Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

er en hotfix patch

Hva har de fikset da? Bare bugs eller?

Var vel en fix på den nye BG-finderen tror jeg.

Lenke til kommentar

Hotfix er som regel bugs :p

Og mmo-champion/andre lignende sider har infoen, så slepper andre å copypaste for dere :D

Bug Fixes

General

Corrected an issue where players could disconnect upon leveling.

Fixed an issue in which players could get stuck at the loading screen when utilizing a portal to Dalaran.

Shoulder armor will nowt attach correctly to Blood Elf Male characters.

Priest

Fixed an issue in which Spirit of Redemption was being prematurely canceled upon use of other abilities.

Mac

Corrected disconnection errors upon login for Power PCs and Mac users running 10.4.11 with GeForce 8600s.

User Interface

Enabling the command 'fixedfunction 1' will no longer cause graphical issues.

Lenke til kommentar

Flere som sliter med auctioneer etter den nye patchen? Den ganger prisen jeg skriver, så alt blir bare helt feil..

Det er rapportert feil med den atm. Men tror den er fikset by now.

*Legger inn kilde*

Det er ikke fikset her. Jeg la ut 20 silk cloth til 3g, prisen ble 60g...........

Lenke til kommentar

Flere som sliter med auctioneer etter den nye patchen? Den ganger prisen jeg skriver, så alt blir bare helt feil..

*Legger inn kilde*

Det er ikke fikset her. Jeg la ut 20 silk cloth til 3g, prisen ble 60g...........

Oi.. Prøvd å reinstallere?

Lenke til kommentar

Herregud jeg KLARER ikke å lvle 12-20 med en druid 14 får jeg rank 3 wrath eller hva det het men det er 2 lvler til og mobsa har ca. 300hp og gjør 30-50 dmg og jeg må bruke all manaen min på å drepe 1 mob

Noen tips? sliter jævli og vil ha en druid

Lenke til kommentar

Herregud jeg KLARER ikke å lvle 12-20 med en druid 14 får jeg rank 3 wrath eller hva det het men det er 2 lvler til og mobsa har ca. 300hp og gjør 30-50 dmg og jeg må bruke all manaen min på å drepe 1 mob

Bjørn.

Lenke til kommentar

Bjørn.

Dritdårlig dmg og tåler ikke særlig mye mere

Lenke til kommentar

Bjørn.

Dritdårlig dmg og tåler ikke særlig mye mere

Tror ikke bjørnen har blitt nerfa siden min tid. Hva med å gå random dungeon som tank til lvl 20?

Hva heter du?

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig nådd lvl 50!

Nå ligger vel WoW på et litt mer profft nivå, og det er en del ting jeg må spørre hva er etter som jeg ikke aner hva det er eller når det skal brukes.

Amplify magic, Dampen magic og slowfall er noe jeg lurer på hva er. Forstår bare ikke hva som menes i beskrivelsen av spellsene.

Lurer også på om det er avgjørende meg keybinding? en del venner av meg sier jeg burde begynne å utnytte det for fullt nå, men hva hjelper det for? har jo altids tallene som det bare er å klikke på?

Til slutt må jeg spørre hva i helsikke Macro er?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig nådd lvl 50!

Nå ligger vel WoW på et litt mer profft nivå, og det er en del ting jeg må spørre hva er etter som jeg ikke aner hva det er eller når det skal brukes.

Amplify magic, Dampen magic og slowfall er noe jeg lurer på hva er. Forstår bare ikke hva som menes i beskrivelsen av spellsene.

Lurer også på om det er avgjørende meg keybinding? en del venner av meg sier jeg burde begynne å utnytte det for fullt nå, men hva hjelper det for? har jo altids tallene som det bare er å klikke på?

Til slutt må jeg spørre hva i helsikke Macro er?

Takk på forhånd!

Amplify Magic gjør slik at all healing og spell damage taken blir bedre. Altså hvis en mage hiver en frostbolt for 1000 damage når du er unbuffa, vil den ta omtrent 1200 på deg hvis du har på Amplify Magic. Hvis noen healer deg for 1000 unbuffa, vil de heale deg omtrent 1200 med Amplify Magic.

Dampen Magic er motsatt og gjør slik at hvis en mage hiver Frostbolt på deg og tar 1000 unbuffa, vil den ta 800 med dampen magic. Samme med healing, hvis noen healer deg for 1000 unbuffa, vil den heale deg for 800 med dampen Magic.

Slow fall: Denne gjør akkurat som du tror, nettop "slow fall". Hvis du hopper utfor et høyt sted og bruker denne, svever du i 60 sekunder (elns)

Video:

Keybindings er veldig viktig. Du burde styre karakteren din med høyre museknapp og gå med W. Og du burde binde alle spellsa du finner deg selv bruke ofte på knapper som 1,2,3,4,5,|,m1,m2,m3 osv. Du har også modify knapper som Shift, CTRL og ALT så du kan binde spells på SHIFT+1, Shift+2, CTRL+1, CTRL+2 osv.

Personlig så har jeg binda |,1,2,3,4,5,q,e,r,f,g,z,x,c,v og modify Shift, M1, M2 og Set Focus med Middle Mouse (du trenger ikke tenke på det enda.)

Macro viduet kan du åpne ved å skrive "/M" eller "/Macro". En macro er tekstbaserte handlinger som du kan gjøre forskjellige ting med, foreksempel lag en macro som heter "Hei", velg et bilde og trykk ok, så skriver du i boksen "/hello" og drar bildet ut på actionbaren og trykker på den.

Du kan gjøre flere ting med macros foreksempel bruke et spells, eller to. Siden du er hunter kan du lage en macro

#showtooltip

/cast Rapid Fire

/cast Arcane Shot

Denne (tror jeg) vil, når du trykker på den, først buffe deg med Rapid Fire og så kaste Arcane Shot på ett trykk på knappen.. Istedenfor å trykke på Rapid Fire så Arcane Shot.

Man har også mange forskjellige kommander via macro som foreksempel:

/cast

/use

/castrandom

/equip

/startattack

/cancelaura

osv.

osv.

Man har også

/console

/script

Men de er nesten det samme.

Skal legge ut noen linker og videoer som forklarer litt bedre. Ble veldig rotete og på tiden jeg har skrevet har sikkert mange andre også skreve svar, menneh..

Endret av EMS15
Lenke til kommentar

Under spoileren finner du 10 videoer om PvP UI. Det er en veldig fin guide som ligger på youtube av en som kaller seg Moyxx030. Denne guiden er fin for leveling og PvE også, ikke bare PvP.

Ps: Du legger kanskje merke til at jeg har utelatt noen av videoene. Men de finnes på youtube og de jeg har utelatt er blandt annet Afflicted, Power Auras og Gladius som alle er ubrukelig / stress for nybegynnerer eller folk under levling siden foreksempel Gladius er ment i arena.

PvP UI 1 - Introduction

PvP UI 2 - Basic User Interface

PvP UI 3 - Keybindings

PvP UI 4 - AddOns Introduction

PvP UI 5 - Pitbull (AddOn) (Personlig bruker jeg denne ikke. Den er fin å venne seg til i low level fordi du kommer mest sannsynlig til å bruke denne hvis ikke du bruke noe annet.)

PvP UI 6 - Bartender 4 (AddOn (Du kan eventuelt bruke "Dominos" som er en mer brukervennelig bar i følge mange. Du har ikke like mange ting å velge i som bartender siden den har flere utvidelsespakker. Personlig liker jeg denne bedre.)

PvP UI 7 - Quartz (AddOn) (Ett ord: Viktig!)

PvP UI 8 - Cooldowns

PvP UI 9 - Buffs

PvP UI 10 - Combining it all

Swifty's Youtube Channel (Stop meg hvis jeg tar feil.)

Endret av EMS15
Lenke til kommentar

Ahh! Takk.

Kan noen i samma slengen forklare Macros og keybindings? Vet ikke hva Macros er, men kaybinings lurer jeg på hvorfor det er nødvendig.

Takk :)

Se gjennom i alle fall videoen om Keybindings og Macros ;)

Keybindings:

På norsk ville vi oversatt dette som hurtigtaster. Du vet allerede at du kan sette de forskjellige abilityene og Spellsa dine ut på Actionbaren din. Som en standard har blizzard binda den første ruten på actionbaren din på tasten 1. Hvis du legger ut foreksempel Arcane Shot på tasten 1 vil dette da være din hurtigtast (keybinding).

Du har keybindings fordi det er raskere og ofte bedre å ha ability og spells på hurtitastene og slippe å trykke på dem fordi musen har viktigere ting å gjøre som å snu kamerastillingen og targete andre spillere eller NPCs.

Du vet kanskje hva Keyboard turning er?

Dette er i alle fall ikke bra. Hvis du er en såkalt "klikker" kan du ikke snu deg like effektivt som en som ikke klikker. En klikker en en som trykker på iconene på Actionbaren sin.

Her ser du klart forskjell på ham her som er "klikker"

Og en som har bindet alle abilityene. Bruker to rogues som eksempel.

Ikke klikker

Macros:

viser hvordan du skal lage macro ;)

Edit: Vet jeg gikk fort fram med de siste tre postene men tror det skal hjelpe deg.

Endret av EMS15
Lenke til kommentar

*Legger inn kilde*

Dere må lære dere å lese tror jeg.

Når dere legger inn et item som kan stacke, kan du enten velge å prise per item, eller stack.

Gjorde samme feil selv, skulle legge ut noe til 60g totalt, og endte opp med 1200g på buyout.

post-123635-1269734394,586_thumb.jpg

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...