Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, kjenner hybrid vs dedikert klasse-diskusjonene begynner å bli litt 2006. Blizzard vil at alle klassene skal være raid-viable som dps, da det er det folk vanligvis synes er mest artig. Noen klasser er bra til Aoe, noen er bra til single target dps.

Dessuten: talentbuildene er beregnet på level 80 og kommer helt 100% sikkert til å tweakes etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Snart lage en egen tråd som heter "la oss whine på classes som eier oss". Dere har fått fram poenget, men det er greit nå.

Den threaden blir kjedelig.. blir jo ingenting å whine på ;/

Lenke til kommentar
Jeg syntes det blir litt feil når klasser som Druid, Paladin osv.. plutselig blir bedre enn "dedikerte" klasser?

Paladin er en HYBIRD klasse, er en slags DPS / Tank / Healer.. kan litt av alt rett og slett.

Da blir det i mine øyne FEIL at Paladin skal være best på noen av de områdene, det som burde kjennetegne en hybrid er at de kan litt av alt men ikke fullstendig mestre alt? En Paladin burde ha lavere DPS enn dedikerte DPS klasser som Mage og Rogue. Burde tanke dårligere enn Warrior og burde heale dårligere enn en priest.

Alt annet blir smått urettferdig syntes jeg, hvorfor skal en spiller som er en dedikert DPS ala Mage gå rundt og ikke kunne heale seg selv, tåle latterlig lite og samtidig da ikke engang gjøre mer damage enn en klasse som kan alt fra overleve lenge (tanke), heale seg selv og gjøre insane damage?

I mine øyne burde DPS blitt utdelt noe rundt dette her:

1: Mage

2: Rogue

3: Warlock

4: Hunter

--------------------

Under her for de forskjellige hybrid klassene osv krangle med hver andre.. Men de dedikerte DPS-klassene burde alltid ha best DPS! Noe annet er da ikke logisk i det hele tatt? Samtidig så burde Mage siden de tåler så lite og ikke har noen pet / minion ta mest ren DPS, etterfulgt av Rogue som tåler litt mer men heller ikke har noen pet / minion, så Warlock som har minion men tåler mindre enn Hunter, også da til slutt Hunter siden de har pet og mail armour.

Det at en Paladin skal kunne fly rundt med disse spell-skjolda sine, tung armour, healing spells og på toppen av det også ta mest DPS blir ikke riktig i mine øyne. Akkurat som en Druid i Bearform ALDRI burde være en bedre tank enn en warrior!

Kunne ikke sagt det bedre selv, 100% enig!

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke man kan klage på at "dette står det mye om, slutt å snakk om det"..

Det er jo en av de vanskeligste diskusjonene akkurat rundt the world.. of warcraft. Om du skulle mislike diskusjonen, så slutt å les i tråden da! :p

.

Sliter litt med å ta standpunkt, for å være ærlig. Som shaman føler jeg at jeg bør syntes at dedikerte DPS-klasser bør skade mest; men dette lukker jo dørene for hybridklassene. Hybridklasser skader jo faktisk mindre enn dedikerte classer. Selv om det for øyeblikket er litt rummel rundt paladins.

Hvorfor hører jeg ikke noe på shamans? Jeg skader mer enn noen gang, har aldri gjort det så bra i PVP (les: samme gear!)og stortrives. Er det rett og slett fordi det er så manko på enhancement shamans?

Er vel en av de mindre spilte classene. Sammen med retri palaer? Kanskje blizzard rett og slett bestemte seg for å fikse litt på forholda? Få ville ha enhancement shaman i TBC. Med stor tvil påstår jeg at få ville ha retri palaer også i TBC. Nå blir begge ettertraktet? Kanskje det er planen?

I så fall er det en glimrende idè for å få rogues ned, hvertfall. For feigere class kommer jeg ikke på for øyeblikket. :cool:

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Ench Shaman har også sinnssyk DPS ja!

En kompis av meg spiller det og i perioder så har jeg ikke kjangs i havet når det gjelder å matche DPS'en hans i RAID som Rouge!

Men for øyeblikket så er det jo Paladin som skiller seg mest ut da, men det jeg sa omfatter egentlig ALLE hybrid klasser, etter min mening så skal en hybrid aldri slå en spesialist klasse / dedikert klasse i det som den spesialist / dedikerte klassen er spesialisert i!

Blir som å få i både pose og sekk?

Ikke like ekstremt som det var med Priest of Mitra i Age of Conan i en periode, men mye av det samme.

Hva skal man med dedikerte DPS klasser osv når en Priest of Mitra hadde knockback, bra AoE damage og samtidig har så bra healing at de nesten er udødelige?

En Mage dør fort, det er et faktum. Veien til level 80 kommer sikkert til å være hardest om du spiller Mage eller Priest, det har blitt normalt. At det er vanskelig som priest er nå greit nok i og med at når du er en dedikert healer klasse så burde du forstå at det og løpe rundt alene blir tøft, en Mage burde også være inneforstått med at det å være en cloth klasse vil kunne by på problemer, derfor blir Mage gjerne en gruppe DPS-dealer, mens Rogue er mye bedre egnet solo.

Det som blir feil er når du som priest har strevet deg igjennom 80 nivåer, eller som Mage død utallige ganger fordi du ikke tåler en skit og har null healing og når du endelig har nådd maks level så ser du at andre hybrid klasser kan løpe rundt i mail armour, heale seg selv og attpåtil ta mer damage enn deg? Altså de tåler mer, de kan fylle opp livene sine og de tar mer liv av motstanderen? Rettferdig? Neppe..

Er det riktig om en Druid kan på 1.. 2.. 3.. Gå inn i catform og da være en bedre rouge klasse enn rogue selv? Eller gå inn i bearform å være en bedre tank enn en warrior? Eller gå inn i moonkinform / være normal form å heale / buffe på nivå med en priest? Er det riktig? Er det riktig at hybrid klasser skal kunne matche spesialistene i de forskjellige områdene og attpåtil gjerne være BEDRE?

Nå er det heldigvis ikke så firkantet med en druid, og godt er det!

Men for øyeblikket er spesielt en Paladin en bedre DPS enn blant annet Mage! Er det rikitg? At en hybrid klasse som tåler så mye juling som en paladin gjør? Med healing og spell-skjold i all mass skal attpåtil slå en dedikert DPS-klasse som ikke tåler noe som helst når det kommer til damage?

Paladin har jo i store perioder egnet seg bedre som tank enn en Warrior også? Vet ikke helt hvordan situasjonen er på den fronten nå lengre, men det blir jo også helt feil, akkurat som at Druid i bearform var bedre enn warrior som tank i en periode.

Lenke til kommentar
Spillte MT i går(er mage) med 1 pally, 2 druids(1 tank) og en hunter. Pally moste tanken, meg og huntern så det sang på dmgmeteret!

Høres ut som den hunteren burde lære seg å spille klassen sin, med mindre han hadde latterig dårlig gear i forhold til paladinen.

Hunters er den klassen med høyeste dps, noe de forsåvidt har vært en god stund.

En kompis av meg spiller det og i perioder så har jeg ikke kjangs i havet når det gjelder å matche DPS'en hans i RAID som Rouge!

Fy deg! Med likt gear bør du slå han np :) Alltid shamans som tror de kan outdpse rogues med riktig gear og spec, det skjer ikke :p

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål:

Jeg har [Hallowed Helm] i baggen, og dermed halvparten av [sinister Calling] achievementen. Kan jeg slette den fra inventorien min, og fortsatt beholde den som en achievement? Har ikke lyst til å drasse rundt på den, men vil ikke miste achievementen min.

Lenke til kommentar

Level 68 paladin nå, 2/3 sheat of light spec.

Har 1200 AP for øyeblikket (buffet)

Dvs at med 2/3 sheat of light får jeg 240 Spellpower ekstra (20% av AP).

Så totalt sett har jeg rundt 340 spellpower, deriblant på holy.

Jeg har speccet min char for PvE og utstyrt han som DPSer. Pre patch ble jeg utklassert av bortimot alle klassene der ute, jeg lå konstant nederst på rangstigen (har ikke endret mye på utstyret mitt etter patchen). Nå ligger jeg på det beste på 2 plass, kanskje 1 plass men det er i en kort periode. F.eks jeg gikk gjennom CoT: Durnholde med en god balansert gruppe. Magen lå på rundt 400 DPS i følge damage meteret, locken på 350 DPS i snitt. Jeg kom på tredjeplass med 325.

Her snakker jeg da om PvE og skjønner faktisk ikke sytet rundt Paladinens krefter i PvE. PvP skal jeg ikke utale meg om for jeg har ikke gear for dette og har derfor ikke forsøkt det. Men sammenlign med magen min på level 50, han har nå rundt 150 spellpower. Denne magen klasker 1k normal fire damage i trynet på en level 50 mob uten noe problemer, critter opp mot 1600-1900 med pyroblast og combustion på rundt 90%. Er magen min OP?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...