Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Lurer på om dagens patch medfører addod chaos, lag mayhem og server issues jeg. Tenk om blizzard hadde fått til en smertefri patch for en gangs skyld..

 

har lyst til å si at de burde virkelig være proffe nok nå etter så mange år til å unngå lag og serverkrasj på patchdager, men av enellerannen grunn tror jeg at akkurat idag kommer til å bli kjip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Finnes det noen artikler om hvordan MMO kjøres?

for eks serverpark.

En server for eks Arathor, hvilke hardware, hvor mye ram?

Hvilken linje opp og ned, hvor mange prosessorer? Egen U-Xkabinett til hvert land eller egen til npc ol.

Hvilke programmer er brukt , OS osv.

 

Fant noe her:

http://kotaku.com/5362009/the-numbers-of-warcraft

 

 

Ikke særlig spesifikt rundt det du spør om, men tar jeg ikke feil gir ikke Blizzard ut den infoen.

Lenke til kommentar

Hva mener du? Kartet kan ikke dras uansett. Det dekker hele skjermen.

 

Det må være en add-on som gjør det du prater om, og da må du oppdatere den etter patchen.

 

---

 

Det er noen som er oppe, men de vil dette ned igjen. Trur aldri jeg har spilt på en stabil server på patch day, før utpå kvelden.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
har lyst til å si at de burde virkelig være proffe nok nå etter så mange år til å unngå lag og serverkrasj på patchdager, men av enellerannen grunn tror jeg at akkurat idag kommer til å bli kjip

Blizzard er antakeligvis de beste i bransjen med hva de driver med, men du kan selv prøve å tenke hva som kan skje når man patcher flere tusen servere med samme patch på en gang og deretter feilsjekke dem osv osv. Blizzard gjør nok alt de kan for å unngå slikt, men jeg kan se for meg at det er masse småting som kan skje under en stor patch som gjør at ting blir utsatt. Heldigvis er det ikke som AoC hvor patchingen foregikk over flere dager :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
For å si det sånn. WoW-spillere er bortskjemte når det kommer til stabilitet og oppetid.

Veldig, og likevel sutrer dem som 3-åringer som ikke får lekebilen sin av storebror :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...