Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg kom til å tenke på ang. Cata.. I de gamle instancene er det ikke skikkelig instance-only map, noen som vet om det oppdateres til alle dungeons i Cata? At det ikke bare er de nye, Northrend og Deadmines/SFK som får det?

 

Er så kjipt å sitte oldschool kartleserstyle og se på /atlas og så finne ut hvor man er osv.

Lenke til kommentar

Ah, de dropper aldri nå de skal. Pugga VoA, droppa ikke, så gikk guildrunnet i VoA, tror du ikke lock-legs droppa, sanctified tilogmed? Forbanna dritt.

 

Men, tilbake til spørsmålet ingen svarte på.

 

Lock, demonology. Vil ha mer haste.

Røde gems: +23SP (+39x3 også)

Gule:+20 haste

Blå: +13SP/10spi.

 

Bytte SP/Spi med Spi/haste? Jeg mister ikke så mye mer enn 50 SP +/-, og jeg får tilbake det med et par guildruns i ICC25 (og får sanctifisert mine T10-deler)

Lenke til kommentar

 

Men, tilbake til spørsmålet ingen svarte på.

 

Lock, demonology. Vil ha mer haste.

Røde gems: +23SP (+39x3 også)

Gule:+20 haste

Blå: +13SP/10spi.

 

Bytte SP/Spi med Spi/haste? Jeg mister ikke så mye mer enn 50 SP +/-, og jeg får tilbake det med et par guildruns i ICC25 (og får sanctifisert mine T10-deler)

 

Du er ikke demo for personlig dps, du er demo for sp buffen. Sp/spi all the way. Det betyr også at du bruker sp/haste og ikke pure haste i gule sockets.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

http://www.wowhead.com/blog=159674

 

Mye forandringer til cataclysm, de fjerner path of titans, guild currency og talent tree og forskjellig. De ble visst for vanskelig å få til. Lukter activision?

 

Tror nok ikke det er Activision, har lest noen intervjuer og Activison-folkene vet at de ikke skal fucke med hvordan Blizzard lage spill fordi alt de lager er purt gull. Uanset; tror nok dette er ene og alene Blizzard som har besluttet dette, de er jo rimelig kjente for å bare kaste bort ideer som de har jobbet med i lengre perioder fordi det ikke levde opp til deres krav. Tror de faktisk kansellerte et spill et stykke inn i utviklingen fordi det ikke var godt nok. Så neida, er nok bare Blizzard som kom frem til dette.

 

Dog, jeg har veldig blandede følelser om dette. Jeg gledet meg veldig til Path of Titans og guild talents. Og samtidig ser jeg at nerfer archeology og gjør det til et profession på lik linje med fishing. Meh, mye av det spennende og interessante forandringene forsvant. Likte dog også at de planlegger account-wide achievments og cross-battlegroup/server raiding, BGs, dungeons og venner. Snart har vel ikke serveren noe å si en gang. Hoho, gleder meg :D

Lenke til kommentar

Tenk også på at 50% av ideer og ting som kommer under utvikling og alpha/betatester tas vekk igjen fordi de ser det ikke funker når folk spiller det. De er sikkert fjernet etter feedback fra testerne om at det ikke funker bra.

 

Alpha og betatesting er ikke at folk får spille en 100% klar versjon flere mnd før alle andre. Den er der for å luke ut bugs og ting som ikke funker bra.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

http://www.wowhead.com/blog=159674

 

Mye forandringer til cataclysm, de fjerner path of titans, guild currency og talent tree og forskjellig. De ble visst for vanskelig å få til. Lukter activision?

 

Tror nok ikke det er Activision, har lest noen intervjuer og Activison-folkene vet at de ikke skal fucke med hvordan Blizzard lage spill fordi alt de lager er purt gull. Uanset; tror nok dette er ene og alene Blizzard som har besluttet dette, de er jo rimelig kjente for å bare kaste bort ideer som de har jobbet med i lengre perioder fordi det ikke levde opp til deres krav. Tror de faktisk kansellerte et spill et stykke inn i utviklingen fordi det ikke var godt nok. Så neida, er nok bare Blizzard som kom frem til dette.

 

Dog, jeg har veldig blandede følelser om dette. Jeg gledet meg veldig til Path of Titans og guild talents. Og samtidig ser jeg at nerfer archeology og gjør det til et profession på lik linje med fishing. Meh, mye av det spennende og interessante forandringene forsvant. Likte dog også at de planlegger account-wide achievments og cross-battlegroup/server raiding, BGs, dungeons og venner. Snart har vel ikke serveren noe å si en gang. Hoho, gleder meg :D

 

Jeg ser og for meg at konseptet med servere forsivnner i større grad , når man tenker på hvor mye bere servere i dag er enn når wow startet er det vell mulig for mye større servers ( type 1 server er tilsvarende en battlegrp i dag ) .

Lenke til kommentar

 

Men, tilbake til spørsmålet ingen svarte på.

 

Lock, demonology. Vil ha mer haste.

Røde gems: +23SP (+39x3 også)

Gule:+20 haste

Blå: +13SP/10spi.

 

Bytte SP/Spi med Spi/haste? Jeg mister ikke så mye mer enn 50 SP +/-, og jeg får tilbake det med et par guildruns i ICC25 (og får sanctifisert mine T10-deler)

 

Du er ikke demo for personlig dps, du er demo for sp buffen. Sp/spi all the way. Det betyr også at du bruker sp/haste og ikke pure haste i gule sockets.

Ehm, nei? Demo er den i ICC som gir best DPS sammen med Affliction. Demo er ikke bare raid-contrib, det er DoTs, burst og pet.

 

Fins også speccer uten raid-contrib i det hele tatt, fortsatt er de demo.

 

For den saks skyld, så kjører jeg ikke Demo for raidcontrib, men fordi jeg liker å spille det. Det er veldig balansert mellom DoTs og burst (affli og destro). Class leaderen min tok meg ikke inn for raidcontrib, men for de trenger locker. Vi har kjørt 4 locker i ett run, to demo. Og Demonic zzz(hva faen det nå heter) stacker ikke, så det går for det samme, den som har best blir brukt om begge procer samtidig.

Lenke til kommentar

Nå må jeg ærlig talt si at jeg ikke er ekspert på stats. Jeg har ikke satt meg så inn i det enda. Bare så det er sagt. :p

 

Jeg har lenge lurt på hvordan nøyaktig dette med Hit Cap fungerer. Jeg leste nettopp følgende påstand:

 

"The Hunter Hit Cap Basics

 

As a level 80 hunter, you sometimes miss when you shoot your target. Your chance to miss depends on what level mob you’re attacking.

 

Level 80 Hunter vs:

 

Level 80 mob: 5% miss chance

Level 82 mob: 6% miss chance (heroic boss)

Level 83 mob: 8% miss chance (raid boss)

 

This means that against a raid boss, for example, 8% of your shots miss – that’s your hit cap. By increasing your hit by 1%, you’ll have 1% more of your shots hit, therefore you’ll be doing 1% more damage (actually, it’s a bit different because of complicated stuff explained below). So it’s very much in our interest to increase our hit chance. However, since we can’t hit more than “always,” going above 8% does not help us at all, which is why it’s referred to as the Hit Cap. It’s the cap of the amount of hit you can have that will benefit you.

 

We hunters have three ways to increase our hit chance: “hit rating” found on gear, the Focused Aim MM talent, and the Draenei racial bonus.

 

Hunter Hit Rating

 

For a level 80 hunter, 32.79 hit rating gives you 1% hit.

263 Hit Rating is needed to reach the Hit Cap

With 3/3 Focused Aim 164 Hit Rating is needed to reach the hit cap

With 2/3 Focused Aim 197 Hit Rating is needed to reach the hit cap

With 1/3 Focused Aim 230 Hit Rating is needed to reach the hit cap

 

Therefore you would need about 263 hit rating to reach the hit cap and ensure that you (and your pet) always hit against a raid boss.

 

Furthermore, your bonus hit chance from hit rating is also applied to your pet’s hit chance. (note that fractions are dropped, so if you have a +5.99% hit chance, your pet will get a +5% hit chance – reaching the WoW hit cap against lvl 80 mobs, but not bosses)."

 

Jeg sjekka nettopp hunteren min og skal jeg stole på denne påstanden er jeg way over Hit Cap. Hva skal jeg fokusere på nå? Armor Penetration? Tenker på gemming og slikt da.

Hei.

 

Er selv hunter og har en del erfaring innenfor dette. Først for best mulig dps vil jeg at du skal skifte spec. Bruk dette speccet som er fra min karakter:

 

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Outland&cn=Bluffy&group=2

 

Dette speccet kalles MarksMan (MM) og er best for hunter at the moment. Du ser at jeg har speccet 2 focused aim (da får jeg 2% mer hit) fordi jeg har for lav hit på mitt gear. Siden du har mer hit enn meg, kan du bruke de to talentpoengene på noe annet.

 

Først av alt, så er 1% hit 32 hit rating. Det vil si at du trenger 264 hit for å bli full hit capped, det er rundt 8% hit. Siden du er draenei har du Heroic Presence ( som gir deg 1% hit) som er utrolig greit. Da trenger du bare å tenke på 232 hit rating, siden du har denne buffen (heroic presence).

 

Med gearet ditt bør du nå få ned hitratingen din til 232, og respecce til det jeg sa, utenom de to poengene øverst i miderste rekke.

 

Det som er nytt innenfor hunters, er armor penetration (ArP). Siden du har denne trinketen, trenger du nøyaktig å ha 722 armor penetration (du bytter ut gemene dine med Armor Penetration), disse heter "Fractured Cardinal Ruby" ingame. Hard cap for Armor Penetration er 1400, og dette får du når du har 722 + 678 (du får dette av trinketen)

 

Etter du har nådd 722 ArP med den trinketen du har, Needle-Encrusted Scorpion skal du gamme Agility, men husk at det er ETTER du har nådd 722 ArP. Trinketen som er bedre enn denne igjen er Deathbringer's Will og etter du har fått denne skal du bytte den ut med din trinket (den som gir deg ArP) og gemme bare ArP helt til du når 1400.

 

Deathbringer's Will dropper på Saurfang (boss nummer 4 i ICC25)

 

Beklager for at jeg er utrolig dårlig til å forklare og jeg er 100% sikker på at du har spørsmål, så er det bare til å sende en PM tilbake!

 

Håper dette hjalp,

MVH EspenFe

Endret av EspenFe
Lenke til kommentar

Det er spørs hvilken rotation du har og hvor god du er til å spille.

 

Selv bruker jeg:

 

Hunter's Mark --> Serpent Sting --> Chimera Shot m/ Silencing Shot (macro) --> Aimed Shot --> Steady Shot

 

Når boss har under 20% hp igjen, er det denne:

 

Kill Shot --> Serpent Sting --> Chimera Shot m/ Silencing Shot (macro) --> Aimed Shot --> Steady Shot

 

Med Cooldowns blir det denne:

 

Hunter's Mark --> Rapid Fire m/ Blood Fury(Orc sin race ability i macro) --> Kill Command --> Serpent Sting --> Chimera Shot m/ Silencing Shot (macro) --> Aimed Shot --> Steady Shot --> Readiness ---> samme rekka igjen

 

Dette får jeg utrolig god DPS på, spesielt på Saurfang, da har jeg vært oppi 16,5k DPS med cooldowns på single target. Da var jeg såklart heldig med crits osv, men jeg hadde fortsatt god DPS.

Lenke til kommentar

Du kan prøve Survival. Jeg brukte først MM så gikk jeg over til Surv fordi jeg ikke fikk alt ut av MM. Etter det brukte jeg Surv. Mener selv at man må prøve seg frem og finne ut det man selv klarer å få mest dps ut av.

 

Jeg har ikke starta raiding på Huntern min enda. Drar 4,5-6k dps i HC single target.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...