Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye har blizzard tjent på wow helt fram til i dag?
Veeeel. Jeg trodde alltid at Blizzard tjente enorme mengder med penger. Men Activiction Blizzard gikk faktisk med underskudd i 4 kvartal 2008.

De tjente nok en del fordet. Dessuten består Activision Blizzard av mer enn bare WoW-avdelingen. :)

Joda, de består selvfølgelig av mange flere avdelinger, men går man med underskudd må man jo hente penger et sted å tette igjen der man mister penger.

Såvidt jeg har skjønt regnes underskudd ut ifra antatt inntekt, altså budsjettert inntekt. Det at de går med underskudd betyr ikke at de ikke tjener penger. Bare ikke like mye som forventet.

 

Noen som kan korrigere?

Det stemmer, røde tall som legges ut i rapporter for å vise situasjonen til investorer og aksjeposter trenger nødvendigvis ikke være underskudd som i kontoen går under 0, men man tjente ikke like mye som budsjettert slik du sier.

Husker ikke 100% hvordan dette funker så kan ikke skrive mer utdypende, men la meg finne samfunnsøkonomi boka på mandag (orker ikke google atm) så skal jeg skrive mer utdypende.

 

edit:

@ Sink, grats!

 

Skal forsøke en liten forklaring.

 

Budjsette forteller hvor mye man forventer å tjene det året, samt forventer av utgifter. Ut fra budsjette legger man opp en plan hvor pengene skal distribueres til de forskjellige avdelingene. Når man gjør opp året legger man til grunne 3 faktorer, hvor mye man budsjeterte med (utgifter/inntekter) hvor mye man har reelt brukt og hvor mye man har reelt tjent. Budsjettposten dikterer hvor mye man har å bruke (gitt ut fra hvor mye man forventer å tjene). I Blizzards tilfelle forventet de å tjene mer enn de gjorde og dermed havnet de bak budsjette, ergo røde tall. For investorer trenger det ikke å si noen verdens ting, Activison Blizzard's økonomer lager en fullverdig rapport som forteller hvordan de tenkte under budsjettering og hvorfor det ikke gikk som forventet. De legger og tilrette for hvorfor de gikk med reelt underskudd for finansåret og eventuelle strategier for forbedringer.

 

Dere finner den finansielle rapporter på Acitivison Blizzard's hjemmesider. Nå er vel ikke finansåret over om jeg ikke husker feil så Q4 er ikke kommet (mener det var slik det hang på greip).

 

Slik sett går man bak budsjette taper man og penger, f.eks går man bak budsjette med 1 million så taper man og 1 million av den kapitalen man sitter på, men som ofest er kapitalen ufattelig stor og man budsjetterer bare deler av denne til videre prosjekter mens store deler ligger som sikkerhetsmarginer i tilfelle tap.

 

Alt i alt, budsjett dikteret hvor mye man har å bruke og hvor de skal brukes. Litt røde tall er ikke noe å skrike for. MMO avdelingen til Activision Blizzard er og en av de mest innbringende avdelingene til selskapet (i følge rapporten) så ingen fare der...

Lenke til kommentar
Hei, jeg har noen spørsmål ang. engineering.

Er det sånn at man må velge mellom gnomish og goblin engineering?

 

Jeg fikk litt lyst på "Gnomish Lightning Generator" og "Nitro Boosts"

Må jeg evt velge en av dem?

Og repair-bot da? Er det gnomish eller goblin?

 

http://www.wowwiki.com/Engineering

http://www.wowwiki.com/Gnomish_Engineering

http://www.wowwiki.com/Goblin_Engineering

Lenke til kommentar

/grumpy

 

Er en ele sham myself på 80 og stuck med rare quality relicen fra Mechanar siden badge og emblem relicene er inferior og siden guilden ikke har nok members til å gjøre Naxx25 så man ikke kan få Totem of Hex fra Patchwerk.

Joinet så et BT PuG med respekterte realmplayers og vi downer Teron Gorefiend og ele sham relicen dropper fra han. 3 shamans i raidet, 1 resto, 1 enhance og meg som ele. Enh shammyen passet naturligvis og resto shammyen spiller aldri elemental. Master looteren ignorerte det faktum at jeg var elemental og gav det rett til resto shammyen selv om jeg viste interesse for relicen, og resto shammyen vil heller ikke tickete den til meg -.-

Endret av flakken
Lenke til kommentar

Nåja, burde være ganske obvious selv til den mest idiotiske masterlooteren at noe som buffer offensive spells kanskje vil benefitte den shamanen som står på avstand å caster de offensive spellene som itemet buffer framfor den shamanen som står og healer og aldri spiller som dps.

Endret av flakken
Lenke til kommentar

Når jeg fordeler loot bruker jeg nå hele tiden roll systemet. Jeg har dessverre ikke kunnskap om alle klassene i spillet så jeg avhenger at folk som faktisk ikke har behov for det ikke roller heller, derfor jeg kun kjører Guildruns. Er klar over at det er for mye å forlange god oppførsel fra totalt ukjente personer så derfor holder jeg meg unna PuG raid runs.

 

Man kan heller ikke forvente at alt er "obvious", jeg har spillet kun for det meste paladin og har derfor veldig lite kunnskap rundt andre klasser.

 

Så derfor, oppførsel er noe som forventes og det finnes ikke i en PuG. Konklusjon, hold deg unna PuGs :)

Lenke til kommentar

Activison Blizzard og Blizzard entertainment er 2 forskjellige firmaer dog.

 

Activision Blizzard er en MERGE mellom Vivendi og Activision, der de brukte Blizzard sitt navn, pga dets gode rykte.

 

Vivendi eide Blizzard Entertainment, dermed eier altså Activision Blizzard, Blizzard Entertainment.

 

Jeg kan garantere deg at Blizzard Entertainment ikke går i underskudd, selv om Activision Blizzard gjør det.

 

Det at Activision Blizzard får underskudd, har 0 å si for Blizzard Entertainment, om gud forby, Activision Blizzard skulle gått konk, ville Blizzard Entertainment blitt solgt/kjøpt opp for å få inn cash til Activision Blizzard.

 

 

 

Konklusjon:

 

ACTIVISION BLIZZARD = VIVENDI

 

Vivendi _EIER_ selskapet Blizzard Entertainment, som lager wow.

 

Vivendi TJENER penger fra Blizzard's OVERSKUDD, men underskuddet til VIVENDI skader ikke Blizzard.

Lenke til kommentar
You no longer need to learn professions from books, You no longer need spices to cook, You no longer need to do quests, You no longer need Flint and Tinder, You no longer.... COME ON! Why not insta-teach us all aviable professions with all aviable recipes?

Jeg liker ikke hva 3.1 gjør med professions : <

 

Dette spillet blir mer og mer faceroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...