Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Fikk litt whine her for å være dårlig healer i naxx. Vi wipa 3 ganger på trash.. :/

Så.. 30 min etter.. Fant vi ut av at det var pga vi var i 25mans :D

Fikk en god latter, though. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste twinks vil vel uansett foretrekke BoA-skuldre?

 

Shoulderpadsa vil gi bedre stats enn noen av BoA shoulderpadsa.

Dessuten så er det mange som heller vil betale 40g for et par shoulderpads, enn å gå mange heroic / WG. mange har kanskje ikke lvl 80 chars heller.

Lenke til kommentar
Boa shoulders har 30stam 15 resi enchant tilgjengelig da.

Til og med jeg som er rimelig slack(gidder ikke farme penger eller andre kjedelige ting) har det på twinken min :p

Nå er det vel sånn at 30stam 15resi enchanten ikke er mulig å bruke på BoA shoulders i 3.1 da? Er ikke helt sikker, men mener det blir fiksa.

 

Flott kveld, fikk endelig tatt Sapph og Kel i 25 man, fikk Heroic: Twillight Assist og hadde Malygos på 8.8%. Fikk ikke noe loot, da. :/

Lenke til kommentar

Noen som forresten vet om 2 stk Darkmoon Greatness cards kan procce om hverandre?

 

Altså. DG-kort proccer rundt 35% av gangene, varer i 15 sekunder og har en intern teller på 45 sekunder. Er det mulig å få to procs innen 45 sekunder om man har to forskjellige kort?

 

Hvis ja, skaffer jeg meg Greatness +Str og Greatness +Agi.

Hvis nei, skaffer jeg meg Greatness +Agi. :p

Lenke til kommentar
Hva er det du har der?

 

 

http://www.wowhead.com/?item=3480 og http://www.wowhead.com/?item=4314

 

- statsene blir endret i den nye patche, og gir SP, intellect osv.

Så de blir solgt som twink items. Så kjøpe en HAUG av de, og selg for 30-50g etter patch ;)

 

Huh? Om de itemene du linker stemmer at de får SP og Int så har det veldig lite å si, det kan jo fremdeles lages av hvem som helst med low level profession.

 

Rough Bronze Shoulders krever 110 BS og 5 bronze bars + 1 coarse grinding stone. Ikke akkurat verd 40G selv med nye stats på.

 

Pre 3.1

 

Common quality

124 Armor

Requires Level 17

 

3.1 Update

 

Uncommon quality

130 Armor

+3 Strength

+4 Stamina

Requires Level 17

 

Double-stitched Woolen Shoulders 3 bolt of wolen cloth og 2 fine thread samt 110 tailoring.

 

Håper for din del at du har linket til feile items, de tingene der får du ikke solgt som twink items uansett når patchen kommer, BoA items tilsvarer i følge blizzard blue item for den levelen, om de får noen stats de itemene du linker så blir det neppe å bli nok til å gjøre dem blå, grønn ja, blå, nope.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Noen som forresten vet om 2 stk Darkmoon Greatness cards kan procce om hverandre?

 

Altså. DG-kort proccer rundt 35% av gangene, varer i 15 sekunder og har en intern teller på 45 sekunder. Er det mulig å få to procs innen 45 sekunder om man har to forskjellige kort?

 

Hvis ja, skaffer jeg meg Greatness +Str og Greatness +Agi.

Hvis nei, skaffer jeg meg Greatness +Agi. :p

Different greatness rewards can be equipped at the same time, but the equip ability wont work together, they share the hidden cooldown. They don't stack or proc after each other.

 

So, only one greatness card is really usable.

Quote en kommentar fra Wowhead. I og med at selve effekten er identisk på de forskjellige kortene vil jeg tro dette stemmer, og at de ikke vil stacke med hverandre.

Lenke til kommentar
Quote en kommentar fra Wowhead. I og med at selve effekten er identisk på de forskjellige kortene vil jeg tro dette stemmer, og at de ikke vil stacke med hverandre.

Sjekka wowhead, men fant ikke den kommentaren.

Jaja, da får jeg beholde ene trinketen min da. Rawr sier at Greatness-trinketene er de beste, men får se hva annet jeg finner.

Lenke til kommentar
Blir ikke strength useless for ferals i neste patch da? Mener å ha hørt det.

 

Useless? Langt ifra. Det er bare mindre verdt enn Agility.

 

Jeg har enda til gode å se en begrunnelse for hvorfor agi blir bedre enn strength neste patch, annet enn "but dots can crit now".

 

Da kan jeg hjelpe deg.

 

Warning, stoooor post under

 

Som vi alle vet, så gir strength dobbelt så mye Attack Power som Agility gir. Agility gir derimot Crit også. Grunnen til strength har vært dominerende er ganske enkelt fordi Savage Roar økte Attack Power (derav strength) med 40%.

I TBCs dager, var det en graf som viste hvor Agility var best, og hvor strength var best. Det var liksom hvor crit gjorde mindre for DPSen enn hva AP gjorde. Dette problemet er mer eller mindre borte nå, grunnet den gigantiske mengden AP vi får tak i via rogue-utstyr.

 

Druid-abilities har ganske høy grunnskade, og en "svak" bonus fra AP generelt. Ta f.eks Rip.

Rip @5CP: 3204.3 + 0.3*AP

Dette betyr at Rip gjør 3204.3 skade over 12 sekunder, +0.3*AP. Hvis vi tar meg med buffs, så har jeg ca 9k AP, noe som blir 2700. Resultatet er at Rip gjør 5904.3 skade over 12 sekunder, eller 9840,5 over 20 sekunder (2t7+glyph). APen min, som er ganske høy, øker da skaden med nesten dobbelt opp (i løpet av 12 sek). Ikke så mye å juble etter. Det var først når vi fikk 40% bonusen fra Savage Roar at AP ble langt bedre. isteden for 9k AP, ville man da hatt 12600 AP. 12600 AP tilsvarer da 3780 skade. Rip vil da gjøre 6984.3 skade over 12 sekunder, eller 11640,5 over 20 sekunder.

Dette er en økning på rundt 18% skade. Savage Roar som gir 40% AP, øker Rip med bare 18%. La oss se videre.

 

Nå i 3.1, vil da Rip kunne critte. Hvilken som helst feral-druid verdt 5 øre har 50% crit. Så enkelt er det. Hvis jeg gemmer for bare agility isteden for strength, vil jeg miste ca 200 AP, men få tilbake et par %crit. For mattens skyld beholder vi tidligere AP-tall.

9k AP med 12/20 sekunders Rip gjør at den gjør totalt 5904.3/9840.5 skade uten crits. Med 50% crits, vil vi se tall som 10034,36/16723,93 skade.

Dette er selvsagt uten Savage Roar. Savage Roar gir +30% skade. La oss prøve.

5904.3/9840.5 * 1.3 = 7675,59/12792,65. Uten crits. Så legger vi til crits, 50%. 13044,67/21741,11.

 

Nye Savage Roar vil gi rip med 20 sekunders duration, 50% crit og 9k AP 22k skade.

Gamle Savage Roar ga nesten 12k skade.

 

Så sammenligner vi gems.

Druiden min, Arinetha, har totalt 7 Strength-gems. 3 av dem er Dragon's Eyes. Totalt 145 Strength. Dette gir ca 380 AP i 3.1. Om jeg gjorde dette om til Agility, ville jeg fått 190 AP, men også 2% crit.

 

Valget er da mellom 2% crit og 190 AP.

 

9190 AP og 50% crit vs 9000 AP og 52% crit (jeg bruker bare 20 sekunders rip her)

3204.3 + 0.3*AP er Rip baseline.

 

AP: 3204.3+2757 = 5961,3 (12sek) = 9935,5 (20sek) = 12916,15 (Savage Roar) = 21950,996925 (50%crit)

Crit: 3204.3+2700 = 5904.3 (12sek) = 9840,5 (20sek) = 12792,65 (Savage Roar) = 22175,9308485 (52%crit)

 

Så, bare ved å skifte alle strength-gems til Agility-gems, får jeg 200 mer skade bare hos Rip.

 

Overbevist ennå? :)

 

 

 

Jeg kan ha gjort en regnefeil, eller telt feil eller noe slikt, så om du finner feil, ikke nøl ved å peke ut

 

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...