Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yo, har nå kommet til ett stadium hvor jeg står fast. Alle questene er noen hakk over meg, og jeg vil helst bare grinde (har virkelig ikke noe i mot grinding).

Hva gir best exp per time i lvl 21? Har vurdert å stikke til wetlands og knerte noen Raptorer, da de kan skinnes (Light og medium leather går for syke priser på serveren).

Halp?

Ifølge titanpanel hadde jeg 8-9.5k xp/h i Arathi Basin og wsg. Hjalp på at vi hadde 2 gode twinks på laget da (jeg var i party med dem og trykket join as group :D). Vet ikke hvor mye du får for effektiv questing, men jeg synes ihvertfall det var ganske kjapt :)

Hei,

Har ikke spilt på 6-7 måneder nå, så regner med at ting har forandret seg en del. Jeg tenkte å mekke en twink level 29. Ikke noe hardcore twink altså, men en kar jeg kan kose meg litt med i pvp.

Er det noen spesielle klasser som passer bra til pvp i 20-29 sonen? Eventuelt noen jeg burde unngå? Vurderer en ret. palla.

3.2 er riktignok ny, men per dags dato så er det ikke vits i å twinke med mindre 2v2 arena er din greie. WSG er ødelagt for alle lvler, så om du faktisk kommer inn i det hele tatt som twink (jeg har vært i 3 WSGer med twinken min siden 3.2) så slutter gamet innen 20 min uansett og AB er det ingen som går i. Spiller forøvrig på Blackout (Doomhammer, horde) men virker ikke som om det er noe bedre på andre realms. Ang. Ret pala så er det vel all right i 29 om enn kanskje kjedelig pga mangelen på spells. Møter du en hunter så er du screwed og de fleste andre klasser er ikke så fæle de heller. Spiller mye med en shaman (RL venn) og han gjør det ganske bra. God selfhealing, heftige crits med corpsemaker og shocks + superduper til å bære flagget i WSG. Og så har du purge som fjerner skjoldet til arena grand master. De fleste klasser er vel egentlig veldig gode i de rette hender, men mage er vel den svakeste/vanskeligste.

Endret av Filosofem
Lenke til kommentar

Etter 3.2 får jeg opp en box med kjempelang errormelding fra LUA ang. tooltips-greier hver gang jeg fullfører en quest.

Har slått av "show LUA errors". Står ikke hvilken addon den kommer fra heller. Any ideas?

Skulle vi ikke få egne questmarkers på map ingame bygget inn av Blizzard nå forresten? Det finner ikke jeg noensteder, og slo på Questhelper igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I natt skulle jeg og et par venner gjøre The Old Kingdom heroic, noe som viste seg å være et mye større problem en vi trodde.

Gruppen bestod av:

Meg; druid tank med 31k liv unbuffed.

Hunter med 1.4k DPS.

DK med 1.4k DPS.

Rogue med 2k DPS.

Paladin med superior-epic healing gear.

Med såpass lav DPS så går det jo litt treigt, men det er jo bare en heroic så vi tenkte at det skulle gå greit. Problemet kom allerede med tredje eller fjerde gruppen vi møtte. Det var en form for shadowcasters som castet "Shadow blast" som traff meg for 17-20k dmg. Er dette en bug eller er instancen bare helvettes vanskelig? I tilegg ga de andre mobsa en debuff som ga meg mindre og mindre maximum hp, noe som gjorde at jeg som regel ente opp med 5-6k hp etter shadow blast. Noen som har noe erfaring med dette?

Lenke til kommentar
I natt skulle jeg og et par venner gjøre The Old Kingdom heroic, noe som viste seg å være et mye større problem en vi trodde.

Gruppen bestod av:

Meg; druid tank med 31k liv unbuffed.

Hunter med 1.4k DPS.

DK med 1.4k DPS.

Rogue med 2k DPS.

Paladin med superior-epic healing gear.

Med såpass lav DPS så går det jo litt treigt, men det er jo bare en heroic så vi tenkte at det skulle gå greit. Problemet kom allerede med tredje eller fjerde gruppen vi møtte. Det var en form for shadowcasters som castet "Shadow blast" som traff meg for 17-20k dmg. Er dette en bug eller er instancen bare helvettes vanskelig? I tilegg ga de andre mobsa en debuff som ga meg mindre og mindre maximum hp, noe som gjorde at jeg som regel ente opp med 5-6k hp etter shadow blast. Noen som har noe erfaring med dette?

Høres da ut til å stemme det der. Neste gang så ta med f.eks. en prest som kan shackle eller noen annen form for crowd control, vet ikke om det går an å interrupte shadow blast men forsøk. Old Kingdom er vel en av de kjipeste heroicsene å ta med ei gruppe med lav dps pga. 4 bossen så kanskje tvilsomt om dere hadde kommet dere igjennom uansett.

Lenke til kommentar

Som Feral Tank kan du interrupte Shadow Blast på opptil flere måter.

Selv foretrekker jeg en kjapp tilbaketrekning for så og fyre av en Feral Charge. Bash fungerer også, men har da en langt lengre CD.

Og Old Kingdom er rimelig vanskelig for "newbies", så anbefaler deg å stikke noen andre plasser. :)

Lenke til kommentar
Yo, har nå kommet til ett stadium hvor jeg står fast. Alle questene er noen hakk over meg, og jeg vil helst bare grinde (har virkelig ikke noe i mot grinding).

Hva gir best exp per time i lvl 21? Har vurdert å stikke til wetlands og knerte noen Raptorer, da de kan skinnes (Light og medium leather går for syke priser på serveren).

Halp?

Ifølge titanpanel hadde jeg 8-9.5k xp/h i Arathi Basin og wsg. Hjalp på at vi hadde 2 gode twinks på laget da (jeg var i party med dem og trykket join as group :D). Vet ikke hvor mye du får for effektiv questing, men jeg synes ihvertfall det var ganske kjapt :)

Hei,

Har ikke spilt på 6-7 måneder nå, så regner med at ting har forandret seg en del. Jeg tenkte å mekke en twink level 29. Ikke noe hardcore twink altså, men en kar jeg kan kose meg litt med i pvp.

Er det noen spesielle klasser som passer bra til pvp i 20-29 sonen? Eventuelt noen jeg burde unngå? Vurderer en ret. palla.

3.2 er riktignok ny, men per dags dato så er det ikke vits i å twinke med mindre 2v2 arena er din greie. WSG er ødelagt for alle lvler, så om du faktisk kommer inn i det hele tatt som twink (jeg har vært i 3 WSGer med twinken min siden 3.2) så slutter gamet innen 20 min uansett og AB er det ingen som går i. Spiller forøvrig på Blackout (Doomhammer, horde) men virker ikke som om det er noe bedre på andre realms. Ang. Ret pala så er det vel all right i 29 om enn kanskje kjedelig pga mangelen på spells. Møter du en hunter så er du screwed og de fleste andre klasser er ikke så fæle de heller. Spiller mye med en shaman (RL venn) og han gjør det ganske bra. God selfhealing, heftige crits med corpsemaker og shocks + superduper til å bære flagget i WSG. Og så har du purge som fjerner skjoldet til arena grand master. De fleste klasser er vel egentlig veldig gode i de rette hender, men mage er vel den svakeste/vanskeligste.

Da jeg så patch-notes til 3.2 lurte jeg på hvordan det kom til å gå med twinks i BGs. Tenkte det ville bli vanskelig å finne games med mindre de slo sammen flere battlegroups. Er det slik det har blitt? At man er tilbake til gamledager med single realm BGs sine ventetider på å slippe inn i BG? (Har ikke nett tilgang om dagen, så jeg har ikke fått testet 3.2)

Lenke til kommentar

Så fort vi fant ut hva det var som tok såpass mye av livet mitt så begynte vi å interupte, selv om både roguen og death knighten hadde vanskelig for å interupte. Får finne meg litt flinkere folk og prøve på nytt senere i dag :]

Takk for hjelpen, forresten. Ville i hovedsak vite om det var en bug eller noe galt med meg.

Lenke til kommentar
Høres da ut til å stemme det der. Neste gang så ta med f.eks. en prest som kan shackle eller noen annen form for crowd control, vet ikke om det går an å interrupte shadow blast men forsøk.

Spell reflect :love:

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Som Feral Tank kan du interrupte Shadow Blast på opptil flere måter.

Selv foretrekker jeg en kjapp tilbaketrekning for så og fyre av en Feral Charge. Bash fungerer også, men har da en langt lengre CD.

Og Old Kingdom er rimelig vanskelig for "newbies", så anbefaler deg å stikke noen andre plasser. :)

Old kingdom er vell den Wotlk instancen jeg har sliti minst i av alle sammen på heroic men :p

Lenke til kommentar

Jeg prøver igjen jeg :(

Det er nå en del måneder sia jeg spilte WOW og har tenkt å starte igjen. (Fra begynnelsen).

Derfor lurte jeg på (Skal lage en alliance char og en horde char) : Hvilken servere burde jeg velge? Jeg vil gjerne ha noen som har MANGE folk, for fordi på Sylvanas fant jeg aldri noen i "Search for group" boksen. Altså servere med mange folk og helst en del norske smile.gif

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Jeg prøver igjen jeg :(

Det er nå en del måneder sia jeg spilte WOW og har tenkt å starte igjen. (Fra begynnelsen).

Derfor lurte jeg på (Skal lage en alliance char og en horde char) : Hvilken servere burde jeg velge? Jeg vil gjerne ha noen som har MANGE folk, for fordi på Sylvanas fant jeg aldri noen i "Search for group" boksen. Altså servere med mange folk og helst en del norske smile.gif

Håper på hjelp!

Horde: Magtheridon

Ally: Silvermoon

Hvis du vil spille på servere med MANGE that is :p

Lenke til kommentar
Fikk endelig spell dmg daggeren fra ToC HC i går \o/

Fikk den på min mage også... trenger en god offhand nå.. tips? :)

Jeg bruker den som dropper fra Patchwerk i 25man naxx.

Husker ikke navnet dog, og er på jobb atm så får ikke sjekka.

Du kan se selv på armory :) (Character navn er i signaturen min)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...