Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmpf... får ikke spilt nå. Blir bare disconnecta fra spillet hvert andre minutt eller noe sånn (normal surfing går ok, må bare vente 5-10 sek. lenger enn normalt en gang i blant).

 

Jeg spurte nettleverandøren via e-post hva som var feil (står "ustabilt på <min adresse>" på driftsstatus) og når det ble fikset. Fikk svar nå nettopp at kabelen inn til bygården er ustabil og de venter på at styret skal godkjenne utbedring av kabelen. Vel, jeg sitter i styret og har ikke hørt et ord om det. Så da blir det nok ikke noe WOW på en stund. Greit nok, det er sommer, men det er jo alltids greit å ha noe å gjøre på regnværsdager.

 

Du får sikkert full forståelse i styret hvis du sier at du ikke kan spille WOW og blir disconnecta. lol.

Lenke til kommentar

Jippi, da er accounten min hacket og idioten har satt authenticator code på brukeren min..

 

Fikk låne en kompis sin bruker, logget meg inn og fant ut at hackeren faktisk jobber på warrioren min :ohmy: Eller han var ihvertfall i Hellfire Ramparts da, en helt unødvendig dungeon for min character i øyeblikket.. På armory viser det også at han har skaffet litt blått drittgear, men han har ikke slettet noe enda, som er registrert på armory ihvertfall. Hadde bare 2,7k gold, men litt surt om han tar det.

 

Håper battle.net for ordnet dette for har sendt dem informasjon om problemet. Dritthackere.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

En ting jeg har vannskeligheter med å forstå`. Hvordan går det an å bli egentlig hacket? Om en fyr spørr meg om emailen min er det jo åpenbart hva han prøver på. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å bli hacket uten kontaktinfo, altså det er ikke mulig å bruke en slags software for å nå andres account information.

 

Hvordan går det an? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan han har klart det siden jeg holder styr på absolutt alt jeg installerer så keylogger er liten sjanse for at jeg har på maskinen. Passordet mitt er helt umulig å gjette seg til, jeg sletter alle scam-mails med en gang (selvsagt uten å trykke på linkene) og er første gang jeg har blitt hacket. Spillte jo klokka 2 i natt og i dag tidlig hadde han satt authenticator på den. Han sitter btw i Hellfire Ramparts konstant..

 

Skal sies at brukeren har blitt spillt med på 3 maskiner, der 2 av de er sikkert fyllt med dritt fra broren eller noe, men uansett..

 

Er ikke bare å sette authenticator på den nå. Må først skaffe full tilgang til accounten igjen og det kan ta tid hos blizzard. Etter dette skal jeg aktivere authenticator tjenesten.

Lenke til kommentar

Et program som blir installert på maskinen som logger alle tastetrykk og sender informasjonen til en tredjepart. Blir vanligvis installert ved at nettleseren/en plugin i nettleseren har feil som kan utnyttes til å kjøre kode.

 

Ahh. Så the "victim" har lasted ned en fil som overfører info til en annen? Aldri hørt om slik. Takk uansett, noe jeg skal holde meg unna om det går.

Lenke til kommentar

En ting jeg har vannskeligheter med å forstå`. Hvordan går det an å bli egentlig hacket? Om en fyr spørr meg om emailen min er det jo åpenbart hva han prøver på. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å bli hacket uten kontaktinfo, altså det er ikke mulig å bruke en slags software for å nå andres account information.

 

Hvordan går det an? :hmm:

For noen måneder tilbake var det noen hackere som kom seg inn på en av Blizzard sine servere og fikk tak i en drøss av account names + passord, slik ble jeg hacket.

Går aldri inn på suspekte sider eller gold selling sider.

Lenke til kommentar
Ja, problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan han har klart det siden jeg holder styr på absolutt alt jeg installerer så keylogger er liten sjanse for at jeg har på maskinen.

+

Skal sies at brukeren har blitt spillt med på 3 maskiner, der 2 av de er sikkert fyllt med dritt fra broren eller noe, men uansett..
Hum hum :)

 

Skaffet meg Authenticator straks den ble tilgjengelig på Android-telefoner. Har tatt den av og på kontoen min et par ganger når jeg har reinstallert telefonen, men utover det har jeg aldri opplevd problemer.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Ja, problemet er at jeg ikke har peiling på hvordan han har klart det siden jeg holder styr på absolutt alt jeg installerer så keylogger er liten sjanse for at jeg har på maskinen.

+

Skal sies at brukeren har blitt spillt med på 3 maskiner, der 2 av de er sikkert fyllt med dritt fra broren eller noe, men uansett..
Hum hum :)

 

Skaffet meg Authenticator straks den ble tilgjengelig på Android-telefoner. Har tatt den av og på kontoen min et par ganger når jeg har reinstallert telefonen, men utover det har jeg aldri opplevd problemer.

Hehe, ble litt mot meg selv det der, men jeg mener at hovedmaskinen, som jeg bruker nå, er rimelig trygg. De to andre er større sjanse for å ha sikkerhetsbrudd.

 

Men har skaffet authenticator på iphonen og venter egentlig bare på å få tilgang til brukeren igjen, selv om det kan ta noen dager. Håper at det fungerer og at jeg ikke vil få problem igjen.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...