Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er naturlig og kom heilt naturlig for meg at du ikkje kunne bruke flying mount med eingong du kom til Northrend. Det er skidekaldt der oppe, og når du i tillegg skal fly høgt opp så frys du boom til is med eingong.

 

 

Bear; å kome her å sei at det ikkje passar med loren at du må lære dette for å fly i Northrend er idiotisk. Etter det eg har fått med meg har det aldri blitt spesifisert noko som helst om det punktet;) Så når Blizz, som makes this shit, vil at det skal vera sånn så blir det sånn. Og kvifor skulle dei gidda å laga Northrend øya om du bare skulle flydd over den. Dei er artistar, og dei ynskjer å visa fram arbeidet dei har gjort.

 

Og begynna å dra inn oppbygginga av logikk i film og wtf, no sporer du veldig av her.

 

Men som ein comeback på det, me lever i ein veldig gjennomført verden, og i den blir det logisk at du skal læra deg å fly i kaldt vær.

 

Jeg sier det er ulogisk og jeg holder på det, jeg ser heller ikke hvordan Blizzard skal ro denne i land spesielt ikke med tanke på dem som har drager som flying mount.

 

Og om du har sett har jeg ikke på noen mulig punkt motstridet Blizzards ønske om å vise frem bling blinget sitt noe jeg heller aldri har giddet å svare på for det er ikke poenget med det jeg poengterer men dessverre ser det ut som et ufattelig lavt fåtall får det med seg. Som sagt, jeg driter i at blizzard vil vise frem bling blinget sitt, det er totalt utlogisk å måtte lære cold flying skills. Og fryser til is, hva gjør cold flying skill, at du summoner en jævla svær parkas når du skal fly?

 

Jeg dro og inn film som en referanse opp mot det relevante temaet noe som og kommer spesifikt frem i tråden min. Det er ikke avsporing, det er debatering, underbygge sine påstander. Jeg har underbygget mine, eneste motparten slår tilbake med er at jeg sutrer og klager, blizzard sier det skal være slik og at de er artister bla bla bla.

 

Så har motparten noe relevant å tilføre til debaten eller vil dere fortsette irrelevant fjas?

Lenke til kommentar

Tror Blizzards innfallsvinkel er den andre veien. De måtte finne på en unnskyldning for folk som krever "logikk" for at man ikke skal kunne fly før 77. Hadde "det bare vært sånn" hadde det vel vært ramaskrtik da og. Så de kalte det Cold Weather Flying for å sette et navn på det. For det er jo kaldt der, og det passer. Jeg tror IKKE de satt og tenkte "Jammen det er jo så kaldt der at dragene våre ikke kan fly !!11one1on1"

 

Den egentlige grunnen til dette (basert på gameplay og ikke lore), er vel at det skal være en utfordring å slåss seg igjennom de nye sonene, at man har quests av typen "slåss deg opp den veien der og opp på toppen av det tårnet der og drep/plukk opp noe". Om alle kunne flydd fra de gikk av båten i Northrend hadde sånne ting vært veldig lett.

 

Jeg synes det er helt greit, og er egentlig bare glad vi slipper å vente helt til 80.

 

Mtp. hvor mye gull man tjente fra 60 til 70 tror jeg ikke prisen på ny flyingskill kommer til å være et problem.

Lenke til kommentar
Yup, men alle vet at FF VII har det beste chocobo systemet.

 

Men back on track, noen som vet hvor mange levler Nagrand bør holde med levling?

Er det ikke 64-66(7) da?=)

Begynte på 65, er nesten 66 og har gjort Ring of Blood + en quest (ble et par instancer) så det jeg egentlig lurer på er om folk tror Nagrand vil holde til 70. er eneste sonen jeg virkelig liker i outlands :p

Lenke til kommentar
Siden vi er så glad i å dra sammenligninger fra andre ting her, hvorfor i helvete tror du ting tar lenger tid med vanlige fly om vinteren?

 

:wallbash:

Som jeg har presisert i en annen tråd, jeg snakker om en annen logikk, som du sikkert vet er basisen i en god historie å gjøre verden historien foreløper seg i troverdig. Er det troverdig at en dør kan befinne seg i løse luften på en strand i en annen verden? I Roland Deschains verden er dette troverdig og logisk. Er det logisk at det finnes en separat verden i vår egen verden hvor mennesker kan bruke magi? I Harry Potters verden er dette logisk.

 

Troverdighet opp mot den verden du har laget.

 

Sånn, har t.o.m understreket og uthevet relevant informasjon.

 

Tror Blizzards innfallsvinkel er den andre veien. De måtte finne på en unnskyldning for folk som krever "logikk" for at man ikke skal kunne fly før 77. Hadde "det bare vært sånn" hadde det vel vært ramaskrtik da og. Så de kalte det Cold Weather Flying for å sette et navn på det. For det er jo kaldt der, og det passer. Jeg tror IKKE de satt og tenkte "Jammen det er jo så kaldt der at dragene våre ikke kan fly !!11one1on1"

 

Den egentlige grunnen til dette (basert på gameplay og ikke lore), er vel at det skal være en utfordring å slåss seg igjennom de nye sonene, at man har quests av typen "slåss deg opp den veien der og opp på toppen av det tårnet der og drep/plukk opp noe". Om alle kunne flydd fra de gikk av båten i Northrend hadde sånne ting vært veldig lett.

 

Jeg synes det er helt greit, og er egentlig bare glad vi slipper å vente helt til 80.

 

Mtp. hvor mye gull man tjente fra 60 til 70 tror jeg ikke prisen på ny flyingskill kommer til å være et problem.

 

World of Warcraft er bygget på loren til Warcraft universet, det Blizzard har klart å gjøre med WoW er å total rævkjøre loren som Warcraft RTS spillene bygget opp, den er voldtatt og etterlatt med sårt rumpehull i en mørk bakgate. Men uansett legger de opp til en historie i WoW og slike "friheter" de tar seg her er bare et av mange eksempler på hvor mye Blizzard har ødelagt sin egen verden.

Lenke til kommentar
Tror Blizzards innfallsvinkel er den andre veien. De måtte finne på en unnskyldning for folk som krever "logikk" for at man ikke skal kunne fly før 77. Hadde "det bare vært sånn" hadde det vel vært ramaskrtik da og. Så de kalte det Cold Weather Flying for å sette et navn på det. For det er jo kaldt der, og det passer. Jeg tror IKKE de satt og tenkte "Jammen det er jo så kaldt der at dragene våre ikke kan fly !!11one1on1"

 

Den egentlige grunnen til dette (basert på gameplay og ikke lore), er vel at det skal være en utfordring å slåss seg igjennom de nye sonene, at man har quests av typen "slåss deg opp den veien der og opp på toppen av det tårnet der og drep/plukk opp noe". Om alle kunne flydd fra de gikk av båten i Northrend hadde sånne ting vært veldig lett.

 

Jeg synes det er helt greit, og er egentlig bare glad vi slipper å vente helt til 80.

 

Mtp. hvor mye gull man tjente fra 60 til 70 tror jeg ikke prisen på ny flyingskill kommer til å være et problem.

 

World of Warcraft er bygget på loren til Warcraft universet, det Blizzard har klart å gjøre med WoW er å total rævkjøre loren som Warcraft RTS spillene bygget opp, den er voldtatt og etterlatt med sårt rumpehull i en mørk bakgate. Men uansett legger de opp til en historie i WoW og slike "friheter" de tar seg her er bare et av mange eksempler på hvor mye Blizzard har ødelagt sin egen verden.

Purplehaze har et veldig godt poeng her. Så du mener at lore og logikk skal gå foran gameplay til enhver pris? Skjønner godt at Blizzard har Cold Weather Flying for å hindre at folk skal bare fly igjennom alt.

Lenke til kommentar
Voivoi, snakker om skivebom mot meg så presterer du selv å bomme på låvedøra på 10 Cm avstand. Gidder faktisk ikke gjøre noe annet enn å quote meg selv her.

 

Som jeg har presisert i en annen tråd, jeg snakker om en annen logikk, som du sikkert vet er basisen i en god historie å gjøre verden historien foreløper seg i troverdig. Er det troverdig at en dør kan befinne seg i løse luften på en strand i en annen verden? I Roland Deschains verden er dette troverdig og logisk. Er det logisk at det finnes en separat verden i vår egen verden hvor mennesker kan bruke magi? I Harry Potters verden er dette logisk.

 

Troverdighet opp mot den verden du har laget.

 

Så du vil bruke en annen form for logikk i et spill du ikke har noen påvirkningskraft på? Du snakker om historien i ett MMO med en fantasy-relatert setting og bruker fantasy-emner for å bevise at din logikk er brukbar siden ehm... jeg mistet den logiske tråden der ett sted. Kanskje det hjelper om du kan presierere den logikken din litt? Fordi det du sier nå er rett og slett at i Northrend er det ikke logisk at man ikke kan fly med en gang fordi det ikke er i loren - og siden Blizzard lager loren og sier du ikke kan fly før du har blitt så trent opp i Northrend at du og den flyvende vingeskapningen din tåler det kalde været så burde vel det være... logisk? I tilegg fører dette til at Blizzard får spillerne til å oppleve det de har laget for dem i steden for å kunne rase forbi det...

 

Og om du ikke tar det denne gangen så vet jeg ikke hva vi skal gjøre.

 

Vel, du kunne jo lage noen argumenter som henger på greip som en start?

 

Du skulle vært smekket over ørene av David Trottiers "The screenwriter's bible" for om du liker det eller ikke så måler vi logikk i filmene vi ser, det er en av hovedessensen av å skrive skript, å gjøre verden troverdig. Som nevnte eksempel, det er ikke troverdig i vår verden det John gjør i Die Hard filmene, men i John's verden er dette logisk, og ettersom filmen er såpass velbalansert i oppbygningen så ser vi ikke dette som "ulogisk" men logisk opp mot den verden filmen foregår i.

 

Så, har vi fått det inn eller skal jeg ta i bruk Te skjea?

 

Nå prater vi jo ikke akkurat om Die Hard her, siden dette er WoW forumet. Men la oss nå ta det her siden dette er en anledning som er for god til å gå fra seg.

 

Hva John McClane gjør i Die Hard filmene er troverdig - fordi det er en film. Men handlingen i historien foregår i den virkelige verden, ikke en fantasyverden slik som Azeroth eller Midgard. Ergo er det jo absolutt ikke logisk at one man army kills all the bad guys. OG hvis da dette er som du sier "logisk opp mot den verden filmen foregår i" så er det vel også flyving i Northrend logisk opp mot den verden det foregår i? I The Burning Crusade kunne man da ikke fly før man nådde level 70 og fikk tilgang til å kjøpe seg trening i ridning, hvilket er da logisk siden det er slik det er og siden det er en fantasi-verden så vil slike ting foregå.

 

"[...] for om du liker det eller ikke så måler vi logikk i filmene vi ser, det er en av hovedessensen av å skrive skript, å gjøre verden troverdig."

 

Ja, vi bedømmer jo alle hvor bra vi syntes filmer er utifra hvordan de fungerer logisk. I manuset til Die hard 1 mener jeg å ha hørt at manuset sier "He just fucking kills them." - mens på lerretet blir det en kjempeartig scene der John McClane tar kverken på 4 - 5 bad guys på kreative og spenstige måter som får en til å sitte i godstolen og glise. Så hvorfor syntes vi filmen er tøff - ikke fordi manuset er bygget opp etter en logisk verden ihvertfall.

Lenke til kommentar
Kanskje derfor de har sagt at hvis WC 4 kommer skulle de drite i alt som har skjedd i WoW å starte der WC 3 Frozen throne slapp?

 

Og det var ikke jeg som begynte å dra sammenlikninger først her ;)

 

de har sagt så meget.

 

Og det jeg sammenlignet med har litt mer relevanse ovenfor diskusjon utenom volvoen, ellers har det resterende jeg har sagt rundt filmer vært av total relevanse for topicen.

 

Purplehaze har et veldig godt poeng her. Så du mener at lore og logikk skal gå foran gameplay til enhver pris? Skjønner godt at Blizzard har Cold Weather Flying for å hindre at folk skal bare fly igjennom alt.

 

Enten du liker det eller ikke så henger lore og logikk sammens med gameplay på veldig mange måter. Loren underbygger historien i spillet, gir deg en grunn til å fortsette. Hva ville Max Payne vært uten en død kone og barn å kjempe for? Logikk mot den verden man spiller i er med å underbygge troverdighet for at du er i en annen verden. F.eks i Crackdown er du en superpurk som kan klater bygninger, hive biler etc. Men dreper du sivile får du selv purken etter deg. Selv i denne totalt overdrevete verden finner du logikk som bringer troverdighet til verden.

 

Og dette underbygger gameplay på en veldig god måte. Dog hva er godt gameplay er en subjektiv mening, jeg mener dog likevell at et spill uten troverdighet, logikk og lore er et spill med store mangler i gameplayet.

Lenke til kommentar
Så du vil bruke en annen form for logikk i et spill du ikke har noen påvirkningskraft på? Du snakker om historien i ett MMO med en fantasy-relatert setting og bruker fantasy-emner for å bevise at din logikk er brukbar siden ehm... jeg mistet den logiske tråden der ett sted. Kanskje det hjelper om du kan presierere den logikken din litt? Fordi det du sier nå er rett og slett at i Northrend er det ikke logisk at man ikke kan fly med en gang fordi det ikke er i loren - og siden Blizzard lager loren og sier du ikke kan fly før du har blitt så trent opp i Northrend at du og den flyvende vingeskapningen din tåler det kalde været så burde vel det være... logisk? I tilegg fører dette til at Blizzard får spillerne til å oppleve det de har laget for dem i steden for å kunne rase forbi det...

 

Sukk, jeg gir opp, jeg gir regel rett og slett opp snart. Les da for pokker hva jeg sier, les og skjønner du det ikke ja så har vi et kraftig problem for jeg klarer ikke å gjøre det noe mer enklere.

 

Det er ikke troverdig opp mot den verden blizzard har laget og da indirekte opp mote loren som de selv har skrevet. Er det så vanskelig å skjønne?

 

Ja, vi bedømmer jo alle hvor bra vi syntes filmer er utifra hvordan de fungerer logisk. I manuset til Die hard 1 mener jeg å ha hørt at manuset sier "He just fucking kills them." - mens på lerretet blir det en kjempeartig scene der John McClane tar kverken på 4 - 5 bad guys på kreative og spenstige måter som får en til å sitte i godstolen og glise. Så hvorfor syntes vi filmen er tøff - ikke fordi manuset er bygget opp etter en logisk verden ihvertfall.

 

Manuset til Die Hard (et godt manus forøvrig) er bygget meget godt opp og ja, det er logikk i den. Opp mot den verden som er blitt laget.

 

Er jo det jeg har preika om nå gjentatte ganger, troverdighet opp mot den verden som er laget.

 

Og opp mot verden blizzard har laget så er det totalt ulogisk det de gjør med flying tingene i Northrend.

 

Edit:

 

Bytex: Dette er småprat om/rundt WoW tråden så dette er ikke off topic på noen verdens måte.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Sukk, jeg gir opp, jeg gir regel rett og slett opp snart. Les da for pokker hva jeg sier, les og skjønner du det ikke ja så har vi et kraftig problem for jeg klarer ikke å gjøre det noe mer enklere.

 

Jeg leser hva du skriver og det er simpelthen ikke logisk ;) Kom gjerne med noen eksempler på måter du mener det skal takles med flyvende mounter i Northrend utifra et lore perpektiv.

 

Kuldesjokk: har selv dinget 66 - 70 i Nagrand ispedd noen instancer en skjelden gang. Det går fint om du har en god del rested xp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...