Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Når skal folk lære at prester og overhealing ikke er en negativ ting. Spesielt ikke hvis presten er holy.

Også etter serendipity-forandringen?

 

Det å spamheale et target med full hp hjelper ingen uansett.

Hvis du kan heale og du ikke går oom så ser jeg ikke helt problemet nei. Priests som går oom etter 2 mobs er jos selvfølgelig retards, men det gjør ikke overhealing til en dårlig ting. Jeg sier ikke at man skal prøve å overheale, men jeg syns ikke man skal dømme en healer etter det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvor og når jeg kan få trent ranged wep på blood elf warlocken min? :)

 

Eneste ranged våpenet du kan bruke er wand, og det kan du allerede. Bare equip en wand i ranged sloten, og finn "Shoot"(tror jeg det er...) i spellbooken under general tab, så er du i gang:)

Åja, tusen takk : ))

Lenke til kommentar
Men hvorfor får pala/priest overhealing? hvis spellen din healer for 8000 er det jo bare å vente til tanken mangler ca 8000 hp før du healer? hvorfor skal man heale noen som er på full hp? Aldri skjønt den jeg =)

#1 Innen spellen er ferdigcastet kan bossen parrye et angrep og gibbe de resterende (dersom en ability brukes samtidig).

#2 Bosser slår gjerne for litt forskjellige tall

#3 Det er flere andre som healer i raids. Om alle venter til de 8000 er borte, kommer 40 000 healing (2.5sec cast) såpass for sent at tanken dør.

#4 Om tanken har mistet 7000 hp og bossen slår for 12 000, bør man da vente til 8000 er borte for ikke å overheale?

#5 Noen bosser har angrep utover melee og.

#6 Crits sørger for overhealing.

#7 Sunt slingringsmonn.

 

Og en million andre grunner. Budskapet er at overhealing ikke er utelukkende dumt, men at å spamheale et 100% hp target (som ikke kommer til å miste særlig hp) til man er oom er ganse unødvendig.

Lenke til kommentar

Da er vi ca enige, men da jeg healer tank på shamanen min healer hver spell for ca 8000, da venter jeg til tanken mangler ca 5000 hp før jeg begynner å kaste. så da spellen treffer mangler han ca 8000-9000. Begynner noen andre å heale han interupter jeg min spell =)

Lenke til kommentar
Noen andre her som har inntrykk at Zenedar er egentlig litt full av 10-åringer? Hvertfall på horde :s

Alderen er ikke problemet. Problemet er alle araberene.

Spiller du på Zenedar? Eller spillte? :p

Har en 61 Warrior der, men ikke noen main :)

Selv om jeg vurdere sterkt og migrere :s

Lenke til kommentar

Noen venter jo konsekvent med å slenge en heal til tanken er 50% eller lavere. Sånt setter jeg lite pris på når jeg tanker. Når jeg healer er målet at alle skal være tilnærmet toppet hele tiden.

Prester og palas har gjerne castingtime og man har enten en føling med når dmg kommer eller man rett og slett kjenner fighten og vet at det kommer. Da er det greit å begynne å caste selv om hp er full.

Lenke til kommentar

Kommer ann på bossen og vel og merke, Thadius er en slik boss som ikke er vanskelig å healer gjennom (sett at folk vet når de skal skifte side) mens Patchwerk er av typen du healer selv om tanken har 100% health.

 

I mine øyne er en god healer en som varer gjennom lange kamper uten problemer. Da er det viktig å kjenne bossen og omstendighetene og bruke rett healspell til rett tid. Liten vits å daske 90% overheal og gå OoM midt i kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...