Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hatt en følelse lignende den i startområdet til DK's nå. Det er noe av det råeste noensinne i WOW etter min mening. Startsonene fra vanilla wow er rimelig kjipe, og det har de alltid vært.

 

Litt enig i alveland, tho.. tar meg stadig vekk en liten afk i Darna, får så flotte flashbacks fra tidligere go'former der :fun:

 

Men stort sett så mener folk "når jeg begynte å spille" når de refererer til vanilla wow. Og det er det som var bra, at du begynte å spille da. Ikke at vanilla wow var bedre enn alt annet.

 

Selv om du har vært gift i 20 år, husker du at du var nyforelska. Men det er ikke sikkert dama var så sykt mye bedre da for det (dog kanskje litt strammere her og der.. spesielt der)

Lenke til kommentar
Hvor kom det ifra? Og:

1) 10man UBRS var gøy, og man målte ikke dps på den tiden.

2) Fikk skjeldent whelp-aggro i runnene mine

3) Har aldri hatt en tank i zerker

4) Tror ikke jeg så en Sub rogue heller, ikke at det hadde gjort noe.

5) Druids gjorde ok skade som katt, bare de fikk gear. Hadde en kamerat som var druid dps, funka som fy.

6) Når jeg gjorde MC var alle geare på å cleare og vi hadde ikke folk som var afk i mer enn 5 min. Dette var også avtalt på forhånd.

 

 

Vanlig wow var det beste, tbc ble for "gay" med alt flashy flashy items og uten stemning, wotlk er for lett akkurat nå.

 

1) Det var IKKE gøy. 100 runs, der du brukte 3 timer på å finne nok folk, og 4 timer på å gjøre det ferdig. 2 mann reiste etter 1.te boss; 2 nye etter den andre; etc. Bare for å ende opp med at den samme beditne caster- ringen droppet.

 

2) Det tror jeg ikke før jeg får se det.

 

3) Ikke det heller. Eller kanskje ikke zerker stance. Men grønne mail- skuldre. Med intellect og spirit.

 

4) Da har du ikke sett etter. Og jo, det gjorde noe. Når man ikke en gang klarer å ganke noen 10-15 levler under deg er det på tide å revurdere specen sin. Eller har lavere dps enn en druid.

 

5) There is no spoon. Heller lite kitty dps gear. Og de gjorde fremdeles ikke dugende dps (feral gear med +sd/heal)

 

6) Alle er gira på å cleare de første 5 gangene. Ikke de neste 70. Sånn er det fremdeles, men folk har glemt at det var sånn da også. Grunnen til at man syntes MC var vanskelig i begynnelsen var mangel på kunnskap om klassen sin; samt afk/slacking.

Hunters med BM- spec og Arcane Shot rotasjon, druid dps, osv osv samme leksa.

 

WoW anno 2009 er jo "same shit, different wrapping". Et raid er et raid er et raid. Man bør lære litt etter 4 år.

Derfor er spillet lett og for casual- vennlig nå.

Lenke til kommentar

Wow før naxxramas var veldig casualvennlig. Det var det at ingen kunne en dritt om gameplay, og at det var ikke før slutten av vanilla at tiden med hardcore gamers som cleara naxxramas kom frem. Det fantes ikke den spillebasen med hardcore spillere før.

 

Folk blir bedre til å spille spillet. Fact.

Lenke til kommentar

Helt sant ja. Vanilla wow var det bare å skaffe seg det setet som hørte til classen din.

 

Våpen var det bare noen få av og ikke så viktig hva speed de hadde:p Jeg tenkte vertfall aldri på dpsen min. Var vell mest på damage done. Å klare 1 million når du var litt etter Garr:p Var jo egentlig lite random gear utenom tiers som var verdt å bruke da.

 

Men likte den tiden best synest no jeg. Var egentlig bare da jeg var fulltime raider så kanskje derfor:) Vart sykt lei av spillet når vi kom til C'thun. Sikkert pågrunn av trashet som var mellom twins og C'thun:p og før twins!

Lenke til kommentar
Gjorde akkurat GunDrak heroic uten tank.

 

Ret Paladin

Enhance Shaman

Demo Lock

Frost Mage

Holy Priest

 

Skulle ha han Elder'n inni der. Bare spamheala hver pack vi tok, løp rundt det vi kunne. Og folk mener at WotLK ikke er for lett? :whistle:

 

Helt enig i den der.

Her om dagen tre-manna jeg Gundrak HC.

Fælt at det har blitt så enkelt...

Lenke til kommentar
Gjorde akkurat GunDrak heroic uten tank.

 

Ret Paladin

Enhance Shaman

Demo Lock

Frost Mage

Holy Priest

 

Skulle ha han Elder'n inni der. Bare spamheala hver pack vi tok, løp rundt det vi kunne. Og folk mener at WotLK ikke er for lett? :whistle:

 

Helt enig i den der.

Her om dagen tre-manna jeg Gundrak HC.

Fælt at det har blitt så enkelt...

Med en tank og en go healer clearer du alt, slik var BC også...

Lenke til kommentar

Hardcore gamers var startet nok med BWL. En trengte folk med stabilt internett, folk som kunne bevege seg og gjøre høy dps osv. Jeg likte også de dagene siden jeg hadde mer tid til å spille da enn nå, og det ga godt utbytte også.

 

En del ting er bedret betraktelig siden vanilla. I starten i MC hadde vi med 3-4 shamans, og minst 2 av disse hadde kun som oppgave å holde seg utenfor combat så de kunne resse folk som døde. Ikke akkurat den mest spennende oppgaven der inne. Druids var kun healers, og alliance hadde eze-mode med fearward mens vi horde gjorde alt the hard way. Det var masse folk slacket der inne, dps og healers på follow og særlig hunters med follow og autoshoot. Med 40 mann i et raid kan den enkeltes bidrag bli så lite at det ikke merkes om det forsvinner, og MC var spesielt egnet for slackers. I BWL derimot måtte de enkelte bidra, og da ble raidingen virkelig morsom.

 

Alle de gamle 5 og 15-mans instancene ble nerfet noe sinnsykt. Jeg nådde 60 først etter den første nerfen (som Strat og scholo fikk) så jeg fikk aldri prøvd de virkelig harde instancene. Etter hvert ble de nerfet igjen, hvor blizz fjernet masse trash, og fjernet raid-muligheten på 5-mans og gjorde UBRS til 10-mans. Etter det var alle de instancene kjempeenkle (jeg gjorde lite pugs på den tiden, mest runs med guildies). Heldigvis ga t0,5 questene noen utfordringer som 45-min baron run og ekstrabossen i UBRS.

 

For warlocks var tier 1 oppskrytt. Det var bare sta og lite spell power. Jeg løp rundt i blått gear som var overlegent (Det var ikke for ingenting at locks også ble kalt glasskanoner tidligere:P).

Lenke til kommentar
Haha, det må se utrolig rart ut spør du meg. Men jeg har aldri hatt sansen for verken gnomes eller den ekle gnome mouten ><

Gnomer dominerer, de andre rasene har bare ikke skjønt det ennå. De løper rundt i sine lykklige små bobler (spesielt palas), og tenker ikke over at de er brikker i et perverst spill *mwahahahaa* <- evul fistellaughter

 

Uansett; Mechanostrideren bråker! Første jeg gjorde på 60 på min første gnom var å skaffe noe annet. 20 levler med *klink-klang-skrangle* får være nok.

Lenke til kommentar
Hardcore gamers var startet nok med BWL. En trengte folk med stabilt internett, folk som kunne bevege seg og gjøre høy dps osv. Jeg likte også de dagene siden jeg hadde mer tid til å spille da enn nå, og det ga godt utbytte også.

 

En del ting er bedret betraktelig siden vanilla. I starten i MC hadde vi med 3-4 shamans, og minst 2 av disse hadde kun som oppgave å holde seg utenfor combat så de kunne resse folk som døde. Ikke akkurat den mest spennende oppgaven der inne. Druids var kun healers, og alliance hadde eze-mode med fearward mens vi horde gjorde alt the hard way. Det var masse folk slacket der inne, dps og healers på follow og særlig hunters med follow og autoshoot. Med 40 mann i et raid kan den enkeltes bidrag bli så lite at det ikke merkes om det forsvinner, og MC var spesielt egnet for slackers. I BWL derimot måtte de enkelte bidra, og da ble raidingen virkelig morsom.

 

Alle de gamle 5 og 15-mans instancene ble nerfet noe sinnsykt. Jeg nådde 60 først etter den første nerfen (som Strat og scholo fikk) så jeg fikk aldri prøvd de virkelig harde instancene. Etter hvert ble de nerfet igjen, hvor blizz fjernet masse trash, og fjernet raid-muligheten på 5-mans og gjorde UBRS til 10-mans. Etter det var alle de instancene kjempeenkle (jeg gjorde lite pugs på den tiden, mest runs med guildies). Heldigvis ga t0,5 questene noen utfordringer som 45-min baron run og ekstrabossen i UBRS.

 

For warlocks var tier 1 oppskrytt. Det var bare sta og lite spell power. Jeg løp rundt i blått gear som var overlegent (Det var ikke for ingenting at locks også ble kalt glasskanoner tidligere:P).

 

 

Jeg cleara opp til noen bosser i AQ40 som tank, og jeg hadde ikke peiling på itemisation og slikt. Please, jeg hadde jo stuff fra Zul'Gurub som var ekstremt lett å få tak i. Vi raida to ganger i uka, og var ekstremt casual.

 

Ganske sikker på at den rasen hardcore spillere vi ser idag kom av den økte vanskelighetsgraden i BWL, og økte enda mer mot AQ og Naxx. Elite guilds ble ofte ferdig formet før TBC, men noen før Naxx. Det var ikke før naxxramas at folk faktisk fulgte med progressen til Nihilum og Death and Taxes, iallefall ikke i like stor grad.

Med økt oppmerksomhet, øker presset til å prestere. Derav kommer de som er virkelig hardcore.

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
Det der "vanilla wow var myyyye bedre ah det var tider det blabla" er like relevant som at gamlinger sitter og mimrer tilbake til 50-tallet og hvor myyyyyyye bedre alt var da, ungdommen oppførte seg bedre, musikken var bra, og de husker ingenting som var galt.

 

Hehe, helt enig :)

Lenke til kommentar
Det der "vanilla wow var myyyye bedre ah det var tider det blabla" er like relevant som at gamlinger sitter og mimrer tilbake til 50-tallet og hvor myyyyyyye bedre alt var da, ungdommen oppførte seg bedre, musikken var bra, og de husker ingenting som var galt.

 

Visse ting kan man sammenligne og si hva som er bedre og ikke da. Eksempler:

Raids og epic items var raids og epic items i wow når det først kom ut.

Barn og unge var mer ute og oppegående før data-teknologien "tok over" Europa.

 

Det er fakta begge to. Hvorfor, fordi folk har opplevd begge deler og kan se på saken objektivt. En som akkurat har starta med wow kan ikke kommentere dette akkurat som en tenåring ikke kan kommentere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...