Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Så nettopp filmen selv med tanke på at jeg aldri noen gang kommer til å se innsiden av ICC før jeg blir level 90 (om det noengang skjer). Og for å si det slik, jeg deler til en viss grad Lightningwolfs følelser for avslutningen av Wrath of the Lich King. Tar resten i spoiler så jeg ikke ødelegger for noen:

 

 

Jeg hadde allerede lest om at Bolvar kom til å bli den nye Lich King, men jeg synes ærlig talt denne avslutningen var heller latterlig om enn ikke tragisk dårlig fra Blizzards side. Greit nok, jeg skjønner poengene med at man kan aldri miste kontroll over The Scourge, men likevel, måten de avslutter dette kapittelet på av WotLK er i mine øyne tragisk (og det fra en som ikke har spilt WC3 en gang, kun sett in-game filmene).

 

Dette er i hovedsak fordi det virkes som om at når Arthas dør, noe som man tydelig ser at Arthas faktisk er bak rustningen (selv om jeg mener å huske at de fleste påstod at Arthas sluttet å eksistere i det han ble the Lich King og at den jordlige Arthas døde og kroppen forsvant og at alt som var Arthas forsvant i det han ble the Lich King). Jeg synes dette i grunn var en rimelig tragisk måte å ende alt på, det virker for min del som om at det faktisk er Arthas som er delvis helten her med tanke på at han faktisk eksisterte og dermed holdt igjen the Scourge fra å ta over hele Azeroth.

 

Videre er det også utrolig tåpelig at i det samme som Bolvar merges med hjelmen og the Lich King så forandrer han totalt stemme og får flammende øyne. Samtidig virker det også himla ulogisk at Bolvar skal greie å ha kontroll over the Scourge uten å bli smått ond med tanke på at Ner'zhul fortsatt er the Lich King og det er ikke sikkert at Bolvar greier å kontrollere dette.

 

Og sist, men ikke minst, Frostmourne. Hva i huleste skjer med det? Blir det bare glemt bort som om ingenting har skjedd? Gir virkelig ingen mening at den nye Lich King bare fryses ned uten å ha sverdet sitt. Og det gir enda mindre mening med tanke på at mye av kraften til the Lich King tydeligvis ligger i det sverdet (man ser jo at det ligger på bakken i cinematicen). Godt mulig han ikke bruker det fordi sverdet er Arthas og dersom han bruker det så skjer det ting som han ikke helt er i stand til å kontrollere eller noe, men fortsatt en rimelig tragisk slutt for (i mine øyne) det feteste sverdet i Warcraft.

 

Så summa-summarium så synes jeg at avslutningen, eller i allefall denne cinematicen var himla tragisk iforhold til hvilken størrelse og omfang som the Lich King faktisk har/hadde på Azeroth. Dette er vel enda en av Blizzards "it was merely a setback" når Bolvar mister kontroll og vi må drepe han igjen, bortsett fra at Bolvar er en flammekastende, dragedeathknight-dude. Huff og huff.

 

 

/rant over

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arthas var aldri død. Hvis noen har fulgt med in-game så tror Jaina(eller er det Uther?) at det eneste som holder The scourge og The Lich King fra å ødelegge verden er den siste rest av Arthas sin menneskelighet. Arthas er jo i bunn og grunn god. På videon ser man at tronen igjen fryser. derfor må ingen vite om det, fordi ingen må finne på å oppsøke det stedet igjen. Hva som skjer med froustmourne skjønner heller ikke jeg. Jeg tror det er Ner'zhul som er "inni" hjelmen.

Lenke til kommentar

Driter egentlig litt i lore. Jeg har aldri giddet å sette meg helt inn i den. Bakgrunnshistorie skal tilpasses game mechanics ikke omvendt. Men jeg synes det er kult at Blizzard tar seg bryet med å flette inn honnører til folk som har betydd noe for dem. Tenker på Bridenbrad questlinen, Shrine of the Fallen Warrior, etc.

Lenke til kommentar

Jeg er en tidligere RPer, og jeg sluker alt av Lore. Blizzard har gjort noen forandringer her og der, men det er ikke så utrolig rart da det er en historie som holder på å lages. At folk dør her og der er helt normalt i en episk historielinje. Mange andre RP-spill som dreper viktige/kjente personligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...