Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tar deg ca. 2 sekunder å søke på google.

 

The Wrath of the Lich King expansion pack, helpfully jammed onto a DVD-ROM (take that, floppies!)

A 208-page WotLK art book ... full of art

Frosty, the baby frost wyrm – an exclusive in-game pet (what, no plushie?)

A DVD jam-packed with dev interviews, intro cinematic (plus director's commentary)

Soundtrack CD, featuring the #1 hit single: "Waltz of the Lich King"

Mouse pad (adorned with a handy map of Northrend)

Two starter decks for the collectible card game (see: collectors!) and two exclusive cards

 

 

Ikke akkurat esensielle greier med mindre du har 900kr å kaste bort.

 

Nå vet ikke jeg hvor du har den prisen fra.. :roll:

Jeg betalte 599,- for min CE.

Lenke til kommentar

Hmm, snakket med et par raid ledere på Bronzebeard idag angående Wotlk @ RAID og hvilke klasser som er ønsket i RAID.

Og her kommer det vell frem hvilken hard fremtidig DPS-klasser egentlig har.

 

De fleste kunne blant annet ikke se behovet for toppen en mage i et raid, og det var for å få buffen mage har og ingenting annet egentlig. Siden klasser som Shaman og Paladin, og egentlig stort sett alle klassene i spillet har fått såpass høy DPS nå så blir Mage overfladisk.

 

Hvorfor skal de ha en Mage fremfor f.eks en Paladin? Paladin tar tilnærmet like mye DPS, og om en pally skulle få aggro vil han ikke ha noen større problemet med å holde seg i livet, han har plate armour, healing og gode skjold formler. Til nød vil også en pally fungere som tank / healer om nødvendig, mens Mage egner seg mer eller mindre kun som DPS og vil bli sett på som det svakeste leddet i RAIDet ettersom de tåler veldig lite og når da DPSen ikke er spesielt mye høyere enn hva hybrid klasser med bedre overlevelseevne har å tilby så blir de ikke å foretrekke, så maks en Mage per raid kun for buff og ingenting annet?

 

Når det gjelder Warrior så har de sin nytte siden de er best til å holde aggro, en Paladin vil overleve lengre som tank enn en Warrior men vil ikke være like god til å holde aggro, ergo så spiller Warrior fremdeles en viktig rolle. Det samme gjelder Priest, da priest fremdeles har den beste healingen så er de viktige i RAID, men også her har hybrid klassene begynt å ta mer og mer over ettersom du gjerne heller vil ha en Druid eller Paladin som healer fremfor mange priest da priest har mye dårligere overlevelseevne.

 

 

Og dette illustrerer jo litt ubalansen og urettferdigheten som har oppstått, spesielt for de dedikerte DPS-klassene og kanskje aller mest Mage? Pre-TBC så var det jo hybrid klassene som var så som så foretrukker i RAID, ettersom Warrior = Tank, Priest = Healer og Warlock / Mage / Rogue / Hunter = DPS og hybrid klassene falt litt igjennom.

 

Nå har ting snudd, hvert fall får DPS-klassene, nå vil de fleste RAID ledere ha maks en av de dedikerte DPS-klassene og ikke det engang fordi hybrid klassene rett og slett egner seg bedre, rene DPS-klasser tar ikke lengre god nok DPS sammenlignet med hvilke andre fordeler de har. Rene DPS-klasser, og spesielt da Mage egner seg jo kun som DPS og om skulle få litt aggro så tåler jo Mage ingenting og når da klasser som tåler godt over dobbelt så mye og vell så det og samtidig kan fylle opp sine egne liv om nødvendig tar så godt som like mye DPS som en Mage da sier det seg selv hva som er ønsket?

Lenke til kommentar

Ehm... hele meningen er jo man skal kunne velge de beste _spillerne_, og ikke trenge flere av en klasse. Man kan også klare seg fullstendig uten en klasse, uten en veldig stor straff. Men her rammes det ganske likt over hele fjøla. Det med at pally er å foretrekke fordi de kan bubble er bare tull. Overaggroer en spiller på en raidboss er som regel hele raidet fucked uansett om den spilleren overlever eller ikke. Og det du sier om DPS nå vil uansett forandres, Blizzard tweaker hele tiden.

 

Jeg ser null grunn til å syte på dette tidspunktet, da ingen vet nøyaktig hvordan DPS ligger an på 80.

Lenke til kommentar

enig med dette med at blizzard åpner for at et raid kan samle sammen dem som dem mener er dem beste spillerne uavhengig av klasse. Dvs at i stedet for f.eks å ha 1 rogue, 1 retri-pala og 1 dps kriger som melee dps kan en f.eks ha 3 rogues og ingen pala eller warriors, alternativt 3 krigere og ingen av dem andre osv...alt i alt med samme DPS resultat:)

 

Selvsagt må dem ha en tank og en healer.....men tanken kan være pala, shaman eller en kriger og en healer kan være prest, druid, shaman?...osv..

 

Det som er greien er. Er man en spiller som kan spille klassen sin og har tid og dedikasjon nok til å holde ut flere timer foran pc'en i strekk, så er det plass til denne personen i raidet..uansett om han er hunter eller prest.

Lenke til kommentar

Vurderer å heller main'e Death Knight i åtti på nåværende tidspunkt. Mage virker egentlig lite attraktivt. Kan hende det er kult, vet ikke det så klart (har ikke beta'et noe nei) men.. Tja. Vet ikke. Kommer vel til å bli en overflod av Death Knights... kanskje vann og mat blir en nyttig ressurs. De skulle vel øke prisene på recreational stuff skulle de ikke?

 

EDIT: Noen som har noen synspunkter rundt de to klassene PVE og PVP-messig? Mage kan jo bli knall i pvp heller enn pve, f.eks.

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Fuck! Jeg ringte nettopp inn til Blizzard Billing support. Fikk faen ikke skifta navn på acc mine.. Så helvete.. Jeg må betale for 2!..

Skulle vell vært enkelt å skifte navn fra Tobbe Urge til Tobias Lobbe?

Eller begge til Tobias (mitt ordentlige navn)?

 

Kan dem skjekke Ip adressa jeg har spilt på og registrert på ? Fordi jeg har kunn spilt på min pc og vært pålogga hos noen kompisser..

Endret av MrUrge
Lenke til kommentar

Mage vil helt sikkert være fin på lvl80. Samme vil de øvrige rene dps-klassene. Blizz har sagt at de rene dps-klassene skal ligge over i dps. Det gjenstår sikkert en del balansering frem til lk kommer og det vil bli mere etter også. Om en raidleder nå går ut og sier hva han vil ha og ikke ha basert på hvordan klasser presterer på lvl70 så sier det iallefall meg at jeg er glad jeg ikke er i det guildet.

Og når det gjelder castere generelt så hadde de det faen så fint i hele bc så om de får det litt mere trøblete i lk så er det helt ok (er selv caster).

Forresten så har melee + huntere nettopp fått en generell nerf på bosser.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hmm, snakket med et par raid ledere på Bronzebeard idag angående Wotlk @ RAID og hvilke klasser som er ønsket i RAID.

Og her kommer det vell frem hvilken hard fremtidig DPS-klasser egentlig har.

 

De fleste kunne blant annet ikke se behovet for toppen en mage i et raid, og det var for å få buffen mage har og ingenting annet egentlig. Siden klasser som Shaman og Paladin, og egentlig stort sett alle klassene i spillet har fått såpass høy DPS nå så blir Mage overfladisk.

 

Hvorfor skal de ha en Mage fremfor f.eks en Paladin? Paladin tar tilnærmet like mye DPS, og om en pally skulle få aggro vil han ikke ha noen større problemet med å holde seg i livet, han har plate armour, healing og gode skjold formler. Til nød vil også en pally fungere som tank / healer om nødvendig, mens Mage egner seg mer eller mindre kun som DPS og vil bli sett på som det svakeste leddet i RAIDet ettersom de tåler veldig lite og når da DPSen ikke er spesielt mye høyere enn hva hybrid klasser med bedre overlevelseevne har å tilby så blir de ikke å foretrekke, så maks en Mage per raid kun for buff og ingenting annet?

 

Når det gjelder Warrior så har de sin nytte siden de er best til å holde aggro, en Paladin vil overleve lengre som tank enn en Warrior men vil ikke være like god til å holde aggro, ergo så spiller Warrior fremdeles en viktig rolle. Det samme gjelder Priest, da priest fremdeles har den beste healingen så er de viktige i RAID, men også her har hybrid klassene begynt å ta mer og mer over ettersom du gjerne heller vil ha en Druid eller Paladin som healer fremfor mange priest da priest har mye dårligere overlevelseevne.

 

 

Og dette illustrerer jo litt ubalansen og urettferdigheten som har oppstått, spesielt for de dedikerte DPS-klassene og kanskje aller mest Mage? Pre-TBC så var det jo hybrid klassene som var så som så foretrukker i RAID, ettersom Warrior = Tank, Priest = Healer og Warlock / Mage / Rogue / Hunter = DPS og hybrid klassene falt litt igjennom.

 

Nå har ting snudd, hvert fall får DPS-klassene, nå vil de fleste RAID ledere ha maks en av de dedikerte DPS-klassene og ikke det engang fordi hybrid klassene rett og slett egner seg bedre, rene DPS-klasser tar ikke lengre god nok DPS sammenlignet med hvilke andre fordeler de har. Rene DPS-klasser, og spesielt da Mage egner seg jo kun som DPS og om skulle få litt aggro så tåler jo Mage ingenting og når da klasser som tåler godt over dobbelt så mye og vell så det og samtidig kan fylle opp sine egne liv om nødvendig tar så godt som like mye DPS som en Mage da sier det seg selv hva som er ønsket?

Masse whine om noe du ikke har noe grunnlag for å vite noe om. De fleste guilds tar med spillere pga. nettopp spilleren, og ikke klassen de spiller. Og wotlk har ikke kommet ut enda en gang, det eneste du baserer alt gnålet på er at hybrids faktisk kan gjøre de rollene de skal kunne gjøre ordentlig, og ikke bare "for show", slik det var pre-tbc og delvis i tbc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...