Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132
Omg, fikk netopp en mail fra blizzard som kunne fortelle meg at den andre accountn min (ikke i bruk atm) er blitt permanent suspended for at jeg har holdt på med account trading. Hva faan er det som skjer? Jeg har aboslutt ingen planer om å selge accounten min, og er den eneste (trodde jeg) som kan account infoen min.

Venter fortsatt på svar fra blizzard ingame.

Vel, jeg fikk en lignende mail og det scam, så sjekk hvor den linken i mailen leder hen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omg, fikk netopp en mail fra blizzard som kunne fortelle meg at den andre accountn min (ikke i bruk atm) er blitt permanent suspended for at jeg har holdt på med account trading. Hva faan er det som skjer? Jeg har aboslutt ingen planer om å selge accounten min, og er den eneste (trodde jeg) som kan account infoen min.

Venter fortsatt på svar fra blizzard ingame.

Vel, jeg fikk en lignende mail og det scam, så sjekk hvor den linken i mailen leder hen :p

Sjekket det, gikk rett på manage account, sto der at accounten var canceled.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN

Fikk nettop denne dårlige scamme mailen,

Patetisk :

Greetings!

It has come to our attention that you are trying to sell/trade your personal World of Warcraft account(s).

As you may or may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement.

If this proves to be true, your account can and will be disabled. It will be ongoing for further investigation by Blizzard Entertainment's employees.

If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership. If the information is deemed accurate, the investigation will be dropped.

This action is taken because we at Blizzard Entertainment take these sales

quite seriously. We need to confirm you are the original owner of the account.

This is easiest done by confirming your personal information along with concealed information about your account.

You can confirm that you are the original owner of the account by replying to this email with:

Use the following template below to verify your account and information via email.

* First and Surname

* Date of birth

* Address

* Zip code

* Phone number

* Country

* Account e-mail

* Account name

* Account password

* Secret Question and Answer

-Or-

WoW CD-Key

Show * Please enter the correct information

If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account, we will reply to your e-mail informing you that we have dropped the investigation.

We ask you to NOT change password until the investigation is fully completed.

Blizzard Entertainment Inc

Account Administration Teamaa

P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623

Regards,

Account Administration Team

Blizzard Entertainment

Endret av Slettet-ZQr2eN
Lenke til kommentar
Sjekk at du gikk inn på riktig link.. Det er mange scamsider som ser helt ut som wow-europe.com.

Gikk på wow-europe.com -> account management. Så er ganske sikker ja. Sjekket også ved å logge inn på wow.

Lurer på hva blizzard kommer til å si om dette når jeg tar kontakt ingame, må vell ringe dem osv, Faan til styr. Ikke nokk med at jeg mistet alt gearet mitt på 2 accounts, men nå er den ene accounten bannet også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Gikk på wow-europe.com -> account management. Så er ganske sikker ja. Sjekket også ved å logge inn på wow.

Lurer på hva blizzard kommer til å si om dette når jeg tar kontakt ingame, må vell ringe dem osv, Faan til styr. Ikke nokk med at jeg mistet alt gearet mitt på 2 accounts, men nå er den ene accounten bannet også.

Daså, var bare at min mail var faktisk også at jeg hadde blitt suspendert så. Jaja, du får nok fikset opp i det ;)

Lenke til kommentar
Gikk på wow-europe.com -> account management. Så er ganske sikker ja. Sjekket også ved å logge inn på wow.

Lurer på hva blizzard kommer til å si om dette når jeg tar kontakt ingame, må vell ringe dem osv, Faan til styr. Ikke nokk med at jeg mistet alt gearet mitt på 2 accounts, men nå er den ene accounten bannet også.

Daså, var bare at min mail var faktisk også at jeg hadde blitt suspendert så. Jaja, du får nok fikset opp i det ;)

Satser på det. Hvis ikke kommer det til å flyge datadeler igjennom rommet.

Lenke til kommentar
*snippetit*

 

Om folk går på en slik mail så fortjener de å bli scammet, av 3 åpenbare grunner:

 

* Account e-mail

* Account name

* Account password

 

Om 3 lamper ikke slår seg på da med en stor feit "Warning" over hver pære så er det noe totalt feilkoblet i toppetasjen.

 

Minner meg forøvrig om en level 60 DK som /w meg her om dagen og spurte om jeg hadde "et lite øyeblikk". Joda sa jeg, og humret litt i skjeggstubbene. Presanterte seg som en eller annen fra Blizzard og bladibladi bla og litt frem og tilbake. Var noe uvanelig aktivitet på min konto og de ville forsikre seg om at kontoen min ikke var hacket. Om jeg kunne da oppgi brukernavn og passord. Oppga dette (naturligvis fake) hvor han da ble borte noen sekunder, og fikk da svar at jeg måtte logge av kontoen for at verifiseringen skulle finne sted. Pliktoppfyllende logget jeg av, gikk og tok meg en lang toalett pause, laget et par skiver og kokte meg en fin kopp te. Logget inn igjen og ble da kontaktet av den samme DKen hvor jeg fikk beskjed om at kontonavnet mitt var feil og at dette ta måtte være korrekt eller så ble kontoen min sperret.

 

Drev litt frem og tilbake med denne fjompen mens jeg i stillhetens ro og mak laget en ticket med en GM. Klarte faktisk å holde nissen innlogget i nesten en time hvor jeg ikke gadd mer.

 

Har satt WIM til autolagring nå av nettopp disse hensyn, ufattelig morsomt å la småtrollene tro de har full kontroll :wee:

Lenke til kommentar
Synes jeg leser mange som blir scammet her jeg.. Er folk virkelig så dumme eller er det enkelt å bli scammet?

Begge deler.

 

Scammemails benytter for det første en følgende lenke.

wow-europe.com. (sjekk hvor den -egentlig- går)

Dette er ikke noe alle folk tenker over når de får en "ren og pen" epost. Når du da trykker der, kommer du til en side som er mer eller mindre 100% lik orginal-siden, hvorpå du kan skrive inn brukernavn og passord. Når du gjør det, får du feilmelding om at det er feil, og ca en halvtime etterpå, er kontoen din tatt over. :)

Lenke til kommentar
Synes jeg leser mange som blir scammet her jeg.. Er folk virkelig så dumme eller er det enkelt å bli scammet?

Begge deler.

 

Scammemails benytter for det første en følgende lenke.

wow-europe.com. (sjekk hvor den -egentlig- går)

Dette er ikke noe alle folk tenker over når de får en "ren og pen" epost. Når du da trykker der, kommer du til en side som er mer eller mindre 100% lik orginal-siden, hvorpå du kan skrive inn brukernavn og passord. Når du gjør det, får du feilmelding om at det er feil, og ca en halvtime etterpå, er kontoen din tatt over. :)

Okey takk for info..

 

Er detnoe blizz vil så bare gjør de det vel.. Trenger vel ikke noe brukernavn og passord de..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...