Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Faen, jeg håper virkelig at ICC blir så vanskelig at det er veldig få casuals som i det hele tatt får se innsiden av det.

Our goal is not to let players raid all the up until Icecrown and then throw a gate in front of them that says "Must be this elite to ride this

ride."

Now, if you are that elite, Arthas heroic says hi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen, jeg håper virkelig at ICC blir så vanskelig at det er veldig få casuals som i det hele tatt får se innsiden av det.

Our goal is not to let players raid all the up until Icecrown and then throw a gate in front of them that says "Must be this elite to ride this

ride."

Arthas says hi. Hahahahaha

Lenke til kommentar
Hurra, etter å ha spillt MMORPGs i 8 år, så har jeg også blitt hacket!

Noen dager etter å ha laget en Battle.net account og merged WoW, tilfeldigheter? Hva vet jeg...

3 lvl 80 ribbet for gear, samtlige bagger pluss bank er tømt på alle 3 karakterer.

Siden jeg er offiser i guilden, så ble selvfølgelig GB tømt for pots, enchants, gems osv med verdier over 10 000g minst.

Jaja, vi jobber med å få alt tilbake, spent på hvordan det går.

Fryktet selv dette, er jo mange som kjenner e-postadressen din, som ikke ante hva accountnavnet ditt var. Jeg kjøpte emg en Authenticator samtidig som jeg merget til battle.net.

Samme her fikk accounten tilbake i helgen, med alt gear. plus noe ekstra stæsj (epic gems etc. jeg ikke aner hvor det kommer fra, tar det some leie :p)

Håper det. Fikk mail fra Blizzard i går om at de har skjønt at kontoen er blitt hacket og at de begynner arbeidet med å få tilbake alt av gear og gull. Regner med det tar noen dager siden det er snakk om 3 lvl 80 karakterer som er ribbet.

Lenke til kommentar
Det er for gale at spelare føler seg "pressa" til å bruke pengar på ekstra verktøy for å halde kontoen sin sikker...

"Ja, det er jo synd at brukere føler seg "pressa" til å bruke penger på ekstra verktøy som antivirus for å holde maskinen sin sikker..."

Skader ikke å ta noen ekstra grep for å beskytte seg, og dermed unngå kjedelige konsekvenser :)

Lenke til kommentar

ride."

Som seg bør være spør du meg.

Synes det er feil at enkelt innhold i spillet skal være forbehold "eliten", samt jeg er fryktelig lei av delingen mellom elitister og de resterende.

Fint at Blizzard og viser denne tenkemåten.

Lenke til kommentar
Det er for gale at spelare føler seg "pressa" til å bruke pengar på ekstra verktøy for å halde kontoen sin sikker...

"Ja, det er jo synd at brukere føler seg "pressa" til å bruke penger på ekstra verktøy som antivirus for å holde maskinen sin sikker..."

Skader ikke å ta noen ekstra grep for å beskytte seg, og dermed unngå kjedelige konsekvenser :)

Som personen før meg allereie har svard finst det så utrulig mange gratis alternativ for å forsvare pcen sin på at dette argumentet ikkje er godt nok.

Eg har ikkje behovet for noken ekstra verktøy frå Blizzard for å halde kontoen min trygg, men det er jo tydlig at behovet finst sidan Blizzard har lagt ut verktøy for dette. Og som når alt anna Blizzard ser at det er eit behov, så tar dei betalt for det.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Poenget er vel at det i dag finnes keyloggere og andre hackere som klarer å lage bakdører på godt beskyttede PC`er.

Kjører selv AVG antivirus, Adaware, Spybot Search&Destroy, Regcleaner, Windows Firewall og Defender.

Har som sagt aldri hatt virus eller blitt hacket i MMO sammenheng tidligere.

Tydligvis var ikke min beskyttelse god nåkk denne gangen..

Og igjen, jeg skylder selvfølgelig ikke på Blizzard.

Samtidig virker det som om Blizzard vet at det er en svakhet i sikkerheten til kontoene når de tilbyr denne Authenticatoren og nå Battle.net som ifølge dem selv skal være sikrere.

Fikk også mail samme dag som jeg rapporterte hackingen der de legger seg flat og bedyrer at de skal få tak i alt gear og gull...

Lenke til kommentar

Har selv spilt WoW siden release, Dark Age of Camelot siden release og Everquest siden release. Altså like lenge, om ikke lenger enn deg. Sitter selv på pinner her, og håper aldri det skjer meg.

Sørger også for å ha god nok beskyttelse på passord til kontoen, og ikke minst på pcen.

Der jeg tror de fleste slipper inn keyloggere og drit er nok hvis f.eks. en kompis sender deg en addon eller lignende som da tredjeperson ikke har skannet, og som kanskje slippes i mellom av din/min antivirus.

Ofte så kan man ikke beskytte seg godt nok. (Høres ut som jeg prater om samleie)

Anyway, håper du også får tilbake alt, og gjerne litt til, som jeg ser ofte mange gjør. Utrolig synd å miste det man har jobbet så hardt for å få oppnådd.

Som du også nevner så har jeg også av erfaring fra andre venner at Blizzard er utrolig flinke når det gjelder å gjenopprette alt som ble borte, så det skal nok gå bra. :)

Lykke til, Maverick2002

Lenke til kommentar

Nå var det ikke akkurat ett poeng ang. penger jeg skulle frem til, heller det at det aldri skader å ta noen ekstra grep.

Om dette er en diskusjon om hvorvidt Blizzard ikke tilbyr god nok sikkerhet for 13 euro i måneden, og derfor tar seg betalt ytterligere 6 euro for en authenticator som trolig varer ditt Blizzard-forhold livet ut, så har jeg misforstått.

Personlig synes jeg WoW er grisebillig underholdning, i forhold til f.eks kinopremierer som koster 100 pr pers pr film!

Og at Blizzard tar seg betalt for tjenester folk er villig å betale for er jo helt logisk, det er ikke vedledighet de driver, men ett stort kommersielt selskap med det formål om å tjene penger.

Nå kan det jo være at det ikke var pengene som var problemstillingene, men nå fikk jeg hvertfall sagt mitt om den saken :p

Lenke til kommentar
Nå var det ikke akkurat ett poeng ang. penger jeg skulle frem til, heller det at det aldri skader å ta noen ekstra grep.

Om dette er en diskusjon om hvorvidt Blizzard ikke tilbyr god nok sikkerhet for 13 euro i måneden, og derfor tar seg betalt ytterligere 6 euro for en authenticator som trolig varer ditt Blizzard-forhold livet ut, så har jeg misforstått.

Personlig synes jeg WoW er grisebillig underholdning, i forhold til f.eks kinopremierer som koster 100 pr pers pr film!

Og at Blizzard tar seg betalt for tjenester folk er villig å betale for er jo helt logisk, det er ikke vedledighet de driver, men ett stort kommersielt selskap med det formål om å tjene penger.

Nå kan det jo være at det ikke var pengene som var problemstillingene, men nå fikk jeg hvertfall sagt mitt om den saken :p

Vet ikke helt hvilken diskusjon du sikter til nei, men penger er langt ifra et tema i mine innlegg hvertfall..

Lenke til kommentar
Grunnen til økningen i antall "hacks" nå som alle må konvertere til battle.net er vel også grunnet at folk bruker samme passord til flere tjenester.

Quoter realm forumet jeg er på:

well bad thing is that people have to use their email accounts to merge to battlenet and when people merge without an authentificator its a free cookie table for hackers. just wait alot of accounts is gonna get hacked in the near future. But lets hope its just a one thing matter.

Vet ikke om dette stemmer men det høres da logisk ut? Selv kjøpte jeg en autenticator for lenge siden og syntes det var et godt kjøp - også mye rimeligere enn å kjøpe antivirus og firewall-løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...