Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Hvorfor mener du at det er ikke logisk? Er det mer logisk at folk kan være en nattalv som rir på en tiger, sett mye av det i virkeligheten? Eller en raptor, en sopelim, ett flyvende teppe som folk rir på eller at folk møter drager rundt hvert hjørne og særlig det at man møter kvinnelige karakterer som ikke nødvendigvis er kvinner i virkeligheten. Er jo også såklart kjempelogisk at når man dør så havner man i en spøkelsesverden der man kan prate med en engel og bli i live igjen med en tidsstraff før du er helt i orden igjen, eller at man løper til liket sitt og blir i live igjen.

 

Å henge seg opp i når man kan bruke en mount i en ny expansion og påstå at det ikke er logisk er vel å oppsøke problemer og irritasjon for seg selv.

 

Å klage over at loren i ett fantasy-spill ikke er logisk er vel omtrent det samme som å skyte seg selv i foten - begge deler gir lite mening.

 

Som jeg har presisert i en annen tråd, jeg snakker om en annen logikk, som du sikkert vet er basisen i en god historie å gjøre verden historien foreløper seg i troverdig. Er det troverdig at en dør kan befinne seg i løse luften på en strand i en annen verden? I Roland Deschains verden er dette troverdig og logisk. Er det logisk at det finnes en separat verden i vår egen verden hvor mennesker kan bruke magi? I Harry Potters verden er dette logisk.

 

Troverdighet opp mot den verden du har laget.

 

I blizzards verden er det ikke logisk at du er nødt til å betale penger for en "cold flying skill" for å fly i et kaldt område, spesielt ikke for drager som er bygget nettopp slik at de tåler det aller meste av kaldt og varmt. Det er totalt ulogisk opp mot den logiske realismen de har satt som rammer for Warcraft universet.

 

Samme praksis går i filmverden. Det er totalt ulogisk at du kan kjøre en bil opp en perfekt tilpasset rampe for deretter å la den seile avgårde mot et helikopter flere meter opp i luften og deretter sitte å se at den sprenges. Men det er logisk for John i Die Hard 4.

 

Logikk og troverdighet opp mot den verden som er laget. Alle vet at det er totalt ulogisk og urealistisk for denne verden, men er historien bygget opp som den skal være bygget opp så er slike hendelser troverdig, de er gjort troverdig, innenfor de regler satt for den verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så du mener det er logisk og troverdig at en level 70 player kan fly rett til et level 80 område(uten fare for eget liv og helse)? sorry men det blir jo bare for dumt. kan skjønne at det kan virke kjedlig å holde på i slow mode igjen, men å blande inn slike ord vil jeg si at bare er en fancy måte å si at man er småfurten og sur på.

Lenke til kommentar

Poenget er nok satt allerede, ja. Du skal ikke kunne fly over fjell og fjorder når du fortsatt er noob i Northrend. Da skal du utforske områdene i riktig rekkefølge med vanlig mount på bakken, og du skal ikke kunne ta alle mulige shortcuts i questinga. De vil vel heller ikke at 70-chars skal fly rundt Arthas sin dungeon.

Akkurat som at vi ikke fikk flying mounts før lvl 68/70 i TBC.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
så du mener det er logisk og troverdig at en level 70 player kan fly rett til et level 80 område(uten fare for eget liv og helse)? sorry men det blir jo bare for dumt. kan skjønne at det kan virke kjedlig å holde på i slow mode igjen, men å blande inn slike ord vil jeg si at bare er en fancy måte å si at man er småfurten og sur på.

 

Ja faktisk, hvorfor skulle det være ulogisk? Du er en helt av både Azeroth og Outland, du er kanskje litt kjepphøy og tror du kan takle farene i Northrend ganske godt og setter ut på oppdagelsestur.

 

Hvor mange ganger tror du jeg har fått skolten kappet av både i WoW og andre RPG fordi jeg har utforsket områder jeg ikke har level for å klare? Samt at det er ikke ulogisk å fly over et område du ikke har level for å håndtere, det er heller ikke ulogisk å lande å ta opp kampen mot monster du ikke har level å takle. Det er heller ikke ulogisk å dø når du gjør dette.

 

Så nei, jeg er ikke småfurten og sur, har faktisk ikke epic flying skill og har kun en slow flying mount og. Jeg setter spørsmålstegn ved logikken som Blizzard selv har laget til i Warcraft universet. Hadde de kommet med en løsning som hadde vært mer troverdig hadde jeg ikke stusset, men et svada at pippen jeg flyver ikke takler kulde er som å selge en Volvo i Norge for deretter å forsøke å overbevise at du trenger en cold starter for å starte bilen i kaldt vær. Sorry, logikken utbelir.

Lenke til kommentar

Det er en "unnskyldning" for at du skal prøve ut det nye kontinentet som de har laget for deg, hvorfor bruker du så mye krefter på dette? Du trenger cold flying for å fly i Northrend, lore,"Logikk" og alt annet satt til side så er dette noe du må gjøre for å bruke flying mounten din, og blizzard kommer til å få deg til å gjøre det når tiden kommer alikevell. /discussion.

Lenke til kommentar

Er det såre vanskelig å diskutere sak her? Eller er dere slik at når blizzard sier "hopp" spør dere "hvor høyt"?

 

Jeg krever litt mer av mine spill enn endeløs grinding, beklageligvis trenger jeg en liten smule logikk i alle fall i loren som spillet bygger på. Noe i WoW har denne logikken, dessverre er det slike ting som dette som er med på å gi et skakkstyrt bilde av spillet.

Lenke til kommentar

Herregud Bear^, du bommer jaggu så på skiva at du treffer null i et annet fylke :D

 

Så det er også ikke logisk at Blizzard vil at folk skal oppleve de nye områdene i steden for å kunne fly over dem mener du? I ett spill så er det jo ikke så ofte spillselskapene designer masse råflotte greier og så gir spillerne muligheten til å gå forbi dem...

 

Samme praksis går i filmverden. Det er totalt ulogisk at du kan kjøre en bil opp en perfekt tilpasset rampe for deretter å la den seile avgårde mot et helikopter flere meter opp i luften og deretter sitte å se at den sprenges. Men det er logisk for John i Die Hard 4.

 

Dette er ikke ment til å være logisk. Dette er ment til å være kick ass og visuelt stilfult og imponerende. Hvilket fungerer, for alle som ikke har hodet så langt opp i stumpen at de ikke ser annet enn dritt.

Lenke til kommentar
Jepp, vi hopper når Blizzard sier hopp. For det er ingenting annet å gjøre med det. Å sitte og fyre seg og whine og bitche om hver eneste feature er ingen vits, for det blir sånn uansett. Å hyle og gnelle om det på blizzard forumet er null vits. Det endrer ingenting.

 

Endrer det noe å "gnelle" over politikk f.eks på dette forumet? Endrer det noe som vi sitter å hyler over religion på dette forumet? Vi endrer stort sett ingen ting ved å sitte på dette forumet, men her sitter vi, en gjeng med kakkelhøns og gneller og syter over alt fra spill til politikk til religion.

 

Skulle vel kanskje ikke hete diskusjon.no men gneldringsytingklagingikkeposther.no, heh?

 

Men så er det slik at på et diskusjonsforum liker man gjerne å diskutere løst og fast innenfor de temaet man intereserer seg for, ikke for at det endrer noe, men fordi man liker å debatere.

 

Så er det ikke det man skal gjøre på et diskusjonsforum? Eller har jeg misforstått noen esentsielle punkter her ettersom man ikke har lov å "gneldre å hyle"?

 

Herregud Bear^, du bommer jaggu så på skiva at du treffer null i et annet fylke

 

Så det er også ikke logisk at Blizzard vil at folk skal oppleve de nye områdene i steden for å kunne fly over dem mener du? I ett spill så er det jo ikke så ofte spillselskapene designer masse råflotte greier og så gir spillerne muligheten til å gå forbi dem...

 

Voivoi, snakker om skivebom mot meg så presterer du selv å bomme på låvedøra på 10 Cm avstand. Gidder faktisk ikke gjøre noe annet enn å quote meg selv her.

 

Som jeg har presisert i en annen tråd, jeg snakker om en annen logikk, som du sikkert vet er basisen i en god historie å gjøre verden historien foreløper seg i troverdig. Er det troverdig at en dør kan befinne seg i løse luften på en strand i en annen verden? I Roland Deschains verden er dette troverdig og logisk. Er det logisk at det finnes en separat verden i vår egen verden hvor mennesker kan bruke magi? I Harry Potters verden er dette logisk.

 

Troverdighet opp mot den verden du har laget.

 

Og om du ikke tar det denne gangen så vet jeg ikke hva vi skal gjøre.

 

Dette er ikke ment til å være logisk. Dette er ment til å være kick ass og visuelt stilfult og imponerende. Hvilket fungerer, for alle som ikke har hodet så langt opp i stumpen at de ikke ser annet enn dritt.

 

Du skulle vært smekket over ørene av David Trottiers "The screenwriter's bible" for om du liker det eller ikke så måler vi logikk i filmene vi ser, det er en av hovedessensen av å skrive skript, å gjøre verden troverdig. Som nevnte eksempel, det er ikke troverdig i vår verden det John gjør i Die Hard filmene, men i John's verden er dette logisk, og ettersom filmen er såpass velbalansert i oppbygningen så ser vi ikke dette som "ulogisk" men logisk opp mot den verden filmen foregår i.

 

Så, har vi fått det inn eller skal jeg ta i bruk Te skjea?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Denne Cold breath skillen burde vært begrenset til lvl 80 uansett. Som en over her ett eller annet sted presiserte vi ldet være UTROLIG dumt å fly til neste del på kontinentet med en gang du kommer til Northrend. Er du 70 er du ikke forberedt skikkelig på å ta ned 73-75 mobs. Hvis du er så redd for å plutselig invitert på wipefest i Howling Fjord, så start levlingen dn i SMV. Der er det jo faktisk mobs fra 67(?) til 70 og litt over. Uansett ikke så mye at du IKKE klarer å ta dem. Hadde jeg jobbet i Blizz og noen hadde kommet med den ideèn om skillen i 70, osm det nå har, hadde jeg slått de i bakhodet og sagt at de burde tenke seg bedre om før de foreslår skills som det ><

Lenke til kommentar

Det er naturlig og kom heilt naturlig for meg at du ikkje kunne bruke flying mount med eingong du kom til Northrend. Det er skidekaldt der oppe, og når du i tillegg skal fly høgt opp så frys du boom til is med eingong.

 

 

Bear; å kome her å sei at det ikkje passar med loren at du må lære dette for å fly i Northrend er idiotisk. Etter det eg har fått med meg har det aldri blitt spesifisert noko som helst om det punktet;) Så når Blizz, som makes this shit, vil at det skal vera sånn så blir det sånn. Og kvifor skulle dei gidda å laga Northrend øya om du bare skulle flydd over den. Dei er artistar, og dei ynskjer å visa fram arbeidet dei har gjort.

 

Og begynna å dra inn oppbygginga av logikk i film og wtf, no sporer du veldig av her.

 

Men som ein comeback på det, me lever i ein veldig gjennomført verden, og i den blir det logisk at du skal læra deg å fly i kaldt vær.

Lenke til kommentar

Nekter dere ikke å snakke, men når jeg begynte å lese her så det mere ut som en fin flamewar der den ene var mer idiot enn den andre i følge de som har "debattert"...

Edit: Forøvrig forståelig at vi ikke kan fly før 77, men de som sier at strutsen ikke kan gå på snø (teoretisk jeg vet), ingen som har sett en chocobo løpe på snøen før? :(

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
Nekter dere ikke å snakke, men når jeg begynte å lese her så det mere ut som en fin flamewar der den ene var mer idiot enn den andre i følge de som har "debattert"...

Edit: Forøvrig forståelig at vi ikke kan fly før 77, men de som sier at strutsen ikke kan gå på snø (teoretisk jeg vet), ingen som har sett en chocobo løpe på snøen før? :(

Noen av oss holder oss ihvertfall til temaet og holder en normal tone til hverandre^^

 

Den forbanna "FF" mounten? :p

Er ganske kjipt for de som har den. Reroll pala og få charger istedet:p Det burde ikke fryse fast i isen. Men heller gå igjennom grunnet heavy armor. Men er ganske kjipt for de som ikke har andre mounts enn den. Da vil jeg anbefale å grinde til PvP mount(en) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...