Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden mats har en verdi så har du brukt gull. Om du bruker gull eller andre gjenstander som har en verdi så er det i grunn akkurat det samme. Mobs du farma kunne like gjerne droppet gull som du da brukte for å kjøpe mats.

 

Mange av oss har for lenge siden funnet ut at hvis du farmer herb/ores eller eternals så kommer du tjene mer gull/time enn om du farma for materialene du trenger for å lage items. Poenget her er at du selger hva du farmet på AH og så kjøper du cloth/leather eller hva du trenger.

 

Jeg grein meg ikke akkurat til søvne i går natt, gull er lett å få tak i, men å kaste det bort er allikevel kjipt. Posten her var i grunn kun ment som en "OBS" for alle som levler enchanting.

Lenke til kommentar

Den tome'n er jo laget for å hjelpe folk som bare vil levele en alt fra 70-80 for raiding. På tidspunktet den kom hadde vel ALLE minst en 80-karakter, så man går ikke akkurat glipp av noe ved å få lov å fly fra starten av Northrend. Det er vel mere en stor lettelse, akkurat som å få fly i Outlands fra lvl 60 istedet for å gå rundt i Zangarmarsh på eviglange frem-og-tilbake-quests.

 

Når levelingen bare blir en lang kjedelig rutine for 90% av spillerne, røsker Blizzard litt opp i ting. Det er vel ikke noe galt i det.

Jeg priset meg evig lykkelig når jeg så at Flying mounten jeg kjøpte på lvl 60 hadde 150% flightspeed istedet for treige 60%. Så slapp jeg å bruke alt for mye tid i de kjipe sonene jeg bare ville forbi fortest mulig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Siden mats har en verdi så har du brukt gull. Om du bruker gull eller andre gjenstander som har en verdi så er det i grunn akkurat det samme. Mobs du farma kunne like gjerne droppet gull som du da brukte for å kjøpe mats.

 

Mange av oss har for lenge siden funnet ut at hvis du farmer herb/ores eller eternals så kommer du tjene mer gull/time enn om du farma for materialene du trenger for å lage items. Poenget her er at du selger hva du farmet på AH og så kjøper du cloth/leather eller hva du trenger.

 

Jeg grein meg ikke akkurat til søvne i går natt, gull er lett å få tak i, men å kaste det bort er allikevel kjipt. Posten her var i grunn kun ment som en "OBS" for alle som levler enchanting.

 

Ser poenget ditt, men poengteringen var litt meningsløs. Etter det prinsippet taper man jo penger hva enn man gjør, for det vil alltid finnes en mer effektiv metode.

 

Vil i den anledning herved gå ut og fraråde folk å spille wow. Bruker dere tiden dere bruker i wow på heller å jobbe ekstra vil dere tjene utrolig mye mer.

 

See what I did there?

Lenke til kommentar
Since our first two tests went so well, we’d like to invite everyone out again for round 3! Come join the fun on the PTR and instead of getting the PUG blues, you could end up grouped with a blue.

 

Pugge med en blue ja..hadde vore interessant =)

 

Edit: kilde-ref: mmo-champion.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Tilbake til BoA, altså Tome of Weather flying, så trodde jeg faktisk at dette var et item som kunne splittes til alle characterene på kontoen, uavhengig av realm. :blush:

Men uansett viste det seg å være temmelig så uvurdelig for alten min som akkurat har kommet til Northrend.

Lenke til kommentar

NAturlig at mounts etc blir lettere å skaffe. Mange av de som levler opp har allerede 80's fra før av og synes det er greit at mounts kommer fortere etc. Dog synes jeg synd på de som begynner å spille nå. Burde vært sånn at Accounten din må ha en level 80 for at du skal få mount på 20-40-60. STV uten mount=good times :thumbup:

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Bear, om du har brukt 200g på enchanting, da tenker jeg meg at du har levlet det siden wotlk? snart ett år elns:>

 

Det der med mining så lage hjelm med BS så disenchante dem etterpå, uffa meg at du orker å gjøre noe slikt, waste of time når det finnes ufattelig mange bedre måter å skaffe seg litt cash... taper jo ikke noe når du kjøper mats mens du selger noe du virkelig tjener penger på, går jo på en måte i plus, men selvsagt så er jo folk forskjellige, vil gjøre the hard-way selvom det ikke er noe vits i det :)

Lenke til kommentar
Since our first two tests went so well, we’d like to invite everyone out again for round 3! Come join the fun on the PTR and instead of getting the PUG blues, you could end up grouped with a blue.

 

Pugge med en blue ja..hadde vore interessant =)

 

Edit: kilde-ref: mmo-champion.

Tror det kun gjelder for US PTR.

Lenke til kommentar
Siden du ikke selger det på AH så har du brukt gull. Det sier seg selv håper jeg?

 

Du bruker ikke gull bokstavelig talt, men du bruker mats som du kunne solgt for gull.

 

Selv så har jeg ikke kjøpt så mye på AH, men DEa masse grønne items som jeg looter / quest rewards etc. Men uansett så er det tapt inntekt/gull.

 

Tar man og enchanter vellums, så kan man nesten tjene gull på å levle enchanting...

 

Nei, jeg har ikke brukt noe eller tapt noe. I og med at jeg farmer egene materialer fra start til slutt har jeg ikke brukt noe gull på dette, ergo jeg går i 0.

 

I ditt spørsmål rundt hvor mye man har brukt av gull for å levle enchanting er mitt svar 200. Hva jeg potensielt kunne tjent ved å selge er et annet spørsmål, men å si at jeg kunne tjent noe på å heller selge dem og ergo konkludere at jeg da har brukt noe er å møte seg selv i døra og ikke skjønne hvor man har sett den karen før.

Foreslår at du leser litt om opportunity cost...

Lenke til kommentar
Bear, om du har brukt 200g på enchanting, da tenker jeg meg at du har levlet det siden wotlk? snart ett år elns:>

 

Det der med mining så lage hjelm med BS så disenchante dem etterpå, uffa meg at du orker å gjøre noe slikt, waste of time når det finnes ufattelig mange bedre måter å skaffe seg litt cash... taper jo ikke noe når du kjøper mats mens du selger noe du virkelig tjener penger på, går jo på en måte i plus, men selvsagt så er jo folk forskjellige, vil gjøre the hard-way selvom det ikke er noe vits i det :)

 

Om jeg skulle tenke på "waste of time" ville jeg spillet WoW? ;)

 

Siden du ikke selger det på AH så har du brukt gull. Det sier seg selv håper jeg?

 

Du bruker ikke gull bokstavelig talt, men du bruker mats som du kunne solgt for gull.

 

Selv så har jeg ikke kjøpt så mye på AH, men DEa masse grønne items som jeg looter / quest rewards etc. Men uansett så er det tapt inntekt/gull.

 

Tar man og enchanter vellums, så kan man nesten tjene gull på å levle enchanting...

 

Nei, jeg har ikke brukt noe eller tapt noe. I og med at jeg farmer egene materialer fra start til slutt har jeg ikke brukt noe gull på dette, ergo jeg går i 0.

 

I ditt spørsmål rundt hvor mye man har brukt av gull for å levle enchanting er mitt svar 200. Hva jeg potensielt kunne tjent ved å selge er et annet spørsmål, men å si at jeg kunne tjent noe på å heller selge dem og ergo konkludere at jeg da har brukt noe er å møte seg selv i døra og ikke skjønne hvor man har sett den karen før.

Foreslår at du leser litt om opportunity cost...

 

Nå er jeg ikke økonomistudent så beklager men det der sier meg ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Tilbake til BoA, altså Tome of Weather flying, så trodde jeg faktisk at dette var et item som kunne splittes til alle characterene på kontoen, uavhengig av realm. blush.gif

Men uansett viste det seg å være temmelig så uvurdelig for alten min som akkurat har kommet til Northrend.

Tipset her er at du lager en lvl 1. Kjøper så mange tomes du trenger og så betaler du for server transfer. De tomes du har da kjøpt som er i bagsa til alten vil kunne bli git bort til dine lvl 68 på en annen server selv om du ikke har en lvl 80 på den serveren. ;)

 

Dyr metode, men den skal funke.

 

Det der med mining så lage hjelm med BS så disenchante dem etterpå, uffa meg at du orker å gjøre noe slikt, waste of time når det finnes ufattelig mange bedre måter å skaffe seg litt cash... taper jo ikke noe når du kjøper mats mens du selger noe du virkelig tjener penger på, går jo på en måte i plus, men selvsagt så er jo folk forskjellige, vil gjøre the hard-way selvom det ikke er noe vits i det smile.gif

Jeg levlet f.eks. tailoring og enchanting sammen, alle grønne jeg lagde som hadde høyere DE value enn AH value tok jeg og DEa, dermed fikk jeg masse mats til enchanting. ;)

 

Jeg personlig syns dte er moro med Wow økonomien og hvordan man kan bruke flere professions til å tjene grise mye med penger. Har nå over 20k gull, flere epic flying mounts og full geared lvl 80's. Og jeg spiller casual, ingen hardcore spiller. ^^

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke økonomistudent så beklager men det der sier meg ingen verdens ting.

Er ikke så ufattelig vanskelig å skjønne om du klarer å lese litt. La oss si at du bruker 2 timer på å farme cobalt som du skal crafte og disenchante etterpå. Disse 2 timene kunne heller blitt brukt på andre, mer lønnsomme aktiviteter, f.eks. auction house, dailies, whatever du tjener mest gull på.

 

La oss si at du "tjente" 300g i verdier i cobalt ore på å farme det i 2 timer, som etter enda en halvtimes arbeid (crafte / maile / disenchante) blir verdt 400g i enchanting mats.

 

På de 2 1/2 timene kunne du heller tjent mer, la oss si 800g, på auction house. Da har du i realiteten tapt 400g på å farme mats selv, selv om du "går i null" som du så fint kaller det.

Lenke til kommentar
Men jeg er ikke ute etter å tjene penger, derav hvorfor jeg gjør jobben selv. Selv om det "teoretisk" er et tap, har jeg bare faktisk tapt 200G. Det er det som står i beholdningen min.

Så effektivitet har ikke noe å si for deg? Selv om du kunne brukt mye kortere tid og likevel gått i null?

 

Edit: Så klart, om du synes dette er gøy så vær så god, personlig synes jeg ikke det å skille opp professions er spesielt morsomt, og derfor er jeg ute etter beste/mest effektive måte å gjøre det på :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...