Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er helt rett. Den ØKER farten med 280%. Hva er farten du har da? 380%.

 

Om du er i tvil, last ned en hurtighets-sjekker, så får du mer eller mindre korrekt tall.

Ja, den øker farter.

 

Increase FLIGHT SPEED. Vet ikke hvor fort du flyr uten mount jeg, men min character er relativt dårlig til det.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres utrolig merkelig ut. Eventuelt så er min eller Blizzard sin logikk ute på kjøret. Jeg har vanskelig for å tro at ei kråke baserer sin flyfart på hvor fort den løper på bakken. Å kan ikke skjønne hvorfor beina dine skal ha nå rolle på hvor fort dragen du sitte på er.

Lenke til kommentar

Eksempel:

Stå stille = 0 km/t

Vanlig Mount = 60%

Epic Mount = 100%

Epic Flying = 280%

 

Det man må vite er hvor fort man beveger seg når man løper. 60 km/t (igjen, km/t er et eksempel) er 37.5% raskere enn hva man løper.

60 km/t / 137.5 = 0.436 km/t(1% av løpsfart)

0.436 km/t *100 = 43.6 km/t (Farten man løper med).

43.6 km/t *1.37,5 = 59.95 ~ 60 km/t. (Tilbake til hvor for en vanlig mount er)

 

En Epic Ground er har en 100% movement increase. Skal vi gå ut ifra farten vi løper i kan vi gjøre slik:

43.6 km/t *100% = 87.2 km/t. Altså 100% raskere med sine 87.2 km/t.

 

Epic Flyer har en 280% movement increase. Skal vi gå ut ifra at farten vi løper i kan vi gjøre slik:

43.6 km/t *280% = 122.8 km/t. Altså 280% raskere enn å løpe med sine 122.8 km/t.

 

Nå kan vi altså si;

Stå stille = 0 km/t

Løpe = 43.6 km/t

Vanlig Mount = 60% raskere, 60 km/t

Epic Mount = 100% raskere, 87.2 km/t

Epic Flying = 280% raskere, 122.8 km/t.

 

Hvis vi f.eks skal bevege oss en avstand på 20 km.

Å løpe, 43.6 km/t, vil bruke 27 min på denne strekningen.

Vanlig mount, 60 km/t, vil bruke 20 min på denne strekningen.

Epic Mount, 87.2 km/t, vil bruke 13 min på denne strekningen.

Epic Flyer, 122.8 km/t, vil bruke 9.8 min på denne strekningen.

 

 

 

Ut ifra egen wowerfaring så er Epic Flyer betraktlig raskere enn vanlig epic groundmount. Så med tanke på rengestykkene er nok movement increase (%) basert på forrige hastighetsnivå. Altså, at vi får en fart på 87.2 km/t fra Epic Ground, og en 87.2 km/t *280% = 244 km/t på Epic Flyer.

Hadde vært kult å få sett det eksakte regnestykket.

Lenke til kommentar

Utgangspunktet, eller den umodifiserte hastigheten, er 1, eller la oss si 100 for ordens skyld. Modifiserer man hastigheten med +280%, forflytter man seg ikke i 380%, men 380. Vi mangler en benevning siden Blizzard ikke har gitt oss en, men la oss kalle det meter i minuttet. Man kan ikke bare legge til utgangspunktet og si man forflytter seg med 380%, for da har man ikke lenger et utgangspunkt å trekke prosent utifra.

 

Prosent kan si hvor raskt man forflytter seg i forhold til noe, det er ikke en helhetlig hastighetsbenevning.

 

EDIT:

Kuldesjokk har helt rett. Husk at Epic flying flyr ikke i 280%, den modifiserer bevegelseesfarten med 280%.

 

Ergo 100% normal speed + 280 increased movement speed = 380% movementspeed.

 

Med paladinens crusader aura blir det følgende regnestykke:

 

380 x 1,20 = 456%

 

Vanlig run speed kan vi si en 100%, så den er en hel. Altså 1. Om du da setter deg på en mount vil du få en fart som er 280% fortere enn 1. Altså 1 * 2.8. Med andre ord fly du nesten tre ganger så fort med epic flying mount.

 

Mens vanlig flying mount er 60% raskere, altså 1.6 * vanlig run speed.

 

Må husk at spellen du får på deg mounted sier "Increase flight speed by %***"

Du tenker riktig, men regner feil. Ved +280% movement increase vil man (om utgangspunktet er 100m/m) være 380m/m. Ellers ville jo ditt eksempel med +60% movement increase faktisk gå treigere enn umodifsert hastighet.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar

Du sjekket hvordan likesinnede hadde tenkt, WoWWiki er ikke Blizzard. Det bunner ut i at enkelte bruker prosent som en hastighetsbenevning, noe som er feil. En gitt hastighet kan være 100%, en økning på 280% blir ikke da 380% hastighet, men bare en økning på 280%.

 

Hva er fartsgrensa på motorveien i %?

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
Stillestående: 0%

Springende: 100% økning fra stillestående

Ground mount: 60%/100% økning fra springende

Flying mount: 280% økning fra springende

 

For å pirke, 100% økning av 0 er 0.

 

Hm, ok, vet ikke ellers hvordan jeg skal forklare det men regnestykket med 380% stemmer.

Lenke til kommentar
Stillestående: 0%

Springende: 100% økning fra stillestående

Ground mount: 60%/100% økning fra springende

Flying mount: 280% økning fra springende

 

For å pirke, 100% økning av 0 er 0.

 

Hm, ok, vet ikke ellers hvordan jeg skal forklare det men regnestykket med 380% stemmer.

Så man løper 380% raskere enn hva, en som ikke løper? Les mine poster igjen du.

Lenke til kommentar

Du leste tydeligvis ikke mine 2 poster allikevel. La meg prøve igjen.

 

Først, om man flyr eller ei er uvesentlig, vi opererer med samme hastighet som utgangspunkt, nemlig vanlig løping som er 100%. La oss si dette er 100 meter i minuttet. Øker man med 60% på level 30 med mount, løper man i 100*1,6=160m/m. Man løper ikke i 160%, men umodifisert hastighet + 60%, som blir 160m/m med mine benevninger fra fantasien. Med en mount som øker hastigheten med 280% får vi 100*3,8=380m/m. Igjen er det bare en økning, derfor kan vi ikke si vi forflytter oss med utgangspunktet i prosent (100) + økning i prosent (280) = 380%.

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i teorien din Superslask, det man mangler er utgangspunktet, man vet ikke hvor raskt man beveger seg så utgangspunktet med 100% er en antagelse. Helt rett det som dog sies at man mangler benevningen, 100% av hva?

 

I spill kan man ikke bruke de vante Km/t, Meter per sekund, M/m etc. Det som er 100 meter i virkeligheten kan i realiteten bli bare 58 meter i spillet. Derfor får man ikke noe nøyaktig resultat av det heller.

 

I alle fall i de fleste motorer jeg har opperert med har vi tatt utgangspunkt i units både med størrelse og avstand. Tror UpS (Units per second) blir beste benevningen å bruke i dette sammenhenget. Når man vet hvor mange UpS man beveger seg med i normal sprint er det lett å finne økningen.

 

UpS running x % increased = UpS mounted

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...