Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å fyre litt mer under hybrid-diskusjonen. Når blir det jo slik at hybrider ikke TRENGER å "hybrid-specce" for å kunne fylle flere roller lenger. En paladin kan med den nye dual-talent funksjonen hoppe mellom full retri-spec og full healer spec mellom hver boss om han vil, bare med et par tastetrykk, og ett trykk på itemrack o.l. F.eks en rogue har ikke samme muligheten, siden han sannsynligvis får absolutt ingenting ut av å forandre talents midt i et raid.

I progress raids så vil det typisk være en dårlig idè i og med at du mest sanslynlig vil være undergeared til din 2nd specc.

 

Tja, jeg vet ikke jeg. Du må ikke glemme at mye av gearet i wotlk kan brukes om hverandre mye bedre enn det har vært nå. Akkurat med retri-pala og holy pala er det vel ikke så lett, men f.eks en elemental shaman kan nok heale mye bedre med en mix av elemental settet sitt og random healer loot han får, enn det har vært til nå. Tror det merkes mer at man er en healer for lite på en boss, enn om elemental shamanen som ble resto har 50 mp5 mindre enn de andre healerene.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Du vil fortsatt ikke møte på mange raid encounters som til tider krever færre healere og flere dmg klasser. Tror denne dual speccen er laget slik at man faktisk slipper å specce mye mellom pve og pvp, evt raid spec og farm/annen spec.

 

Sant det du sier at spellpower dmg klasser som shaman, priest og druid kan tjene mye på denne dualspeccen da elemental/resto, shadow/holy og balance/resto går godt overens. Men igjen, tviler på at man får stort ut av dette i forhold til andre klasser.

Lenke til kommentar

Gitt at Assassination og Combat har omtrentlig lik DPS vil vel en rogue kunne gå fra å gjøre dårlig skade på en poison-immun boss til å gjøre god skade på en poison-immun boss ved å skifte til et combat-spec (kanskje også skifte til sverd om tilgjengelig).

 

Alle vil få nytte av dual-specs på et vis, dog noen vil være mer nyttige enn andre.

Lenke til kommentar

Poenget er ikke det Ole_Gunnar, mer det at selv om shamanen gjør 300 mindre dps pga lite spellhit gear osv, så vil raidet allikevel få ~1500 dps mer fordi det ikke er behov for en healer og den ene healeren kan gjøre dmg istedet.

Og alle som raider har garantert plukket opp noen blå ting fra dungeons for forskjellige specs.

Lenke til kommentar

Ja, man plukker opp masse gear ettersom man progresser. Da jeg var tank hadde jeg et full epic fury gear ved siden av, enda jeg aldri hadde vært fury speced før.

Så det med gear er ikke noe problem. "of-spec" gearet er som regel fra samme instancer som "main-spec" geared. Så man blir heller ikke veldig mye dårligere egnet enn andre, selv om man skifter spec under et raid.

 

Jeg ser på Dual-spec opplegget som en sinnsykt nyttig ting. Hvertfall for meg, som er warrior

Lenke til kommentar

Ja om man ikke dør^^

tok 54 min trur jeg 9man kara

Za er også 1shoot, digg å ta begge på 1 flask for de som vil bruke det.

Drakk ikke mana en gang som pala healer med chainpulls.

100% mana hele tiden , folk tar jo ikke skade trur maiden døde på 29 sec

som en vanlig mob og nightbane landet aldri, kom bare 3 adds så fikk han 0.01% i lufta og var stuck der til timed landing.

Pulle hele dansegulvet spisesalen og moroes i en jafs og aoe til det ble bare bossen igjen. Blir gøy på lvl 80.

Lurer på hvor kjapt t6 guilds hjør kara nå.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...