Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke klarer mer enn to fps, vurder en liten oppgradering av PCen din.

 

Overdrev nok kraftig da jeg sa 2 fps, men en "liten" oppgradering av PC-en min ville vært på sin plass, ja.

 

Selv kalkulatoren min er ikke så dårlig :cool:

 

Du er adoptert :mad:

Endret av Pokey
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg regnet med at om man er ally og porter til IF så er ikke det på samme server.

 

Ehm, jo. Alt er på en og samme server utenom raids og dungeons, de er på egne servere (sålangt jeg vet). Hadde alle byene i WoW vært instanced (takk til Bytex) ville det vært en loadescreen når du gikk i dem, noe det ikke er nå, man kan gå rett inn i dem. Og når man bruker heartstone er loadetiden for å laste inn det nødvendige før du ankommer så du ikke havner i en grå grøt og må vente noen sekunder før alt loades. Og hadde byene vært på egne servere hadde Blizzard mest sannsynlig gjort det slik at byene var samkjørt over serverene i battlegroupen, noe de ikke gjør. Det hadde blitt lagfest uten like.

 

Så nei, byene er ikke instanced.

Lenke til kommentar

Men hele dal eller NL kan gå ned og alle logger av, men man i IF er trygg evt motsatt.

Det loader jo på båten dit.

 

Ville tru at tbc og wotlk ble lagt på egen server og ikke bare slengt på vanillawowserveren.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men hele dal eller NL kan gå ned og alle logger av, men man i IF er trygg evt motsatt.

Det loader jo på båten dit.

 

Ville tru at tbc og wotlk ble lagt på egen server og ikke bare slengt på vanillawowserveren.

 

Det har jeg aldri noengang hørt eller vært borti, og det virker ganske usannsynlig. Går Dalaran eller Northrend ned er mest sannsynlig hele serveren nede med mindre noe har bugget seg kraftig.

Lenke til kommentar

Skjedd ofte at halve guildet eller 20 i friendbook har logget av og kun de som var på den ene eller andre øya.

Så får man whisper om å ikke HSe pga serveren er [xxx putt inn by her] er nede.

 

Om alt uten om instance er en server, men man fortsatt loader mellom de så må det ha vært bugg da.

Lenke til kommentar

Jeg regnet med at om man er ally og porter til IF så er ikke det på samme server.

 

Ehm, jo. Alt er på en og samme server utenom raids og dungeons, de er på egne servere (sålangt jeg vet). Hadde alle byene i WoW vært instanced (takk til Bytex) ville det vært en loadescreen når du gikk i dem, noe det ikke er nå, man kan gå rett inn i dem. Og når man bruker heartstone er loadetiden for å laste inn det nødvendige før du ankommer så du ikke havner i en grå grøt og må vente noen sekunder før alt loades. Og hadde byene vært på egne servere hadde Blizzard mest sannsynlig gjort det slik at byene var samkjørt over serverene i battlegroupen, noe de ikke gjør. Det hadde blitt lagfest uten like.

 

Så nei, byene er ikke instanced.

 

Kalimdor, Eastern Kingdom, Northrend og Outlands er alle instanced.

Du kan ikke svømme til Kalimdor fra Eastern Kingdom. Du kan ikke svømme til northrend.

 

Med andre ord er dalaran, horde byene og ally byene separerte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Haha, greit, jeg bøyer meg for flertallet. Tydeligvis meg som ikke er helt oppdatert. Eller så er det bare min server som er langt overlegen deres og aldri går ned :D

 

Og joda, skjønner at kontinentene er adskilt via instancing, det er greit, men byene i seg selv er ikke instanced annet enn på kontinentet/serveren sin.

Lenke til kommentar

Hva som er på hvilke servere:

 

1. Kalimdor minus Azuremyst og Bloodmyst

2. Eastern Kingdoms minus Quel'thalas (Ghostlands og Eversong Woods)

3. Outland pluss Quel'thalas og Azuremyst/Bloodmyst

4. Northrend

 

Så kommer instancene på enda en vil jeg tro, eventuelt delt over flere.

 

Går én eller flere av disse ned vil de som befinner seg i områder på andre servere fortsatt kunne spille til de på noe vis beveger seg til et område på en server som er nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...