Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synest Armory er nede alt for ofte. Nesten hver gang jeg skal inn å se så kommer det feilmeldinger og alt mulig dritt...

Armory har vel vært megadritt helt siden tjenesten kom ut. Opp og ned hele tiden, og omtrent alltid problemer. For ikke å snakke om hvor sykt treig den sida er.

Lenke til kommentar
Hvor mye har blizzard tjent på wow helt fram til i dag?
Veeeel. Jeg trodde alltid at Blizzard tjente enorme mengder med penger. Men Activiction Blizzard gikk faktisk med underskudd i 4 kvartal 2008.

De tjente nok en del fordet. Dessuten består Activision Blizzard av mer enn bare WoW-avdelingen. :)

Joda, de består selvfølgelig av mange flere avdelinger, men går man med underskudd må man jo hente penger et sted å tette igjen der man mister penger.

Såvidt jeg har skjønt regnes underskudd ut ifra antatt inntekt, altså budsjettert inntekt. Det at de går med underskudd betyr ikke at de ikke tjener penger. Bare ikke like mye som forventet.

 

Noen som kan korrigere?

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har skjønt regnes underskudd ut ifra antatt inntekt, altså budsjettert inntekt. Det at de går med underskudd betyr ikke at de ikke tjener penger. Bare ikke like mye som forventet.

 

Noen som kan korrigere?

Jeg synes ikke vi skal se på det som ett sjokk at blizzard taper penger. De jobber med Diablo 3, Starcraft 2, og gud veit hvor mye mer. Alle vet at når blizzard gjør noe, så tar de seg god tid, og spillseskap som tar seg god tid frykter vel ikke for økonomien sin.

 

Men at WoW går med overskudd er det ingen verdens tvil om.

 

Å ikke nå budsjettet de har satt opp, er ikke det samme som å gå i underskudd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Gamer 2v2 arena atm på 2,2k+ rating og så møter vi warlock/paladin. På første fearen fra warlocken blir jeg feara ut av Nagrand Arena, så nå står jeg her... med ticket åpen... og venter på en GM :/

Lenke til kommentar
Hvor mye har blizzard tjent på wow helt fram til i dag?
Veeeel. Jeg trodde alltid at Blizzard tjente enorme mengder med penger. Men Activiction Blizzard gikk faktisk med underskudd i 4 kvartal 2008.

De tjente nok en del fordet. Dessuten består Activision Blizzard av mer enn bare WoW-avdelingen. :)

Joda, de består selvfølgelig av mange flere avdelinger, men går man med underskudd må man jo hente penger et sted å tette igjen der man mister penger.

Såvidt jeg har skjønt regnes underskudd ut ifra antatt inntekt, altså budsjettert inntekt. Det at de går med underskudd betyr ikke at de ikke tjener penger. Bare ikke like mye som forventet.

 

Noen som kan korrigere?

 

Tror underskudd er når utgiftene overstiger inntektene. Budsjetert inntekt som ikke nås vil ikke nødvendigvis bety underskudd. Si at du har budsjetert 10 millioner inntekt, 9 millioner utgift = 1 million i overskudd. Men får bare 9.5 millioner inntekt, så er man fortsatt ikke i underskudd.

Men er vel kun Blizzard og få andre bedrifter som kan budsjettere med kraftig overskudd. Man går for at ting skal gå opp i opp.

 

Så kommer jo da spørsmålet om Blizzard har budsjetter for WoW, Diablo III og Starcraft 2 alene, eller om alle deler busjett. Point is, gutta i Blizzard sulter ikke i 5 år fremover :p

Lenke til kommentar

KULT!!!! TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES!!!!

 

New Mounts

 

* Blue Skeletal Warhorse - Summons and dismisses a rideable Blue Skeletal Warhorse. This is a very fast mount.

* White Kodo - Summons and dismisses a rideable White Kodo.

* Venomhide Ravasaur - Summons and dismisses a rideable Venomhide Ravasaur. This is a very fast mount.

* Coralshell Turtle - Summons and dismisses a rideable Coralshell Turtle. This is a very fast mount, both on land and in water.

Lenke til kommentar
Hvor mye har blizzard tjent på wow helt fram til i dag?
Veeeel. Jeg trodde alltid at Blizzard tjente enorme mengder med penger. Men Activiction Blizzard gikk faktisk med underskudd i 4 kvartal 2008.

De tjente nok en del fordet. Dessuten består Activision Blizzard av mer enn bare WoW-avdelingen. :)

Joda, de består selvfølgelig av mange flere avdelinger, men går man med underskudd må man jo hente penger et sted å tette igjen der man mister penger.

Såvidt jeg har skjønt regnes underskudd ut ifra antatt inntekt, altså budsjettert inntekt. Det at de går med underskudd betyr ikke at de ikke tjener penger. Bare ikke like mye som forventet.

 

Noen som kan korrigere?

Det stemmer, røde tall som legges ut i rapporter for å vise situasjonen til investorer og aksjeposter trenger nødvendigvis ikke være underskudd som i kontoen går under 0, men man tjente ikke like mye som budsjettert slik du sier.

Husker ikke 100% hvordan dette funker så kan ikke skrive mer utdypende, men la meg finne samfunnsøkonomi boka på mandag (orker ikke google atm) så skal jeg skrive mer utdypende.

 

edit:

@ Sink, grats!

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...