Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Er lett for å sovne når ting blir for lett. Forrige uke hadde me første clear av icc, (-Lk) og ting var gøy, det var vanskelig og me jobba. Denne veka var da for lett og eg er sikker på at eit par sovna underveis i raidet. Starter veldig seint om kvelden, men allikevel.

 

Men ein ting er sikkert, det er virkelig eit stort steg fra LK til resten. Sindragosa var liksom cakes and pies, også den helten etterpå! Trur kanskje det mangla litt inspirasjon though, maybe next time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, jeg liker dårlige grupper. De utfordrer mine evner som tank, og gjør at jeg engasjerer meg langt mer enn hos vanlige clean kills.

 

Veldig enig :)

Å ta en heroic med ICC tanks er bare bånn i bøtta sammenlignet med en å heale kar som har like mye helse som en nourish crit :p

 

Enkelheten var virkelig døden på tidlig ICC også, før vi greide å få ned LK. Å måtte ta Marrowgar++ easy-mode hver uke var bleh. Mind, på den tiden var jeg også bås-satt som restodurid med rejuv på hele raidet; det har heldigvis endra seg litt nå, og jeg veksler mellom tank healing, raid healing og dps :)

Lenke til kommentar

Jeg er Feral DPS i raidene vanligvis, og det er kjempegøy å kjempe om førsteplassen i DPS-lista. Minusen er at jeg gruser alle andre. :(

Men er gøy å prøve ut nye taktikker for Feral DPS rotasjoner og slikt. Som f.eks å poppe Gift of the Wild slik Clearcast proccer rett før kampen begynner. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Forresten, jeg liker dårlige grupper. De utfordrer mine evner som tank, og gjør at jeg engasjerer meg langt mer enn hos vanlige clean kills.

 

De kan være veldig morsomme, derfor liker jeg å kjøre heroics sammen med en veldig triggerhappy warlock jeg kjenner.

Han prøver på hvert eneste pull å dra aggro fra meg. Er det noe AoE trash kan han gjerne blåse alt av cooldowns i samme sekundet jeg har fått slengt ned Death and Decay på bakken.

 

Jeg bryr meg ikke, jeg bare elsker det. Jeg må faktisk tenke for å holde aggro. Ikke bare slenge ned DnD, autoattacke en boss og bare bruke blood boil en gang i blant.

 

Det slår ihvertfall den gangen jeg tanket FoS heroic med en gruppe som knapt gjorde noe DPS. Når han var på 50% parkerte jeg meg selv i midten, gikk på dass. Og når jeg kom tilbake var jeg ikke i nærheten av å miste aggro, det er ikke engang gøy.

Lenke til kommentar

På Feral Druiden min har jeg laget en tank-macro som bruker alle angrepene mine til å holde threat.

 

Jeg trykker bare på den når jeg tar bossfights, samt sitter og ser på noe annet imens, som litt manga.

 

I heroics derimot, kjører jeg fullt DPS-gear, og flyr igjennom alt med swipe/maul-spam. Nam!

Lenke til kommentar

Jepp. Det kan også sprees over flere runs.

 

Her er hvordan du gjør det i 1 run.

 

Du ber DPSen til å ryke og reise. Når dvergene hopper frem, tar ene tanken og holder dem unna resten, mens DPSen dreper casterene. Så er det bare å fortsette med å plukke opp dverger til berserk-timeren nærmer seg, eller du har nok. Så får dere ned Razorscale, samt DPSer ned alle dvergene til 12k liv. Dette krever VELDIG rolig DPS fra alle sammen. Når alle har 12k liv, venter tanken fremfor bossen, og bossen spyr flamme på dem og de dør.

 

Selv har jeg brukt å pulle ned bossen annenhver dverg-spawn, med andre ord, straks harpunene er klare.

Lenke til kommentar

Woooooow, forventa litt av dette men ikke så ekstremt med raging. La oss ha det litt gøy.

 

Ah. Det er så lett at det eneste som hindrer deg i å downe Lich King på Hardmode er at alle andre som spiller WoW suger, men du er pr0.

 

Vi har nok av de som tror de aldri gjør feil. Dør som dps er det healer eller tank sin feil.

 

Hvis man synes man er for "pro" for et spill der absolutt alle andre "suger" er det så lett at man holder seg unna spillet

 

Hvordan dere klarte å få dette ut av det jeg skrev, lurer jeg veldig på. Jeg har aldri sagt at "alle som spiller wow suger". Jeg har aldri sagt jeg aldri gjør feil. Jeg vet hvordan spillet funker, så jeg vet når jeg kan skylde på healers og tanks.

 

Dere er 25, dere er da "et team", klarer dere ikke så er deres feil, enkelt og greit, er du ikke fornøyd, hvorfor henger du med noobs? join ensidia å være med på fighten på NR1.
Såklart er grunnen til at vi ikke klarer det "vår" feil, men det er ikke _min_ feil :p Folk i guilden jeg har raida med i typ 3 år, som jeg liker å spille med + jeg bryr meg ikke om world firsts og det overall nivået guildet mitt er på er godt nok for meg (jeg får raida ting når det er fresh, uten å ville klore ut øynene mine fordi folk er så rævva at vi ikke klarer å drepe noe som helst). Oooog, jeg har aldri sagt her inne at jeg ikke er fornøyd med guilden min? -_-

 

Leste dere i det hele tatt noe av det jeg skrev? Dere drar jo ting ut av ingenting.

 

Hva med å spørre de 24 andre hva som er vanskelig?

Hva med å svare på spørsmålet, istedetfor å snike seg rundt det. Hvis folk er så uenige med meg, hva med å prøve å komme med noen grunner for hvorfor istedetfor å bare spy ut rage og random dritt om hvor wannabe og elitist jeg er?

 

Jeg spør igjen, hva er det som er så vanskelig?

 

Glemte nesten!

"buhu wow er lett"

Gå arena? Si det er lett, og du er hjerneskada.

Arena er kanskje ikke ekstremt lett, men det er hvertfall ikke vanskelig. Mer lett enn vanskelig anyways =)

 

oh også

 

u mad bro? :s

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Jepp. Det kan også sprees over flere runs.

 

Her er hvordan du gjør det i 1 run.

 

Du ber DPSen til å ryke og reise. Når dvergene hopper frem, tar ene tanken og holder dem unna resten, mens DPSen dreper casterene. Så er det bare å fortsette med å plukke opp dverger til berserk-timeren nærmer seg, eller du har nok. Så får dere ned Razorscale, samt DPSer ned alle dvergene til 12k liv. Dette krever VELDIG rolig DPS fra alle sammen. Når alle har 12k liv, venter tanken fremfor bossen, og bossen spyr flamme på dem og de dør.

 

Selv har jeg brukt å pulle ned bossen annenhver dverg-spawn, med andre ord, straks harpunene er klare.

hmm ok, bare det jeg lurte på :p skal joine et Iron bound proto drake run i dag. bare den ene achivementen jeg lurte på siden de slutter og gjøre ulduar drake runs etter at vi er ferdig i dag.

Lenke til kommentar

Det som er vanskelig å forstå her er at folk har vidt forskjellige forutsetninger.

 

Noken køyrer et raid i ny og ne, og derfor vil ting vere ganske vanskelig. Ikkje stødig på taktikk og liknande.

Noken raider i lystig lag med berre kompiser (som meg), som ikkje har noken forutsetning for å bli best i noke som helst, og vi kan heller ikkje rekruttere for det går i mot vår kompis-politikk. Har vi ikkje nok folk, så blir det ikkje raid. Her vil det alltid vere noken som ikkje er like dyktige til å forflytte seg, forutsjå ting, og liknande. Det har vi ingen problem med heller. Vi har 11/12 ICC10 hc, og er sansynligvis ikkje i nærheten av å få tatt ned LK hc.

 

OG så har vi dei som raider 4 dager + i veka, stort sett sylta i 25man hc gear, og som alltid veit best.

Og misforstå meg rett, i 95% av tilfella så er vei jo desse personane best også, men eit lite lynkurs i pedagogikk hadde ikkje vore å forakte. Det fins forskjellige måter å sei ting på.

 

Personlig syns eg at PvE er ganske ok greit. Til det vi holder på med iallefall. LK hc vil vel aldri bli lett. Skulle derimot ønske at eg var bedre i PvP. =| Suger så hardt i PvP at det er skremmande. Dvs, kan lett trikse meg til kule stats i random bg's som doomkin i pure pve gear, men entrer eg arena så slutter hjernen og fungere. Virker sånn iallefall =P

Lenke til kommentar

Var i en random dungeon her om dagen, men etter jeg døde tredje gangen, og hadde sett hvor lite potensiale den gruppa hadde, valgte jeg å forlate gruppa. I det jeg hadde valgt "leave party", så jeg at en hadde skrevet:

 

"Fuck u hunter. why u give aggro to other group?"

 

Jeg fikk jo ikke svart, ettersom jeg hadde forlatt gruppa, men hva mentes med det? Hva kan jeg ha gjort galt? Gjorde ikke noe annerledes enn jeg alltid gjør, så vidt jeg kan forstå. Og hva som mentes med "other group" forstår jeg ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Skulle derimot ønske at eg var bedre i PvP. =| Suger så hardt i PvP at det er skremmande. Dvs, kan lett trikse meg til kule stats i random bg's som doomkin i pure pve gear, men entrer eg arena så slutter hjernen og fungere. Virker sånn iallefall =P

 

Word! Akkurat samme med meg. All fokus og oversikt jeg har i PVE forsvinner totalt når jeg entrer arena/bg. Husker ikke hva jeg skal gjøre mot x setup, y spec. All logisk sans går i dass.

 

Såe, jeg har gitt opp :p

 

EDIT: beste jeg har klart i arena er 2170 som warlock/rogue. (liksom, timet nuke, ikke spesielt vanskelig, krever ikke noe særlig koordinasjon eller "kunnskap" om ting)

Endret av nazrm
Lenke til kommentar

En hunter kan bruke Misdirect på å gi threat til en annen spiller.

Jeg har faktisk aldri brukt misdirect. Hva er egentlig den godt for?

Se over. Det er ypperlig til å starte en boss-fight i et raid, f.eks. Da får tanken all threat som han lager PLUSS threaten hunteren lager. Enklere å holde aggro da, slik alle kan fyre løs med all DPS de har.

Lenke til kommentar

Skulle derimot ønske at eg var bedre i PvP. =| Suger så hardt i PvP at det er skremmande. Dvs, kan lett trikse meg til kule stats i random bg's som doomkin i pure pve gear, men entrer eg arena så slutter hjernen og fungere. Virker sånn iallefall =P

 

Word! Akkurat samme med meg. All fokus og oversikt jeg har i PVE forsvinner totalt når jeg entrer arena/bg. Husker ikke hva jeg skal gjøre mot x setup, y spec. All logisk sans går i dass.

 

Såe, jeg har gitt opp :p

 

EDIT: beste jeg har klart i arena er 2170 som warlock/rogue. (liksom, timet nuke, ikke spesielt vanskelig, krever ikke noe særlig koordinasjon eller "kunnskap" om ting)

 

Då holder du jo nivået. I det eg passera 1500 ellerno så er det jo game over. Boomkin har null oh-shit buttons. Joa, starfall er fett det, men enkvar person med hjerne counterspeller/stunner/fearer den vekk. Ja vi har mykje vi kan trykke på ja, men eg har en lei tendens til å ikkje få det til iallefall.

Dk med shadowmourne i random bg...hat ^^ Men men, med pve gear er du jo dø på ca 1 gcd. Eg er ei glasskanon som eg liker å kalle det. =)

Lenke til kommentar

Se over. Det er ypperlig til å starte en boss-fight i et raid, f.eks. Da får tanken all threat som han lager PLUSS threaten hunteren lager. Enklere å holde aggro da, slik alle kan fyre løs med all DPS de har.

Tenkte meg egentlig det.

 

Men hvorfor jeg fikk kjeft på den dungeon'en aner jeg fortsatt ikke :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...