Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens! Skal bytte race på min Mage. Må si at Bloodelf ser heftig ut, men liker ikke så godt troll selvom racialene deres er sjuke for castere. Er det mye jeg går glipp av ved å velge bloodelf i stedefor Troll? (er undead btw!)

 

Alle kommer til å tro at du er 12 år hvis du er blood elf. Troll derimot har bedre racials og ser mye kulere ut.

Enig. Enhver som kjenner til Summergale vet at Troll kan se like schmexy ut som Belf. ;)

 

sankker vi Ulduar :)?

Lenke til kommentar

Hm, ja det gjør kanskje det, får høre :) Men det er vel 2 mnder siden jeg gjorde det, men det har kanskje ikke noe å si...

I 2005 slettet jeg en karakter. 4.5 år senere spurte jeg en GM om de kunne finne henne igjen.

 

Neste dag lå karakteren der. Samme utstyr. Samme innhold i baggene. Samme tåpelige bagoppsettet. :thumbup:

Lenke til kommentar

PvE har vanskelige encounters, men etter første wipe på en boss så er det ikke snakk om taktikk lengre.. Alt handler om timing.. Og det er 10/25 stk som skal samkjøres

 

I PvP vet man ikke hva motspilleren finner på. Det er ingenting som tilsier at han SKAL bruke den manøveren akkurat NÅ. Spillere er ikke forutsigbare, slik som en boss.

 

I PvP er det ikke nok å kunne din egen class, du må kunne classene du spiller mot. Du MÅ vite svakhetene slik at du kan tilpasse spillestilen din for å utnytte deg av svakhetene.

 

PvE er scriptet encounters men selv da så kan er det både overraskelser og uventede ting som kan skje. Ta for eksempel Lich King sin Defile som lander ved siden av der tre healere valgte å løpe - det finnes ingen taktikker man som kan hjelpe en mot en slik tilfeldig hendelse. Selv om de tre spillerne det gjaldt lærer etter det tilfellet så vil det komme overraskende på noen andre neste gang selv om man har gjort kampen 20 ganger og vet presist hva som kommer til å skje.

 

I PvP så er det riktignok ingenting som tilsier at spillerne ikke kan gjøre uventede valg men helt ærlig hvor ofte er det egentlig det skjer? Selv om man kan mind controlle en motspiller så er det ikke dermed sagt at det hverken er en god avgjørelse der og da eller har noe å si for resultatet til slutt. Selv om det er større grad av uforutsigbarhet i PvP så er det hverken helt tomt for det i PvE og etter min erfaring og påstand heller ikke noe som skjer i hver eneste arenakamp, battleground eller duell.

 

I PvE holder det heller ikke helt å kun kunne din egen klasse. Er man for eksempel del av et healerteam så er det veldig fornuftig å få med seg at paladin A healer tank på Lich King og nettopp ble plukket opp av en valkyr, andre healere må da være klare til å steppe inn og dekke tanken til paladin A er tilbake til posisjonen sin og kan fortsette oppgaven sin. Dette blir også i stor grad å se svakheten som oppstår og så dekke den i fellesskap slik som du beskrev om PvP.

Endret av Marekatten
Fjernet sitat fra fjernet innlegg
Lenke til kommentar

Hm, ja det gjør kanskje det, får høre :) Men det er vel 2 mnder siden jeg gjorde det, men det har kanskje ikke noe å si...

I 2005 slettet jeg en karakter. 4.5 år senere spurte jeg en GM om de kunne finne henne igjen.

 

Neste dag lå karakteren der. Samme utstyr. Samme innhold i baggene. Samme tåpelige bagoppsettet. :thumbup:

Wow, 4.5 år senere? Trodde ikke de kunne rette på noe så langt tilbake i tid. En venn av meg spurte om hun kunne får tilbake en chest piece som hun kom til å slette ved et uhell, hun kontakta GM etter to uker. De sa de ikke kunne hente tilbake noe som lå såpass langt tilbake i tid.

Lenke til kommentar

Det er nok litt forskjellig når det er snakk om en karakter og ikke en utstyrsbit.

Alle karakterene ligger lagret hos Blizzard, og de forsvinner nok aldri. For noen år siden var det en forum-bug som gjorde at du kunne velge alle karakterer du noensinne hadde laget. Og de dukket opp, med rett level og klasse og navn. Sier litt. :)

Lenke til kommentar

@ PVE/PVP diskusjonen:

 

De som er gode i arena/PVP er jo gode til å forutse hva motstanderene gjør, så argumentet om at PVE er lettere fordi det er forutsigbart blir litt dumt

 

.. men uansett, 2 forskjellige spillestiler / helt annen måte å forholde seg til andre spillere/mostandere på - vanskelig å sammenligne !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...