Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Spillte MT i går(er mage) med 1 pally, 2 druids(1 tank) og en hunter. Pally moste tanken, meg og huntern så det sang på dmgmeteret!

Høres ut som den hunteren burde lære seg å spille klassen sin, med mindre han hadde latterig dårlig gear i forhold til paladinen.

Hunters er den klassen med høyeste dps, noe de forsåvidt har vært en god stund.

En kompis av meg spiller det og i perioder så har jeg ikke kjangs i havet når det gjelder å matche DPS'en hans i RAID som Rouge!

Fy deg! Med likt gear bør du slå han np :) Alltid shamans som tror de kan outdpse rogues med riktig gear og spec, det skjer ikke :p

På hvilket grunnlagg legger du dette? Hva spiller du selv? Hunter? Rogue?

Jeg skjønner at du mener din egen klass er best - uansett hva - men slik er det bare ikke. Legg deg litt flat, innrøm at rogues ikke er mye annet enn feige; stealth, vanish, sprint, stuns i fleng, stun i stealth. Så innrømmer jeg gjerne at shamans har instant cast-low mana (med riktig spec) shocks, healing av seg selv, skade på andre i form av shield, (instant med spec) cast ghost wolf og dual wield.

Men å si at shamans aldri vil outdpse shamans er strengt å ta i, selv til fanboy å være. Han sa jo at AKKURAT det skjedde! ;)

Og for å legge på en liten afterburn; "Alltid rogues som tror de kan outdps'e shamans med riktig gear og spec - det skjer, så lenge shamanen ikke får slått på deg".

Det gjør han jo så klart ikke, han er jo cheap shotta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay.. Bronzebeard er bare helt føkt nå.

Her tar jeg med meg min Paladin og Mage til Ratchet, skal bevege meg ned mot Tanaris.

Jeg tar båten over til Rachet alt fungerer helt fint, så plutselig blir Magen min kaste tusen meter oppiværet for så og død?

Trykker release spirit for så å falle ned i Hammerfall (Arathi Highlands) som er på et helt annet kontinent??

Jeg tenker.. jaja, nå fikk jeg opplevd noe slikt også. Tar summon på Magen min via Paladinen (Recruit-a-friend summon) og hva skjer?? Joda, oppi lufta med Magen igjen og faller ned i Hammerfall??

Lenke til kommentar

Syns det er positivt at Paladin`s er buffa jeg. Fins en grense på hvor mye de skal buffes, men nå har de som spiller pala hvertfall noe og velge mellom :)

Selv om de faktisk var gode forige patch også da, har en i guilden, han var blant top 6-7 dps i hvert raid før. Usikker på hvor mye dps han gir ut nå, siden vi ikke raider mer.

Det eneste som plager meg, er at Fury er totalt ødelagt, hvertfall med one-handers. (mulig det blir anderledes på lvl 80, noe det trolig blir)

Men, sånn som det er nå så er det crapp. Gikk fra 1000dps i mgt heroic, til 1500dps. Da jeg specet fra fury til arms.

Det er en boost på 500dps, bare med og respece.

Bladestorm er kanskje det beste som har hendt warriors noen gang. Utrolig morro er det hvertfall og være arms nå :w00t:

Edit: Den talenten der man har 30% sjangse til og kunne execute uansett hp på moben, etter en crit, er bare helt sinnsykt bra. 5-7k crits ruller inn helt fra 100 til 0% :grin:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
huff, begynner å bli lei alle "hybrid" whiners.

Retri er en dps klasse, cat er en dps klasse, ele\enh. er en dps klasse.

Har du så lyst til å heale deg selv så reroll da vel....

Retri er en dps-tre, som bor sammen med tanke-treet og healer-treet i hundremeterskogen. Om du vil dpse, reroll da vel?

Lenke til kommentar
Retri er en dps-tre, som bor sammen med tanke-treet og healer-treet i hundremeterskogen. Om du vil dpse, reroll da vel?

Blizzard har allerde utalt at alle dps-specs skal ha noenlunde lik dps, så folk må bare slutte å syte. Hybrids døde i wow når TBC kom.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Blizzard har allerde utalt at alle dps-specs skal ha noenlunde lik dps, så folk må bare slutte å syte. Hybrids døde i wow når TBC kom.

Vel, da får de gi mager, roguer, warlocker og huntere heals, for da ser jeg ærlig talt ikke poenget med å spille noe annet enn hybrid.

Lenke til kommentar
huff, begynner å bli lei alle "hybrid" whiners.

Retri er en dps klasse, cat er en dps klasse, ele\enh. er en dps klasse.

Har du så lyst til å heale deg selv så reroll da vel....

hva kjefter du på meg for? ikke jeg som syter... :p

Vel, da får de gi mager, roguer, warlocker og huntere heals, for da ser jeg ærlig talt ikke poenget med å spille noe annet enn hybrid.

Nei vel, så synd. da får du begynne å spille "hybrid" da.

Eller kansje det er på tide å slutte med wow helt for deg? ser ikke ut som du har helt godt av det lengre...

Lenke til kommentar
Er Retri OP? Hmm. Dette bildet er tatt 10 min siden.

hahaha... bubble hs.

Apropos pala bubble og morsomheter;

Vi hadde ett epic moment i BT engang. Vi begynnte å stille oss opp ved mother men hadde ingen hunters med for missdirect.

En holy pallen ble satt til å bubble pulle. Han bubbler og begynner å løpe... men vi står såppass langt unna mother at innen han kom frem så gikk bubblen ut.

Mother tok noen skritt frem og 1 shottet han og stillte seg på plass igjen

Tilbake sto 24 andre raidere og holdt på knekke seg av latter...

:!:

Lenke til kommentar

Om Blizzard mener at hybrid klasser som fokuserer på DPS skal være fult på nivå med dedikerte DPS-klasser som da ikke har mulighet for noe annet enn DPS så burde de jo nesten ærlig talt gi oss healing osv også ja..

Selvsagt går jo ikke det, det vil jo bli fullstendig kaos og da er jo plutselig alle klasser helt like?

Men er jo det som er poenget, klassene skal være FORSKJELLIGE og når hybrid klasser plutselig skal være fult på nivå med dedikerte healere om du fokuserer på healing, fult på høyde med tanks om du fokuserer på det og fult på høyde med DPS om du fokuserer på det så blir det feil, hvert fall i mine øyne.

Hvorfor skal man velge noe annen enn en Druid, Shaman eller Paladin da? Om du speccer DPS så tar du like mye damage som de beste DPS-klassene, speccer du healing er du fult på høyde med de beste dedikerte healerne, speccer du tank så er du fult på høyde med om ikke bedre på grunn av at du har healing enn hva de dedikerte tankene er?

En person som har spesialisert innen et bestemt område burde alltid kunne være bedre enn de som ikke er det, ergo burde rene dedikerte DPS-klasser alltid ha minst 5% høyere DPS enn hva noen hybrid klasse kan få, klart om du speccer en DPS-klasse feil så burde jo en godt speccet hybrid klasse være på nivå med deg, men om en fullstendig rent specca DPS Mage fremdeles sliter med å gjøre mer DPS enn en hybrid klasse da er det noe galt, da burde det automatisk være slik at en riktig specca DPS-klasse alltid skal kunne være rundt 5% bedre enn hva en hybrid klasse har muligheten til. Samme gjelder healing og tank også..

Hva skal du med en priest, når du har en paladin om paladinen har like bra healing? Palading har bedre skjold spells, Paladin tåler en god del mer enn en Priest og tar også mer liv enn en priest? Hva er meningen med en priest da?

Hva skal du med en Mage i en gruppe når du har en paladin som tar like mye damage og samtidig tåler 10x så mye julig og attpåtil i nødstilfeller kan heale seg selv om han må det?

Hva skal du med en warrior som er avhengige av healers osv.. når du kan bruke en paladin med gode skjold formeler, healing og bra DPS?

Hvorfor velge noe så begrenset som en dedikert klasse om du har hybrid klasser som gjør jobben like bra?

Dette var jo i en stor periode et nokså stort problem da paladin var så foretrukket som tanks at warrior ble så lite ettertraktet at det var nesten tragisk.

En klasse som kan litt av alt, burde aldri kunne være bedre enn dedikerte klasser, men det er nå bare min mening.

Lenke til kommentar

Ramguy:

Det finnes ikke dedikerte healere, alle er "hybrids"

Det finnes ikke dedikerte tanks, alle er "hybrids"

Eneste er såkalete dedikerte dps klasser som bare omfatter mage,rogue,lock og hunter

Hybrids har ingen fordeler i et hardcore raid, fordi der gjør man én oppgave og bare én. Det at man har en teoretisk mulighet til å respecce og trylle frem bra gear, bør ikke bety noe. Eneste stedet jeg kan se at hybrids kan bli for gode er i arena og blizzard får løse hvordan de skal fikse arena samtidig som de ikke nerfer pve til dødes.

Grunnen til at Blizzard har kommet med disse forandringene er fordi man ikke skal stacke én klasse i pve og heller ha folk som spiller den klassen de vil spille og velge de som spiller bra. Poenget er at du skal velge den klassen du synes er gøy å spille, enkelt og greit. I TBC har det nå vært slik at såkalte hybrid klasser var elendige på dps og lå rundt 20-30% under andre, dette har blizzard nå fikset. Fremdeles gjør mage,hunter og rogue mer dmg enn druids, shamans,palas, faktum er bare at de som er vant til å ligge på topp slacker. Hvis du var balance druid i TBC måtte du spille mye mye bedre enn mages og locks for å i det hele tatt klare 80% av dpsen.

Hybrid klasser eksisterer ikke i WoW lenger og dette ble fjernet når TBC kom, at folk fremdeles henger igjen på de gamle "men de kan jo heale seg selv!!" er bare tåpelig. Hvis du hadde lyst til å heale når du lagde din karakter så valgte du en healing klasse (de har alltid hatt dps specs) og jeg har enda ikke møtt noen seriøse spillere som har tenkt tanken på å rerolle druid eller pala bare fordi de kan heale.

Har forøvrig spilt balance druid siden mc var den vanskeligste instancen i spillet, så jeg vet godt hvor elendig det har vært og hvor sårt trengt disse forandringene er. Hvis disse forandringene betyr at du ikke får raidspot, så skaff deg et skikkelig guild.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...