Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Om det du sier stemmer tror jeg det var mer en tilfeldighet enn noe annet. Hvor har du tallene fra, btw?

Har ikke tall men det var mer en 3 stk sidne blizz legger info om det på velkomstmelding ingame.

Ser også flere på min server ble hacked på RAF kontoer, dvs ingen andre addons en questhelper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen addons kommuniserer med noe web server, det er restriksjoner rundt dette i selve addon moduleringen til World of Warcraft. Om den skal gjøre det trenges det et 3dje parts program som du frivillig innstallerer på PCen og tilater å kommuniserer med internett via WoW.

 

Ergo, blir du hacket er det ikke grunnet addons men egen feil.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Ingen addons kommuniserer med noe web server, det er restriksjoner rundt dette i selve addon moduleringen til World of Warcraft. Om den skal gjøre det trenges det et 3dje parts program som du frivillig innstallerer på PCen og tilater å kommuniserer med internett via WoW.

 

Ergo, blir du hacket er det ikke grunnet addons men egen feil.

Du er selvfølgelig klar over at keyloggers ikke nødvendigvis er noe du må laste ned og innstalere. Du kan få de av og bare se på et bilde på nettet hvis folka som har lagd den vet hva de gjør.
Lenke til kommentar
Du er selvfølgelig klar over at keyloggers ikke nødvendigvis er noe du må laste ned og innstalere. Du kan få de av og bare se på et bilde på nettet hvis folka som har lagd den vet hva de gjør.

 

Var vel heller ikke det som var diskusjonen eh? Addons kan ikke kommunisere med internett uansett hvor mye skaperen vil dette, om dette skal la seg gjøre må den kommunisere med et 3dje parts program som du innstallerer av fri vilje.

 

Om du f.eks skal hjelpe Questhelper addonen og vokse må du "dumpe" en oppdatert fil fra spillet til addonsmappen, som du deretter sender til utvikleren av addons som legger denne informasjonen til i neste oppdatering.

 

Det at folk skylder på at addons gjør at de blir hacket er grunnløst, kanskje mindre pron neste gang?

Lenke til kommentar

Men om keyloggeren kommer med addonsen og ikke ligger inne i addonsen i seg selv så blir det nesten samme ulla. Ingen questhelper, ingen keylogger.

Selv om det ikke er selve Questhelperfilene.

 

Det er så mange som bruker Questhelper, og en stor del av dem er nok de yngre, antilore og naive som ikke vil se forskjell på en exe.keylogger og Questhelper.ula fil så det spekuleres mye online om å klare å legge keylogger inn i addons over 100 tusen spillere bruker. Se for deg allt gullet man får da.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ble akkurat ferdig med VoA25 der en warrior måtte ninja deadly chesten, jævlig surt.

 

Kommentaren hans var bare "you guys dont deserve it, i have waited for 4months"...

Hva skal man si?

 

Venner av han sier han er best warrior i realm (tror faktisk det) men likevel, det gir ikke rett til å ninja, og spørsmålet jeg aldri fikk svar på, hvorfor må han ninja hvis han er best?

Jaja, sånt som skjer med pugs.

Lenke til kommentar
Det går fint an å gjøre når Ulduar er enablet. PTR testing schedule ligger på PTR forums. Du må selvsagt være i en raidgruppe for å gå inn.. :o

Stopper opp når jeg kommer til en stor skummel boss da eller? :p

 

Mjao, kanskje! Sist jeg var logga på var det en NPC ved inngangen som kunne teleportere rundtom. Så kan få sett stort sett alt tror jeg.

Lenke til kommentar
Men om keyloggeren kommer med addonsen og ikke ligger inne i addonsen i seg selv så blir det nesten samme ulla. Ingen questhelper, ingen keylogger.

Selv om det ikke er selve Questhelperfilene.

 

Det er så mange som bruker Questhelper, og en stor del av dem er nok de yngre, antilore og naive som ikke vil se forskjell på en exe.keylogger og Questhelper.ula fil så det spekuleres mye online om å klare å legge keylogger inn i addons over 100 tusen spillere bruker. Se for deg allt gullet man får da.

 

Jeg lastet ned Questhelper fra Curse, manuell installering. Fikk ingen virus eller dritt etter endt innstallering.

 

Samt, så mange som bruker Questhelper bruker og AV program, tror du ikke i alle fall 1 av de 100 000 ville oppdaget en keylogger?

 

Som sagt, har brukt Questhelper i lang lang tid nå, har ikke fått med noe exe keylogger eller annet malaware. Men jeg bruker ikke Curse clienten men innstallerer dem manuelt.

Lenke til kommentar
Det går fint an å gjøre når Ulduar er enablet. PTR testing schedule ligger på PTR forums. Du må selvsagt være i en raidgruppe for å gå inn.. :o

Stopper opp når jeg kommer til en stor skummel boss da eller? :p

Bossene er der kun på spesielle tidspunkt, så det går nok bra. :p

(om det er trash der ellers vet jeg ikke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...