Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Er ikke lov å bruke tall i WoW-navn uansett server. Det er grenser for hvor mange Legollass, leglolaz, legulas variasjoner folk kommer på før de begynner å kalle altene sine for "Kaffebord" og "Lefsekake".

 

Du kan jo drepe alliance spillere hvis du treffer dem, eller de treffer deg og bare putter deg ned med 2 slag siden de er 30 levels høyere enn deg. Kan ikke drepe hvem som helst, bare den andre faksjonen. Med 10 millioner spillere som kanskje har 7-8 karakterer hver, kan man ikke forvente bare "seriøse" D&D navn overalt man snur seg.

 

Evt tenker du "Haha de karene skal jeg MOSE!" for så å bli sakte gnagd ihjel av en liten ulv som tilfeldigvis kom forbi samtidig.

 

WoW er og blir en grind for først å komme til lvl 80, så grinde seg gjennom ørten dungeons for å få best mulig gear før neste expansion kommer og gjør alt gearet "verdiløst". Og det er jo sånn vi vil ha det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet man bare kan drepe den andre faksjonen. og jo, jeg vil ha en server hvor det er seriøse navn og en semi-seriøs oppførsel.

 

WoW er kanskje et kappløp til lvl80 for deg, men spill er hva man gjør dem til. spesielt såpass store og frie spill som WoW.

 

om du har tenkt å videre kritisere RP-servere og den spillemåten jeg ønsker å benytte så kan du jo ta det over PM ellnz, da jeg helst vil at folk skal anbefale meg servere, ikke krangle om hvordan man bør spille osv.

Lenke til kommentar

hm. kult. :)

 

men hvordan fungerer PvP i PvE-verdener? er det slik at man setter et PvP flag e.l., og alle med slikt flag kan angripe/bli angripet? for isåfall trenger jeg vel nødvendigvis ikke spille på en PvP server... men om det derimot er slik at man må igjennom en eller annen form for "hei vil du slåss? ok la oss slåss", så blir det definitivt PvP server på meg.

Lenke til kommentar

owwww... det hørtes kjipt ut (for meg). men dersom jeg har forstått PvP servere rett, så funker de mye bedre. "contested zone" = alle kan angripe/bli angrepet av de opponerende faksjoner, "red zone" = du kan ikke angripe med mindre du blir angrepet først, og "green zone" = du kan ikke bli angrepet med mindre du angriper først.

 

høres himmelsk ut! men hvordan er det med PvP flags der? er det 100% fri angrep dersom man er "flagged"? og kan f.eks allianse angripe allianse dersom man er "flagged"?

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

PvE-server = Alle har "blå" navn, eller "ikke hostile" om du vil.

/PvP, så får du "gult" navn, noe som betyr at andre kan angripe deg og få PvP-Markering selv.

 

PvP-server = Alle har gult/rødt navn. Alle kan angripe alle, når som helst (utenom noobområder)

 

Age of Conan PvP-server = Free for All.

 

Bare for å ta frem sammenligningene. :p

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

men kan alliansemedlemmer angripe andre alliansemedlemmer på PvP-servere? det gir da ingen mening med tanke på oppfordringen til "faction combat"?

 

det sonesystemet jeg beskrev over her virker helt fantastisk, men dersom det ikke er faksjon vs faksjon så høres det veldig rotete og dårlig ut.

 

 

 

edit:

ifølge alt av informasjon jeg finner på nettet angående dette temaet så virker det på meg som om det ikke er mulig å angripe medlemmer av din egen faksjon.

 

Random PvP - Whenever a player character comes across another player character *of the opposing faction* whose PvP flag is turned on[.]

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Men du kan sitte i buskene bar org og se på dueller, så sender du ett angrep mot taperen som har 1 hp så han dør.

Gjort dette ca 5000ganger.

 

Går på pve også, løp inn i pvp, de angriper , gjør det 3-4 ganger så er de fleste pvptagged.

Så er det klar bane for å resse og ganke 1hp duelltapere.

Lenke til kommentar
Kan ikke angripe folk fra egen faction nei. Almenviten :D Man kan Duelere folk fra egen faction tho. Men ikke drepe :)
Du kunne ha flaks i forrige patch så hvis du duellerte en Paladin med Seal of Blood på så kunne han ta livet av seg selv. Var alltid like gøy når det skjedde. Og i vanilla så kunne mages drepe de de duellerte hvis de vant duellen med den første missilen i acane missiles for da ville nummer 2 også treffe og drepe motstanderen. Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar
Men du kan sitte i buskene bar org og se på dueller, så sender du ett angrep mot taperen som har 1 hp så han dør.

Gjort dette ca 5000ganger.

 

Går på pve også, løp inn i pvp, de angriper , gjør det 3-4 ganger så er de fleste pvptagged.

Så er det klar bane for å resse og ganke 1hp duelltapere.

 

spillere som deg er grunnen til at jeg vil finne en RP-server med tilnærmet strenge regler.

Lenke til kommentar
Kan ikke angripe folk fra egen faction nei. Almenviten :D Man kan Duelere folk fra egen faction tho. Men ikke drepe :)
Du kunne ha flaks i forrige patch så hvis du duellerte en Paladin med Seal of Blood på så kunne han ta livet av seg selv. Var alltid like gøy når det skjedde. Og i vanilla så kunne mages drepe de de duellerte hvis de vant duellen med den første missilen i acane missiles for da ville nummer 2 også treffe og drepe motstanderen.

morro :new_woot:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har ikke spilt på 6-7 måneder nå, så regner med at ting har forandret seg en del. Jeg tenkte å mekke en twink level 29. Ikke noe hardcore twink altså, men en kar jeg kan kose meg litt med i pvp.

 

Er det noen spesielle klasser som passer bra til pvp i 20-29 sonen? Eventuelt noen jeg burde unngå? Vurderer en ret. palla.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har ikke spilt på 6-7 måneder nå, så regner med at ting har forandret seg en del. Jeg tenkte å mekke en twink level 29. Ikke noe hardcore twink altså, men en kar jeg kan kose meg litt med i pvp.

 

Er det noen spesielle klasser som passer bra til pvp i 20-29 sonen? Eventuelt noen jeg burde unngå? Vurderer en ret. palla.

Hvis du skal lage en twink nå så tror jeg du MÅ lage han/henne hardcore.

Fordi: Nå får du XP i battlegrounds og vil levle forbi lv 19 eller 29 på antagelig ganske kort tid.

Du kan nå skru av XP gain hos en battlemaster, MEN da kommer du kun i bg med andre som også har skrudd av XP gain... andre twinker sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har ikke spilt på 6-7 måneder nå, så regner med at ting har forandret seg en del. Jeg tenkte å mekke en twink level 29. Ikke noe hardcore twink altså, men en kar jeg kan kose meg litt med i pvp.

 

Er det noen spesielle klasser som passer bra til pvp i 20-29 sonen? Eventuelt noen jeg burde unngå? Vurderer en ret. palla.

Hvis du skal lage en twink nå så tror jeg du MÅ lage han/henne hardcore.

Fordi: Nå får du XP i battlegrounds og vil levle forbi lv 19 eller 29 på antagelig ganske kort tid.

Du kan nå skru av XP gain hos en battlemaster, MEN da kommer du kun i bg med andre som også har skrudd av XP gain... andre twinker sannsynligvis.

 

Ja stemmer, hørte noe om det. Ok, men twinken får bli ettersom jeg har tid til. :)

 

Men spørsmålet mitt gjelder ennå. :)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har ikke spilt på 6-7 måneder nå, så regner med at ting har forandret seg en del. Jeg tenkte å mekke en twink level 29. Ikke noe hardcore twink altså, men en kar jeg kan kose meg litt med i pvp.

 

Er det noen spesielle klasser som passer bra til pvp i 20-29 sonen? Eventuelt noen jeg burde unngå? Vurderer en ret. palla.

Hvis du skal lage en twink nå så tror jeg du MÅ lage han/henne hardcore.

Fordi: Nå får du XP i battlegrounds og vil levle forbi lv 19 eller 29 på antagelig ganske kort tid.

Du kan nå skru av XP gain hos en battlemaster, MEN da kommer du kun i bg med andre som også har skrudd av XP gain... andre twinker sannsynligvis.

 

Ja stemmer, hørte noe om det. Ok, men twinken får bli ettersom jeg har tid til. :)

 

Men spørsmålet mitt gjelder ennå. :)

Bra! Har få chars på twink lvl, men hater og gjøre bg når det nesten bare er twinks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...