enn det det gjør om tranquility som ability, for "ubrukelig uten spellpower", det er komplett bullshit.Som sagt, for mitt vedkommende er den ubrukelig, fordi healerene jeg spiller med fikser biffen. La meg forklare. Når vi wiper, er det to grunner. Enten så dør/DCer tanken. Hjelper Tranquility? Nei. Bossmechanics tar kverken på oss. Hjelper Tranquility? Nei. Jeg er fullt klar over at Tranquility og andre spells kan brukes til å hjelpe raidet. Men som jeg har sagt flere ganger. For mitt vedkommende, så er det meningsløst å bruke det per dags dato, rett og slett fordi det ikke er vits. Det trengs ikke. Overflødig. Jeg gjør mer nytte med mine 10 sekunder DPS enn mine 8 sekunder med Tranquility. Jeg er ikke fremmed for å hjelpe andre jeg spiller med. Det har jeg tross alt gjort siden jeg begynte i 2004. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Anyways, om du fremdeles bedømmer tranquility som ubrukelig så sier det mer om din spillestil og evne til teamplay enn det det gjør om tranquility som ability, for "ubrukelig uten spellpower", det er komplett bullshit. Var da fælt så du skulle ta på vei av at Slimda ikke liker tranq? Er du i samme guild som ham, eller tror du at du selv vil bli sett på som en bedre spiller ved å tråkke på en tilsynelatende erfaren druid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå