Yaricks Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) No står det jo at vedlikehalde er blitt utvida for alle realms, vil det då sei at alle realms er nede for 24t? Det betyr at det har blitt utvidet. Ikke nødvendingvis at det er utvidtet til 24 timer. Serverene pleier vel å komme opp igjen rundt 1 vanligvis? EDIT: Ihvertfall har det vært sånn ved slike oppdateringer som dette tidligere, før wrath og tbc. Endret 7. juli 2010 av Yaricks Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Sist veka kom dei ikkje opp før rundt 19. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Sist kom ikke min server opp før kl 21 Gå ut i sola, folkens Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Anbefaler ikke å oppgradere via battle.net eller blizzard, altså kjøpe vanilla via der, er svindyrt forhold til andre plasser. + man må kjøpe gametime = enda dyrere. Blizzard priser: Oppgradere trial til vanilla = 14.99€ 30 dagers gametime = 12.99€ Gamersloot.com priser Vanilla + 30 dager = 8.99€ kosta 10 kr på platekompaniet for en stund tilbake. Jeg kjøpte 3 stk:P Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Dagens gladnyhet, not. Serverstatus Alle er nede enda ifølge denne. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Alle servere er nede. De KAN være nede til midnatt, men de kan også komme online før, avhengig av hvor flinke og effektive Blizzard er Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hvordan er dette mulig: Siden blizzard ødelegger alt de tar i, hvordan fikk de da til å lage spillet? Selv om de skal restarte systemet og ikke legge inn en fil så kan serverene være nede i 24h. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Haha War, er nok litt mer enn som så det er snakk om Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Er like forbløffet over reaksjonene til folk hver gang WoW serverne går ned. Noen tar helt av, og sier at Blizzard er ett møkkaselskap som ødelegger alt de tar i?! Hvordan i alle dager vet de det? Dette er weekly SCHEDULED maintenance. Dette skjer annenhver uke, at servere tas ut av drift, noen ganger tar det lengre tid. DEAL WITH IT. Hvis du ikke får spillt WoW ett par tre timer midt på dagen på en onsdag, eller kansje *gosh* det tar 24 timer. Sorry, men de som klager, har ingen sympati hos meg. :] Koser meg med andre ting, og nyter en WoW fri dag, så langt! Yaricks:) Oh, og War: Du tror virkelig at det kun er en fil de skal kopiere? Det er snakk om nå godt og vel 13 millioner spillere, ca halvparten er på EU og RU (de serverne som er nede idag), tror du virkelig det er så enkelt å bare trykke STOP og kopiere en fil? De sa jo at dette er for å forberede cataclysm. Du har ikke tenkt på at de kansje driver med hardware upgrades, for å fikse f.eks. lag? Eller kunne øke population på noen servere som allerede har daglige køer? Jeg gir meg over. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Jeg kan ikke si jeg ikke har lurt på flere ganger nøyaktig hva de gjør hver onsdag som tar såpass med tid. Særlig de gangene nedetiden forlenges så grundig, som sist onsdag. En liten stund klarte de seg jo gjennom annenhver onsdag med bare en server restart på noen små minutter. Ser sjelden til de lenger dessverre. Jeg klager ikke her. Med millioner spillere av forstår jeg godt at det kan ta tid, hva enn de gjør. Skulle bare vært moro å vite hva de bruker onsdagsmorgenen til. Gjennomlesing av bug reports og fiksing av dem, kanskje? Kjøres vel noe på serverne for å rydde opp litt også. Endret 7. juli 2010 av Saft Suse Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Saft Suse: Enig med deg, hadde vært stilig å kunne se på en eller annen måte hva de driver med! Med tanke på at det er cal 40(?) engelske realms, 15-20 spanske, franske og tyske hver og endel RU servere, så forstår jeg godt at de bruker tid. Tror ikke de bruker tid på å LESE bugreports, det gjør de nok før en maintenance, slik at de har en liste over hva som skal gjøres. Det som kan tenkes, er vel at de tar backup av alle server filer, og DET kan nok ta tid, hvis det er 10k characters pr realm. 10k filer på kansje noen mb hver, blir fort noen TB som skal kopieres ja! Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg er innne =D Yeah right Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg er innne =D Yeah right Inne, som i logget inn uten at noen servere er online ? Yep Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Vanskelig å si nøyaktig hva de gjør på server-siden, men jeg kan garantere dere at det ikke er "lett arbeid". Servere er et helvete å jobbe med. Jo flere du har, jo flere mystiske feil som plutselig dukker opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) ... Endret 24. oktober 2019 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå