Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Hvordan tror folket det vil fungere med 5x shaman (multiboxing) i heroics osv om jeg skaffer meg litt pvp gear?

 

For wrath heroics så trenger du en tank, eller mye mye tid og vilje, så vidt meg bekjent.

Jeg hadde vurdert å legge til en boomkin på teamet. Fin synergi når du går for 5xdps oppsett, og mulighet for å raskt switche til en tank hvis du må hoppe over til 4xdps eller 3xdps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du henger ikke etter vel? :p Hunters kommer ikke til å ha mana i Cataclysm.

Hmm... hva får vi i stedet da? Eller hvordan løses det?

 

Focus. Noe info her - har ikke lenkene til de blå endringspostene her på denne maskinen så gjorde et søk:

http://www.wow.com/2010/04/09/cataclysm-class-changes-hunter/

 

Edit: her er den

 

Huntere i Lord of the Rings online bruker focus, så Blizzard stjeler ideen fra dem.

Lenke til kommentar
Huntere i Lord of the Rings online bruker focus, så Blizzard stjeler ideen fra dem.
Huntere i World of Warcraft hadde Focus i 2004, om ikke før også. Det er derfor pets har Focus og ikke mana. Blizzard gikk bort ifra dette grunnet at en annen klasse allerede har "focus", eller energy.

 

Så de har ikke stjelt noe som helst fra Lotro.

Lenke til kommentar

Problemet med slike "cosmetic" ting, er at det tar lengre tid å laste ned modellene, noe som gjør spillet tregere.

 

Jøss ja, Blizzard har gjort det enkelt ved at 90% av dalaran går med 10 forskjellige shoulderpieces :p

Jeg er villig til å bruke litt prosessorkraft hvis det får mer variasjon i spillet.

Lenke til kommentar
Jøss ja, Blizzard har gjort det enkelt ved at 90% av dalaran går med 10 forskjellige shoulderpieces :p

Jeg er villig til å bruke litt prosessorkraft hvis det får mer variasjon i spillet.

Så du har 200 stk som bruker 10 forskjellige skuldre. Det er totalt 10 modeller som må loades på 200 stk.

 

Tenk deg nå at alle kunne få 5 variasjoner av skuldrene sine. NÅ er det plutselig 50 forskjellige skuldre som må loades. 5 ganger så mye trafikk.

Lenke til kommentar

Tenk deg nå at alle kunne få 5 variasjoner av skuldrene sine. NÅ er det plutselig 50 forskjellige skuldre som må loades. 5 ganger så mye trafikk.

 

Nja, du laster jo ned modellene i forbindelse med en patch - kan ikke si at patchstørrelsene skremmer meg nå lenger. In-game, så lastes jo kun "noobX approaches, wearing shoulder#55"; som er samme datamengde uansett skuldertype :)

 

Rendering av 500 forskjellige skuldre tar mer minne enn 50x10, den tar jeg - men minne er vel ikke akkurat et problem for wow? Og særlig med cata, der vi tross alt ikke får dalaran/shattrath sentre lenger med så mange spillere på samme sted.

 

Absolutt største problem med cosmetics er at det tar utvikler tid - og ting som in-game voice com og real-id har nok kostet oss et raid eller annen morsom feature :p

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Problemet er hastighet. Jeg har en rimelig kjapp PC, så for meg er det null problem å logge på i WoW.

Men for flertallet i WoW, så har ikke de en super PC. Flesteparten sliter faktisk med Marrowgar-fighten i ICC. Resultatet med flere modeller er da at de bruker lengre tid på å logge seg inn/komme seg til plasser. Om det tar for lang tid, mister de tilkoblingen til serveren og blir kastet ut.

 

DET er en av flere problemer med for mange modeller og personlige forandringer.

 

Absolutt største problem med cosmetics er at det tar utvikler tid - og ting som in-game voice com og real-id har nok kostet oss et raid eller annen morsom feature :p

Tull og tøys. Blizzard har ikke ett team som jobber på WoW-features. De har noen som jobber med dungeons, noen med grafikk, noen med ditt og noen med datt. Det er ikke en guttegjeng som tar hele prosjektet.

RealID er forresten en felles greie for alle Blizzardspill, og ikke bare WoW.

 

Hm... Sendte Blizzard den webformen angående accounten min i går (det er plutselig lagt til en authenticator). Men det gjør vel ikke noe om jeg ringer? Eller bør jeg da egentlig vente på svar?

Er vel raskest å ringe har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Resultatet med flere modeller er da at de bruker lengre tid på å logge seg inn/komme seg til plasser. Om det tar for lang tid, mister de tilkoblingen til serveren og blir kastet ut.

 

DET er en av flere problemer med for mange modeller og personlige forandringer.

 

Nja, instanced PvE er ikke det beste eksempelet - ratioen mellom folk og antall skuldre er relativt lav der. Særlig midt i progression-løpet der noen har oppgradert fra TOC skuldre til ICC skuldre, mens andre ikke har det. Det er jo kun i start og slutt at du virkelig har mange folk med samme modell skuldre.

 

 

 

De har noen som jobber med dungeons, noen med grafikk, noen med ditt og noen med datt. Det er ikke en guttegjeng som tar hele prosjektet.

 

Ikke samme gjengen nei - men samme budsjett. Vi (som kunde) har indirekte betalt for at VoiceCom og RealID ble utviklet. Kunne pengene ha blitt brukt til andre ting? :)

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke PvE, men om å faktisk bevege seg rundt om i hovedbyene. Har du en gammel PC, tar det lang tid å logge seg inn, nettopp fordi PCen må laste inn alle modellene.

Har du aldri opplevd å løpe rundt i en by mens folk bare plutselig dukker opp? Det er WoW som laster inn alle modellene. Jo flere unike modeller, jo vanskeligere blir det å logge seg på for de med dårligst PC.

En av grunnene til at WoW er så populært som det er, er nettopp det lave PC-kravet det har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...