Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Runspeed + 15 stam er jo uansett den beste boot-enchanten

Nei, uansett hvilken rolle du har er det alltid en bedre enchant til boots.

Grunnlag ?

Jeg bruker EJ som grunlag for BIS enchat for alle klasser/spec .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holy priest - nei

Disc priest - nei

Rogue - ingen info

Elemental shaman - nei

Enhancement shaman - nei

Resto shaman - ingen info

Affliction warlock - en av to anbefalte

Demonology warlock - en av to anbefalte

Demonology warlock - ingen liste - antar samme som andre warlock specs

Warrior - ingen info

Retribution paladin - nei

Holy paladin - en av to anbefalte

Protection paladin - ingen info men garantert 18 stamina

Mage - ja, hvis man beveger seg mer enn fire sekunder per minutt

Survival hunter - nei

Beast master hunter - ingen info

Markmanship hunter - ingen info

Feral cat druid - nei

Resto druid - ingen info

Feral bear druid - ja

Blood DK - ingen info

Frost DK - nei men står som følger:

"Feet - Cat's Swiftness*

*Note that you will see larger mathematical returns from enchants like Greater Assault or Icewalker, a movement speed increasing enchant will increase your survivability and give you greater DPS returns on movement based fights. Furthermore, raidleaders everywhere would be demanding my head if I told you to forgo a runspeed enchant."

Unholy DK - nei

Antall anbefalninger på Elitist Jerks for runspeed enchant på boots: 2

Antall delvis anbefalt: 5

Antall ikke nevnt som anbefalning: 8

Lenke til kommentar

EJ er theorycraft all over, så vidt jeg vet er det ikke mulig for simulatorene/spreadsheets på en skikkelig måte regne ut DPS increase av å bevege seg mindre tid per fight - dermed kan man ikke vise til spreadsheets eller simulatorer for å "bevise" hvorfor bra det er. Dermed blir det ei subjektiv vurdering om Tuskarr's Vitality er bedre enn [insert enchant]. Jeg mener den er suverent best til PvE - nesten uansett specc og class, og det gjør mange andre og. Til og med på Elitist Jerks, i mange class/spec-threads er den ofte en av alternativene til boot-enchant.

edit:

Maintankadin anbefaler Tuskarr's: http://maintankadin.failsafedesign.com/guides/basic-training/item-enhancements

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

"Recent talent optimizations have made it possible for more tanks to go deeper into a second tree. Even I, a long-time opponent of deep ret, have talented down to Pursuit of Justice. If you've chosen to spend your extra talent points in holy, you don't have to sacrifice much to put a little speed on your boots."

Så ja, selvfølgelig er det bra for prot palas, med mindre du velger og specce Pursuit of justice, som er et veldig akseptabelt alternativ siden du nesten må specce 1 point i improved judgement uansett og de er i samme tier.

Edit: Og jeg quoter rett ut av artikkelen du linker til. Samme fyren som skrev den skrev også det jeg quoter.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Gawd, Loremaster vil bli min død. :p

Fikk endelig Loremaster of EK i går kveld, og har bare 58 igjen for of Kalimdor. Outland ble fikset i TBC og da mangler jeg bare noen helvetes-quester jeg har utsatt i ZD, samt 4 quester i Icecrown det er tilnærma umulig å finne gruppe til, og så har jeg dette evinnelige dråket i boks.

Lenke til kommentar

Runspeed + 15 stam er jo uansett den beste boot-enchanten, ingen grunn til å ikke ha den. 8% raskere movement er ubernice med så mye movement som må til på dagens bosser.

Ikke med mindre man PvP'er..

Endret av Hakasu
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvilke flames du sikter til, ICC første boss, det er liksom bare flytte rævva 1-2 yard, tror neppe du får noe nytte av tuskarr der.

Dessuten har vi SW:death som er grei skill når man må flytte litt :thumbup:

Etc. = etcetera = og sånt (løst oversatt). Saurfang er omtrent den eneste bossen man ikke må bevege seg på i ICC.

Runspeed + 15 stam er jo uansett den beste boot-enchanten, ingen grunn til å ikke ha den. 8% raskere movement er ubernice med så mye movement som må til på dagens bosser.

Ikke med mindre man PvP'er..

Er vel heller ikke mange bossfights i PvP?

Lenke til kommentar

Men du MÅ bevege deg ut av flammer etc. uansett. Desto mindre tid du bruker på det, desto mer tid har du til å pewpewe.

Jeg spekulerer herved i at encounters med mye movement ikke har så strikt dps-krav som en fight ala Patchwerk - eller at encounters har egenskaper som gjør at du må flytte deg iblant og da uansett ikke får så sabla mye tid til å gjøre skade under denne perioden. Jeg er ikke så god på matte så dette blir ikke noen pen lang likning, men det logiske er at bosser går ned selv om ikke alle yter 100% - ja selv når noen dør halvveis uti fighten. Den teoretiske biten man tjener på run speed enchant er neppe det som utgjør forskjell mellom seier og tap mot en encounter.

Runspeed i PvE hjelper hovedsaklig på folk med brainlag, høy latency eller tunnelfokus som trenger å komme seg ut av flammene på bakken eller lignende ting litt fortere. For oss andre holder det med litt situational awareness.

Lenke til kommentar

På min kattedruid har jeg AP som boot enchant, fordi katteform har +30% runspeed. Men i tank-gearet mitt, har jeg tuskarr-greiene.

Runspeed er nyttig, men ikke for alle. Melee DPS er de som får mest bonus ut av det, og der har allerede noen av de gode alternativer. Feral-druid, Retribution-paladins og Unholy-Death Knights har sine buffs. Usikker på om Rogue og Enhancement-shaman har runspeed, og warrior har ikke så vidt jeg vet.

For oss andre holder det med litt situational awareness.
Runspeed hjelper alle, men kommer ann på fighten. Adds på Anub'arak, f.eks? Adds på lady deathwhisper og den grønne dragen? Løpe unna med disease under Rotface?

Every little bit counts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...