Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eksempel:

Stå stille = 0 km/t

Vanlig Mount = 60%

Epic Mount = 100%

Epic Flying = 280%

 

Det man må vite er hvor fort man beveger seg når man løper. 60 km/t (igjen, km/t er et eksempel) er 37.5% raskere enn hva man løper.

60 km/t / 137.5 = 0.436 km/t(1% av løpsfart)

0.436 km/t *100 = 43.6 km/t (Farten man løper med).

43.6 km/t *1.37,5 = 59.95 ~ 60 km/t. (Tilbake til hvor for en vanlig mount er)

 

En Epic Ground er har en 100% movement increase. Skal vi gå ut ifra farten vi løper i kan vi gjøre slik:

43.6 km/t *100% = 87.2 km/t. Altså 100% raskere med sine 87.2 km/t.

 

Epic Flyer har en 280% movement increase. Skal vi gå ut ifra at farten vi løper i kan vi gjøre slik:

43.6 km/t *280% = 122.8 km/t. Altså 280% raskere enn å løpe med sine 122.8 km/t.

 

Nå kan vi altså si;

Stå stille = 0 km/t

Løpe = 43.6 km/t

Vanlig Mount = 60% raskere, 60 km/t

Epic Mount = 100% raskere, 87.2 km/t

Epic Flying = 280% raskere, 122.8 km/t.

 

Hvis vi f.eks skal bevege oss en avstand på 20 km.

Å løpe, 43.6 km/t, vil bruke 27 min på denne strekningen.

Vanlig mount, 60 km/t, vil bruke 20 min på denne strekningen.

Epic Mount, 87.2 km/t, vil bruke 13 min på denne strekningen.

Epic Flyer, 122.8 km/t, vil bruke 9.8 min på denne strekningen.

 

 

 

Ut ifra egen wowerfaring så er Epic Flyer betraktlig raskere enn vanlig epic groundmount. Så med tanke på rengestykkene er nok movement increase (%) basert på forrige hastighetsnivå. Altså, at vi får en fart på 87.2 km/t fra Epic Ground, og en 87.2 km/t *280% = 244 km/t på Epic Flyer.

Hadde vært kult å få sett det eksakte regnestykket.

 

Flink du har vært nå da, nå, ikke la UP ta deg i 244 km/t på din Epic Flyer :p

 

Men seriøst, du sier mye det samme som jeg sa lengere nede, man trenger benevningen hvor fort man faktisk løper.

Lenke til kommentar
Jo, jeg så på det. Men problemet mitt ligger i at 280% mount plutselig blir 380%, da burde det hett 380% fra før av. Rett og slett fordi jeg ikke ser sammenhengen med beina dine å vingene til mounten.

 

Du har ingen problemer med sammenhengen mellom beina dine og beina til ground mounten din, da? Men tooltip'en på flying mounts er kanskje litt misvisende. En bedre kunne vert: Increases ground speed by 100% and speed while flying by 280%.

Lenke til kommentar

Nei står "Increases movementspeed by 280%" dvs 280% over normal movementspeed.

 

La oss for tiden si at regnestykket er: X*280%=X

 

Det gir oss 2 ukjente og et umulig regnestykke å løse. Så vi mangler noen viktige faktorer som opprinnelige movementspeed (den som økes med 280%).

Lenke til kommentar

x+x*280%=y isåfall.

 

For enkelhets skyld er x movement speed (fart er en kombinatorisk verdi som nevnt, økes ikke alene. m/s er en fin verdi å gå ut ifra).

 

Når characteren løper vil dette omregnet til RL-fart være 10m/s. x = 10 m/s. Sett inn i formelen:

 

10m/s+10m/s*2.8 = y

 

Mellomregning: 10m/s+28m/s = y = 38m/s.

 

Står man stille er dette 0m/s. Hva man velger å sette som 1 fart i WoW er irrelevant med mindre 1 fart er å stå stille. Stå stille er 0 fart, og er ikke den farten man øker. Blizzard har satt 1 fart til løping.

 

I WoW-termer:

 

Stå stille = 0

Løpe = 1

Ground mount = 1.6

Epic Mount = 2

Flying = 1.6

Epic Flying = 3.8

 

Dersom noen nå klarer å falle av (med forbehold om feil. :p) bør de vurdere å finne et annet spill, for så enkel matte bør virkelig sitte mtp. kalkulasjoner som gjøres. Heldigvis har man EJ til å gjøre de for seg. :)

 

Og Neppe, tooltipen indikerer ikke på NOEN måte feil i nevnte verdier. Du velger bare å ignorere at 1 movement speed er vanlig løpshastighet.

Lenke til kommentar
x+x*280%=y isåfall.

 

For enkelhets skyld er x movement speed (fart er en kombinatorisk verdi som nevnt, økes ikke alene. m/s er en fin verdi å gå ut ifra).

 

Når characteren løper vil dette omregnet til RL-fart være 10m/s. x = 10 m/s. Sett inn i formelen:

 

10m/s+10m/s*2.8 = y

 

Mellomregning: 10m/s+28m/s = y = 38m/s.

 

Står man stille er dette 0m/s. Hva man velger å sette som 1 fart i WoW er irrelevant med mindre 1 fart er å stå stille. Stå stille er 0 fart, og er ikke den farten man øker. Blizzard har satt 1 fart til løping.

 

I WoW-termer:

 

Stå stille = 0

Løpe = 1

Ground mount = 1.6

Epic Mount = 2

Flying = 1.6

Epic Flying = 3.8

 

Dersom noen nå klarer å falle av (med forbehold om feil. :p) bør de vurdere å finne et annet spill, for så enkel matte bør virkelig sitte mtp. kalkulasjoner som gjøres. Heldigvis har man EJ til å gjøre de for seg. :)

 

Og Neppe, tooltipen indikerer ikke på NOEN måte feil i nevnte verdier. Du velger bare å ignorere at 1 movement speed er vanlig løpshastighet.

 

Støtter meg på denne, de som ikke skjønner dette må ha sovet gjennom mattetimene på barneskolen. (Evt. ungdomsskolen.)

 

Kan også legge til at "gåing" er 0.3.

Lenke til kommentar
((100%+280%)*1.2)=456%

 

Det er utregningen på crusader aura.Med 100% menes alltid løpe fart.

Utregninger som er feil. Prosent er ikke en hastighetsbenevning.

 

Og hvem var det som sa jeg måtte gå barneskolen om igjen? :D

Jeg flyr rundt i Northrend med mine 380% og stooorkoser meg. Savner 418% speed da, fra +10%-trinketen.

Du må fremdeles tilbake til skolen, for du og de andre som mener dette tar helt feil. 380% av hva? Om kaffekopper hadde vært hastighetsbenevningen, hadde du flydd i 380 kaffekopper. Prosent derimot er ikke en hastighetsbenevning, og kan bare brukes i dette tilfelle til å se forskjellen mellom hastighetene.

 

Dette er fundamental matematikk folkens. Skjerpings.

Lenke til kommentar

Superslask: Les posten min. 280% til 1 movement speed, uten at denne er definert i noe mål vi kan overføre til vår virkelige verden. Både Superslask og Slimda har delvis rett her.

 

Blizzard har aldri brukt prosent som et hastighetsmål. De har aldri oppgitt noe. Bare at løping er 1 av denne, og at alle andre hastigheter regnes utifra dette. Altså 280% av 1.

 

Sheez.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...