Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATI har alltid ligget mitt hjerte nærmest og jeg byttet derfor ut mitt "gamle" NVIDIA GeForce 8800 GTS skjermkort med et Radeon HD 4870 1GB GDDR5 for et par måneder siden. Kjører 1920x1200 på en 24" skjerm med v 8.11 av driverne (8.12 er vel siste, men ser ingen grunn til å oppgradere da alt ser ut til å fungere fint). Konstant 60 FPS (vSync på) bortsett fra i folkerike områder, f.eks Dalaran hvor det kan ramle ned på 40-45 til tider. For å holde temperaturen på kortet nede på et behagelig nivå har jeg guffet opp hastigheten på viften en smule, men bortsett fra det, er alle innstillingene i "Catalyst Control Center" på default.

 

Med alt eyecandy på maks (spesielt skygger som er en FPS-killer) har faktisk WoW blitt ganske krevende etter hvert, men man er jo alltid ute etter best mulig forhold kvalitet/ytelse.

 

Noen her med tilsvarende kort som kan "avsløre" hvilke innstillinger i CCC og WoW de bruker, og som gir mest 'bang for the bucks'?

Lenke til kommentar
Bruker en addon som heter recount eller noe. Den regner ut hvor mye dmg du og alle andre i raidet klarer pr second (DPS)

 

Ok...så denne er gjerne bedre på hvor mye dps man faktisk gir...

 

Men dps'en som står oppgitt i char sheetet da...er det teoretisk dps?

 

 

Altså det jeg er ute etter er teoretisk dps. Dvs at da kan jeg sammenligne direkte hva meg som er kriger og min kamerat som er pala vil kunne gjøre av teoretisk skade. Dvs at har han mindre dps enn meg (teoretsik) og han gjør mer skade ved å se på dmg meter f.eks, så vil det si at jeg gjør noe feil mht til rotasjon etc...

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Ok...så denne er gjerne bedre på hvor mye dps man faktisk gir...

 

Men dps'en som står oppgitt i char sheetet da...er det teoretisk dps?

 

 

Altså det jeg er ute etter er teoretisk dps. Dvs at da kan jeg sammenligne direkte hva meg som er kriger og min kamerat som er pala vil kunne gjøre av teoretisk skade. Dvs at har han mindre dps enn meg (teoretsik) og han gjør mer skade ved å se på dmg meter f.eks, så vil det si at jeg gjør noe feil mht til rotasjon etc...

 

Din teoretiske dps varierer jo av hvilke buffs du har, hvor mye armor bossen har, glancing blows, bloodlust osv osv osv. Drit i teoretisk dps og last ned recount og se hva du faktisk har.

Lenke til kommentar
Prøver å bli Exalted med Darnassus på min 50 mage, har nå gjort hele Teldrassil, Darkshore, Ashenvale og Feralas. Har noen forslag på andre måter å skaffe seg rep på? Vil helst unngå å levere tonnevis av cloth.

 

bare forsett å gjøre quests. For de fleste quester som du får av en npc fra darnassus vil du få 250/350 rep, men også alle quester som gir rep til de andre alliance factionsene vil gi rep til darnassus. F.eks gjør du quest for gnomeregan vil du få 250 rep med gnomene, men i tillegg får du 63 rep hos alle de andre factionsene (ironforge, stormwind, darnassus)

Lenke til kommentar
Ok...så denne er gjerne bedre på hvor mye dps man faktisk gir...

 

Men dps'en som står oppgitt i char sheetet da...er det teoretisk dps?

 

 

Altså det jeg er ute etter er teoretisk dps. Dvs at da kan jeg sammenligne direkte hva meg som er kriger og min kamerat som er pala vil kunne gjøre av teoretisk skade. Dvs at har han mindre dps enn meg (teoretsik) og han gjør mer skade ved å se på dmg meter f.eks, så vil det si at jeg gjør noe feil mht til rotasjon etc...

Stikk til Ironforge ellerno, du og den kompisen din. Vær i hver deres gruppe, med bare egne buffs. Så deljer dere løs på den derre heroic training dummy, som er level ??. Så sammenligner dere DPSen deres.

 

Voila, "teoretisk" DPS.

Lenke til kommentar
bare forsett å gjøre quests. For de fleste quester som du får av en npc fra darnassus vil du få 250/350 rep, men også alle quester som gir rep til de andre alliance factionsene vil gi rep til darnassus. F.eks gjør du quest for gnomeregan vil du få 250 rep med gnomene, men i tillegg får du 63 rep hos alle de andre factionsene (ironforge, stormwind, darnassus)

 

Takk for tips. :) Ble exalted for ett par timer siden, greit å bli når jeg først hadde kommet så langt, men aldri igjen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Skal si det skjer mye artig når man er våken litt "sent" på kvelden og alliance bestemmer seg for å kverke din kjære kjære Thrall. Så du bestemmer deg for å springe til Thrall sin redning og du ser han er på 20%... Hva kan vel en enslig death knight gjøre mot en hel masse alliance? Ingenting sier du? Joda han kan gjøre mye!

 

 

*ser seg rundt* Aha! En hunter pet.... *ser på action bar* Aha! Mark of Blood...

 

*blir drept av en hel gjeng alliance* Alt er vel tapt? Nei... se! *Ser på thrall sin hp*

 

24%..... 28%..... .... ... .. 100%...? :D

 

*ser på at alliance sakte men sikkert dør og wiper på Thrall* :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...