Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er troll, men se for deg/dere dette scenario:

En casual/nylevlet spiller som bare går heroics og et og annet pug-raid når han/hun har tid. Hver gang det kommer en ny raid-instance vil den "gamle"(forrige) i stor grad bli PUG. Dersom Blizzard ville la emblem-systemet forbli uendret(bare gi ilevel200 emblems) ville terskellen for å kunne bli med i PUGs bli alt for høy. Nye spillere og casuals ville gå lei spillet på 1 måned fordi de aldri ville få tilgang til samme innhold som minioriteten som er "hardcore". Med mindre de FØRST gearer seg opp i naxx10/25, SÅ Uld10/25 og deretter kunne starte ToTC. Blizzard har en strategi for å beholde spillet så interessant som mulig, og 11 millioner bevis på at den strategien fungerer ganske OK.

Lenke til kommentar

Achivement er noe forbanna hersk slik sett, de som ikke har guild får nå ikke PuGet raids fordi de ikke har achivement, men hvordan kan de få achivement hvis ingen tar dem med?

Ser mye av det på min server og, men er nok garantert lederen og et par andre som ikke har achivementen men som ønsker at andre skal dra dem gjennom raidet for å geare dem opp.

Lenke til kommentar
Achivement er noe forbanna hersk slik sett, de som ikke har guild får nå ikke PuGet raids fordi de ikke har achivement, men hvordan kan de få achivement hvis ingen tar dem med?

Ser mye av det på min server og, men er nok garantert lederen og et par andre som ikke har achivementen men som ønsker at andre skal dra dem gjennom raidet for å geare dem opp.

Vel om du har bra gear og vet hva du og di andre må gjøre på hver boss i raidet så si at du er på en alt da, di fleste lar deg nok bli med da.

Lenke til kommentar

Paladin-tanks are ganske psyko høy TPS for tiden, i forhold til andre tanker jeg har opplevd. Eneste gangen jeg overaggroet en Paladin-tank, var når han glemte righteous fury.

Men det er ikke noe galt med å teste DKer som tanks, heller. Det gøy det og, bare en annen spillestil.

Prøv alle klasser og stiler om du kan, du får et så sinnsykt mye bedre "blikk" over spillet når du vet hva andre kan gjøre.

Lenke til kommentar
Lett tilgang til forrige nivå med raidgear har flere formål.

Det er enklere å skaffe nye folk til guilden.

Det er enklere å levle opp nye karakterer.

Det er enklere å skifte mains.

Og ikke minst.

Det opprettholder interessen ved å gjøre heroics.

Og for å si det slik. Raiderne har allerede topp kvalitetsutstyr. Bare fordi noen puggere kan skaffe seg 1-2 nivå lavere gear hjelper ikke særlig. Gode spillere ligger på toppen og har det beste gearet flere måneder før alle andre.

Hvem bryr seg om t9 når du har t10?

Det er bullshit. Det opprettholder ikke interessen. Det tvinger folk inn i dem. Stor forskjell.
Lenke til kommentar
Det er bullshit. Det opprettholder ikke interessen. Det tvinger folk inn i dem. Stor forskjell.

Syntes det blir helt på trynet å snakke om TVANG i et spill. Det er ingen som tvinger deg til noe som helst. Ved å gi en bedre belønning for å gjøre heroics er det vel en selvfølge at de blir mer attraktive? Det er ikke "juleaften" å løpe heroics, men om belønningen er at du fortere kan raide nytt innhold i spillet, så er det vel bra?

Lenke til kommentar
Mulig det er troll, men se for deg/dere dette scenario:

En casual/nylevlet spiller som bare går heroics og et og annet pug-raid når han/hun har tid. Hver gang det kommer en ny raid-instance vil den "gamle"(forrige) i stor grad bli PUG. Dersom Blizzard ville la emblem-systemet forbli uendret(bare gi ilevel200 emblems) ville terskellen for å kunne bli med i PUGs bli alt for høy. Nye spillere og casuals ville gå lei spillet på 1 måned fordi de aldri ville få tilgang til samme innhold som minioriteten som er "hardcore". Med mindre de FØRST gearer seg opp i naxx10/25, SÅ Uld10/25 og deretter kunne starte ToTC. Blizzard har en strategi for å beholde spillet så interessant som mulig, og 11 millioner bevis på at den strategien fungerer ganske OK.

Enig! Var veldig imot og gjøre spillet så casual som det etterhvert har blitt da jeg var "hardcore" raider. Men nå, som jeg er casual så er det veldig godt at de har gjort det så lett som mye av det er. For da er det faktisk mulig og følge med selv om man ikke har så god tid. Så klart kan jeg se langt etter og gjøre hardmodes, men jeg får fortsatt se de samme bossene og det samme innholdet :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Tvinger?

Raidere har allerede best utstyr fra raids. De gir blanke f.

Casuals liker også å få nytt deilig gear som gjør dem sterkere, men de har ikke tid til å kjøre lange raids. Heroics er derfor perfekt for en halvtimes moro. Og da får de belønning og, via Emblems.

Men tvang? Sitter Blizzard bak deg og tvinger deg inn i heroics eller?

Psst, neste gang du er tvunget til å kjøre en heroic, prøv:

/quit

Lenke til kommentar

angående manglende ach. Det jeg gjør når jeg skaffer folk til raids er at jeg spør først om ach. hvis jeg får et nei, så spør jeg vet du hva du skal gjøre. svarer de ja, så spør jeg ganske enkelt hva må du passe deg for. kan de det, så kommer det en invite. Jeg selv slet veldig med å mulighet å bli med i raids i førsten. Skaffet meg en genial guild, med stort sett briter og skotter. Beste type spillere i wow spør du meg, ingenting er mer moro enn en skotte som banner i teamspeak... hehe Så nå får jeg blitt med i ulduar raids og senere i dag er det toc25. ^^

Lenke til kommentar

Vi har en irsk spiller i guilden og han kjefter og smeller i 10 min før raid lederen sier "I have no idea what you just said", vi klarer ikke å skjønne hva han sier, og gjør det ikke noe bedre at han har en tendens å nærmest svelge micen når han snakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...