Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
snip

 

Fordi fokuset skal være mer på selve spillet, ikke hvilken farge shoulder itemen er. Ja oh, jeg ser en warrior med brede skuldre som det skyter lyn ut av, jeg er virkelig misunnelig av det.

WoW har forandret seg fra å fokusere på items og fargene på disse. Jeg vil heller klassifiserer det som fargekoder uten betydning og greit nok for det.

 

Poenget er at alle raidene som nevnes, f.eks Naxx, ikke var tilstede når spillet ble lansert. Man hadde Molten Core og Onyxia. Så ble det introdusert andre raid over tid, Naxx 40 kom ikke før patch 1.11. Så utsagnet "det var bedre før" ser jeg ikke helt hvordan skulle stemme når "før" kom over flere patcher og man har ikke fått alle patchene for Wrath of the Lich king enda.

 

Samt at jeg holder på utsagnet at man er veldig selektiv om hva man vil huske og attunements var noe forbanna hersk. Valget var enten å bli exalted med Argen Dawn f.eks for å komme seg inn i Naxx 40, eller kjøpe/få tak i items som var et mareritt i seg selv å komme over.

 

1. Uheldigvis så hadde WoW med fokus kun på selve spillet gått lukt nedenom og hjem. Items som andre ikke får tak i har aldri vært laget for å gjøre andre missunelige, men for at den som faktisk har det kan føle seg gjev. Kanskje noe blir litt missunelige der og da nå man ser det, men tviler på at det er noe som plager noen over lengre tid. WoW er et mmorpg som skal omhandle det å utvikle en fiktiv person, noe som blir mindre spennende når 11 millioner spillere ender opp med maks 10 forskjellige utseender.

 

Og på den lootgreia snakka jeg ikke om meg selv, men den generelle wowbefolkningen. Det skjønte du ikke gitt...

 

2. Tviler sterkt på at du spilte pre tbc, men hvis du gjorde det må det ha vært minimalt. Nei, alt kom ikke med en gang før expansion. Men man kan fortsatt bruke utsagnet "det var bedre før" fordi dette har allerde skjedd, altså fortid. (Igjen er "poenget" ditt helt verdiløst) Vi har hatt en expansion allerde og vi vet hva det går i. Akkurat som før får vi store content patcher med noen mnd mellomrom. Patchen med Icecrown Citadel kommer ikke til å gjøre helomvending på WoW. Det eneste vi kan håpe på her er en vanskelighetsgrad som er så høy at de beste guildene vil slite seg igjennom det, mens resten får stri med annet content som de enda ikke har clearet. Så får nerfs komme som de alltid gjør etter en stund.

 

3. Og hvilke attunements var vanskelig for deg?

Onyxia - kul questchain som var det eneste å gjøre på den tida.

MC - gjøre BRD.

BWL - gjøre UBRS.

ZG - ingen så vidt jeg husker.

AQ - War efford som ikke kan sees på som noe slit da man kan se på at andre gjør jobben hvis man vil.

Naxx40 - Enten ha rep eller kjøpe seg mats som ikke var forferdelig dyrt, med mindre du aldri har gjort noe som helst i WPL/EPL. Alle som raidet Naxx40 hadde råd eller rep til å attune seg. (Du var vel strengt talt ikke i noe naxx40 raidguild var du?)

 

 

Tror jeg retter selektiv hukomelse-kortet mot deg og tipper du enten ikke vet hvordan det var, eller sleit noe jævlig under vanilla. For svært få sleit så mye som du gjorde i så fall.

Lenke til kommentar
Onyxia - kul questchain som var det eneste å gjøre på den tida.

MC - gjøre BRD.

BWL - gjøre UBRS.

ZG - ingen så vidt jeg husker.

AQ - War efford som ikke kan sees på som noe slit da man kan se på at andre gjør jobben hvis man vil.

Naxx40 - Enten ha rep eller kjøpe seg mats som ikke var forferdelig dyrt, med mindre du aldri har gjort noe som helst i WPL/EPL. Alle som raidet Naxx40 hadde råd eller rep til å attune seg. (Du var vel strengt talt ikke i noe naxx40 raidguild var du?)

 

Leser jeg reppetiv grinding her eller? Gjøre BRD, gjøre UBRS, Naxx 40 var? Å ja, grinding, glemte det.

 

Grind grind grind, that's it. For hva, hva var poenget med det? Nada og niks, hvordan det kom seg med videre til TBC vet jeg ikke men jeg vet at det ødela mer enn det gjorde godt.

 

Er ikke snakk om å slite, men å kjede vett og forstand av seg. Jeg spiller ikke spill for å kjede meg, skal jeg det ser jeg på kongens nyttårstale. Jeg spiller spill for å underholdes og for å ha noe å gjøre. Å sitte å se om samme traulige omgivelser og gjøre de samme tarulige tingene gang på gang er langt fra underholdene, noe det ser ut som Blizzard har skjønt ettersom dette nå er fjernet. Enkelte spille elementer fungerer bare ikke og det er en av dem da de fjerner fokusen fra selve innholdet i spillet over til en repetiv suppe av kjedsomhet.

 

1. Uheldigvis så hadde WoW med fokus kun på selve spillet gått lukt nedenom og hjem. Items som andre ikke får tak i har aldri vært laget for å gjøre andre missunelige, men for at den som faktisk har det kan føle seg gjev. Kanskje noe blir litt missunelige der og da nå man ser det, men tviler på at det er noe som plager noen over lengre tid. WoW er et mmorpg som skal omhandle det å utvikle en fiktiv person, noe som blir mindre spennende når 11 millioner spillere ender opp med maks 10 forskjellige utseender.

 

Rart da at Blizzard har klart å få over 11 millioner spillere på hvordan spillet er i dag. Skulle jo være omvendt om det du utaler deg om er sant, skulle vært 11 millioner spillere før og mye mindre i dag. Men det er vel ikke tilfellet er det vel?

Lenke til kommentar

Herregud mann. Å gjøre UBRS eller BRD er da ikke grind? Å ha Argent Dawn rep + kjøpe noe på AH er ikke grind. Med mindre man grindet etter Arcane Crystal da, men det er jo bare idiotiskt. Å gjøre en questchain som gir deg ok loot er ikke grind.

Det eneste som var grind var AQ Warefford, og det måtte man strengt talt ikke grinde så mye for - da man kunne la andre gjøre jobben.

Å attune seg til Karazhan var ikke grind, man måtte bare plukke opp quests og gjøre dungeons som man må gjøre uansett får å få gear til det. Attunement til SSC/TK var ikke grind. Attunement til MH/BT var ikke grind.

 

Og en attunement viser til at du fortjener/er sterk nok til å begi deg ut på nytt content. Ren logikk spør du meg, og for de som er villige til å gjøre en innsats er det et minimalt problem. Er visst forskjell på folk ja.

 

Og igjen, lær å les så du leser riktig. Jeg skrev om det kun - les:kun - var fokus på spillet i seg selv så hadde det ikke gått bra.

Lenke til kommentar

Det tok vekk fokuset fra andre aspekter ved spillet og som en spill funksjon så fungerte det bare ikke. Folk ble lei og mange gad ikke til slutt å kjøre gjennom samme tingen igjen. Samme gjaldt om man ville levle opp en alt, så måtte man gjøre det om og om igjen.

 

Som en funksjon i et spill fungerer det ikke og det er grunner til at det er fjernet.

Lenke til kommentar
Herregud mann. Å gjøre UBRS eller BRD er da ikke grind? Å ha Argent Dawn rep + kjøpe noe på AH er ikke grind. Med mindre man grindet etter Arcane Crystal da, men det er jo bare idiotiskt. Å gjøre en questchain som gir deg ok loot er ikke grind.

Det eneste som var grind var AQ Warefford, og det måtte man strengt talt ikke grinde så mye for - da man kunne la andre gjøre jobben.

Å attune seg til Karazhan var ikke grind, man måtte bare plukke opp quests og gjøre dungeons som man må gjøre uansett får å få gear til det. Attunement til SSC/TK var ikke grind. Attunement til MH/BT var ikke grind.

 

Og en attunement viser til at du fortjener/er sterk nok til å begi deg ut på nytt content. Ren logikk spør du meg, og for de som er villige til å gjøre en innsats er det et minimalt problem. Er visst forskjell på folk ja.

 

Og igjen, lær å les så du leser riktig. Jeg skrev om det kun - les:kun - var fokus på spillet i seg selv så hadde det ikke gått bra.

Å gjøre UBRS/BRD mange ganger som tok lang tid, kvalifiserer i mine øyne til grind.

Skal du kjøpe noe på AH må du ha penger som du... måtte grinde? :o

 

Problemet med attunements i starten var at alle instancene som attunements krevde var LANGE og med lite variasjon, trash var trash og bosser var bosser, omtrent 100% tank 'n spank, bare forskjellig utseende på bosser.

For ikke å nevne at det ofte tok lang tid å få gruppe til instancene fordi ingen ville utsette seg selv for dem om de kunne slippe.

For casuals (som det jo er flest av) var det et mareritt.

 

Nå kan flere få se raidinstancene, men få klarer alle hardmodes. Dette er jo helt genialt, la flest mulig få se det, og de mest dedikerte får det aller beste gearet og de kuleste achievementene. Mindre timesinks, mer skills.

 

Jeg skjønner ikke at det er noe å klage på, som nevnt tidligere, ingen vil vel spille et spill for å kjede seg?

 

De eneste som har tapt er de som har mye tid, men suger til å spille. De kan ikke lenger leeche seg til status-gear lenger ved å bli carria gjennom tidskrevende ting av 30-39 andre som faktisk er gode.

 

Når MC ble gjort på under 2 timer på slutten av de gode guildsa sier det seg selv at det ikke var krevende. Man kunne sikkert gjort det med 20 gode fokuserte spillere i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Hadde lett kunne blitt løst ved å åpne attunements for resten etter en viss periode, slik at de som faktisk kan attune seg får et forsprang. Noe likt det som skjedde med SSC.

 

Hvorfor det? For at et par super spillere skal få en fordel fremfor de andre? Igjen tror jeg dette koker mer ned på sin egen fløelse av å være god enn noe annet, man vil ha et forsprang hele tiden slik at man kan "vise seg frem" i etterkant, ikke noe mer enn det. WoW er ikke et moteshow for fancy rustning om det er det det står på.

 

Slik det er i dag er det rettferdig og balansert. Når man kommer til 80 står alle sammen med like premisser. De som spiller raskt kommer seg gjennom raskere, det er deres valg. De som ikke spiller så raskt trenger ikke sitte i uker i strekk for å komme seg gjennom til raidet, de kan få delta i raidet uten noe plunder. For deg kan det kanskje se raskt ut å farme attunment men for en som ikke spiller så ofte kan den "raske" gjennomgangen strekke seg til uker. Og det er det som er poenget mitt, det er det som blir kjedelig og det er derfor jeg synes det er bare bra at det er fjernet.

Lenke til kommentar
* Human Hunter

The expansion doesn't have any new class. Instead, Blizzard will offer more race and classes combinations to players, some of them have been datamined on the 3.2.2 Test Realms.

 

* Human Hunter

* Orc Mage

* Night Elf Mage

* Dwarf Mage

* Blood Elf Warrior

* Dwarf Shaman

* Undead Hunter

* Tauren Paladin

* Tauren Priest

* Gnome Priest

* Troll Druid

Undead Hunter! Nå blir det rolling av hunter likevel. En god del av de andre gir ingen mening though :(

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar
* Human Hunter

The expansion doesn't have any new class. Instead, Blizzard will offer more race and classes combinations to players, some of them have been datamined on the 3.2.2 Test Realms.

 

* Human Hunter

* Orc Mage

* Night Elf Mage

* Dwarf Mage

* Blood Elf Warrior

* Dwarf Shaman

* Undead Hunter

* Tauren Paladin

* Tauren Priest

* Gnome Priest

* Troll Druid

Undead Hunter! Nå blir det rolling av hunter likevel. En god del av de andre gir ingen mening though :(

 

Tauren Paladin og priest? Jøye meg at det er mulig. Det går mot envær liten bit av lore som finnes, hvordan kan Tauren bli paladins, de har ikke engang vært i nærheten av den ordren. Det var kun grunnet Blood elves sin alianse med humans, for en stakket stund, som gjorde at de lærte seg om "lyset". Tauren paladin er like ulogisk som en undead paladin. undead paladin kalles vel i dag "Death Knight" :)

 

Undead hunter kan gi mening, den "oppståtte" kan ha vært en jeger før han døde og simpelt henn tar opp sine gamle vaner igjen.

 

Men men, de gjennomfører det vel sikkert.

Lenke til kommentar

Siterer guildforum jeg. Hvor kildene fra vet jeg ikke.

 

World of Warcraft - Cataclysm

 

World of Warcraft: Cataclysm is the next expansion for World of Warcraft. Dark and forgotten threats that have long stayed out of sight have finally arrived on our shores, unleashing a cataclysmic event upon Azeroth and now preparing more nefarius plans to take it back.

 

 

New Classes

The expansion doesn't have any new class. Instead, Blizzard will offer more race and classes combinations to players, some of them have been datamined on the 3.2.2 Test Realms.

 

* Human Hunter

* Orc Mage

* Night Elf Mage

* Dwarf Mage

* Blood Elf Warrior

* Dwarf Shaman

* Undead Hunter

* Tauren Paladin

* Tauren Priest

* Gnome Priest

* Troll Druid

 

 

Level Cap

The level cap in the next expansion will be slightly lower than expected this time around; 85.

 

This suggests Blizzard wants more room for expansions before hitting the level 100 cap. With less leveling to do (along with the revamped leveling listed below likely to increase the speed and ease of leveling), leveling a new race remains appealing for new and existing players alike.

 

 

New Races

The events of the cataclysm has caused two new races to seek new allies. The Goblins for the Horde and the Worgen for the Alliance.

 

Goblins

The Goblins have found themselves washed upon an island off the coast of The Barrens, their islands devastated by the cataclysm. As they strive to recover, they come across an Orc captured on an Alliance ship and rescue him. The Orc turns out to be none other than Thrall himself, and in return offers the Goblins a place within the Horde. These events are carried out in a quest line, allowing players to experience first-hand the reasons behind the Goblins' shift from neutrality.

 

It is unclear if the old Goblin locations such as Kezan and Undermine will be included in Cataclysm with the revelation of the Goblins' displacement.

 

Worgen

The cataclysm has cracked open the Greymane Wall, finally revealing what has happened to the kingdom of Gilneas and its citizens. The Worgen have ventured forth from Gilneas and sought help from the Alliance, deciding to join them to combat the new threats of Cataclysm.

 

Gilneas will make extensive use of the phasing system (much like the Death Knight starting area), to show what happened while the kingdom was cut off from the rest of the world and lead up to present day.

 

Last but not least, Worgens will have two forms and will be able to morph between a human form and a worgen one. Players should be able to pick both appearances when they create their character.

 

New Content

Cataclysm will be the first expansion not to introduce a new continent, instead making use of previously unreleased zones and revamping existing ones.

 

Classic Azeroth Revamp

A cataclysmic event caused by Deathwing and Azshara will change the face of Azeroth as we know it. Most of the new content for Cataclysm will take the form of a revamped Azeroth, taking advantage of newer additions to WoW such as phasing and daily quests. Most of the quests and mobs in the classic zones will also be redesigned to make leveling less painful. Some zones will change drastically to fit this, e.g.,

 

 

* The Barrens will be split into two separate zones of two different level bands.

* Azshara will become a low level (~10-20) zone.

 

 

Flying in Azeroth

Part of the redesign of the Eastern Kingdoms and Kalimdor is the introduction of flying to the two continents, allowing access to many new areas and quicker travelling across the large continents.

 

Unreleased Zones & Dungeons

With the addition of flying mounts to Kalimdor and the Eastern Kingdoms and the redesign of many zones, most of the previously unreachable or incomplete zones will now be made available to players. This is where most of the new content from 80 to 85 will take place. Some of these are,

 

 

* Hyjal (present)

* Gilneas - The Worgen starting Zone.

* Uldum (Most likely as a dungeon)

 

 

Classic Dungeon Revamp

Redesigning Onyxia's Lair in Patch 3.2.2 was just the first step. As most of the leveling will take place in revamped areas of Azeroth, so too will the dungeons, allowing players to use them to level from 80 to 85.

 

As far as I know, Ragnaros will also be back in this expansion.

 

Deathwing

Deathwing the Destroyer / Neltharion the Earth-Warder will play a major role in Cataclysm. Having been driven mad by Old God whisperings and turning against his own kind only to be fail in his attempts, Deathwing has sunk into the shadows. While the Horde and the Alliance were busy fighting back the Burning Legion only to then be beset with the Scourge, he has been lurking and moving things into place. After Lady Sinestra's failed attempts to create a Twilight Dragonflight, he again retreated to Grim Batol and succeeded where she failed. With his results seen in the Obsidian Sanctum, he has finally created the supreme Dragonflight he sought and plans to unleash it upon the world. But what of the Old Gods' sway over him?

 

Azshara

Queen Azshara will also play a major part in Cataclysm. Unknown to many mortal races, long forgotten by others, and believe to be dead by her own kind, she has not been dormant in depths of the Maelstrom. Having those around her transformed by the Old Gods into Naga after her failure in the War of the Ancients, she has become far more powerful and a greater threat than she once was. Not content with just Nazjatar and the depths of the sea, Azshara seeks to reclaim power and reign once again. With the true plan behind Lady Vashj's support of Illidan remaining a mystery we do not know what hand Azshara has yet played. The big question remains, is she now serving her "saviors", the Old Gods?

 

The Cataclysm

I'm still not sure who is the true end boss of Cataclysm is, but the cataclysm appears to have been caused by attempts to incantation to summon extremely powerful beings using an ancient incantation by Deathwing and Azshara. They're both very powerful, but the cataclysm itself suggests something more powerful is behind it, perhaps their shared past of Old God influence?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...