Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Har akkurat lastet ned 3.0.1.8847 - 3.0.2.9056 fra et mirror fra wowwiki siden. Har den siste patchen før denne store, men det står at jeg har feil version, nemlig 2.4. Finner ikke et eneste mirror til 2.4-3.1 og wow updater gir bare errors pga invalid torrent (!).

 

Bare å reinstallere hele skiten eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat lastet ned 3.0.1.8847 - 3.0.2.9056 fra et mirror fra wowwiki siden. Har den siste patchen før denne store, men det står at jeg har feil version, nemlig 2.4. Finner ikke et eneste mirror til 2.4-3.1 og wow updater gir bare errors pga invalid torrent (!).

 

Bare å reinstallere hele skiten eller?

http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

2.4.3 → 3.0.1 (TBC) Incremental (~845 MiB)

Lenke til kommentar
Laster i allefall ned 2.4.2 nå. Er på 13% på Blizzard sin downloader og 66% fra denne siden. Håper ikke jeg laster ned en tysk versjon nå, siden det er fra en tysk side, men jeg fant linken på Blizzards tekniske forum, så jeg går ut ifra at deg skal gå greit.

 

 

Om filnavnet på filen du laster ned ender på "enGB" og ikke "deDE" så er du trygg.

Lenke til kommentar
En hybridklasse gir bonuser på andre områder enn bare DPS. Hva gir en rogue? Så og si ingenting. Hva gir en paladin? Blessings, Aura ol. Hva gir en mage? Mat, vann og intellect. Hva gir en druide? 5% crit for hele raidet, ol.

 

Hva er vitsen med en hybrid-klasse? Jo, de er den perfekte klassen til å fylle et tomrom. En hybrid-klasse skal ikke være bedre enn sin motpart, men like god, evt, pittelitt dårligere. Dette er fordi, hvis guildet ditt trenger en healer, så kan du respecce og fylle rollen bra nok. Hvis de trenger en DPS, samme der.

 

Og paladins er ikke bedre, men det begjærer faktisk på hvordan du er gearet. Er det rettferdig at en fjompenisse i full grønt skal gjøre mer damage enn en paladin i full lilla? Gear skal jo å spille inn i ligningen, men slik jeg ser det er folk forbannet fordi de ikke gjør mest damage nå og at det nå kreves at du får deg gear for å gjøre jobben din.

 

Jeg har ingen problemer med at paladins gjør mer damage, f.eks på magen min utklasserer jeg paladins damage messig, er veldig få paladins som gjør mer damage enn meg, men så har jeg gearet magen min for damage. Enkelte klasser har vært for vant med å gjøre mest damage på basis av hva de har i spell boka noe som nå er forandret.

 

En Retri-paladin kan ikke heale bra nok til å holde i livet en tank, MEN en retri-pala KAN heale en healer om ting går litt stygt for seg. En Retri-paladin KAN respecce til holy/prot (dual-speccing snart). Når jeg har spilt druid, har jeg alltid samlet både Feral-DPS, Feral-Tank, Resto og Boomkin-gear. Dette tar selvsagt sinnsyk plass, men det veier opp med det faktum at jeg kan ta enhver rolle i et raid om de trenger meg. DET er en hybrid sin jobb, ingen andres.

 

Eller en hybride kan velge en vei og spesiallisere seg på et område. F.eks en hybrid prot/retri vil ikke gjøre så mye damage som en fullverdig retribuild paladin fordi de tingene som gir mest damage (crusader strike, Divine storm) samt buffene som Sheat of light (som gir mer SP på bakgrunn av AP) kommer nederst på rangstigen og krever en del poeng. En hybrid (som vil si specced for flere ting) vil gjøre mindre damage eller utføre mindre healing etc enn en fullblods specced tank/heale/DPSer. Om du velger hybrid så får du hybrid og, men om du velger DPS så får du nå og gjøre DPS. Jeg har f.eks speccet ren retribuild, ingen hybrid inne i bildet. Er det ikke naturlig at jeg får uttelling for det jeg har jobbet for?

 

Jeg kan fortelle deg at under større instanser, som Black Temple og lignende, er raid-skaden langt større enn blant vanlige 5-manns-instanser. Der er vanligvis presten død på ett slag, mens en paladin vil kunne boble seg bort til sikkerhet.

 

Og en prest kan Power word: Shield eller physic scream om han/hun kommer i en for presset situasjon. Du får opp advarsel når du kommer under angrep, om en prest har holdt avstand så har han/hun nok av tid til å gjøre forberedelser for å berge skinnet sitt, noe jeg og spesifiserte før.

 

Det er nøyaktig i PvE-sammenheng det burde nerfes. La meg trekke frem en kompis. Greit nok, han lå lavt nede hele tiden, det skulle fikses. Nå knuser han plutselig samtlige folka i raidet. Dette her er snakk om BT/Sunwell-gear, og plutselig så knuser han alle med flere % på total damage done? Er det meningen at en hybrid skal knuse folk med bedre gear?

 

Om han er speccet ren retribuition så er han ikke hybrid lengere, en hybride er en sammensetting av flere ting, om han er speccet ren retribution så er han ikke hybrid lengere men samensatt for DPS. Om det så er tilfellet så ja, gjør ingen ting. Er det så viktig dog å ha mest utdelt damage? Noen som kanskje tar /flex emoten for seriøst i spillet.

 

Det er absolutt deilig at Paladiner får seg en buff, slik de blir mer brukte i raids. Dette var et puff i riktig retning, men litt for langt. Dette er noe Blizzard tester nå, og vil etter hvert redusere slik det blir mer normalt. Skal jeg hente frem sitater fra Blizzard selv, kanskje?

 

Nei, er ikke nødvendig å hente mer quotes, jeg er fullstendig klar over at enkelte (locsk,rogues f.eks) har fått en stor smekk på E-penisen sin og dermed syter lungene sine sår på det grunnlaget. Selvfølgelig må de være på toppen av en vær DPS måling der ute. Så jeg er klar over at Blizzard blir å nerfe paladins til steinalderen, og igjen gjøre dem nyttesløs. Back to normal med andre ord.

Lenke til kommentar
Og paladins er ikke bedre, men det begjærer faktisk på hvordan du er gearet. Er det rettferdig at en fjompenisse i full grønt skal gjøre mer damage enn en paladin i full lilla? Gear skal jo å spille inn i ligningen, men slik jeg ser det er folk forbannet fordi de ikke gjør mest damage nå og at det nå kreves at du får deg gear for å gjøre jobben din.

 

Selvsagt skal en paladin i full epics knuse en grønn-geara nabb, jeg har da aldri presisert noe annet? Jeg snakker alltid om folk med så og si samme kvalitet på utstyret sitt.

 

Jeg har ingen problemer med at paladins gjør mer damage, f.eks på magen min utklasserer jeg paladins damage messig, er veldig få paladins som gjør mer damage enn meg, men så har jeg gearet magen min for damage. Enkelte klasser har vært for vant med å gjøre mest damage på basis av hva de har i spell boka noe som nå er forandret.

 

Jeg har heller ingen problemer med at paladiner gjør mer skade, langt ifra, de trengte absolutt et lite puff bak. Men vil ikke dette være LITT for mye? Blizzard vet jo selv at den gjør for mye skade.

 

Eller en hybride kan velge en vei og spesiallisere seg på et område. F.eks en hybrid prot/retri vil ikke gjøre så mye damage som en fullverdig retribuild paladin fordi de tingene som gir mest damage (crusader strike, Divine storm) samt buffene som Sheat of light (som gir mer SP på bakgrunn av AP) kommer nederst på rangstigen og krever en del poeng. En hybrid (som vil si specced for flere ting) vil gjøre mindre damage eller utføre mindre healing etc enn en fullblods specced tank/heale/DPSer. Om du velger hybrid så får du hybrid og, men om du velger DPS så får du nå og gjøre DPS. Jeg har f.eks speccet ren retribuild, ingen hybrid inne i bildet. Er det ikke naturlig at jeg får uttelling for det jeg har jobbet for?

 

Paladin er en hybrid-klasse. Det vil si at han kan specce for flere jobber. Det vil si, speccer kan retri, så går han fullt ut DPS, MEN må kunne tåle å slå seg slått av en rogue med samme kvalitet på utstyret. Jeg snakker ikke om 20% total skade gjort her, men mer i overkant 2-3% kanskje. Bagatellmessig, egentlig.

 

Og en prest kan Power word: Shield eller physic scream om han/hun kommer i en for presset situasjon. Du får opp advarsel når du kommer under angrep, om en prest har holdt avstand så har han/hun nok av tid til å gjøre forberedelser for å berge skinnet sitt, noe jeg og spesifiserte før.

 

Power Word: Shield? Snakker vi samme skjold som tar ca 1k skade før det forsvinner?

Psychic scream? Man bruker ikke fear i Black Temple. Hvis de kan feares, så vil de nok mest sannsynlig pulle en gruppe til og voila, dere wipet.

Ja, du får en "AGGRO"-warning, og prester skal holde seg langt nok unna, men igjen, ingen raid er 100% feilfrie. Får en prest aggro, og Fade ikke får den til å miste aggro, er han død med mindre noen andre redder han.

 

Om han er speccet ren retribuition så er han ikke hybrid lengere, en hybride er en sammensetting av flere ting, om han er speccet ren retribution så er han ikke hybrid lengere men samensatt for DPS. Om det så er tilfellet så ja, gjør ingen ting. Er det så viktig dog å ha mest utdelt damage? Noen som kanskje tar /flex emoten for seriøst i spillet.

 

Du mistolker. En hybrid-klasse er nøyaktig hva en paladin er. En klasse som kan utmerke seg i flere roller. Druider, Paladiner og Shamaner er alle klasser som kan utmerke seg i de viktigste delene i et raid. Det du tenker på er et hybrid-spec. og "mest utdelt skade" er en fin metode å se på om noen slacker, evt om noen gjør en god jobb. Det kommer selvsagt ann på slosskampen, men hos en vanlig boss er det kjekt å ha for å gi en pekepinne.

 

Nei, er ikke nødvendig å hente mer quotes, jeg er fullstendig klar over at enkelte (locsk,rogues f.eks) har fått en stor smekk på E-penisen sin og dermed syter lungene sine sår på det grunnlaget. Selvfølgelig må de være på toppen av en vær DPS måling der ute. Så jeg er klar over at Blizzard blir å nerfe paladins til steinalderen, og igjen gjøre dem nyttesløs. Back to normal med andre ord.

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg verken spiller Warlock (har en på 47) eller rogue (hadde en på 59 i 2005), men derimot så har jeg både paladin, druide og prest på 70. Jeg er fullt klar over buffen Paladins har fått (lik den druider fikk i 2.0), og jeg tar den imot med åpne armer. Men samtlige paladiner jeg har møtt har innrømmet at de er overpowered på en eller flere måter. Jeg kunne tatt frem flere eksempler, men håper jo virkelig det ikke er nødvendig.

 

Noen andre her som har fått Sinister Squashling fra Treat Bag her ? Fikk nettopp petet fra Treat Bag (Innkeeper) :D

 

Lurer på om det er world first som noen i guildet sa xD

Jeg har bare en kommentar til dette her.

 

JÆVLA HELDIGGRIS! :p

Lenke til kommentar

For å fyre litt mer under hybrid-diskusjonen. Når blir det jo slik at hybrider ikke TRENGER å "hybrid-specce" for å kunne fylle flere roller lenger. En paladin kan med den nye dual-talent funksjonen hoppe mellom full retri-spec og full healer spec mellom hver boss om han vil, bare med et par tastetrykk, og ett trykk på itemrack o.l. F.eks en rogue har ikke samme muligheten, siden han sannsynligvis får absolutt ingenting ut av å forandre talents midt i et raid.

Lenke til kommentar

Greit nok, men roguen, om han er i raid med palan som har dualspec kan jo faktisk tjene på det ved at palan skifter spec på en bestemt boss og påtar seg en ny oppgave. Er dette så ille da ? Kan jo være at den stakkars roguen får seg loot pga det. Og så har det vært snakk om poisonimmunity på bosser. Kanskje kan det være slik at rogues tjener på 2 specs de også. LK er ikke ute, balansering er ikke på langt nær ferdig. Det går an å se litt positivt på ting.

 

2. It has been stated that there is a plan to still have some poison immune mob/bosses in WotLK, what can a mutilate rogue do during these situations. Mages were helped with frostfire to combat the fire immune/frost immune mobs, but the poison requirement on mutilate still exist and when dealing with poison immune mobs, we're(for the lack of a better term) seriously screwed in our dps. I still don't understand why our signature move(for assassination) still has this requirement when it still cost 60 energy.

Poisons are what the rogues are balanced around, so we need to be pretty careful about that now. I can't promise there won't be any poison immune bosses -- resistance and immunity are things we can change on a boss to make the fight play out pretty differently from the previous boss. But there won't be a lot of them.

Lenke til kommentar
For å fyre litt mer under hybrid-diskusjonen. Når blir det jo slik at hybrider ikke TRENGER å "hybrid-specce" for å kunne fylle flere roller lenger. En paladin kan med den nye dual-talent funksjonen hoppe mellom full retri-spec og full healer spec mellom hver boss om han vil, bare med et par tastetrykk, og ett trykk på itemrack o.l. F.eks en rogue har ikke samme muligheten, siden han sannsynligvis får absolutt ingenting ut av å forandre talents midt i et raid.

I progress raids så vil det typisk være en dårlig idè i og med at du mest sanslynlig vil være undergeared til din 2nd specc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...