Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Det er jo harde fakta at to stk som har "like peiling" på riktig rotasjon og spiller samme klasse vil gjøre veldig forskjellig damage og forsvar, hvis den ene har 6000gs (altså masse bedre epics) og den andre har 5000.

Fordi gear har såpass mye å si på DPS, armor, hit rating, crit chance. Har du ikke høye nok stats vil du bare bli wipet uansett hvor mange år du har pugga rotasjonen din og hvor flink du er til å flytte deg unna giftblobs på bakken.

 

Hvis din analogi skal kunne brukes, må man jo kunne si at en som spilte i 3 år på lvl 60 har like god peiling på å være i raids som en på lvl 80, og dermed bør få være med med det samme han dinger 80, uten å gjøre heroics for å få bedre gear først.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det en dog må huske på er at du kan gjer bedre dps med en ilevel 200 trink, enn en ilevel 245. Typisk den int trinken som mange kjøper for å booste sin egen GS, men som egentlig er latterlig dårlig.

 

Altså. Eg er forsåvidt enig i tankegangen her, og at GS kan vere et nyttig verktøy for å lage pugs. Men når det blir slike "LFM ICC25. LINK ACHI. MUST HAVE ATLEAST 5.6k GS" eller noke lignande, då blir du jo litt lei deg.

 

Folk som skal ha tank til toc10...5k gs minst...*sigh*

Lenke til kommentar

Hvordan ser tastaturet ditt ut? :ohmy:

 

Må jo nesten flytte 2-3 CM opp for å trykke på F1 og F2, iallefall på de fleste tastaurer, sist jeg sjekket.

 

Har linket denne før, kanskje det gir noen ideer på bindings selvom du ikke har musa ;p

Den musa blir det neste på handlelista, det kan jeg love deg. :D

Lenke til kommentar

Det en dog må huske på er at du kan gjer bedre dps med en ilevel 200 trink, enn en ilevel 245. Typisk den int trinken som mange kjøper for å booste sin egen GS, men som egentlig er latterlig dårlig.

 

Altså. Eg er forsåvidt enig i tankegangen her, og at GS kan vere et nyttig verktøy for å lage pugs. Men når det blir slike "LFM ICC25. LINK ACHI. MUST HAVE ATLEAST 5.6k GS" eller noke lignande, då blir du jo litt lei deg.

 

Folk som skal ha tank til toc10...5k gs minst...*sigh*

den trinketen er faktisk ganske bra for et par klasser. arcane mages, holy pallys og sikkert noen andre klasser.

et annet eksempel kan heller være folk som kjøper hit trinketene istedet for ilvl 200 mirror of truth etter at de er hit cappet.

 

edit: så ikke at du skrev om ilvl 200 trinketene, men den int trinketen er ganske bra for et par klasser.

Endret av prez
Lenke til kommentar

Det er ingen som har lest det jeg skreiv i min post om GS. Jeg skrev at det blir for dumt når det går så langt at man må ha 5400GS i VOA. Før GS tok av gikk jeg voa med sikkert under 4k GS og klarte det lett, fordi folk ikke ga opp med en gang de så en med så "dårlig gear". Det er det som gjør at det går dritt med en gruppe med 5600 GS folk som har med noen med 4500GS, de gir opp og tror de vil wipe med en gang. (satt på spissen). Hver så snill og les hele denne posten...

Lenke til kommentar

Ikke glem at "førstebossen" i VoA er balansert på det forrige tier-nivået.

Altså, han som dropper T10/T10.25, er balansert til folk med T9/T9.25 utstyr. Tro det eller ei, men man trenger høyere GS for å kunne ta T10-duden, da blått/quest-utstyr ikke er bra nok.

 

Men 5.4k gs? Litt overkill kanskje.

Lenke til kommentar

How can my recruit grant me levels?

 

Your recruit will need to right-click your target character's portrait and select "Grant A Level."

 

Note: Characters must be within 100 yards of one another for level granting to work properly levels may not be granted cross-zone.

 

 

Are there are any restrictions on granting levels?

 

Yes:

 

1. Levels may only be granted to characters on a veteran account by characters on a linked recruit account

2. Levels may only be granted to characters of the same faction and on the same realm

3. Levels may not be granted to characters over level 59

4. Levels may not be granted to characters of equal or higher level

5. Levels may not be granted once a 90-day account link breaks

6. Levels may not be granted to veteran characters with XP gains disabled.

 

 

 

With this, once a level is granted, it may not be used again. For example: If a recruit character possessed 15 "grantable" levels and provided 10 to a veteran character, only 5 would remain for future use.

 

 

At what level is the first "grantable" level gained?

 

The first "grantable" level is gained at level 2.

 

 

At what level do recruit characters cease to gain levels to grant?

 

The ability to gain levels stops at level 60.

 

What is the maximum amount of "grantable" levels a single recruit character can achieve?

 

A recruit character can gain up to 30 "grantable" levels.

 

Note: When our new Recruit-A-Friend program launched, the maximum number of levels a single recruit player could earn was 29. This maximum value was increased to 30 with the launch of Patch 3.0.8. Unfortunately, this change was not retroactive; thus, recruit characters created prior to 3.0.8 may only be able to gain 29 levels in total.

 

Can all of these levels be granted at once?

 

Yes.

 

 

Can "grantable" levels be saved up and then granted later, even after a recruit character hits level 60?

 

Yes. Although a recruit character will cease to gain "grantable" levels at level 60, the ability to grant them to a veteran character will not go away. This means that if a level 80 recruit character had some "grantable" levels stored up, it could still grant them to qualifying veteran character.

 

That said, all "grantable" levels will need to be used before the 90-day link expires, as these levels will not be available once the link is removed.

 

If I transfer a character with unused "grantable" levels to another realm, will that character get to keep them?

 

No. Unclaimed levels are not moved during a character copy or transfer. Be sure to use them before you transfer.

 

 

What if a level 50 character is transferred to a recruit account, will that character be able to grant 24 levels right away?

 

No. "Grantable" levels are only provided for every 2 levels gained while on the recruit account.

 

 

What if a veteran character doesn't want to level up? Is there an option to refuse a granted level?

 

Yes. Veteran characters are first asked to accept or decline a granted level before it is applied.

Lenke til kommentar

Det en dog må huske på er at du kan gjer bedre dps med en ilevel 200 trink, enn en ilevel 245. Typisk den int trinken som mange kjøper for å booste sin egen GS, men som egentlig er latterlig dårlig.

 

Altså. Eg er forsåvidt enig i tankegangen her, og at GS kan vere et nyttig verktøy for å lage pugs. Men når det blir slike "LFM ICC25. LINK ACHI. MUST HAVE ATLEAST 5.6k GS" eller noke lignande, då blir du jo litt lei deg.

 

Folk som skal ha tank til toc10...5k gs minst...*sigh*

den trinketen er faktisk ganske bra for et par klasser. arcane mages, holy pallys og sikkert noen andre klasser.

et annet eksempel kan heller være folk som kjøper hit trinketene istedet for ilvl 200 mirror of truth etter at de er hit cappet.

 

edit: så ikke at du skrev om ilvl 200 trinketene, men den int trinketen er ganske bra for et par klasser.

 

Så klart er den det for enkelte. Men du må vere enig i at det høyrer til sjeldenhetane.

Også enkelte som har handla seg hit-trink og er så overcappa på hit at det halve kunne vore nok. Det er slike tilfeller eg snakker om. Og dei fins det mange av.

Lenke til kommentar

den som er RaF'a kan grante en char fra den som RaF'a. 1 gan per andre lvl, man kan spare opp. kan bare gjøres på folk som er under granterens lvl...

 

 

hmm, så hvis jeg RAFer en fyr, og så lvler han opp til 60. Kan jeg da grante en av mine 30 lvls, som jeg lagde før han begynte å spille?

Lenke til kommentar

hmm noen som vet om blizzard sin faction change blir betalt i euro eller i engelske pund?

Euro

det var da rart... noen som vet om Spendon Gavekort fungerer med faction change? det fungerte ihvertfall med race change. men når jeg har prøvd faction change med det så fungerer det ikke.

Endret av prez
Lenke til kommentar

Når du skal grante så sier det seg selv at du lvl til 30 alene så granter han som er 59.9 lvl deg opp 30 lvl.

 

ikke kast bort grants på lvl 1-2

 

----------------------------

Hvordan er icc 10 hc?

Om man kan sette hc når man vil så er all trach samme som normal da?

 

Går man inn i normal og popper hc på bosser, eller er det hc hele tiden for mer rep/epics.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er harde fakta at hvis samme personen fikk tilgang til 2 karakterer, 1 med 5000gs og en med 5500gs, så vil den personen 10/10 ganger gjøre det bedre med den karakteren med 5500gs enn den med 5000gs. Sånn er det bare, det kan ingen endre på, uansett hvor mye man vil tro på det.

 

Det er sant, gjør du det samme med 5000gs og med 5500gs så vil du få bedre dps med 5500gs, men tingen er den at en god spiller med 5000gs kan slå en "dårlig" spiller med 5500gs på dps, derfor mener ivertfall jeg at GS har mindre og si. Selvfølgelig på bosser som LK trenger du bra gear men personlig ville jeg valgt en skilla player med 5000gs over en lite stabil spiller med 5500gs.

 

Forøvrig har GS langt fra alt å si, har 5500gs i damage gearet mitt nå som arms warrior, men en del at statsene mine er helt feil. Er feks Expertise cappa, noe som jeg ikke skulle vært + at jeg har alt for mye hit. En annen arms warrior med samme GS, bare mer "rett" gear vil lett slå meg på dps, dette er en annen grunn til at GS er noe dritt.

Logikken til mange er at folk med dårlig gear ofte er mer skilled enn folk med bra gear virker det som. Hvis du delte alle WoW-spillere med 1 eller flere level 80's i 2 grupper, den ene gruppen med de som bare har character under 5500gs og den andre med dem som har 1 eller flere chars over 5500gs, så vil du garantert finne mange flere skillede spillere i gruppen som har over 5500gs enn i den som har under.

 

Og at 5400gs for VoA er tull er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...