Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Når det først var snakk om levling og ret pala :p

Har litt lysst å lage en tank/dps char, og valget står mellom paladin og warrior.

 

Hva funker best?

Sikker et "jeg har pala, og det er best" og omvendt spørsmål, eller er det ca likt?

Tja, nå er jeg verken noen ekspert eller level 80, men jeg har lest en del rundt dette (jeg tror jeg leser mer om WoW enn jeg spiller det, haha), så folk som faktisk spiller paladin og har litt peiling får bare korrigere meg. Uansett, forskjellen mellom warrior og paladin som tanks er ikke så enorm. Men paladins er stort sett bedre enn warriors på AoE-tanking med tanke på både Concencrate (AoE-damage DoT), Avenges Shield og diverse andre finesser som gjør det mye lettere å holde aggro på flere mobs samtidig. Warriors på sin side har vel flere angrep som genererer threat, men i hovedsak er det AoE-tankingen som er forskjellen (dog argumenterer en del på at warriors er avlegg i forhold til DKs og paladins når det gjelder tanking).

 

En ting som kan være praktisk som paladin er at man kan heale seg selv (ikke at jeg anbefaler deg å plutselig begynne å heale deg selv mens du tanker Kil'jaeden), man har bubblez og som sagt; AoE-tanking. Akkurat det med healing og buble er ikke akkurat noe som du vil bruke som tank, men kan være greit nevertheless i OH SH*T-øyeblikk.

 

Angående DPS er vel ret-pala omkring arms-warriors, dog varierer dette selvsagt. Noe som er verdt å merke seg her er rett og slett at paladins bringer med seg masse forskjellige buffs og abilities som er nyttige og veldig nyttige i raidsituasjoner, mens warriors har vel Battleshout stort sett (sikkert flere, lenge siden jeg har prøvd en warrior). Jeg har som sagt verken klasse i level 80, men jeg hadde heller valgt paladin over warrior rett og slett på grunn av versatiliteten og buffsene og den generelle nytteverdien. For å si det sånn; alt din warrior kan, kan min paladin, men alt min paladin kan ikke din warrior :)

 

(men keep in mind at jeg ikke har noen level 80-erfaring av klassene så det er ikke sikkert at det stemmer helt med virkeligheten)

Lenke til kommentar

Kompis av meg ble hacka, så broren hans logga på og fikk det fiksa via en GM ticket på sin account :p

Jeg ville ringt eller lagd en GM ticket på en venns account og sagt at den var hacka, skal ikke være noe problem å få dem til å resette mergen og stille tilbake alt til original mail osv :)

 

edit: oppdatere nettleseren er for noobs <.<

Endret av tmg
Lenke til kommentar
Når det først var snakk om levling og ret pala :p

Har litt lysst å lage en tank/dps char, og valget står mellom paladin og warrior.

 

Hva funker best?

Sikker et "jeg har pala, og det er best" og omvendt spørsmål, eller er det ca likt?

Som healer må jeg si at jeg absolutt foretrekker å heale en paladin tank, hvorfor vet jeg ikke :p

Lenke til kommentar
Scammerne er oppfinnsomme..jeg fikk nettopp en /w fra Blizznn "Hi You have become a Blizzard lucky player! 3 days later you'll get a surprise gift of the mysterious, registered adress http://europe-worldofwarcraft.net/

 

Og går man dit er det en kopi av account login sida til blizzard :p

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Folkens, ikke logg inn der da

 

Ikke rart folk mister wow-kontoen sin hvis de er så lettlurte til å gi fra seg passord og brukernavn.

 

 

Bytex jeg kan nå takke deg for og ikke lenger ha en WoW account lenger.

 

Joda har ikke logga inn på et halvt år. Og låner en venns account på samme server som mainen min med full tier og ser pluselig at mainen min på en frozen account LOGGER SEG PÅ..... Jippi. Den jævla linken la en fuckigns keylogger på pc'n min og nå spiller en eller annet dust på accounten min og antageligvs selger allt jeg har eller bare selger hele accounten. Og blizzard er ikke of å tak i før på faens mandag. Kan også takke blizzard for det nye battle.net merge systemet sitt. Hadde ikke dette blitt lagd hadde jeg heller ikke blitt hacka, for når du blri merga kan du bytte all account info så ikke en gang secret password fungerer. Og til slutt kan jeg takke meg selv for og trykke på linken. JÆVLA BRA !

Lenke til kommentar

Battlenetopplegget virker som en skandale, er vel 5000 nå på arathor som ikke kommer inn pga kontoen er merget bla bla .

Ca 20 i guilden og halve friendlista mi.

Også 4 fra msn.

 

Var i raf med en også, kan kommer ikke inn pga kontoen er merget med battlenetblabla

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
*snip*

Stiller meg veldig tvilende til at lenken la en keylogger som på magisk vis fant en kode som du ikke har skrevet inn på ett halvt år. En keylogger registrerer jo bare tastetrykk etter at du har fått den på dataen, og når du ikke har logget deg på på over ett halvt år så er nok grunnen et annet sted. Og en keylogger legger seg ikke på magisk vis på dataen med mindre du aktivt trykker på noe på nettsiden, ikke bare ved å gå inn på en lenke (greit nok, med mindre bruker IE, da får du alt mulig drit).

Lenke til kommentar

Tulling, jeg sa 2 ganger at du mister kontoen hvis du logger inn på den sida, og at det var en hacke-side som er en kopi av Blizzard sin login-side som jeg fikk som /w spam. LIKEVEL greier du altså ikke bare å gå INN på sida, som i og for seg ikke en gang er riktig URL (Blizzard har wow-europe ikke europe-wow) men også GI BORT brukernavnet og PASSORDET ditt som en annen tulling.

Point proven, folk er idioter, da er det ikke rart disse goldsellerne og kontostjelerne lykkes. Først skriver jeg "Haha disse scammerne begynner å bli kreative". Så gjentar jeg "Ikke gå inn der, de stjeler garantert kontoen din". Likevel gjør du altså dette. Og så skylder du på meg?

 

 

Du hadde vel gitt kredittkortnummeret og sikkerhetskoden til den første og beste nettsida du så det på også, eller den første emailen du fikk fra www.bankfrauds.gokk "THERE IS A PROBLEM WITH UR BACNK ACCNOUNT, PLEASE PROVIDE YOUR CC NUMBER AND SECUTRUITY COODE HEAR"

 

Reply: LOLZ there is something wrong with ur URL, please send the right one again. Must click those links! Must get free gift!!

Bankfrauds: okiez (wtf is this guy stupid or what?)

Reply: Now it worked now what?

Bankfrauds: Now we steal all your money dumbnuts. Bye.

 

Leksa du burde lært er "aldri gi bort sensitiv informasjon til random steder på nettet".

Så skriver du mail til banken din at du er scammet. Banken svarer "Men du skal aldri gi bort kontonr til noen på mail."

Yarrow: Men bytex TVANG meg til å gjøre det!!!!11 Jeg klarer nemlig ikke la være selv om jeg blir advart 2 ganger at det er scam!

 

Folk som deg gjør meg trist på vegne av menneskeheten.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Tja, nå er jeg verken noen ekspert eller level 80, men jeg har lest en del rundt dette (jeg tror jeg leser mer om WoW enn jeg spiller det, haha), så folk som faktisk spiller paladin og har litt peiling får bare korrigere meg. Uansett, forskjellen mellom warrior og paladin som tanks er ikke så enorm. Men paladins er stort sett bedre enn warriors på AoE-tanking med tanke på både Concencrate (AoE-damage DoT), Avenges Shield og diverse andre finesser som gjør det mye lettere å holde aggro på flere mobs samtidig. Warriors på sin side har vel flere angrep som genererer threat, men i hovedsak er det AoE-tankingen som er forskjellen (dog argumenterer en del på at warriors er avlegg i forhold til DKs og paladins når det gjelder tanking).

 

En ting som kan være praktisk som paladin er at man kan heale seg selv (ikke at jeg anbefaler deg å plutselig begynne å heale deg selv mens du tanker Kil'jaeden), man har bubblez og som sagt; AoE-tanking. Akkurat det med healing og buble er ikke akkurat noe som du vil bruke som tank, men kan være greit nevertheless i OH SH*T-øyeblikk.

 

Angående DPS er vel ret-pala omkring arms-warriors, dog varierer dette selvsagt. Noe som er verdt å merke seg her er rett og slett at paladins bringer med seg masse forskjellige buffs og abilities som er nyttige og veldig nyttige i raidsituasjoner, mens warriors har vel Battleshout stort sett (sikkert flere, lenge siden jeg har prøvd en warrior). Jeg har som sagt verken klasse i level 80, men jeg hadde heller valgt paladin over warrior rett og slett på grunn av versatiliteten og buffsene og den generelle nytteverdien. For å si det sånn; alt din warrior kan, kan min paladin, men alt min paladin kan ikke din warrior :)

 

(men keep in mind at jeg ikke har noen level 80-erfaring av klassene så det er ikke sikkert at det stemmer helt med virkeligheten)

 

Det som er verd å merke er at Paladins er avhengig av Righteous Fury for å generere holy damage som er måten de holder threaten oppe på. Derfor er spells med holy damage slik som consecration med å gi paladin en fordel ovenfor warrior når det kommer til AoE tanking. Vel å merke er paladins og veldig avhengig av mana og er man i en kamp hvor man har mana drains ender man mange ganger opp med å stå i fare for å gå OoM, selv med sanctuary og Divine plea oppe.

 

Paladins har og fordelen av selv healing og diverse shields. F.eks Sacred Shield som absorberer damage, men man har og divine protection (korreger meg her, husker ikke spellen så er mulig feil) som minsker damage taken med 50%. Kjekt å ha, spesielt med tanke på de 9% damage reduction man har fra før av samt de 35% man oppnår når man havner under 30% HP.

 

Selv heales kan være helt grei å ha, f.eks kaste SS og knalle inn en FoL selv om den bare tikker minimalt.

 

Warrior har fordelen at den bruker rage fremfor mana, noe som gjør warrior god på en god del fighter. Warrioren har og mer talents som mitigerer damage, hvor paladinen mer er avhengig av å absorbere dette gjennom spells. En warrior har og det fortrinnet at de kan AoE tanke OK samtidig som de er uten tvil en av de bedre singeltarget tankene, noe som gjør dem ideel til f.eks boss fights. Har man da spesielt en boss fight som bruker magi kan warrioren spell reflect, noe som er greit å ha for en ekstra boost.

 

Nå har jeg ikke warrior selv men er av den oppfatningen at i dag handler det mer om personen bak karakteren fremfor klassen. Vet man ikke hva man gjør ender det på korka hele tiden uansett, som paladin healeren som spammet HL hele tiden (etter endringen) og klaget vilt på at han gikk OoM hele tiden. På recount sto det nesten 80% overheal. Dette var en heroic.

 

Det er viktigere at man vet hvordan klassen fungerer og bruker dette fremfor hvilken klasse man har. Har spillet sammen med mange warrior tanker hvor jeg har DPSet og selv store puljer har tanken klart å holde uten problemer, selv med en paladin fjomp som har glemt at han klikket feil på Pally Power addonen og slått på Righteous Fury, ikke rart at man da plutselig svinger nesten øverst på Omen :)

Lenke til kommentar
En warrior har og det fortrinnet at de kan AoE tanke OK samtidig som de er uten tvil en av de bedre singeltarget tankene, noe som gjør dem ideel til f.eks boss fights.

 

/disagree

 

IMO, warriors aoe tanking suger og det gjør singeltarget-TPSen også i forhold til DK og spessielt paladin (som for så vidt blir nerfa 10% neste patch).

Pala > DK > Druid > Warr.

Mulig druid deler sisteplass med warr. Har ikke hatt feral tank druid i et raid på lang tid.

 

Palas og dks har også bedre survivaability.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Noen ganger blir jeg glad når jeg leser recruitment forum ;D

I am a humman magg that is go to cahnge to hord wen itt is avabile becauz i have no god repoutaison on alli sid

 

Character:Geres

Class:Mage

Race:Human

How many days played at level 80:about 40 days total

 

PERSONAL:

 

Name:Tasos

Age:18

Nationality:Grecce

Occupation:I jsut finished shool and i hope univerity will accept me

 

MORE ABOUT YOUR CHARACTER:

 

Gear-(Armory Link or similar):http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Talnivarr&n=Geres

Professions ( and why you chose them):I have JC and taloring but they are low.This week i will go them up.I have JC becaue with that i can help ppl with giving them sockets and can help my guild also with putting some in guild bank.And i have taloring because i can make good items and some enchs.

Talents (and an explanation of why you chose them):I have arncae i Choose this talent becuse it with some buffs from it and my trinkets I am doing really good damage.The only problem is that arcane spec to do dps must me standing somewhere and dont move and many bosses in uldaur need to move for that reason i have arcane barage because its instand and while i am moving i can use it to do damage.

 

What gear you´re aiming for and why. What is your current equipment lacking at the moment?I want dps gear with haste and mana regen i know that mana regen is for healers but i need it because many times with arcane spec i am going OM.The problem is that i am missing this gear because i was fire before so i am trying to take some

 

Screenshot of your current UI:[/b]http://img198.yfrog.com/i/wowscrnshot070109135147.jpg/

Notable Glory of the Raider or Heroic: Glory of the Raider Achievements:I couldt make it

 

PREVIOUS EXPERIENCE:

 

Previous raiding experience (including PreTBC ) - and with what guilds:I had done grull ZA and karazhan with pug i didnt play much at lvl 80

Previous guilds and reason for leaving it (please mention more than last 1-2 guilds you raid with and go back as much as possible):I was in initium but it disbaned Because the leader decided to make a horde player.After that i was for 6 months without guild then when versatile disbaned i join incendia with Arferos.

 

ATTENDANCE & LOGISTICS:

 

Can you play Sunday-Thursday from 19:15-24:00?:OFC

Can you also play on Friday/Saturday if really special situations in progress raids?I am not sure because i am going pic-nic with my GF

Will you always bring pots/flasks and food to raids? What do you normally use?OFC i use pots for mana and flasks for damage

Are you ok with respeccing for raids if required?Ofc

Are you willing to pass your raid spot for someone else if required?Hm look if the other guy who want to join need something for the raid and i dont need anything ofc i will let him join but if i need something i am not sure.

Can you use Ventrilo 3.0.1 and do you have a microphone?Ofc i have voice mix

Can we rely on you to be online for the entire raid duration without continual disconnections?Ofc i have good conection without dc and really good computer

What is the current spec of your internet connection (is it able to withstand a potential 4.75 hours of raiding)?20MB

 

FUTURE PLANS AND GOALS:

 

How long are you planning on playing this game?Until i get bored NEVER

Plans for the rest of WOTLK?I hope i will clear and the next raid after uldaur:)

What is it that you want to achieve?I want to do some hardmodes

What contributions do you think you can bring to the guild?I have good dps and skill and can help guild with putting gold and sokcets in bank

 

REFERENCES:

 

Do you know anyone in the guild (if yes, then who)?No

Anything else? I am verry good mag

Lenke til kommentar
Bytex jeg kan nå takke deg for og ikke lenger ha en WoW account lenger.

 

Joda har ikke logga inn på et halvt år. Og låner en venns account på samme server som mainen min med full tier og ser pluselig at mainen min på en frozen account LOGGER SEG PÅ..... Jippi. Den jævla linken la en fuckigns keylogger på pc'n min og nå spiller en eller annet dust på accounten min og antageligvs selger allt jeg har eller bare selger hele accounten. Og blizzard er ikke of å tak i før på faens mandag. Kan også takke blizzard for det nye battle.net merge systemet sitt. Hadde ikke dette blitt lagd hadde jeg heller ikke blitt hacka, for når du blri merga kan du bytte all account info så ikke en gang secret password fungerer. Og til slutt kan jeg takke meg selv for og trykke på linken. JÆVLA BRA !

Du ble eid. :p

 

Btw, det er ikke keylogger når du prøver å logge inn på siden deres med brukernavnet og passordet ditt.

 

Dette er ene og alene din egen feil. "Den sterkestes rett" er det noe som heter. :)

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...