Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Nei er ikke det fordi du kan og kjøre rompa av deg på heroics og få emblems til å kjøpe enda bedre gear. Og det er der jeg mener feilen kommer, man seiler fra start til midløp på et laurbærblad uten noe særlig med vanskeligheter. PvP skal vistnok være mer krevende enn PvE så hvorfor ikke gjøre det mer krevende enn det er i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Igjen: PvP handler ikke om å få gear. Det handler om å gjøre det bra. Gearet gjør det litt lettere i starten, men ikke noe lettere om du er over det nivået uansett.

 

Blir da veldig selvmotsigende at du er tilnærmet nødt til å gjøre en drøss heroics for å få gear til å overhode ha sjangse i PvP sammenheng. PvP er blitt passelig gear avhengig grunnet resilience, er du med 0 resilience opp mot en med 200 resilience så er det nesten forhåndsbestemt hvem som blir å vinne.

 

Blizzard har gjort resilience til en "nødvendig" stat i PvP og des besdre PvP gear man har jo mer resilience trenger nybegynnerene for å overhode ha en sjangse. Er ikke spesielt morsomt å dø gang på gang på gang på gang i PvP fordi du ikke har gear til å overleve lenge nok.

Lenke til kommentar

@Bear^ (kom noen innlegg i mellom):

Da kan du farme BGs, VoA eller kjøpe det blå settet for å få gear. Nettopp derfor er VoA bra, hjelper å utligne forskjellene for de som starter sent. Dessuten har ikke gearet _så_ mye å si om man ikke spiller på veldig høy rating.

 

Og resillience er ikke _nødvendig_. Mange burst team tok i starten av siste Season og gikk med topp PvE gear og burstet ned alt. Det går riktignok ikke like bra nå.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Prøver igjen og igjen, men jeg klarer ikke få goodfølelsen i Northrend.

 

Skal sies at det tok litt tid før jeg tok steget inn i Outland også, men når jeg først kom meg inn så fortsatte jeg. Nå prøvde jeg meg på Northrend igjen, men klarer liksom ikke å finne et sted jeg liker meg. Tok AN med druiden, som var en helt ok isnatnce, men ikke noe jeg vil gjenta.

 

Noen som har tips til hvor/hva som kan gjøre Northrend litt mer interessant? Har alle klasser på lvl 70. Klarte å få locken til 71 før jeg gav opp, men det ble for kjedelig i Borean Tundra.

 

Nå spiller jeg bare små alts i Azeroth.

Lenke til kommentar
På stasjonær :)

 

Hmm, hva, ja? Jeg kjører kun WoW på stasjonær.

Bare lurte. jeg kjører Wow på laptop. Fungerer helt fint etter at jeg fjernet støv fra cpuvifta. Lagger aldri i raid lenger ^^ Og det er ikke akkurat verdens beste laptop. Er en skolepc jeg ninja'd fra jobben, da min døde :)

Lenke til kommentar
Bare lurte. jeg kjører Wow på laptop. Fungerer helt fint etter at jeg fjernet støv fra cpuvifta. Lagger aldri i raid lenger ^^ Og det er ikke akkurat verdens beste laptop. Er en skolepc jeg ninja'd fra jobben, da min døde :)

 

Hmm, kanskje jeg bare får ta meg en liten tur ned i kabinettet og blåse av litt støv. Kanskje det er derfor maskinen har slått seg så vrang. Ah well, wish me luck :p

Lenke til kommentar
@Bear^ (kom noen innlegg i mellom):

Da kan du farme BGs, VoA eller kjøpe det blå settet for å få gear. Nettopp derfor er VoA bra, hjelper å utligne forskjellene for de som starter sent. Dessuten har ikke gearet _så_ mye å si om man ikke spiller på veldig høy rating.

 

Og resillience er ikke _nødvendig_. Mange burst team tok i starten av siste Season og gikk med topp PvE gear og burstet ned alt. Det går riktignok ikke like bra nå.

 

Synes like fult det blir feil å mikse 2 så forskjellige elementer som PvP og PvE sammen. De som "starter sent" trenger bare ruse gjennom heroics noen dager så sitter de med krute godt PvP gear.

 

Det er der jeg mener rating burde komme inn, det ville utligne automatisk hele "nettopp startet" ligningen. De som nettopp har startet ville komme sammens med likegearet personer, ettersom man øker i gradene og får mer resilience jo vanskeligere blir det. Men man er hele tiden sammen med likestilte personer gearmessig.

Lenke til kommentar

Men slik ratingen i arena er nå, er man jo sammen med likestilte personer ferdighetsmessig (det er hvertfall meningen). Er ikke det bedre? Slik ratingsystemet er nå, er det jo slik at på den ratingen du ligger, så bør du vinne ca 50 %. Om du ligger på rett rating selvfølgelig. Jeg spiller selv 2v2 med et par folk, og jeg er den eneste som er skikkelig gearet for pvp, men vi vinner en del allikevel.

Lenke til kommentar
Igjen: PvP handler ikke om å få gear. Det handler om å gjøre det bra. Gearet gjør det litt lettere i starten, men ikke noe lettere om du er over det nivået uansett.

 

Blir da veldig selvmotsigende at du er tilnærmet nødt til å gjøre en drøss heroics for å få gear til å overhode ha sjangse i PvP sammenheng. PvP er blitt passelig gear avhengig grunnet resilience, er du med 0 resilience opp mot en med 200 resilience så er det nesten forhåndsbestemt hvem som blir å vinne.

 

Blizzard har gjort resilience til en "nødvendig" stat i PvP og des besdre PvP gear man har jo mer resilience trenger nybegynnerene for å overhode ha en sjangse. Er ikke spesielt morsomt å dø gang på gang på gang på gang i PvP fordi du ikke har gear til å overleve lenge nok.

 

0 vs 200 resilience er feil. Berre totalt totalt feil. 0 vs 1000 resilience derimot. då kan en begynne å snakke. (Husker med gru dei her SL/SL specca locksa i TBC med haaaugevis med resilience. Dra til sjøs...kunne sikkert tanka hc's ;) )

Lenke til kommentar

Hvis noen vil ha 30 dager gratis play time for å gi meg 10 dager vha "Scroll of resurrection", send meg en mail på wendelen på gmail.com innen en halvtime, ellers kjøper jeg en mnd. Må teste litt igjen :)

 

EDIT: Takk til Filosofem :)

Endret av wendel
Lenke til kommentar

unnskyld at dette kommer ut fra det blå men, noen som husker hva den skinning "regelen" er? :)

 

Ehm, det med at man kan skinne lvl 10's i 1 skill, og for hver level mobben er høyere, så trenger man fem mer skill eller noe, hvis noen husker hva det var for noe igjen, ville det vært til stor hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...