Slimda Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Runspeed er digg, rett og slett. Elsker +30% på kattedruiden min, og Feral Charge lar meg starte bossfighten med en eneste gang. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Men du MÅ bevege deg ut av flammer etc. uansett. Desto mindre tid du bruker på det, desto mer tid har du til å pewpewe. Jeg spekulerer herved i at encounters med mye movement ikke har så strikt dps-krav som en fight ala Patchwerk - eller at encounters har egenskaper som gjør at du må flytte deg iblant og da uansett ikke får så sabla mye tid til å gjøre skade under denne perioden. Jeg er ikke så god på matte så dette blir ikke noen pen lang likning, men det logiske er at bosser går ned selv om ikke alle yter 100% - ja selv når noen dør halvveis uti fighten. Den teoretiske biten man tjener på run speed enchant er neppe det som utgjør forskjell mellom seier og tap mot en encounter. Runspeed i PvE hjelper hovedsaklig på folk med brainlag, høy latency eller tunnelfokus som trenger å komme seg ut av flammene på bakken eller lignende ting litt fortere. For oss andre holder det med litt situational awareness. Food buff, flasks, meta-gem, chest enchant osv. er neppe det som alene gjør en forskjell mellom seier og tap - til sammen blir det ganske mye though. Forøvrig bare tull at runspeed bare er useful for folk som failer - mindre løping = mer tid til pewpew for alle og en hver. Endret 17. mars 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Vi løper 7 yards per sekund i WoW. Med boot-enchant på 8%, løper vi 7.5 yards i sekundet. En kattedruid løpe 9.1 yards i sekundet. Virker lite, men... Every little bit counts. Syns selv at flask of endless rage har veldig lite å si. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Så er det slik at de fleste bruker dette til progress raids, etter det så er det annet enchant, icewalker, agility, you name it. Lenke til kommentar
Prezek Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Holy priest - nei Disc priest - nei Rogue - ingen info Elemental shaman - nei Enhancement shaman - nei Resto shaman - ingen info Affliction warlock - en av to anbefalte Demonology warlock - en av to anbefalte Demonology warlock - ingen liste - antar samme som andre warlock specs Warrior - ingen info Retribution paladin - nei Holy paladin - en av to anbefalte Protection paladin - ingen info men garantert 18 stamina Mage - ja, hvis man beveger seg mer enn fire sekunder per minutt Survival hunter - nei Beast master hunter - ingen info Markmanship hunter - ingen info Feral cat druid - nei Resto druid - ingen info Feral bear druid - ja Blood DK - ingen info Frost DK - nei men står som følger: "Feet - Cat's Swiftness* *Note that you will see larger mathematical returns from enchants like Greater Assault or Icewalker, a movement speed increasing enchant will increase your survivability and give you greater DPS returns on movement based fights. Furthermore, raidleaders everywhere would be demanding my head if I told you to forgo a runspeed enchant." Unholy DK - nei Antall anbefalninger på Elitist Jerks for runspeed enchant på boots: 2 Antall delvis anbefalt: 5 Antall ikke nevnt som anbefalning: 8 De fleste fury warriors specer inn i heroic fury så vet ikke helt om +runspeed enchants er så viktig. tror nok Icewalker eller ap enchants er bedre. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Food buff, flasks, meta-gem, chest enchant osv. er neppe det som alene gjør en forskjell mellom seier og tap - til sammen blir det ganske mye though. Forøvrig bare tull at runspeed bare er useful for folk som failer - mindre løping = mer tid til pewpew for alle og en hver. Såklart gir mindre løping mer tid til andre ting, men om du sparer la oss si ca. 0,5 sekunder hver gang du må bevege deg en kort distanse ut av flammer på Gormokk hvor mye dps tar du inn ved å ha runspeed enchant da? Ikke så mye at enchanten er superviktig. Runspeed hjelper alle, men kommer ann på fighten. Adds på Anub'arak, f.eks? Adds på lady deathwhisper og den grønne dragen? Løpe unna med disease under Rotface? Every little bit counts. Runspeed hjelper alle men jeg mener det er overvurdert hvor mye den faktisk hjelper. På enkelte fighter kan den være veldig kjekk, på andre er den totalt urelevant. Selv så har jeg ett par boots med runspeed enchanten i bagen som jeg bruker på Lich King pga. defile fordi der syntes jeg det er nyttig. Det jeg prøver å si er at det ikke er "runspeed or gtfo" som gjelder fra et synspunkt som dps. Raske reaksjoner og en planlegging av hvor man skal bevege seg utgjør langt mer. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Som nevnt, det kommer ann på fighten. og 15 ekstra stamina KAN være reddende, en sjelden gang. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) 0,5 sekunder er ca en halv Wrath-cast, så 6-7k ekstra damage hvor hvert halv-sekund spart for min del. Hvis alle i raidet har runspeed (eller lignende talents) blir det ganske mye ekstra damage over en hel fight. Endret 17. mars 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
nagina Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kan også si si, hvis alle har 32AP/icewalker extra på boots så vil det gjøre mer damage overtid. :!: Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) For de fleste casters er icewalker nesten useless, 12 crit rating er ingenting (siden det ikke akkurat er vanskelig å bli hit cappa med bare gear). Det samme gjelder 2h-dps, litt verre for de som dual wielder å nå cap though. Endret 17. mars 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kan jeg få si noe? Som shadowprest kan jeg holde alle dots oppe, inkludert Vampiric Embrace og Mindflays mot Heigan. Uten runspeed går ikke dette. Hvor mye dps tror du jeg tjener på å kunne holde dots oppe konstant? Masse Hvis du mener Runspeed er overvurdert så tar du litt feil. Alternativet er 12 critrating. Det er usansynlig mye mindre dps å tjene på det kontra et halvt sekund ekstra tid hver gang du må traske vekk fra flammer. Lenke til kommentar
Einherjer Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hvis du mener Runspeed er overvurdert så tar du litt feil. Alternativet er 12 critrating. Det er usansynlig mye mindre dps å tjene på det kontra et halvt sekund ekstra tid hver gang du må traske vekk fra flammer. Enig. Spesielt på hardmodes blir dette viktigere, da man har mer å tape på å ikke komme seg vekk i tide på fights som Sindragosa og Bloodqueen. Noen fights har i tillegg konstant damage som en faktor, og da kommer ekstra helse godt med uansett hvordan en vrir og vender på det. Som balance druid er det ikke vanskelig å bli verken hit eller crit capped, og da kommer speed/sta enchanten seirende ut. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Kan jeg få si noe? Som shadowprest kan jeg holde alle dots oppe, inkludert Vampiric Embrace og Mindflays mot Heigan. Uten runspeed går ikke dette. Hvor mye dps tror du jeg tjener på å kunne holde dots oppe konstant? Masse Når spilte du shadowpriest sist, naxx tider? De som ikke klarer å holde dots oppe mot heigan har l2p issue. I tillegg kan jeg trygt si at det går LETT uten run-speed + vampiric embrace er selfbuff. Men yeh... som caster så har man ikke spesiell mange alterntiver til boots enn icewalker og runspeed, så man ender som oftest til run-speed enchant, men jeg velger lett icewalker om det er hit som skulle mangle. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Med runspeed kan man komme seg raskere tilbake etter en wipe. Det vil si mere tid til å drikke brus og spamme general chat. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Kan jeg få si noe? Som shadowprest kan jeg holde alle dots oppe, inkludert Vampiric Embrace og Mindflays mot Heigan. Uten runspeed går ikke dette. Hvor mye dps tror du jeg tjener på å kunne holde dots oppe konstant? Masse Hvis du mener Runspeed er overvurdert så tar du litt feil. Alternativet er 12 critrating. Det er usansynlig mye mindre dps å tjene på det kontra et halvt sekund ekstra tid hver gang du må traske vekk fra flammer. Fint du drar frem en veldig aktuell fight for diskusjon, virkelig her det å yte absolutt maksimum er veldig viktig Nei men løper du riktig her så har du vel tid til å refreshe VT, resten kan du ta mens du løper uansett... Og uansett mister (mistet?) man så mange folk på denne fighten at man i praksis gjennomførte den mens 75% av raidgruppa var døde. Og fortsatt gikk bossen ned. Noen fights har i tillegg konstant damage som en faktor, og da kommer ekstra helse godt med uansett hvordan en vrir og vender på det. 150 mer hp i en raidhverdag hvor man nesten aldri ser under fire- til fem-sifret raidskade? Jeg kunne forstått det om du mente at runspeed var kjekt for Pact of the Darkfallen på BQL. Jeg kunne også forstått det om du snakket om runspeed for å komme seg ut av Blistering Cold på Sindragosa. Men jeg kan virkelig ikke se det store poenget i 150 mer hp, i såfall burde du vel heller dra frem 18 stamina på boots enchanten... Endret 17. mars 2010 av Gakks Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) 150 mer hp i en raidhverdag hvor man nesten aldri ser under fire- til fem-sifret raidskade? Jeg kunne forstått det om du mente at runspeed var kjekt for Pact of the Darkfallen på BQL. Jeg kunne også forstått det om du snakket om runspeed for å komme seg ut av Blistering Cold på Sindragosa. Men jeg kan virkelig ikke se det store poenget i 150 mer hp, i såfall burde du vel heller dra frem 18 stamina på boots enchanten... At ekstra HP alltid er kjekt vil det være dumt og argumentere imot, selv om stamina selfølgelig ikke er en spesielt viktig stat for DPS/healers. Og nei, det stemmer ikke at 8% run speed < 30 hp. Å enchante 18 stamina på boots ville uansett vært ufattelig retarda, da det finnes en 22 stamina enchant. Endret 17. mars 2010 av Koseklump Lenke til kommentar
Einherjer Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 (endret) Spesielt på hardmodes blir dette viktigere, da man har mer å tape på å ikke komme seg vekk i tide på fights som Sindragosa og Bloodqueen. Jeg kunne forstått det om du mente at runspeed var kjekt for Pact of the Darkfallen på BQL. Jeg kunne også forstått det om du snakket om runspeed for å komme seg ut av Blistering Cold på Sindragosa. Men kjære deg, hva trodde du jeg snakket om da? Diskusjonen dreier seg om runspeed vs crit på boots, men man kommer ikke unna staminaen som følger med, og den bør dermed tas med i regnestykket selv om det er runspeed man i hovedsak er ute etter. Og før du spør; ja det hender innemellom at 150 ekstra helse har vært nok til at nettopp jeg fikk den ekstra tiden healerne trengte for å få meg opp igjen. Vil tro det er omtrent like ofte som mangelen på 12 ekstra crit rating hadde vært avgjørende for om jeg crittet eller ei. Endret 17. mars 2010 av Einherjer Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Husk og at +15 stamina blir påvirket av Blessing of Kings og lignende talents, så bonusen er nok pittelitt større. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Vet ikke helt hvilke flames du sikter til, ICC første boss, det er liksom bare flytte rævva 1-2 yard, tror neppe du får noe nytte av tuskarr der. Dessuten har vi SW:death som er grei skill når man må flytte litt Andreboss: Death and decay Ghosts Båten: raketter Saurfang løpe bort fra dyra(non heroic, på heroic sitter man vel fast) Festergut: Spores Putricide: Her er det mye, den Goo greia, løpe fra den røde slimkladden og siste fase ofc. Rotface løpe raskt ut for å gi fra deg slimklatt, løpe rundt bossen for å ikke bli truffet av cone attack, løpe ut når explode kommer. Blood Prince Council Mye movement mellom bossene og forskjellige ting som skjer Blood-Queen Lana'thel Her er det lite, nesten negativt med tanke på at man løper i fear. Valithria Dreamwalker Mobs overalt, mye avstander så her er blir det fort mye løping. Sindragosa Har jeg ikke vært på, men er vel noe løping her og LK Har jeg ikke vært på og heller ikke lest taccs, Jeg er ikke i tvil, jeg ville valgt runspeed uansett klasse. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 At ekstra HP alltid er kjekt vil det være dumt og argumentere imot, selv om stamina selfølgelig ikke er en spesielt viktig stat for DPS/healers. Og nei, det stemmer ikke at 8% run speed < 30 hp. Å enchante 18 stamina på boots ville uansett vært ufattelig retarda, da det finnes en 22 stamina enchant. 18, 22... My bad. Men uansett, er det en stat man aldri ser på sist når man skal velge gear er det vel stamina, hvis man ikke er tank eller har planer om å bruke itemet i PvP. Men kjære deg, hva trodde du jeg snakket om da? Diskusjonen dreier seg om runspeed vs crit på boots, men man kommer ikke unna staminaen som følger med, og den bør dermed tas med i regnestykket selv om det er runspeed man i hovedsak er ute etter. Og før du spør; ja det hender innemellom at 150 ekstra helse har vært nok til at nettopp jeg fikk den ekstra tiden healerne trengte for å få meg opp igjen. Vil tro det er omtrent like ofte som mangelen på 12 ekstra crit rating hadde vært avgjørende for om jeg crittet eller ei. Jeg leste nok litt fort over posten din for når jeg ser hva du siterer fra deg selv så ble det mye klarere. Kan jo fort nevne at både BQL og Sindragosa er balansert rundt å ikke ha runspeed enchant, slik som alle andre raid encountere. Kan det være nyttig? Såklart. Er det basta bom behov? Definitivt ikke. Hvis 150 hp makes or breaks så er det enten: A: healere gjør noe feil B: du gjør noe feil C: blanding av A og B D: RNG - og hvem planlegger etter RNG? Av alle stats som er tilgjengelig på gear (agility, strengt, spirit, armor, stamina, ARP, hit, haste osv osv osv) så er vel stamina det siste man ser på om ikke man er enten tank eller gearer for spesielle situasjoner som ranged tank på Blood Princes. Eller man ønsker å bruke et PvE item i PvP. Så den biten av diskusjonen kan like godt legges død - det er jo mer nytte i å putte inn en 30 stamina gem for søren. Status quo er vel at det i grunn ikke er noen gode enchants på sko hvis ikke man er under hit ratingen man trenger. Status quo er også at raid encounters ikke er balansert rundt å ha ekstra spurteegenskaper så jeg står på mitt om at det ikke er "runspeed or GTFO" som gjelder i PvE. Effekten av å følge med på skjermen og reagere på det veier mye mye tyngre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå