Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Har ikke du kommentert hvor lett det er å få gear i wotlk?

Jo, jeg har bare bygget opp holy settet først,(og holy pvp 1k res) kun spilt de 2 siste ukene på lvl 80.

Har brukt ca 4 timer på dps settet.

Weaponskill er 390, men dps er iallefall bedre en 2,5K som den var i morges.

Tok en naxx for å teste 4200 på trach ned til ukebossen.

Slår nok ikke aoe casters på trash.

Takk for hjelpen, har funnet ut hva jeg skal nå, må bare fikse bedre gear, kvitte meg med blues og mail.

Æsj brukte boss-seal på trash.

post-64596-1271892427,4745_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har seal of vengance glyph, men gemmer likevel som en helt for å få expertise cap uten den. Du bruker exp/stam gems for å skaffe socket bonuser som ikke er verd det når du ikke trenger expertise engang og du har lusent gear. Du bruker en hit trinket der nesten all hit'en er waste.

Råttent gear, råtten gemming og fra hva det jeg ser råtten forståelse av mechanics generelt resulterer som oftest i råtten dps.

Link til armory profilen din btw: Jin

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Det blir jo relativt, etter hvert som jeg fikk gearet så passet jo ench bra for å få metabonus osv, men så ble det overcapped og tull ettrer hvert.

Bruker den trinketen pga jeg ikke har noen annen og den var god når jeg ikke hadde noe hit.

Jeg innrømmer at jeg er råtten, har 1300+ days played totalt 140 på palaen, men bare 1-2 dager played som melee dps og 95% av den tiden som solo-leveling.

Fikk beskjed om å skaffe 8% hit og "26" exp så en +10 stats gem for metaen og resten str.

Med tanke på den korte tiden trur jeg ikke noen kunne ha skaffet bedre offspecgear utenfor guildet. Er snakk om noen timer 3/4 halve raid og noen hc. Bare pug.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nibelung vinner vel på rein spellpower? Kommer du opp i 10hc versjonen av den andre derimot.

Val'kyrs er vel bingo kor mykje du får utav, men med litt hell, så deler jo dei og ut litt juling.

Edit: Var i 10hc for første gang i går. Fikk ned 4 første, rotface og fester. Spørsmålet er ka som det neste steget. Putri, blood princes, eller dreamwalker. Vi prøvde oss såvidt på dreamwalker før vi gikk lens for tid, uten å heilt få drill på healers i portals.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Det blir jo relativt, etter hvert som jeg fikk gearet så passet jo ench bra for å få metabonus osv, men så ble det overcapped og tull ettrer hvert.

Bruker den trinketen pga jeg ikke har noen annen og den var god når jeg ikke hadde noe hit.

Jeg innrømmer at jeg er råtten, har 1300+ days played totalt 140 på palaen, men bare 1-2 dager played som melee dps og 95% av den tiden som solo-leveling.

Fikk beskjed om å skaffe 8% hit og "26" exp så en +10 stats gem for metaen og resten str.

Med tanke på den korte tiden trur jeg ikke noen kunne ha skaffet bedre offspecgear utenfor guildet. Er snakk om noen timer 3/4 halve raid og noen hc. Bare pug.

kunne vi ha fått en armory link? kan se om specet/gearet er feil... 3.3k er forholdsvis lite, mtp at du har Shadowsedge. gjorde 4k ubuffet på hc dummy med øksen fra Pos hc og bare totc 10/25 gear.

Endret av prez
Lenke til kommentar

kunne vi ha fått en armory link? kan se om specet/gearet er feil... 3.3k er forholdsvis lite, mtp at du har Shadowsedge. gjorde 4k ubuffet på hc dummy med øksen fra Pos hc og bare totc 10/25 gear.

http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Arathor&cn=Jin&gn=Brotherhood+of+Steel er armory'n hans.

Han har fremdeles ikke makset weaponskill, der er det mye DPS tapt. Langt over hitcap, gemming på jordet, ingen setbonuser, shitty trinkets.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Arathor&cn=Jin&gn=Brotherhood+of+Steel er armory'n hans.

Han har fremdeles ikke makset weaponskill, der er det mye DPS tapt. Langt over hitcap, gemming på jordet, ingen setbonuser, shitty trinkets.

I tilegg til dette ville jeg byttet ut PvP shoulders med noe en får for Emblem of Triumph, de er bedre.

Jeg ville først og fremst fokusert på å makse weaponskill, fikse gemming, og bytte ut ihvertfall hand og leg med T9 gear som en får kjøpt med emblems. Du burde også klare å finne en god del fine oppgraderinger i ICC 5mans, og noe i Trial of the Champion 5man heroic.

Lenke til kommentar

Edit: Var i 10hc for første gang i går. Fikk ned 4 første, rotface og fester. Spørsmålet er ka som det neste steget. Putri, blood princes, eller dreamwalker. Vi prøvde oss såvidt på dreamwalker før vi gikk lens for tid, uten å heilt få drill på healers i portals.

Crimson Hall + Dreamwalker burde være lett. Portals funker jo akkurat som i normal mode bare at du tar dmg fra stacken du får, så skjønner ikke hvordan det skulle være noe problem. Ville nok gått for Putri før Sindragosa etter det, med 10% buff er ikke dps req på Putri så veldig heftig og hvis healerne deres har problemer på Dreamwalker ville jeg ikke likt å gjøre Sindra hard med dem -_-

Lenke til kommentar

Vi overgearer ikkje 10hc så mykje som andre, då vi er en 10mans guild. Healers har eg den største tiltru til. =)

Har en restodruid og en holypala i portals. En disc priest ute. fikk vel valinthria opp til 80-85% på 5 min, men var alltid noke vi var uheldig med. worms, eller noke anna adds som var løst. Litt meir tid så skal nok det gå seg til og. Då sparer vi putri altså. Var som eg trudde. Gruer meg som en hond til sindragosa ja =)

Lenke til kommentar
Valithra Hardmode var særdeles interessant. Hadde jo bare en tank. :D

Alltid brukt en tank på det vi oO

Er jo bare en mob (abom) å tanke uansett, resten dør jo før de kommer frem til tanken (zombies/archmages) eller tankes ikke i det hele tatt (supressors/skeletons). Kjedelig boss å tanke.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Vel, når dere har henne på 80-85% etter 5 min, så trengs det vel nesten 2 portal phases til for å få henne opp. En ekstra dps gir dere kanskje nok pusterom til det, men en ekstra healer så hadde hun vel vært oppe kanskje en hel portal phase før 5 min. Vi var ferdige på 3 min igår med en holy pala og en resto shaman i portals, men har gjort det endel ganger og overgearer godt så.

Bottom line, jeg ville gått for 3 healers istedetfor 6 dps. Men begge burde gjøre det litt lettere for dere, så lenge tanken deres ikke suger balle.

Lenke til kommentar
Valithra Hardmode var særdeles interessant. Hadde jo bare en tank. :D

Alltid brukt en tank på det vi oO

Er jo bare en mob (abom) å tanke uansett, resten dør jo før de kommer frem til tanken (zombies/archmages) eller tankes ikke i det hele tatt (supressors/skeletons). Kjedelig boss å tanke.

Alltid brukt en tank? Jeg tanker både Abomination og zombier, og taunter licher når jeg får tid.

For å si det sånn, jeg har ikke et halvt sekunds nedetid gjennom hele fighten.

Lenke til kommentar

hmm sykt hvor mye dps upgrade 2 nye items kan gi deg, gikk fra 8k~ dps til og ligge på nummer 1 med 9.5k. første gang på lenge at jeg faktisk har måttet passe på aggro.

LDW 10 hjelm - tier 10.25 hjelm

sverdet fra Marrowgar 10 - øksa fra saurfang 10. (39/39 expertise fml)

Endret av prez
Lenke til kommentar

Takker for tips, skal jeg virkelig ta bort exp gems så jeg faller under 26 for å gemme str?

Trudde jeg skuklle gå for 26 exp 8 hit str.

Vet at nytt gear har hit og exp så tilslutt vil jeg bare bruke str gems, men frem til det?

Jeg vet at pvp skuldrene er dritt, sparer til nye nå, men har en TOC -badge som jeg skal bruke sammen med EoT for å kjøpe T9² Hands , så EoT skuldere, jeg trur de skuldrene som ikke er T9 er bedre, de som ser helt like ut og en annen vendor selger til samme mengde EoT.

Jeg skal iallefall skaffe alt EoT- gear som dps først, kan ikke bruke EoF da jeg bare har 1 T10 på holysettet og 50EoF nå.

Endret av War
Lenke til kommentar

Enig i att heroics begynner å bli ufattelig lette, men er ikke så mye Blizz kan gjøre me det. Heroics er for å hjelpe med gearing til raiding o.l, og blir det vanskeligere klarer ikke nydingede folk dem.

De kunne jo kansje lagt Heroic Heroic mode til folk som er godt gearet så det ikke blir så faceroll, men det skjer nok ikke :p

Hvorfor skal nydingede folk klare heroics med en gang? Er det ikke det vi har normal mode instances til? Hvorfor skal læringskurven være like slakk på heriocs som normals? Den eneste forskjellen jeg kan se mellom heroic og normals er at mobs har mer hp, og kanskje slår litt hardere? Snork! Boring!

Jeg mener å huske at heroics i utgangspunktet ble til fordi folk som hadde full epic i classic ble lei av å steamrolle instances (Dire Maul, Stratholme, Scholomance, UBRS, etc.). Derfor lagde Blizzard heroics i TBC, slik at folk som raidet slapp å stå i Shatt og kjede seg mens de ventet på at raidlocks skulle åpnes igjen. Men det er jo ikke slik heroics funker nå lenger. Jeg steamrollet WOTLK heroics lenge før jeg satte min fot innenfor en endgame WOTLK raid instance. Snork!

Det er synd at alt har blitt så forenklet. Folks holdning til spillet forandrer seg. Nå for tiden porter gjerne folk ut av en heroic, dersom det ikke går 100% glatt å seile gjennom heroics på aoe-autopilot. Gud forby at man faktisk skal få muligheten til å føle at man har fortjent loot.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...