Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Hadde PC-havari for ca en måned siden og bestilte meg en ny gamer PC hos Multicom. Tok endel tid før den kom gitt, men i dag var den da her.

 

Tenkte ikke over det da jeg bestilte, men den har W7 Ultimate 64 bit operativsystem. Har lest rundtom at det skal fungere å spille WoW med W7 64bit, men lurer da på om det er noen her som bruker dette og i fall de har opplevd problemer: hvilke?

 

For å være helt ærlig så gaming-opplevelsen på Windows 7 uhyre mye bedre enn på Windows XP (har ingen formening om Vista, hadde det i ei uke og hatet hvert minutt). Har du to skjermer er det bare plug 'n play og alt funker automatisk, drivere finnes automatisk og alt er fryd og gammen. Utrolig nok synes jeg faktisk at Windows 7 har bedre ytelse både når jeg gamer og når jeg gjør alt det andre jeg driver med. Så kos deg med Windows 7! :)

Lenke til kommentar

:hrm:

...

 

For å være helt ærlig så gaming-opplevelsen på Windows 7 uhyre mye bedre enn på Windows XP (har ingen formening om Vista, hadde det i ei uke og hatet hvert minutt). Har du to skjermer er det bare plug 'n play og alt funker automatisk, drivere finnes automatisk og alt er fryd og gammen. Utrolig nok synes jeg faktisk at Windows 7 har bedre ytelse både når jeg gamer og når jeg gjør alt det andre jeg driver med. Så kos deg med Windows 7! :)

 

 

Sweetness! Så langt så ser W7 helt superb ut, men har ikke fått prøvd spill enda, det kom et forstyrrende element i mellom..jobb. :hrm: :!:

 

Forhåpentligvis er tiden med lag i Dalaran en saga blott. :w00t:

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Bare vær obs på at dersom du kjører en fresh install vil World of Warcraft installeres på et annet sted enn i Windows XP. I Windows XP er det vel C:\Program Files\World of Warcraft mens i Windows 7 er dette C:\Users\Public\Games\Blizzard Entertainment\World of Warcraft (noe i den duren i allefall, ikke 100% sikker). Dog, dette er jo bare fresh installs hvor man ikke endrer hvor spillet skal installeres aka "jeg bare trykker next hele tiden fordi det er stress å lese ting som er kjedelig" :p

Lenke til kommentar

Bare vær obs på at dersom du kjører en fresh install vil World of Warcraft installeres på et annet sted enn i Windows XP. I Windows XP er det vel C:\Program Files\World of Warcraft mens i Windows 7 er dette C:\Users\Public\Games\Blizzard Entertainment\World of Warcraft (noe i den duren i allefall, ikke 100% sikker). Dog, dette er jo bare fresh installs hvor man ikke endrer hvor spillet skal installeres aka "jeg bare trykker next hele tiden fordi det er stress å lese ting som er kjedelig" :p

 

 

:!:

Jeg prøver stort sett å styre alt av applikasjoner og spill til sekundær-disk. Liker ikke å fylle primærdisken med mer enn det operativsystemet forlanger. Mulig det vil bli noe krøll ved patcher o.l. men fikk det da i orden på de andre to maskinene jeg har installert det på så langt.

 

Skal se om jeg klarer å luke ut addon-folderen fra den gamle maskinen, for det å sette opp alt på nytt fra scratch gir meg nervøse trekninger i smadre-nerven.. :whistle:

 

Satte i gang DL av spillet en stund før jeg gikk på jobb i natt og det var på 76% da jeg gikk. Regner med at det er i boks.

 

12 dagers fri-tørn - :new_woot::D

Lenke til kommentar

Skal se om jeg klarer å luke ut addon-folderen fra den gamle maskinen, for det å sette opp alt på nytt fra scratch gir meg nervøse trekninger i smadre-nerven.. :whistle:

Last ned et lite, genialt program som heter WowMatrix.

 

Der skriver du bare navnet på addon'en du vil ha, velger den riktige fra listen, og så installeres den automatisk. Det kan du gjøre på så mange addons du vil.

 

I tillegg vil den hver gang du starter programmet, sjekke om alle addons er up to date, og laster ned og installerer automatisk eventuelle updates.

 

Det er sikkert noen addons som ikke finnes i databasen til programmet, men alle jeg har sjekket finnes der ihvertfall.

 

Husker jeg lånte en venns PC en gang, da han hadde et raid. Det kom opp en masse loot, og jeg visste ikke hva det var en gang, men trykka "Need" på absolutt alt. Kan tro jeg fikk kjeft :blush:

Hehe... jeg gjorde også samme feilen første gangen jeg gikk dungeons. Jeg syntes "greed" hørtes så negativt ut, og trodde det var fy-fy å hele tiden trykke på den (ville ikke være grådig), så jeg trykket need, for på grunn av terningen trodde jeg det betydde at alle fikk like stor sjanse til å få den. Men halvveis i dungeon'en fikk jeg kjeft gitt :!:

Lenke til kommentar
Kjører Windows 7 64 bit selv hjemme. Er genialt, da PCen er langt raskere enn med XP.
Kan du si meg, hvordan?

Er vel ikke så mange måter å si det på. Det meste skjer raskere med W7 64 bit enn med XP. Jeg merket liten eller ingen forskjell når jeg skiftet fra XP til Vista, men når jeg installerte W7 64 bit, merket jeg en stor forbedring på både oppstartstid, oppstart av programmer og generelt at alt jeg ber datamaskinen gjøre går raskere og mer "smooth" enn før.

 

Hvis du mener å kverulere, så ok, maskinen i seg selv er ikke raskere. Men OS'et jobber mye mer effektivt, og maskinen virker mye mer responsiv og kjappere enn før.

Lenke til kommentar

Skal se om jeg klarer å luke ut addon-folderen fra den gamle maskinen, for det å sette opp alt på nytt fra scratch gir meg nervøse trekninger i smadre-nerven.. :whistle:

Last ned et lite, genialt program som heter WowMatrix.

 

Der skriver du bare navnet på addon'en du vil ha, velger den riktige fra listen, og så installeres den automatisk. Det kan du gjøre på så mange addons du vil.

 

I tillegg vil den hver gang du starter programmet, sjekke om alle addons er up to date, og laster ned og installerer automatisk eventuelle updates.

 

Det er sikkert noen addons som ikke finnes i databasen til programmet, men alle jeg har sjekket finnes der ihvertfall.

Jeg vil mye heller anbefale Curse. Jeg har testet begge klientene, og WowMatrix installerte all slags møkk på PCen min. Måtte renske hele greia for alt som heter trojanere etter at jeg installerte det. Curse er også bedre fordi man har større utvalg der (og det man ikke finner laster man ned fra WoWInterface). Dessuten kan man ha premiium (prøvde det en stund) og med det kan Curse oppdatere alle Addons automatisk. Det har også mange andre praktiske funksjoner. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...