Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Logget på idag, og noen fortalte meg at neste patch igjen så kan folk få triumph fra å gjøre heroics... Jeg tror jeg slutter snart..

 

Du kan jo omtrent bare dinga 80 å drepe arthas med engang.. er så sinnsykt lei hvordan de tilrettelegger for uber casuals..

 

Så den eneste gangen for en person som liker å raider (ikke nødvendvis hardcore raider med harmodes etc) vil føle seg "bedre" og føler at han har oppnådd noe er nå når tier 10 kommer, fram til expansion kommer ut.. Hvis de ikke gjør noe lurt å gir bort gratis tier 10 til folk også da <<;

 

Er ikke rart at folk blir oppgitt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Hvis du blir oppgitt for at folk får triumph gear så er det vel fordi du har triumph gear fra før av? Ser ikke noe galt i det siden WoW har vært sånn siden det ble lagd. Jeg ser heller ikke problemet i det siden man trenger TotGC 25 man heroic gear for å komme inn i heroics for tiden.

 

 

Over til noe helt annet... Gjorde TotGc 10 med guilden og vi har enda ikke downa Anub, vi kom dit med 49 attempts left og etter 20 wipes tok vi kvelden. Fikk han til 3% en gang hvertfall :/

Endret av Slettet-PJ3x8Q2w
Lenke til kommentar

Jeg er oppgitt fordi de gir ut raidgear "gratis", husket når jeg først spilte wow (er faktisk ikke så lenge siden) så såg jeg frem til å bli med i raid etter at vennene minne snakket så mye om naxx (og til slutt ulduar) . Jeg ble endelig 80 å det var påtide å gjøre heroics for å få et OK gear til å bli med i naxx, men slik er det ikke lenger du kan joine high-end raids nesten uten å gjøre noen raids fra før. Bare grinde heroics.

 

Så ja jeg er litt "oppgitt" over at de som dinger 80 kan få triumph gear så enkelt, det blir som all raidinga vi gjør ikke har noen rewards i hele tatt siden alle andre kan få det.

Endret av Grizzler
Lenke til kommentar
Uff. Husker når jeg grindet rep med de tre BGfactionsa pretbc. AV var greit, men WSG/AB tok lang tid husker jeg, men på den tiden tror jeg vi kunne levere inn marks for rep? Kan hende jeg husker feil altså.

Det stemmer. Det tar MYE lengre tid etter det! Jeg ble exhalted etter nøyaktig 574 Ab'er! :)

Lenke til kommentar
Jeg er oppgitt fordi de gir ut raidgear "gratis", husket når jeg først spilte wow (er faktisk ikke så lenge siden) så såg jeg frem til å bli med i raid etter at vennene minne snakket så mye om naxx (og til slutt ulduar) . Jeg ble endelig 80 å det var påtide å gjøre heroics for å få et OK gear til å bli med i naxx, men slik er det ikke lenger du kan joine high-end raids nesten uten å gjøre noen raids fra før. Bare grinde heroics.

 

Så ja jeg er litt "oppgitt" over at de som dinger 80 kan få triumph gear så enkelt, det blir som all raidinga vi gjør ikke har noen rewards i hele tatt siden alle andre kan få det.

 

Når du føler det slik tenk hvordan hardcore eliter fra pretbc føler det.

Lenke til kommentar
Jeg er oppgitt fordi de gir ut raidgear "gratis", husket når jeg først spilte wow (er faktisk ikke så lenge siden) så såg jeg frem til å bli med i raid etter at vennene minne snakket så mye om naxx (og til slutt ulduar) . Jeg ble endelig 80 å det var påtide å gjøre heroics for å få et OK gear til å bli med i naxx, men slik er det ikke lenger du kan joine high-end raids nesten uten å gjøre noen raids fra før. Bare grinde heroics.

 

Så ja jeg er litt "oppgitt" over at de som dinger 80 kan få triumph gear så enkelt, det blir som all raidinga vi gjør ikke har noen rewards i hele tatt siden alle andre kan få det.

 

Huff huff, Blizzard tilfredsstiller en større spillerbase. Wææææææ :cry:

 

Gear fra raids er mye bedre enn nødvendigvis emblem loot. For å få tilnærmet ToC 25 - loot må man til eksempel gjøre daily Heroic i 38 dager for hjelm. Det er rimelig åpenbart for meg at emblem loot gir bedre or hurtigere loot til alle som faktisk gjør raids.

Endret av Lunicks
Lenke til kommentar

jeg spite pretbc, og fant du folk med epic items så var det som regel hardcore spillere. Var ikke mange med epics. Dette ble lettere i BC og enda lettere i wotlk. Det man har mistet er at det er ikke unikt å ha veldig bra gear lengre. Men det har egentlig achievements tatt over, det er mange ach. som er rimelig vanskelige å få tak i. Har du lyst å vise at du er mer en hardcore spiller, gå for Glory of the Raider e.l.

 

edit: Jeg har ikke spilt så lenge wotlk, men har ikke dette skjedd før? Med tanke på at et nytt tier set som kommer ut så gjør det de gamle tieret enklere å få tak i? Slik som jeg forstå det, så var emblem of conquest --> tier 8 like vanskelig å få tak i som emblem of triumph er nå. Og nå kommer tier 10 som krever emblem of frost som kommer sikkert til å være like vanskelig å få tak i som emblem of triumph nå.

 

Spørsmålet er, kommer de til å forandre hvor vanskelig det er å fullføre low lvl raids som Naxx?

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
jeg spite pretbc, og fant du folk med epic items så var det som regel hardcore spillere. Var ikke mange med epics. Dette ble lettere i BC og enda lettere i wotlk. Det man har mistet er at det er ikke unikt å ha veldig bra gear lengre. Men det har egentlig achievements tatt over, det er mange ach. som er rimelig vanskelige å få tak i. Har du lyst å vise at du er mer en hardcore spiller, gå for Glory of the Raider e.l.

 

Ja, det var annerledes før og det var gøy den gangen. Men inntrykket jeg får av folk flest som ønsker at WoW for alltid skal være lvl 60 og vanskelig er at de ikke tenker over andre enn sin egen (ofte oppskrytte) hardcore spillerbase.

WoW består av millioner av spillere som alle betaler like mye for spillet og som har like mye rett på å få spille det som andre. Naturligvis, en raider i et godt guild vil alltid ende opp med å se mer content enn en casual, men det er likevel viktig at alle får en god spillopplevelse. Om dette betyr at andre lettere kan få lott via emblems, så er det helt fint for meg - jeg er faktisk glad på deres vegne.

Jeg husker selv å ha slitt lenge med å få meg godt gear og dermed sett content på lvl 60, og grunnet mange bytter av characters på lvl 70 fikk jeg aldri sett de store og kule instancene. Da var det utrolig artig å kunne ha emblems-ordningen som gjorde det lettere å få rimelig gear mot slutten av TBC.

Lenke til kommentar
Logget på idag, og noen fortalte meg at neste patch igjen så kan folk få triumph fra å gjøre heroics... Jeg tror jeg slutter snart..

 

Du kan jo omtrent bare dinga 80 å drepe arthas med engang.. er så sinnsykt lei hvordan de tilrettelegger for uber casuals..

 

Så den eneste gangen for en person som liker å raider (ikke nødvendvis hardcore raider med harmodes etc) vil føle seg "bedre" og føler at han har oppnådd noe er nå når tier 10 kommer, fram til expansion kommer ut.. Hvis de ikke gjør noe lurt å gir bort gratis tier 10 til folk også da <<;

 

Er ikke rart at folk blir oppgitt..

 

Hvis dette er et problem for deg så er det bare å slutte davel? Tror faktisk ikke det merkes engang om "alle" de som klager over slikt faktisk slutter... Flertallet syntes nok dette er veldig greit. Og ja, jeg syntes epics er alt for lett tilgjengelig selv om dagen men hvorfor velge å ta en så negativ vinkling på det som "buhu folk får like bra gear som meg snufs snufs".

Lenke til kommentar
Logget på idag, og noen fortalte meg at neste patch igjen så kan folk få triumph fra å gjøre heroics... Jeg tror jeg slutter snart..

 

Du kan jo omtrent bare dinga 80 å drepe arthas med engang.. er så sinnsykt lei hvordan de tilrettelegger for uber casuals..

 

Du tror at et casual pug med 232 gear klarer seg i ICC?

Lenke til kommentar
Logget på idag, og noen fortalte meg at neste patch igjen så kan folk få triumph fra å gjøre heroics... Jeg tror jeg slutter snart..

 

Du kan jo omtrent bare dinga 80 å drepe arthas med engang.. er så sinnsykt lei hvordan de tilrettelegger for uber casuals..

 

Så den eneste gangen for en person som liker å raider (ikke nødvendvis hardcore raider med harmodes etc) vil føle seg "bedre" og føler at han har oppnådd noe er nå når tier 10 kommer, fram til expansion kommer ut.. Hvis de ikke gjør noe lurt å gir bort gratis tier 10 til folk også da <<;

 

Er ikke rart at folk blir oppgitt..

 

Spiller du kun spillet for å kunne føle at du er "bedre" enn andre som ikke har det samme som deg?

 

Litt rar innstilling spør du meg, trodde de fleste spiller fordi de synes det er et bra spill og gleden over å kunne fullføre ting sammens med andre spillere.

Lenke til kommentar

@Grizzler: Så du vil heller tilbake til f.eks. Sunwell hvor Blizz brukte masse tid og penger på et raid hvor mindre enn 10% av spiller-basen kunne komme inn og se instancen, og hvor man fordi man ikke levelet like raskt som uber-haxxors måtte dra seg gjennom gamle raids for å kunne bli gearet? Jeg tror ikke folk som nylig startet spillet hadde likt og måtte bli dratt opp til brukbart gear-nivå av noens 5. alt ved å gå HC til de blir grønne i trynet, for så å gå Naxx10 til de blir grønne i trynet, for så å gå gå Naxx25/Uld10 til de blir grønne i trynet, for så å osv osv osv.

Nei, jeg syns det er helt greit at "siste sesongs mote" blir gjort lettere tilgjengelig. Samme sak som med PVP det(med forbehold om at jeg ikke vet en dritt om PVP...)

Lenke til kommentar
@Grizzler: Så du vil heller tilbake til f.eks. Sunwell hvor Blizz brukte masse tid og penger på et raid hvor mindre enn 10% av spiller-basen kunne komme inn og se instancen, og hvor man fordi man ikke levelet like raskt som uber-haxxors måtte dra seg gjennom gamle raids for å kunne bli gearet? Jeg tror ikke folk som nylig startet spillet hadde likt og måtte bli dratt opp til brukbart gear-nivå av noens 5. alt ved å gå HC til de blir grønne i trynet, for så å gå Naxx10 til de blir grønne i trynet, for så å gå gå Naxx25/Uld10 til de blir grønne i trynet, for så å osv osv osv.

Nei, jeg syns det er helt greit at "siste sesongs mote" blir gjort lettere tilgjengelig. Samme sak som med PVP det(med forbehold om at jeg ikke vet en dritt om PVP...)

 

Enig, blir litt som om man måtte skaffet seg alt av gammelt pvp gear før man kunne kjøpe no nytt.

 

Greia er jo den at jo lengre "ut i spillet" man kommer jo vanskeligere er det å få gruppe til feks naxx som dermed gjør at færre får spilt endgame raids.

 

Flott løsning fra blizzard slik at vi som har et liv utenom wow også får oppleve content.

Lenke til kommentar

Lett tilgang til forrige nivå med raidgear har flere formål.

 

Det er enklere å skaffe nye folk til guilden.

Det er enklere å levle opp nye karakterer.

Det er enklere å skifte mains.

 

Og ikke minst.

 

Det opprettholder interessen ved å gjøre heroics.

 

Og for å si det slik. Raiderne har allerede topp kvalitetsutstyr. Bare fordi noen puggere kan skaffe seg 1-2 nivå lavere gear hjelper ikke særlig. Gode spillere ligger på toppen og har det beste gearet flere måneder før alle andre.

 

Hvem bryr seg om t9 når du har t10?

Lenke til kommentar

Slik det er med emblems nå er det iallefall ikke et problem hvis tanken i din guild slutter og noen har en alt som kan tanke. Geare opp nå for tiden er enkelt for de som har lyst. Og det at jeg oppleve den nyeste instancen selv om jeg ikke har så mye tid til å spille lengre er helt topp.

Lenke til kommentar

Jeg startet å spille i februar i år å "raid" var noe jeg så fram til som jeg visste kom til å bli vanskelig og kom til å ta litt tid før jeg var god til å bli med.

 

Hvorfor skal "alle" ha tilgang til samme raide som du med engang? Det er jo nesten 0 utfordering å få blitt med, ICC er jo det aller siste raide og det burde faktisk vært vanskelig å kunne få bli med der.

 

Ja de aimer mot en større spillbase (for å tjene mer penger seff) , men samtidig er det mange som hate det de gjør nå. Gjøre spille enklere og enklere. Og for å ikke snakke om arena season gear ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...