Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja. Gi opp. Må da være noe bedre å finne på enn å sitte her og krangle halve dagen.

duty_calls.png

Fin tegning fra en med 5.1 innlegg i snitt på diskusjon.no ;) Ikke kast stein når du sitter i glasshus lille venn, tviler på at du er så skinnhellig som du utgir deg for å være. Diskusjon.no er for diskutering, don't like it? Leave.

Jeg leser hva du skriver og det er simpelthen ikke logisk ;) Kom gjerne med noen eksempler på måter du mener det skal takles med flyvende mounter i Northrend utifra et lore perpektiv.

Kuldesjokk: har selv dinget 66 - 70 i Nagrand ispedd noen instancer en skjelden gang. Det går fint om du har en god del rested xp.

Ikke? Er det logisk at en drage, som per mytologi og lore, er uanfektet av temperaturer (grunnet sin tykke lærhud og scales), ikke skal klare å fly i Northrend fordi det er "for kaldt"? Er det logisk per lore at du må han en skill som ikke gir deg eller mounten din noe fysisk endring i form av tykke ullsokker, skjærf og lue? Samt hvorfor trengte du ikke den skillen når du skulle ta flighpoint til winterspring samt når du skulle summon heste eller normal mount? Er ground mount mer polstret enn flying mount eller er det slik at alle trenger armani war polar bear for å bruke ground mount i Northrend?

Mye ulogisk ute å går.

Lenke til kommentar
Ikke? Er det logisk at en drage, som per mytologi og lore, er uanfektet av temperaturer (grunnet sin tykke lærhud og scales), ikke skal klare å fly i Northrend fordi det er "for kaldt"? Er det logisk per lore at du må han en skill som ikke gir deg eller mounten din noe fysisk endring i form av tykke ullsokker, skjærf og lue? Samt hvorfor trengte du ikke den skillen når du skulle ta flighpoint til winterspring samt når du skulle summon heste eller normal mount? Er ground mount mer polstret enn flying mount eller er det slik at alle trenger armani war polar bear for å bruke ground mount i Northrend?

Mye ulogisk ute å går.

Er magi logisk?

Lenke til kommentar
Ja. Gi opp. Må da være noe bedre å finne på enn å sitte her og krangle halve dagen.

Insinuerer du at jeg egentlig burde sitte å jobbe? :)

Logikk schmogikk forøvrig. Jeg har en elefant, en tiger og en hest i sekken på min GNOM! Og den kan ikke engang trylle. For meg er et fungerende gameplay viktig, og selv om det hadde vært logisk å måtte parkert/hentet mounten i en stall hver gang jeg skulle ri, hadde det vært driiiit kjedelig. Eller dratt i banken hver gang jeg skulle skifte gear, for det er faktisk ikke plass til et ekstra sett plategear oppi den sekken heller. (den er jo full av elefanter remember)

WOW bør tolkes som et MMO basert på Warcraft universet, ikke som en oppfølger til WC3 og en fortsettelse av historien. Realiteten er litt mer diffus, men man trenger litt frie tøyler, også lorewise, for å utvikle et fungerende MMO. Ett eller annen gjør de jo rett, for det er jo litt morro og :)

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Mye ulogisk ute å går.

Drager i generell fantasy pleier å sprute flammer. De tåler nok kulden. Fint og flott det, såklart, særlig siden man ikke kan fly dem... Gryphons, hippogryphs, nether drakes og wyverns derimot er flying mounts.

Angående å fly til Winterspring så gjør man det via en flight path - det er da naturlig å tro at bats og gryphons og hippogryps har blitt trent til å takle den kulden som er der siden de flyr dit så ofte kanskje? Eller kanskje det ikke er like kaldt der som i Northrend? Litt vanskelig å si siden det jo er et spill og vi ikke kan gå inn der og teste.

Land mounts takler tydeligvis kulden i Northrend, det er fint for da slipper jeg å gå rundt over alt. Kanskje hester og geiter er mer vant til kulden eller noe, hvem vet?

Syntes fortsatt det er rart at du ikke har klaget over at man kan fly på tepper dog.

Lenke til kommentar

Fin tegning fra en med 5.1 innlegg i snitt på diskusjon.no ;) Ikke kast stein når du sitter i glasshus lille venn, tviler på at du er så skinnhellig som du utgir deg for å være. Diskusjon.no er for diskutering, don't like it? Leave.

Kan jeg spørre hva hans innlegg per dag snitt har å gjøre med det?

Hadde 11 innlegg per dag i snitt en periode, påvirket ikke akkurat skole og sosiale aktiviteter...

Lenke til kommentar

Kulde: Se litt tilbake på hva jeg svarte på og da og det lille bildet han postet samtidig ;)

Drager i generell fantasy pleier å sprute flammer. De tåler nok kulden. Fint og flott det, såklart, særlig siden man ikke kan fly dem... Gryphons, hippogryphs, nether drakes og wyverns derimot er flying mounts.

Angående å fly til Winterspring så gjør man det via en flight path - det er da naturlig å tro at bats og gryphons og hippogryps har blitt trent til å takle den kulden som er der siden de flyr dit så ofte kanskje? Eller kanskje det ikke er like kaldt der som i Northrend? Litt vanskelig å si siden det jo er et spill og vi ikke kan gå inn der og teste.

Land mounts takler tydeligvis kulden i Northrend, det er fint for da slipper jeg å gå rundt over alt. Kanskje hester og geiter er mer vant til kulden eller noe, hvem vet?

Syntes fortsatt det er rart at du ikke har klaget over at man kan fly på tepper dog.

Dragonriders of Pern og Inheritance cycle er 2 fantasi serier hvor drager blir fløyet, 2 av mange.

Men som du sier, hvem vet. Er vel et fint eksempel på hva WoW egentlig er, grind baby grind, lore og historie som mange proklamerer er så god i WoW om man bare leser questloggene og ser på verden rundt deg er nok ikke det.

Har ikke sett noen flyvende tepper i WoW men om de har det vil jeg gjerne se historien bak det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva Bear^ mener, og er tildels enig. MEN, problemet med ethvert spill/MMO, er at det fort blir kjedelig om spillet fremstår som 100% "realistisk" eller "logisk". At det bør være en "logikk" i loren, historien og gameplayet til WoW er jeg vel ikke enig i. Rett og slett fordi det etter min mening ikke eksisterer eller bør eksistere "logikk" i et fantasy spill som WoW.

Dette med cold flying og at dette ikke er "logisk"....neivel, mulig det, men hvorfor må man være lvl 30 før man kan ri en hest, tiger eller noe annet? Hvorfor kan man ikke gjøre dette fra lvl 1? eller 5? Hvor er "logikken" i at man må være lvl 30 får å få lov til dette?

Lenke til kommentar
Kanskje northrend er logikkensØY(Eller hva det er:P)

Yepp, fra Northrend av så blir det umulig å løpe hele tiden, karakteren vil bli sliten og man må ta pauser. Også må man spise og drikke på turen, ellers vil man jo omkomme av sult og tørst. Ridedyr vil ha samme hastighet og ingen kan fly når det er kaldt, annehver dag er det varmt nok til at man kan fly men da sklir mounten på snøen når man skal ta av og brekker nakken og man må kjøpe en ny en. :D

Lenke til kommentar
Kanskje northrend er logikkensØY(Eller hva det er:P)

Yepp, fra Northrend av så blir det umulig å løpe hele tiden, karakteren vil bli sliten og man må ta pauser. Også må man spise og drikke på turen, ellers vil man jo omkomme av sult og tørst. Ridedyr vil ha samme hastighet og ingen kan fly når det er kaldt, annehver dag er det varmt nok til at man kan fly men da sklir mounten på snøen når man skal ta av og brekker nakken og man må kjøpe en ny en. :D

:cry::omg:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner hva Bear^ mener, og er tildels enig. MEN, problemet med ethvert spill/MMO, er at det fort blir kjedelig om spillet fremstår som 100% "realistisk" eller "logisk". At det bør være en "logikk" i loren, historien og gameplayet til WoW er jeg vel ikke enig i. Rett og slett fordi det etter min mening ikke eksisterer eller bør eksistere "logikk" i et fantasy spill som WoW.

Dette med cold flying og at dette ikke er "logisk"....neivel, mulig det, men hvorfor må man være lvl 30 før man kan ri en hest, tiger eller noe annet? Hvorfor kan man ikke gjøre dette fra lvl 1? eller 5? Hvor er "logikken" i at man må være lvl 30 får å få lov til dette?

Nei som sagt det er mange ting i WoW som ikke ringer en bjelle i form av verden som de har laget.

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere. Å begynne med logiske tankeganger på spill-mekaniske ting, blir tullete. Blizzard har satt inn den sperren ganske enkelt fordi folk ikke skal fly forbi alt med en gang. Blizzard angrer på at de lagde så kjappe mounts som 380% flyvere.

Og drager... Drager er noen rare dyr. I ethvert fantasiunivers er de forskjellige. Å trekke frem drager fra andre serier, historier og verdener blir feil.

Lenke til kommentar
haha er så fett når en goldspammer skal /w og når de sier hi og spammer så kaller man de retarda osv XD fikk fuck u tilbake faktisk :o

Jeg vil nu sitere et av mine møter ( /w) med en goldspammer ;

"Hi, how are you?"

"Well, Im fine, thank u for asking. Though I feel like being stepped on by 3 elephants, and after that being raped by 16 rogues. Apart from that, Im good"

Og jeg fikk ikke svar tilbake :)

Lenke til kommentar
haha er så fett når en goldspammer skal /w og når de sier hi og spammer så kaller man de retarda osv XD fikk fuck u tilbake faktisk :o

Jeg vil nu sitere et av mine møter ( /w) med en goldspammer ;

"Hi, how are you?"

"Well, Im fine, thank u for asking. Though I feel like being stepped on by 3 elephants, and after that being raped by 16 rogues. Apart from that, Im good"

Og jeg fikk ikke svar tilbake :)

den skal jeg huske :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...